Talep meselesi olduğunu düşünüyorum,Bir sorum var: Ankara-Konya YHT ile 2 saat ve 20 TL, ama otobüsle 3 saatten fazla ve 22-25 TL. Bu nasıl olabiliyor ya?
Ne zaman yolculuk etme ihtiyacı duysak aklımıza ilk otobüs gelir
Çok doğru. Sanırım 10-15 yıl falan geçmeli bu alışkanlığın kafamıza iyice oturması için. Ve tabii "hızlandırılmış tren" gibi dangalakça kazaların da olmaması gerekir..Talep meselesi olduğunu düşünüyorum,
Ne zaman yolculuk etme ihtiyacı duysak aklımıza ilk otobüs gelir
Ankara-İstanbul Yüksek Hızlı Tren Projesi, İnönü-Vezirhan ve Vezirhan-Köseköy
kesimlerinde elektrifikasyon çalışmalarında son aşamaya gelinmiştir.
Elektrifikasyon Tesislerinin testleri kapsamında sözkonusu hatta 27 Kasım 2013 günü saat
09.00dan itibaren 27.500 Voltluk Yüksek Gerilim verilecektir.
Can ve mal emniyeti yönünden;
Elektrikli tren havai hatlarının altında gezinmek, direklere tırmanmak, dokunmak, iletkenlere
yaklaşmak ve yere düşen tellere dokunmak tehlikelidir.
Halkımızın dikkatli olmasını önemle rica ederiz.
Kamuoyuna saygıyla duyurulur.
Eh zaten biz de tam açılmayacaksa açılmasın diye her seferinde söylüyoruz, galiba beni şakşakçı ve nemalanmacı bazı kerameti kendinden makul online medya yazarları gibi görenler oluyor, site burada, yazdıklarımız da. Bana göre ülkemizde böyle işlerde tarih vermekten daha kötü bir şey yok, ya da tarihi bir şeylere denk getirmeye çalışmaktan kötü bir şey yok. Bana kalsa 2014 Ağustos ta açılsın ama tam açılsın, bu haberde bahsedilen eksikler tamamlandıktan sonra açılsın. Kaldı ki zaten bir aydır hızlı tren İstanbul' a gelecek ama hızlı gelmeyecek diye yazanlarda oldu, bazı bölümlerde eski demiryolundan gideceği söylendi, yani ortada içinde boncuk aranacak bir şey yok aslında. Ha tamamı bitmeden açılması gibi bir durum var ve bende sonuna kadar buna karşıyım.Hızlı Tren inşaatını, AKP iktidarı döneminde 4 elektrik dağıtım ihalesi, 3üncü Havalimanı ihalesi gibi yüksek bedelli özelleştirme ihaleler kazanan Cengiz İnşaat sürdürüyor. Şirket ağustos ayında hızlı tren inşaatında 1 kilometre bile yol almamıştı. Yaklaşan yerel seçimler nedeniyle projeyi hızlandırdıklarını ifade eden bir mühendis şu iddialarda bulundu:
Projenin Bozüyük kısmında henüz tamamlanmayan köprüler var. Tünellerin büyük kısmının izolasyonu yapılmadı, Heyelan bölgelerinde duvar inşaatlarına başlanmadı. Bundan daha da önemlisi
elektrik hattı dahi çekilmeyen bölgeler var. Vardiyalar ve izinler kaldırıldı. Çalışma saatlerimiz artırıldı.
Testler yapılmadı
Yüksek Hızlı Trende testlerin devam ettiğine dair yetkililerin yaptıkları açıklamalara rağmen bölgede ray döşeme işlerinin bile yapılmadığı kilometrelerce alan var. Özellikle Bozüyük-Eskişehir arasındaki 100 kilometrelik alanda henüz açımı devam eden tünellerde bulunuyor.
http://www.risalehaber.com/ankara-istan ... 98273h.htmPiri Reis ölçüm treni ile Ankara-İstanbul Yüksek Hızlı Tren (YHT) hattının 'MR'ı çekiliyor. Ankara ile İstanbul arasındaki seyahat süresini 3 saate indirecek Ankara ile İstanbul YHT hattı projesinde sona yaklaşıldı. İlk yerli test treni Piri Reis ile hattın Eskişehir ile İstanbul arasındaki belirli bölümlerinin ölçümleri yapılmaya başlandı. Piri Reis Test Treni ile hattın, katener-pantograf etkileşimi, akselometrik titreşim ölçümü ve yol geometrisi ölçümleri saatte 60 kilometre hızdan başlanarak yapılıyor. Daha sonra saatte 80, 100, 120, 140 kilometre hızla devam eden ölçümler, en son saatte 275 kilometre hıza ulaşılarak tamamlanıyor. Ölçümler sayesinde, varsa hattaki sorunlar tespit ediliyor ve gideriliyor. Başka bir ifadeyle Piri Reis Treni ile hattın "MR"ı çekiliyor.
