ist-M.03:02 » M2 Şişhane-Yenikapı Güney 2.Etap İnş
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18155
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Ocak ta açılacak deniliyordu ama bir iki gün önce gazetelerde Şubat-Mart gibi ifadesi ile dile getirildi, bakalım son tarih ne zaman açıklanır.
http://www.aksam.com.tr/yasam/metro-hal ... ber-273490
http://www.aksam.com.tr/yasam/metro-hal ... ber-273490
Tamamlanmak üzere olan köprüde şu an, korkuluk çalışmaları, yürüyen merdivenler, köprü üzerindeki tek durağın cam kaplaması ve aydınlatma direkleri montajı yapılıyor.
Türkiyenin ilk metro köprüsü olan Haliç Metro Geçiş Köprüsünde ilk deneme seferi ekim ayında yapılmıştı. İkinci denemeler ise 10 Ocaktan sonra başlayacak. Sona gelinen çalışmalarda ayrıca denizdeki ayakların etrafı dekoratif etekle kaplanacak.
- decimus
- Kadrolu Personel
- Mesajlar: 1099
- Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10
Hatırladığım kadarı ile proje için ilk belirlenen açılış tarihleri ;
1- 29 Ekim 2013 Günü Açılıacak dendi
2- 29 Ekim 2013 Test Sürüşleri başlandı dendi ama treni gören yok
3- Aralık ayında açılacak dendi
4 - Ocak ortası açılır en en geç ocak sonu dendi
5 - Şubat olmadı Mart ayında kesin açılır deniyor !!!
Projeyi takip edenler ve az çok bu işlerden anlayan insanlar bu tarihlerin zaten gerçek olmadığının farkında ama proje yetkilileri inatla gereksiz tarihler vererek kendilerini kandırıyorlar.
1- 29 Ekim 2013 Günü Açılıacak dendi
2- 29 Ekim 2013 Test Sürüşleri başlandı dendi ama treni gören yok

3- Aralık ayında açılacak dendi
4 - Ocak ortası açılır en en geç ocak sonu dendi

5 - Şubat olmadı Mart ayında kesin açılır deniyor !!!
Projeyi takip edenler ve az çok bu işlerden anlayan insanlar bu tarihlerin zaten gerçek olmadığının farkında ama proje yetkilileri inatla gereksiz tarihler vererek kendilerini kandırıyorlar.
-
- Seyyah
- Mesajlar: 3566
- Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41
Bu belediyede metro projelerinin planlamasını yapan kimse yok mu arkadaş?Hatırladığım kadarı ile proje için ilk belirlenen açılış tarihleri ;
1- 29 Ekim 2013 Günü Açılıacak dendi
2- 29 Ekim 2013 Test Sürüşleri başlandı dendi ama treni gören yok Smile
3- Aralık ayında açılacak dendi
4 - Ocak ortası açılır en en geç ocak sonu dendi Smile
5 - Şubat olmadı Mart ayında kesin açılır deniyor !!!
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18155
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Buna şerh düşmem lazım, o tarihte kendi gözümle gördüm Yenikapı istikametinden köprü üzerinden Şişhane ye tren geçti, hatta bunu acaba Başbakan ve yetkililer Marmaray ile Yenikapı' ya geçtikten sonra buna mı bindiler diye de yorumladık beraber gördüğümüz arkadaşlar iledecimus yazdı:2- 29 Ekim 2013 Test Sürüşleri başlandı dendi ama treni gören yok


-
- Serbest Geçiş
- Mesajlar: 747
- Kayıt: 22 Haz Cmt, 2013 12:22
Tuzla'dan Marmaray'a binen bir kişi Yenikapı'dan M2 aktarmasıyla 75-80 dakikada Taksim'e ulaşabilir gibi geliyor
Eğer bir akşamı Taksim-İstiklal civarında geçirmek istiyorsanız. Kadıköy'e 90 dakika otobüs, Karaköy'e 30 dakika vapur, bir 15 dakidada Tünel'i bekleyip binmek filan derken en iyi ihtimalle 135 dakikaya patlıyor. Gece dönüşünde ise otobüs yolculuğu sadece 35 dakika sürüyor. Yani dönüş ise 70 dakika...Banliyöler kalktığından beri metrosu olmayan Tuzla ve Pendik'te ciddi ulaşım sıkıntısı var. Konu biraz kaydı ama Marmaray-M2 aktarması Anadolu Yakası için de fazlasıyla önemli.
