M1-M2 arz talebinin daha yuksek olacagina inaniyorum, marmaray hiz katiyor olsada ekstra odeme yuku M4-M2 icin marmarayin kullanimini yukseltmeyebilir, gecen hesaplamistiniz, mevzu sure ise metrobus plazalar bolgesine anadolu yakasindan gelmenin en hizli yolu
Bir tren âşığı olarak küstüm
Abi, tamam M2 ve M4 güzergâhından gelenlerden havalimanına gidecek olanlar M1'e geçecek de Göztepe-Kozyatağı-Bostancı ve daha uzak yerlerden Taksim'e Marmaray ile gelenlerin sayısı da bir hayli fazla olur bence. Ayrıca, bir "plaza çocuğu" olarak hemen belirteyim ki yolum 10 dakika daha uzun sürsün, metrobüs yerine metroya binerim abicim. Ha 15-20 dakika olursa, konserve formatını düşünebilirim, ama bence o kadar olmaz..
Ünalan'da M4'ten inip metrobüse yürümek, 7-8 dakika sürüyor; M4 açıldığında bizzat ölçmüştüm. Ayrılık Çeşmesi'ni henüz görmedim, ama iki peron arası 3 dakika diye duymuşluğum var. Ayrıca, Yenikapı'daki Marmaray-M2 geçişi de Zincirlikuyu'daki metrobüs-M2 geçişinden 4-5 dakika daha kısadır diye varsayıyorum. Tamam, diyelim ki metrobüsün Uzunçayır'dan Zincirlikuyu'ya geliş süresi, 15 dakika olsun. Ünalan'da inmeyip M4 treninde devam eden bir yolcu, metrobüsteki yolcu Zincirlikuyu'da inene kadar Yenikapı'da M2'ye binmiş olur bence. Metrobüse geçen yolcu Zincirlikuyu'da M2'ye binene kadar, Marmaray'ı kullanan yolcunun içinde olduğu tren de bence Taksim'e varmış olur. Yani aradaki mesafeyi 3 durak (6 dakika) olarak düşünebiliriz..
Yenikapı Aktarma Merkezi açılınca, İBB'nin kartlı geçişler ve akbiller sayesinde aşağıdaki istatistikleri bize verebilmesini dilerim..
1. M4'e binen kişilerin %X'i Ayrılık Çeşmesi'nde Marmaray'a geçiyor.
2. M4'e binen kişilerin %X'i Ünalan'da Metrobüs'e geçiyor.
3. M4'e ve Marmaray'a binen kişilerin %X'i Üsküdar'da deniz taşıtlarına, %X'i Üsküdar'da otobüslere, %X'i Sürkeci'de tramvaya, %X'i Eminönü'nde otobüslere, %X'i Yenikapı'da M1'e, %X'i Yenikapı'da M2'ye, %X'i Kazlıçeşme'de otobüslere biniyor.
4. M4'e ve Metrobüs'e binen kişilerin %X'i Zincirlikuyu'da M2'ye geçiyor, %X'i Mecidiyeköy'de M2'ye geçiyor, %X'i Mecidiyeköy-Haliç arasında iniyor, %X'i T1'e geçiyor, %X'i T4'e geçiyor, %X'i Haliç-Bakırköy arasında iniyor, %X'i Bakırköy'ün ilerisinde iniyor. (Metrobüs'ten inerken de akbil basılıyor ya, o nedenle kolay olur bu istatistik, tabii inerken basmayı unutanlar da olacaktır..)
5. M2'ye binen kişilerin %X'i Zincirlikuyu'da Metrobüs'e, %X'i Mecidiyeköy'de Metrobüs'e, %X'i Taksim'de Füniküler'e, %X'i Yenikapı'da M1'e, %X'i Yenikapı'da Marmaray'a geçiyor.
6. M2 ve Marmaray'a binen kişilerin %X'i, M2 ve Metrobüs'e binen kişilerin ise %X'i M4'e geçiyor.
7. M1'e binen kişilerin %X'i Metrobüs'e, %X'i Zeytinburnu'nda T1'e, %X'i Yenikapı'da M2'ye, %X'i Yenikapı'da Marmaray'a ve %X'i hem Yenikapı'da Marmaray'a, hem de Ayrılık Çeşmesi'nde M4'e geçiyor..
Daha çok var da bunlar ilk başta aklıma gelenler. İyi ki İBB'nin istatistik biriminde değilim, baygınlık geçirene kadar bilgi hazırlardım..
Evet, iyi değilim sanırım
