ist-T.04:03 » T3 Kadıköy-Moda Tramvayı
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18138
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Hatta görev yapan araçlarda yenileme işlemi yapılmış, şase ve zeminde sağlamlaştırma ve iyileştirmeler ile kaporta çalışmaları gerçekleştirilmiş, ayrıca elektrik aksam, kapı ve pantograf gibi aksamları da yenilenmiş. Üst tavan sacları ile su olukları, ön göğüs ve kauçuk tampon tamamen yeniden yapılmış, yolcu ve makinist koltukları ile tüm elektrik tertibatı da yenilenmiş. Sistemde halen yaşları 55-60 arasında değişen 6 adet araç bulunuyor, araç yenileme işlemi sonrasında bir de durak yenileme çalışması yapılacak, bunun içinde çalışmalar başladı, Kemal abi
iyisin.

-
- Serbest Geçiş
- Mesajlar: 747
- Kayıt: 22 Haz Cmt, 2013 12:22
Bu hat Söğütlüçeşme (metrobüs/Marmaray)-AyrılıkÇeşmesi (Marmaray/M4)-Kadıköy-Moda şeklinde uzatılmalı bence Kadıköy İstanbul'un en merkezi ilçelerinden biri fakat ulaşım ağı nedense saçma bir şekilde birbirleriyle aktarmasız bir ilçe. Büyük ihtimalle tramvaylar yetrrsiz kalır bu durumda da Söğütlüçeşme, AyrılıkÇeşmesi ve Kadıköy'e uğrayan bir cadde tramvay hattı ve Moda-Kadıköy-Haydarpaşa(müze, kafe vs.gibi düşünürsek) nostaljik tramvay hattı da oluşturulabilir. Ayrıca Kadıköy Meydan Projesi'ni gerçekleşmiş olarak varsayarsak ve ön kısımdaki binaların cepheleri yenilenirse, nostaljik tramvay çok iyi gider buraya.
Vapur, sadece yayalara ayrılmış hemen deniz kıyısında bir meydan, Haydarpaşa ve Yarımada manzarası burayı İstanbul için çok büyük bir artı değer yapar
Edit: Sonradan okudum da biraz uçmuşum sanki
Vapur, sadece yayalara ayrılmış hemen deniz kıyısında bir meydan, Haydarpaşa ve Yarımada manzarası burayı İstanbul için çok büyük bir artı değer yapar
Edit: Sonradan okudum da biraz uçmuşum sanki

En son Anatolian tarafından 08 Oca Çrş, 2014 14:23 tarihinde düzenlendi, toplamda 2 kere düzenlendi.
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5582
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
Eskilerden, yanılmıyorsam, zaten tramvay Haydarpaşaya (da) işlerdi. Ama sonralarda otobüs bile yoktu! Ve şimdi Haydarpaşa da batıyor gibi. Yani, zor. Ama genel olarak bir HaydarpaşaKadıköyModaSöğütlüçeşme işletmesi ilginç olurdu. Tramvay o zaman Kadıköydan Altıyola çıkmadan, direk alttan Modaya girmeli, Altıyoldan çıkıp, oradan da Söğütlüçeşmeye devam etmeli. Dönüş de aynı yoldan olsa, ring palavrası olmaz. Böyle düşünülmüş bir hattın ciddî bir fonksyonu olurdu.
Haydarpaşa gelecekte de, batırılsa bile, turistik amaçla bağlanabilir diyeceğim, ama ne oldu şu TophaneSultanahmet türistikk tıramvayvayvay? Masal oldu.
Haydarpaşa gelecekte de, batırılsa bile, turistik amaçla bağlanabilir diyeceğim, ama ne oldu şu TophaneSultanahmet türistikk tıramvayvayvay? Masal oldu.
-
- Moderatör
- Mesajlar: 233
- Kayıt: 18 Ara Prş, 2008 23:25
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18138
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Onu bir ara tartışmıştık galiba, bence de Salı Pazarından geçerek Söğütlüçeşme' ye giden bir parkuru olmalı, yoksa günlük 1.700 yolcu ile dönmeye devam edecek, hatta bana kalsa araçları dahi yenilenmeli, eski araçlarda bir depoda muhafaza edilerek belki özel günlerde dolaştırılabilir, ya da İstiklal' e verilebilir bilmiyorum, hatta bu fırsattan istifade şu İstiklal tramvayını da Ulaşım A.Ş. ye versinler artık
- zafer94
- Aylık Paso
- Mesajlar: 56
- Kayıt: 22 Mar Prş, 2012 23:04
Doktor Esat Işık caddesinden (Kadıköy Anadolu lisesinin olduğu cadde) indirlerek yoğurtçu parkı geçerek eski salı-cuma pazarının ordan geçirirerek . Eski salı pazarının altından Söğütlüçeşme tren garı giden yol var orayı düzenlerseniz dükkanları kapatarak şuan iş yapmıyorlar çoğu kapandı . Ordan geçirerek tren Metrobüs ordan Kadıköy belediyesi ordan döndürerek altıyol çıkan yolu çıkarıp altıyoldanda eski yola dönen bir yol yapılsa herkez yararlanır . Hatta eski kumluk duraklarının olduğu yerde ray var ordan başlasa . Olmadı normal hattı 23.30-00.00 çıkarın . Ben Modada otuyorum işten 22.00 çıkıyorum engelliyim . Hergün yokuş çıkmak zorunda kalıyorum modaya çıkan tek şey ondan .