"Biz popülizmi sizden öğrenecek değiliz!"TCDD Genel Müdürü Karaman, "Ankara-İstanbul YHT bilet fiyatlarını belirlemek için 2014 Ocak ayında bir anket yapmayı planlıyoruz." dedi.
KaynakTCDD Genel Müdürü: YHT Bilet Fiyatı İçin Anket Yapacağız
20 Kasım 2013 21:46
TCDD Genel Müdürü Karaman, "Ankara-İstanbul YHT bilet fiyatlarını belirlemek için 2014 Ocak ayında bir anket yapmayı planlıyoruz." dedi.
TCDD Genel Müdürü Süleyman Karaman, "Ankara-İstanbul YHT biletlerinde promosyonlar olacak. Bilet fiyatlarını belirlemek için 2014 Ocak ayında bir anket yapmayı planlıyoruz. Bilet fiyatlarını ocak, şubat ayında belirleriz" dedi.
Karaman, Demiryolu Ansiklopedisi ve Demiryolu Sözlüğü'nün tanıtımı nedeniyle Ankara Garı'nda basın mensuplarıyla bir araya geldi.
Buradaki konuşmasında Demiryolu Ansiklopedisi ve Demiryolu Sözlüğü'nün Tcdd Vakfı tarafından, yazarlar Ümit Uzmay ve Kudret Demiroğlu'na hazırlattırıldığını belirten Karaman, bir yandan lojistik merkezler, hızlı tren hatları yaparken, bir yandan yolları yenilerken eş zamanlı olarak sosyal ve kültürel projelerle de halkın demiryolu sevgisine layık olmaya çalıştıklarını, bu kapsamda hayata geçirdikleri ansiklopedi ve sözlüğün bu alandaki tüm verileri içerdiğini kaydetti.
"MARMARAY'IN TÜPLERİ ÇOK GÜÇLÜ"
Marmaray ve hızlı tren projesi hakkında "demiryolca" bilgi vermek istediğini belirten Karaman, daha sonra teknik ifadelerle yaptığı sunumunun anlamını açıkladı. Marmaray'a ilişkin iddiaları aydınlatmak için açıklamalarda da bulunan Karaman, uluslararası trenlerin Türkiye'de Marmaray üzerinden geçiş yapabileceklerini ancak yolcu trenlerinin gündüz, yük trenlerinin gece geçiş yapacaklarını bildirdi.
Marmaray'a konulan tüp tünellere ilişkin iddiaları yanıtlayan Karaman, sözlerini şöyle sürdürdü: "Tüpler çok mukavim tüpler. Bir suyun sızması mümkün olmayan tüpler. Marmaray tüpleri, denizin altı kazılarak açılan tünellere yerleştirildi. Burada su sızamaz çünkü su yok. Tüpler conta ile tutturuldu, betonla kaplandı. Yaya yürüme yolları da var Marmaray'da. Yaya yürümenin riski olmadığı bir sistem de kuruldu. İstanbul'da Marmaray, yerin altında yeni bir dünya. Kültür ağırlıklı yeni bir dünya. İnsanlar gelir gelmez fotoğraf çekmeye çalışıyorlar. Düşenler oluyor. Yarım gün problemimiz oldu, sonra herşey çözüldü."
"MAKİNİST KALP KRİZİNDEN VEFAT ETMİŞ"
Süleyman Karaman, Marmaray makinistlerinin çalışma koşullarının iyi olmadığına ilişkin iddialara yönelik de şunları kaydetti: "Maalesef Marmaray'da çalışan bir makinist kalp krizi geçirdi ve vefat etti. Seferle bir ilgisi yok. Onu inceledik, nedeni nedir diye. Bir gün önce 5 saat çalışmış, daha önce bir gün dinlenmiş. 8 saatlik çalışma süresine uymuş. Evine giderken kalp krizi geçirdi, vefat etti. Bu makinistin babası da birkaç sene önce kalp krizinden vefat etmiş."
"MARMARAY'D 110 MAKİNİST ÇALIŞIYOR"
Marmaray'da 10 dakikada bir sefer yaptıklarını ve 110 makinist çalıştığını da dile getiren Karaman, trenlerin aslında yatay giden asansörler gibi düşünülmesi gerektiğini, makinistlerin olası bir aksilikte görev yaptığını vurguladı. Tcdd Genel Müdürlüğünün serbestleştirildiğinin anımsatılarak, işletmecilik için herhangi bir talep gelip gelmediğinin sorulması üzerine de Karaman, "İşletmecilik konusunda şu anda bize gelen bir şey yok. Daha çok yük trenleri için çalışma var. Yeniden yapılanma 2014 yılında başlayacak. Altyapı ayrıldıktan sonra istekli olanlar gelip işletmecilik yapabilecek" yanıtını verdi.
