ist-T.06 » İstanbul Tramvay Hatları Projesi
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18081
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Haritada işaretledim video kısmını o videoların tamamı bende var ama tam güzergah 1 saat falan. Ama harita üzerinde kıyas yapabilirsin şebeke hakkında. Tabii ki yüzölçümü olarak ve nüfus olarak İstanbul ile kıyas yapılamaz, fakat sistem olarak zaten Viyana başlığında anlatıyorum az çok artık illallah demişsinizdir
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18081
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Ya Mehmet ben onları hergece izliyorum evde cinayet çıkacak W24 diye bir kanal var, gece 11 den sonra sabaha kadar bunları oynatıyor
170 küsur kilometre işletme hattı var ama toplam ray uzunluğu daha fazla, kullanılmayan yollar var, depolara giden yollar var, kısa parkur işletmeleri için armut bölgeleri falan var, toplamda 200 km üzerinde diye hatırlıyorum. 1000 in üzerinde de tramvay durağı var diyorlar ama bu rakamda ben hatların ortak kullandığı istasyonlar mükerrer olabilir diye düşünüyorum, yani her hattın durak sayısını sayarak çıkıyor olabilir o rakam.
170 küsur kilometre işletme hattı var ama toplam ray uzunluğu daha fazla, kullanılmayan yollar var, depolara giden yollar var, kısa parkur işletmeleri için armut bölgeleri falan var, toplamda 200 km üzerinde diye hatırlıyorum. 1000 in üzerinde de tramvay durağı var diyorlar ama bu rakamda ben hatların ortak kullandığı istasyonlar mükerrer olabilir diye düşünüyorum, yani her hattın durak sayısını sayarak çıkıyor olabilir o rakam.
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
gerçekten çok iyi. 170 km tramvay hattı. olağanüstü bir başarı bence. günde kaç yolcu taşıyor? bunları topbaşın gözüne gözüne sokmak lazım. metro tüneline girdi ışığı göremedi daha. hala debeleniyor. ulan çek bir tramvay hattı.
bunlara unkapanı bulvarından tramvay geçirmeye ikna edemiyoz. sağdan git soldan gel yap bakalım nasıl oluyor. videoyu da koyup izletmek lazım.
bunlara unkapanı bulvarından tramvay geçirmeye ikna edemiyoz. sağdan git soldan gel yap bakalım nasıl oluyor. videoyu da koyup izletmek lazım.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18081
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Ya bak değindim bir noktaya gelmişsin, bizimkilerde saplantı var. Tramvay dedinmi, yolun ortasından gider orada refüj yok cart yok curt yok şartmı ya yolun ortasından gitmesi, kenarından da gidiyor. Tercihli otobüs yolunu o şekilde yapmaya akılları kesiyor tramvaya kesmiyor, neden? fazladan durak yapacak ya, fazladan turnike, adam besleyecek masraf artar. Gidiş geliş farklı sokaklardan olabilir desem, ebleh ebleh bakılır, neden malum biz möööendis değilik, bilmeyik ağam. İyi de yapan yapmış, çatır çatır da çalışıyor, demek ki yürüyor. Ammmmaaa adam o sistemi 1900 de kurmuş, 1950 lerde sökmemiş, herkes alışmış, herkes biliyor kurallarını, biraz da sorunumuz bu aslında, yeni bir şey yapacaksın, ohooo öğretecen, alıştıracan, kurallara uymayı bekleyecen, hakkaten zormuş ha.
-
- Serbest Geçiş
- Mesajlar: 747
- Kayıt: 22 Haz Cmt, 2013 12:22
Metro inşaatları çok iyi gidiyor peki ya İstanbul'da neden tramvay ağı genişletilmiyor?
Mesela Anadolu Yakası için M4 başlığında da çok konuşuldu Minibüs Caddesi'nin yarattığı yoğunluk...Kaynarca-Kadıköy, Pendik-Kadıköy, Pendik-Harem, Kartal-Kadıköy ve yine Maltepe ve Kadıköy'in ayrı ayrı semtlerinden çıkıp bu caddede toplanan bir sürü otobüs hattı, Pendik-Kadıköy gibi dakika başı hareket eden minibüs hatları...Bu yol Kaynarca-Pendik-Bostancı-Üniversite-Stad ve oradan Söğütlüçeşme'den Rıhtım'a kadar oldukça uzun bir rota. Kırmızı ışıklara bakarsanız upuzun trafik ve bekleyen araçların %50'si otobüs ve minibüs...
