Ana Sayfa Giriş Profil Kurallar Özel Mesajlar Konularınız Organizasyon Kayıt
Arama

ant-HT.01 » Antalya hızlı tren projesi

Sayfaya git Önceki  1, 2, 3, 4  Sonraki
 
Yeni başlık gönder   Başlığa cevap gönder    Hızlı Tren Projeleri, İhaleler, İnşaatlar » ant-HT.01 » Antalya hızlı tren projesi
alabay
Site Yöneticisi


Mesajlar: 5203
Başlıklar: 36



Çevrimdışı

Mesaj 23 Ekm Çrş, 2013 11:09
    Mesaj konusu:
Alıntıyla Cevap Gönder

Neden girmeyecekmiş? Bu ne abuk subuk bir şey yine. Antalya gibi bir kentin garı yok. İstimlâk problem olacaksa, dipten gidilir.
Başa dön
Kullanıcının profilini görüntüle Özel mesaj gönder
Reklamlar
Idari Amir








Mesaj 23 Ekm Çrş, 2013 11:09
    Mesaj konusu: Sponsor Baglanti - Bu Alana Reklam Verebilirsiniz

Başa dön
ÖmerYILMAZ
Sezonluk Yolcu


Mesajlar: 191
Başlıklar: 4



Çevrimdışı

Mesaj 26 Ekm Cmt, 2013 22:33
    Mesaj konusu:
Alıntıyla Cevap Gönder

Alıntı:
Bir iki gündür Antalya' ya YHT girmeyecek, kenarından geçecek gibi haberler okuyorum


O söylentiyi Antalya milletvekili Sadık Badak çıkardı. Amacı Antalya Büyükşehir belediyesini karalamak. Hızlı treni Bakanlık yapıyor, belediye değil. Bakanlıkta da kendi partisinden birisi var? Belediye imar planlarında hızlı tren istasyonlarını belirlemiş ve bakanlığın güzergahını planlara işlemiş durumda.

Şimdi kalkıp tren garını kale kapısına mı yapalım? Akıl karı bir şey söylese. Yok. Antalya tren garı Kepez'de Antray deposunun ilerisine planlamış durumda. Raylı sistem de ileride buraya uzatılacak. Ulaşım master planı da buna göre hazırlandı. Ama Antalya milletvekiliyim diye gezenler 1 gün Antalya'ya gelmiş mi? bir de Büyükşehire aday olacağı konuşuluyor. Menderes Türel hiç değilse Antalya'yı biliyor.
Başa dön
Kullanıcının profilini görüntüle Özel mesaj gönder
Esat
Site Yöneticisi


Mesajlar: 14264
Başlıklar: 842



Çevrimdışı

Mesaj 27 Ekm Pzr, 2013 15:21
    Mesaj konusu:
Alıntıyla Cevap Gönder

Ömer açıkçası benimde en çok şaşırdğım yerlerden birisi idi iktidar partisi milletvekilinin hızlı tren garı ile ilgili söyledikleri ama yine de verdim haberi, yorum yapmama sebebim anlamamış olmamdı Smile
Başa dön
Kullanıcının profilini görüntüle Özel mesaj gönder
Esat
Site Yöneticisi


Mesajlar: 14264
Başlıklar: 842



Çevrimdışı

Mesaj 03 Arl Sal, 2013 12:07
    Mesaj konusu:
Alıntıyla Cevap Gönder

Ara sıra ısıtılan Antalya Hızlı Tren Projesi ile ilgili yine bir ısıtma var.

Alıntı:
Antalya'yı İç Anadolu'ya bağlayacak hızlı tren projesi, Çevresel Etki Değerlendirme (ÇED) sürecini tamamlıyor. Demiryolunun geçtiği illerde Kasım ayı içinde katılımlı ÇED toplantıları yapılırken Çevre ve Şehircilik Bakanlığı da 19 Kasım günü 2'nci inceleme- değerlendirme toplantısını yaptı. Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı'nın hazırladığı proje raporuna göre planlanan hızlı tren hattı iki ayrı kesimden oluşuyor. Demiryolu, Antalya'dan başlayan ve Konya, Aksaray, Nevşehir'den Kayseri'ye uzanan ana hat ve Alanya- Antalya bağlantı hattından meydana geliyor. Proje için belirlenen maliyet ise 5 milyar 126 milyon 615 bin TL oldu. Belirlenen hat üzerinde yolcu trenleri saatte 250 kilometre, yük trenleri ise 80 kilometrelik hıza kadar çıkabilecek.