Eğer bir akşamı Taksim-İstiklal civarında geçirmek istiyorsanız. Kadıköy'e 90 dakika otobüs, Karaköy'e 30 dakika vapur, bir 15 dakidada Tünel'i bekleyip binmek filan derken en iyi ihtimalle 135 dakikaya patlıyor. Gece dönüşünde ise otobüs yolculuğu sadece 35 dakika sürüyor. Yani dönüş ise 70 dakika...Banliyöler kalktığından beri metrosu olmayan Tuzla ve Pendik'te ciddi ulaşım sıkıntısı var. Konu biraz kaydı ama Marmaray-M2 aktarması Anadolu Yakası için de fazlasıyla önemli.
-
- Seyyah
- Mesajlar: 3566
- Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41
Geçen hafta, 120. sayfada, Levent-Atatürk Havalimanı arasındaki ulaşım alternatiflerinin (M2+F1+T1+M1, M2+Marmaray+T1+M1 ve M2+M1) sürelerini kendimce hesaplamıştım: http://www.ulasimturkiye.com/viewtopic. ... ght=#32702Konu biraz kaydı ama Marmaray-M2 aktarması Anadolu Yakası için de fazlasıyla önemli.
Şimdi de Avrupa-Asya geçişli bir yolculuk düşünelim: Bizim iş yerimiz 4. Levent'te ve diyelim ki Kozyatağı tarafındaki bir işyerine gideceğiz. (Hatta Nida Plaza gibi metro çıkışına çok yakın bir yer seçelim..)
a) 4. Levent'te cadde seviyesinden perona iniş ve tren bekleyiş süresinin toplam 5 dakika olduğunu varsayalım. 4 Levent'te trene bindikten 18 dakika sonra Yenikapı'da inersin ve Marmaray'ın peronuna kadar 3 dakika yürürsün. Ortalama 3 dakika sonra trene binersin, 10 dakika sonra Ayrılık Çeşmesi'nde inersin ve 3 dakika sonra M4 peronuna geçmiş olursun. Ortalama 3 dakika sonra trene binersin, 10 dakika sonra Kozyatağı'nda inersin, 5 dakika sonra yüzeye çıkmış ve Nida Plaza'nın önüne gelmiş olursun. Toplam süre: 60 dakika.
b) Trafik çok korkunç olmadıkça, arabayla da aynı mesafe 60 dakikada rahat alınabiliyor, hatta çoğu zaman 30-40 dakika gibi bir sürede 4. Levent'ten Kozyatağı'na ulaşılabiliyor.
Bu nedenle, toplantı için bu taraftan o tarafa gidişte M2+Marmaray+M4 bağlantısı yukarıda bahsettiğim güzergâhta çok da işe yarayacak gibi durmuyor.
Keşke, Kartal-Kadıköy Metrosu, Kadıköy'de deniz altına inip Beşiktaş'a ve Mecidiyeköy'e (tıpkı Mahmutbey-Mecidiyeköy Metrosu'nun Beşiktaş uzatması gibi) uzasaydı..
Ve hatta Çekmeköy-Üsküdar Metrosu da Sirkeci'de (şimdiki Marmaray güzergâhı ile uzanarak) sonlanırdı ve Yenikapı'ya uzanıp da anlamsız bir arkeoloji batağına saplanılmazdı. Böylece, metro inşaatı daha kolay biterdi ve insanların gündelik hayatlarında hemen hemen hiç kullanmadıkları Yenikapı'ya gitmeleri gerekmezdi. M2'yi de Haliç'ten geçirdikten sonra M1'in Aksaray durağına komşu bir durakla sonlandırırlardı ve M1 ile M2'nin Yenikapı'ya gitmelerine gerek kalmazdı.