Benim kendi görüşüm bu caddeye tramvay şart, yine İstanbul'da tramvay yapılacak onlarca yer, cadde var
Mesela Anadolu Yakası için M4 başlığında da çok konuşuldu Minibüs Caddesi'nin yarattığı yoğunluk...Kaynarca-Kadıköy, Pendik-Kadıköy, Pendik-Harem, Kartal-Kadıköy ve yine Maltepe ve Kadıköy'in ayrı ayrı semtlerinden çıkıp bu caddede toplanan bir sürü otobüs hattı, Pendik-Kadıköy gibi dakika başı hareket eden minibüs hatları...Bu yol Kaynarca-Pendik-Bostancı-Üniversite-Stad ve oradan Söğütlüçeşme'den Rıhtım'a kadar oldukça uzun bir rota. Kırmızı ışıklara bakarsanız upuzun trafik ve bekleyen araçların %50'si otobüs ve minibüs...
Benim kendi görüşüm bu caddeye tramvay şart, yine İstanbul'da tramvay yapılacak onlarca yer, cadde var
-
- Seyyah
- Mesajlar: 3525
- Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41
Kesinlikle..Benim kendi görüşüm bu caddeye tramvay şart, yine İstanbul'da tramvay yapılacak onlarca yer, cadde var
Ambarlı-Yenikapı sahiline (Yenikapı-Sirkeci arasında da eski demiryolundan devam edecek şekilde), Caddebostan-Tuzla sahiline, Eminönü-Silahtar-Alibeyköy arasında, Bağdat Caddesi'nde ve Minibüs Yolu'nda çok rahat tramvay hattı kurulabilir. Aslında Boğaziçi'nde de tramvay güzel olur, ama yol çok dar..
-
- Serbest Geçiş
- Mesajlar: 741
- Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47
Minibüs yolunda [Kadıköy - Pendik] ne tramvay ne troleybüs ne tercihli otobüs yolu ne EDS'li otobüs yolu asla kat'a yapılacak gibi durmuyor. En son gördüğüm kadarıyla bu yolun kaldırım düzenlemeleri tamamlandı ama gelgelelim ne kaldırımlar genişledi ne de toplu taşımaya bir öncelik verildi hatta orta refüjdeki ağaçlar lehine yolun ortasındaki boşluk genişledi. Sevinsek mi üzülsek mi )
Kadıköy - Kartal [D100] metrosu ve Marmaray arasındaki toplu taşıma koordinasyonu halen ama halen ring hatlarla Kuzey - Güney doğrultusunda sağlanamamışken ben pek ümitli değilim.
Tek avuntu minibüslerin daha modern ve konforlu hale getirilmesi olabilidi. Bu da an itibarıyle olsa olsa 1 modern 4 eski tip minibüs oranında oldu.
Kadıköy - Kartal [D100] metrosu ve Marmaray arasındaki toplu taşıma koordinasyonu halen ama halen ring hatlarla Kuzey - Güney doğrultusunda sağlanamamışken ben pek ümitli değilim.
Tek avuntu minibüslerin daha modern ve konforlu hale getirilmesi olabilidi. Bu da an itibarıyle olsa olsa 1 modern 4 eski tip minibüs oranında oldu.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18081
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Bu başlık kapsamında değil bence pek olgunlaşmış bir fikir de değil dolayısı ile burada yazacağım. İBB Başkanı Sn. Topbaş bugün Tuzla bölgesindeki konuşmasında sahil bölgesinde bir tramvay yapımından bahsetmiş, bizde adet olduğu üzere 3-5 yolcu taşıyan hatlara nostaljik denilmesinden yola çıkarakta, böyle bir hat olacak demiş. Bence hiç işin nostaljik şu bu denmesine gerek yok, bunu anlatmakta çok zorlanıyorum, nostaljik nedir? 1960 model araç çalışınca bir hat nostaljik olur mu? Bence olmaz, yapılan şey 1920 model araçta çalışsa, bir tarifeye sahip ise, belirli günlerde değil hergün işliyor ise, isterse günde 5 kişi taşısın bir tramvay işletmesidir, aslında bu bütün dünyada da böyle olsa gerek, aksi var mıdır bilmiyorum. Bu mantık ile Avrupa' nın yarısında hala nostaljik tramvay işletmeleri var demektir
http://www.haber3.com/baskan-topbastan- ... 71395h.htmDiğer taraftan da sahil için nostaljik tramvay projemiz var. Turistik anlamı olan tramvay olacak, onun da çalışmasını yapıyoruz." şeklinde konuştu.