http://www.haberalanya.com.tr/root.vol?title=alanya-39ya-yuksek--hizli-tren-geliyor&exec=page&nid=594401
Başa dön
Kullanıcının profilini görüntüle Özel mesaj gönder
07onur
Aylık Paso


Mesajlar: 33
Başlıklar: Yok



Çevrimdışı

Mesaj 04 Arl Çrş, 2013 18:01
    Mesaj konusu:
Alıntıyla Cevap Gönder

Isıtsınlar tabi iyi oluyor, kış geldi ya. Smile

Farklı bir konuya dikkat çekmek istiyorum:

Alıntı:
Havalimanı bağlantısı olmadı
Antalya-Kayseri Demiryolu Projesi için 72 adet kurum ve kuruluştan projeyle ilgili kurum görüşü ve veri temin edildi. Bu kurumlardan biri olan Antalya Büyükşehir Belediyesi, demiryolu hattının Antalya Havalimanı ile bağlantısını talep etti. Fakat ilk projelendirme çalışmalarında değerlendirilen bu talep 'hattın yüksek standartlarını koruması gerekliliği, bağlantı hattının yerleşim alanlarının tamamen içinden geçme zorunluluğu ve Eskişehir-Antalya Demiryolu Hattı'na entegre edilebilmesi gerekliliği' olduğu belirtilerek kabul edilmedi. Demiryolu projesi Antalya'da 3 yaban hayatı geliştirme sahasının, Cevizli Gidengelmez Dağı, Akseki - İbradı Üzümdere ve Düzlerçamı içinden geçiyor. Bakanlık, bu girişin sadece alanın sınır kesiminde olacağını, hattın devamında ise hiç bir şekilde alana girilmediğini raporunda ifade etti.

http://www.akdenizmanset.com/root.vol?title=demir-gibi-yatirim&exec=page&nid=594486

Belediye talebinde haklı, Antalya Havalimanı uluslararası bir havalimanı ve buradan inanılmaz miktarda turist gelip geçiyor. Havalimanı içinde hızlı tren bağlantısı olsaydı, bu turistler için son derece cazip olurdu. Kültür turizmi ziyaretçilerini önemli oranda arttıracak bir iş bu. Antalya'ya in, yüz eğlen, tarihini öğren, bin trene Anadolu'yu gez...

Tabi bu halen yapılabilir, demiryolu havalimanına gelmek zorunda diye birşey yok. AntRay şu anki haliyle otogarı ve tren garını birbirne bağlıyor, kent merkezindeki ucu da Havalimanı'na yönelmiş biçimde uzatılmayı bekliyor. Ne yapılacağı da belli, Havalimanı'nın da ilerisinde Aksu ilçesinde Expo 2016 yerleşkesi var, raylı sistem oraya uzatılmak isteniyor. Bir kolla da havalimanına bağlantı verildiği takdirde tren garı, otogar ve havalimanı aynı raylı sistemle birbirlerine bağlanmış olacaklar.

2016 yılına sadece 2 yıl kalmış olsa da, uzatma işi finansal destek sağlandığı takdirde çok çok çok hızlı çalışmayla 2 yılda bitirebilir. Ancak belediye bunu özkaynaklarıyla yapamayacağını belirtiliyor. Zaten Türel döneminde yapılanın borçları 2028'e kadar vadeli.. Belediye 50-100 milyon liralık borçlanmayı bile zar zor alıyor meclisten. Böyle bir durumda, bu belediye meclisiyle bu iş zor. Hükümet de Antalya'ya raylı sistem yapma konusunda üç maymunu oynuyor, İstanbul'a mega projeler yapmakla meşgul. Antalya milletvekillerinin ne işe yaradıklarını bilen yok, gören duyan yok.

Sonuç olarak Expo 2016'ya yetişmeyecek, ancak bir gün mutlaka gerçekleştirilecek olan bu hayal şöyle birşey:

Başa dön
Kullanıcının profilini görüntüle Özel mesaj gönder
Esat
Site Yöneticisi


Mesajlar: 14264
Başlıklar: 842



Çevrimdışı

Mesaj 04 Arl Çrş, 2013 18:11
    Mesaj konusu:
Alıntıyla Cevap Gönder

Bence Antalya gibi bir kentin havalimanına hızlısı gitmesede tren muhakkak gitmeli, bunu ister kent içine giden metro ya da tramvay olarak değerlendirin, ister normal tren, ister hızlı tren. Ama gönlümden geçeni sorsanız sadece kent merkezi havalimanı arasında bile olsa bir metro ve havalimanından geçen bir demiryolu ile hızlı trenlerde gitmeli derim. Sen zaten gerekçeleri sıralamışsın, bacasız sanayiden para kazanmayı arttırmak istiyor muyuz yoksa aman gelsin yesin içsin defolup gitsinler mi diyoruz.
Başa dön
Kullanıcının profilini görüntüle Özel mesaj gönder
alabay
Site Yöneticisi


Mesajlar: 5203
Başlıklar: 36



Çevrimdışı

Mesaj 04 Arl Çrş, 2013 19:57
    Mesaj konusu:
Alıntıyla Cevap Gönder

Bence Antalya zaten batmış be! Kurtarmaz.