Yani sistemler aşağıdaki gibi olurdu..
Halkalı-Sirkeci Banliyösü
Sirkeci-Üsküdar-Çekmeköy Metrosu
Üsküdar-Ayrılıkçeşmesi-Söğütlüçeşme-Gebze Banliyösü
Kartal-Kadıköy-Beşiktaş-Mecidiyeköy Metrosu
Bunlardan mevcut projelerde olmayan tek fazlalık: Kadıköy-Beşiktaş geçişi.
Eksiklikler ise: M1 Aksaray-Yenikapı, M2 Şehzadebaşı-Yenikapı.
Süre olarak, Mecidiyeköy'den doğruca Kadıköy'e gidecek ve Kozyatağı'na devam edecek bir metro, kesinlikle otomobil yolculuğu ile yarışırdı. Ancak, Yenikapı Aktarma Merkezi üzerinden yarışması çok zor.
Hatta şunu düşünün: Mecidiyeköy'deki durağı öyle bir yapıyorsunuz ki M2 ve M4'ün trenleri birbirinin hattına girebiliyor. Yani yoğun saatlerde Taksim-Mecidiyeköy-Beşiktaş-Kadıköy-Kozyatağı-Kartal ve Maslak-Levent-Mecidiyeköy-Beşiktaş-Kadıköy-Kozyatağı-Kartal seferleri düzenleniyor..
Ne acayip olurdu, düşünsenize.. (M2'nin Aksaray'dan Bakırköy'e uzatılması durumunda, Bakırköy'den kalkan trenin Aksaray, Taksim, Mecidiyeköy, Beşiktaş, Kadıköy üzerinden Kartal'a gitmesi, yani İstanbul'un pek çok merkezî noktasından ve önemli meydanından geçmesi ise iyice tuhaf olurdu..)

-
- Seyyah
- Mesajlar: 3566
- Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41
Yenikapı'daki tüm inşaat tamamlanınca, hem M1, hem M2, hem Marmaray, hem de Yenikapı'dan geçmeyen M4'ün yolcu sayısı artacaktır. Ancak, yukarıdaki mesajımda da bahsettiğim gibi, bu kadar insanın Yenikapı'da işi ne hocam? Ne gereği var herkesi orada toplamanın? Zaten ulaşım talebi belli bu kentin, niye yolumuzu uzatıp da Yenikapı'ya gideceğiz?Yenikapı aktarması tüm hatlar için önemli olacak, bu bağlantı ile birlikte 3 hattın yolcu sayısında da artış söz konusu olacaktır, M2 ve Marmaray bunu bir şekilde kaldırır asıl M1 de işler ne olacak onu göreceğiz.
-
- Serbest Geçiş
- Mesajlar: 747
- Kayıt: 22 Haz Cmt, 2013 12:22
Yenikapı Liman'ına da yaracak bu iş. Normal de ben BUDO ile Kabataş'a oradan Kadıköy'e oradan da 130A'aya biniyorum (İDO Bursa-Kadıköy kalktı) ya da Bursa'dan Yalova'ya oradan İDO ile Pendik'e ve en son minibüs ile Tuzla'ya ulaşıyorum.
İşler tamamen bitince Bursa'dan Yenikapı'ya oradan da direk Tuzla'ya kolayca ulaşabileceğim. Kısmetse haftaya Bursa-Yenikapı-Ayrılık Çeşmesi-130A güzergahını demeyeceğim
İşler tamamen bitince Bursa'dan Yenikapı'ya oradan da direk Tuzla'ya kolayca ulaşabileceğim. Kısmetse haftaya Bursa-Yenikapı-Ayrılık Çeşmesi-130A güzergahını demeyeceğim