"PROJE İÇİN DAĞI KALDIRDIK"
Karaman, başka bir soru üzerine de Ankara-İstanbul YHT hattının elektrifikasyon çalışmasının yapıldığını, birkaç eksikliğin tamamlanmasının ardından testlere başlayacaklarını kaydetti. Proje güzergahında yer alan Bilecik civarında bir köyde heyelan oluştuğu için buradaki dağı tümüyle kaldırdıklarını anlatan Karaman, eksikliklerin tamamlanmasının ardından Eskişehir-İnönü arasında başladıkları testleri, tüm proje üzerinde yürüteceklerini söyledi. Karaman, projeyi, şubat sonu, en geç mart başında hizmete açacaklarını da bildirdi.
"ERKEN REZERVASYON GELİYOR"
TCDD Genel Müdürü Karaman, Ankara-İstanbul YHT bilet fiyatları için önceki yıllarda araştırma yaptıklarını belirterek, ankete katılanların yüzde 80'inin "bilet fiyatı 50 doların altında olursa YHT'yi tercih edeceğini" belirttiğini aktardı. Karaman, "Bu eski bir araştırma. Ankara-İstanbul YHT biletlerinde promosyonlar olacak. Bilet fiyatlarını belirlemek için 2014 Ocak ayında bir anket yapmayı planlıyoruz. Bilet fiyatlarını ocak, şubat ayında belirleriz" dedi.
Karaman, Tcdd Genel Müdürlüğünün erken rezervasyon sisteminin 1 Ocak'ta devreye gireceğini de bildirer6ek, "Hem konvansiyonel hem de hızlı trenlerde erken rezervasyonla erkenden bilet alan ucuz alacak, geç alan normal fiyatından alacak" diye konuştu.
"DENEYİMLERİMİZİ AKTARACAM MÜŞAVİRLİK ŞİRKETİ KURDUK"
Haydarpaşa Garı'nı koruma amaçlı imar planı hazırladıklarını da belirten Karaman, şunları kaydetti: "Yüzde 30 yapılaşma izni alındı koruma kurullarından. Özelleştirme İdaresine devrettik, onlar yarışma açacak ve halka oylatacak. Hangisi seçilirse o YİD ile ihale edilecek. Garın şu anda trenden inilen kısmı olan birinci kat gar kalacak. Halk onun başka bir şey olmasını istemiyor. Garın başka bir katı değil, 'sadece o istasyonuma dokunma' diyor. Biz de dokunmayacağız."
Karaman, Türkiye'nin demiryolu konusundaki deneyimlerini farklı ülkelere aktarmak istediklerini ifade ederek, bu ülkelerin özel sektör değil devlet desteği beklentisini de dikkate alarak bu amaçla müşavirlik şirketi kurduklarını ifade etti.
"YERLİ FİRMA ŞARTI KOYACAĞIZ"
Tren setleri için yüzde 51 şartı koyduklarını ve yerli üretimi desteklediklerini de vurgulayan Karaman, "Yeni bir ihale yapacağız ve orada yerli üretim yapan firma kurulmasını şart koşacağız" diye konuştu.
Karaman ayrıca ulaştırma sektörüne dünyada yılda bir trilyon dolar yatırım yapıldığına da işaret ederek, Türkiye'nin 2023 yılında ilk 10 ekonomiden biri olması için bu rakamdan en azından 50 milyar dolar pay alması gerektiğine dikkati çekti.
??Engin Y yazdı:"Biz popülizmi sizden öğrenecek değiliz!"
Su almaz başka bir şey, orada su yok başka bir şey. Ben eminim orada su var, hatta orada su olmamasına imkan yok. Oradan kastım tüpün bulunduğu toprak ve taş alanı kast ediyorum, tüpün içini değil, bence tüpün içinde su yok ama dışında varTCDD Genel Müdürü yazdı:Marmaray tüpleri, denizin altı kazılarak açılan tünellere yerleştirildi. Burada su sızamaz çünkü su yok.
Bu farklı bir şey orada TBM çalıştı ve kaya tabakası delerek ilerledi aynen şu Marmara dan geçecek olan karayolu tüp tüneli gibi, orası içinde su yok deseniz eyvallah derim ama siz toprağı eşip bir kanal açıyorsunuz derinliği nedir? Maks. tünel artı bir o kadar daha olsun 20 m.? Denizin altında üzerine toprak ve kaya ile kapattınız, silikon döküp sıvamadınızalabay yazdı:çünkü su geçirmez bir »yatak« içinde delinmişmiş.