Koskoca kent, bir milyon nüfusu var, turist sayılmasa. Metrosu yok, tramvay şebekesi yok, garı (!) yok, daha bundan üç dört sene evvel havalimanına doğru dürüst otobüs bile yoktu (!).

Bir takım şeyler düzeldi. Ama gar nerede? Garın kentin neredeyse dışında olması bir şaka. Yerin dibine girip, kentin merkezini kesecek, sonra en az Alanya’ya kadar devam edecek (ki aslında daha da doğu–batı aksı bağlanmalı) bir tren sistemi olmalı. Kente ayrıca banliyö treni gelse, onunla havalimanı yapılır. Gelmezse, Esat’ın da dediği gibi, ya bir tramvayla, ya metroyla. Alanya derken … Antalya – Manavgat – Alanya arası Türkiye’nin kaynayan turizm bölgesi. Yani öyle köy kasaba demesin kimse. Altyapı olsa, ayrıca orada kargo konusunda da iş görür, meyve, sebze, vesaire. Ama sanki kimse ciddiye almıyor gibi.

Burdur n’oldu? Garı açıldı mı? 2009’da kapalıydı.
Başa dön
Kullanıcının profilini görüntüle Özel mesaj gönder
07onur
Aylık Paso


Mesajlar: 33
Başlıklar: Yok



Çevrimdışı

Mesaj 04 Arl Çrş, 2013 20:51
    Mesaj konusu:
Alıntıyla Cevap Gönder

Garın yeri konusunda; haritadaki konumun kentin çekirdeğindeki Kaleiçi'ne kuş uçuşu uzaklığı 9 KM. Yani aslında hiçbirşey değil, İstanbul Anadolu Yakası'nda merkezi Kadıköy kabul edersek kıyasladığımızda gar Maltepe'de oluyor. İkincisi Antalya kuzeye genişlemekte olduğu için şimdiden haritadaki o garın hemen kuzeyinde 50 bin nüfusuyla Döşemealtı İlçesi bulunuyor, içinde Uluslararası(!) Antalya Üniversitesi Kampüsü var ve bir eğitim kampüsü daha planlanıyor ilçeye. Ve artık merkezle bütünleşmiş durumda. Üçüncü nokta da garın daha yakına çekilebileceği bir yer yok, en iyi ihtimalle otogarın yanına inşa edilebilir belki, o da fazla bir fark yaratmayacaktır. Bunun yerine otogarı garın yanına taşımak daha mantıklı olabilir. Ne yazıkki Atatürk'ün ''Antalya'ya demiryolu en kısa sürede gelecektir.'' sözü 100 yıllık kesintiye uğradığından, merkeze daha yakın bir garı unutmamız gerekiyor, yer yok. Bir şekilde bir yer bulunsa ve hat dediğiniz gibi yer altına alınsa diyemiyorum çünkü bunu Antalya'ya kimse yapmaz.

Banliyo olsa da olmasa da haritadaki olay (elbet bir gün) gerçekleşecek, ona ek olarak başka bağlantılar yapılır mı bilemem.. Aslında tren garı havalimanına gelse, otogar da oraya çekilse çok bomba bir şey olur ama onu da yapmazlar. Very Happy

Zaten şu planlanmış haliyle tren gelir mi o bile değil. En son ''2023'ten önce imkansız'' diyorlardı. Şu an boşuna konuştuğumuzu farkettim. Very Happy Very Happy
Başa dön
Kullanıcının profilini görüntüle Özel mesaj gönder
Önceki mesajları göster:   
Yeni başlık gönder   Başlığa cevap gönder    Ana Sayfa » Hızlı Tren Projeleri, İhaleler, İnşaatlar » ant-HT.01 » Antalya hızlı tren projesi Sayfaya git Önceki  1, 2, 3, 4  Sonraki
3. sayfa (Toplam 4 sayfa)

 
Geçiş Yap: