tr-HT.03:01 » Ankara-İstanbul YHT 2. Etap İnşaatı

Kullanıcı avatarı
Kamil16
Müdavim
Mesajlar: 919
Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44

CR Süreci Niçin Geciktirildi...

Mesaj gönderen Kamil16 » 14 Tem Pzr, 2013 06:52

Esat yazdı:Dümen döndüğünü sanmıyorum, daha önceki CR nin iptali ile ilgili bir şeyler duymuştum sağlam kaynaklardan, dümenlik bir durum yok ama o duyum doğru ise açıklanan gerekçe ile hiçbir alakası da yoktu, arada geçen kayıp edilen zamanın hesabını bilemem, ayrıca çanak çömlek konusunu şahsen çokta önemsemiyorum,
Yarım bir Marmaray açacaksın. Yarım bir YHT açacaksın. Dünyanın şovunu yapacaksın, yersen 8)

İktidar sahipleri, işine gelince taa 1925-1930 ları gıyabında yargılayacak, Sabiha Gökçen'in isminin Havalimanından kaldırılması için baloncuklar dağıtacak öte yandan yaşayan bir kişinin ismini başka bir havaalanına yine "çözüm süreci" konseptine uygun verecek ama MARMARAY Asrın Projesinin tamamen açılmasının tam 2 yıl niçin geciktiği konuşulmayacak.

Bir karikatür gördüm. Taksimde devekuşları kafalarını sokmuşlar Mısır'daki Adeviyye Meydanından çıkartmışlar orayı izliyorlardı. Devekuşları üzerinde bizim güzide basın kuruluşlarımızın logoları vardı. 8) :)

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 21 Tem Pzr, 2013 20:51

Buyrun burdan yakın, hadi bakalım köprü yıkmaca oynayalım :)
Ankara-İstanbul YHT hat çalışmalarında yaşanan İstasyon Köprüsü sorununu çözmek için Eskişehir'e gelen Karaman öncelikle Vali Güngör Azim Tuna'dan destek istedi. Vali Tuna'yı ziyaretinde konuşan Karaman, Eskişehir'de yaşanan sorunların YHT çalışmalarını durdurduğunu ifade ederek, “Ankara-İstanbul Yüksek Hızlı Tren (YHT) hattının çalışmalarında Eskişehir giriş ve çıkışta yaşanan sorunlarımızı çözmek için geldik. Bugün Büyükşehir Belediye Başkanı Yılmaz Büyükerşen ile de bir görüşme yapacağız. Bütün mesele tramvayın geçtiği köprünün düzenlenerek, trenin oradan geçişini sağlamak. Tramvayı durdurmamanın, ya da çok az durdurmanın yollarını arıyoruz. Onun için sayın valimizi ziyaret ettik. Bize destek verirseniz, artık Eskişehir'de yaşanan bu sorunları aşmak istiyoruz. Bu proje bizim de istediğimiz dışında çok uzadı. Artık bitirip Eskişehir'i inşaat alanı görüntüsünden kurtarmamız lazım. Ankara-İstanbul hattını açtığımızda trenin alt geçitten geçmesi lazım. Bu hat Eskişehir için çok önemlidir. Bu hat Eskişehir'i dünyaya bağlıyor. Eskişehir artık büyük Avrupa kentlerinin arasında birlikte anılıyor. Eskişehir'i ileride bir çok ile bağlayacak olan hatta bu hat. Bundan dolayı burada 1 günlük gecikme her yeri etkiliyor” diye konuştu.
http://www.haber7.com/guncel/haber/1051 ... ye-takildi

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5585
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 21 Tem Pzr, 2013 23:08

Eskişehir artık büyük Avrupa kentlerinin arasında birlikte anılıyor.
Nerede anılıyor? Avrupa’da pek anılmıyor galiba, ben görmedim. Yine bir EN en?

Problemi de pek anlamadım, ama hoş, Freiburg’ta bir tren köprüsünde hep kamyonlar takılıyor, geçenlerde 5 numaralı tramvay hattının tellerini de kopartabildi bir enayi.

http://www.badische-zeitung.de/freiburg ... 00320.html

Burada bu köprülerden herşey geçer, YHT ICEsi de :-)

Kullanıcı avatarı
Özgür Türkler
Yıllık Paso
Mesajlar: 366
Kayıt: 15 Oca Prş, 2009 08:44

Mesaj gönderen Özgür Türkler » 22 Tem Pzt, 2013 11:07

Eskiden demiryolu yüzeyden geçerken bir köprü ile (istasyon köprüsü) tramvay ve araçlar demiryolunun üstünden geçiyordu. Şimdi demiryolunu yer altına alıp bu köprüyü yıkıp tramvay ve araçları köprü yerine yüzeyden geçirecekler, çalışma bunun için yapılacak. Köprü üstünde yüzlerce kilit vardı, aşıklar adlarını yazıp kilit asmışlardı köprü üstüne, ayrılmasınlar diye,şimdi köprü yıkılınca bütün kilitler ve dolayısıyla aşklar yalan olacak :)

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5585
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 22 Tem Pzt, 2013 11:15

Peki, köprüyü yıkmakta fayda var mı? Gereksiz yere gereksiz bir yıkım gereksiz paralar sarfeder. Zaten var olan bir şeyi kullanmak daha mantıklı olmaz mı? Köprüyü tanımıyorum, o yüzden soruyorum.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 22 Tem Pzt, 2013 15:32

Özgür Türkler yazdı:Köprü üstünde yüzlerce kilit vardı, aşıklar adlarını yazıp kilit asmışlardı köprü üstüne, ayrılmasınlar diye,şimdi köprü yıkılınca bütün kilitler ve dolayısıyla aşklar yalan olacak :)
Onlarda sermayeyi köprüye yüklemeseymişler :P :) bari müsade etsinler herkes gidip kendi çözsün sonra yine başka yere bağlasınlar yav.

Başar Özgür' ün yazdıklarından sonra açıkçası biraz kafam karıştı benim, orayı da hiç gözümle görmediğim için bir yorum yapamıyorum. Ben demiryolunun bir yarma içinden geçtiğini ve normal yol kotunun köprü yüksekliği olduğunu düşünmüştüm, tabi o zaman köprüyü yıkmaya ne hacet demiryolunu biraz daha alçaltsınlar diyebiliriz, işte o yüzden kafam karıştı biraz :) sonuçta orada demiryolu yüksekliğinden bahsediyoruz, tramvay yolunu o kadar aşağı almakta hem teknik olarak sıkıntılı hem de maliyet olarak yük getirecektir.

Kullanıcı avatarı
Özgür Türkler
Yıllık Paso
Mesajlar: 366
Kayıt: 15 Oca Prş, 2009 08:44

Mesaj gönderen Özgür Türkler » 23 Tem Sal, 2013 09:52

Köprü yaklaşık 100 mt genişlikte, normalde yüzeyden geçen demiryolunun üstünden yükselerek geçiyor. Şimdi bu 100 metrelik taban yarma yapılarak tamamen yer altına alınacak, köprünün ayakları bu yarmanın ortasında kalıyor ve bu yüzden yıkılmak zorunda yarmanın yapılabilmesi için. Ayrıca demiryolu yer altına alınınca üstünden geçeceği birşey kalmayacağı için köprü saçma olacak.
Zaten TCDD ve belediye çözüm konusunda anlaşmış, makas ile tramvay yolu yarmanın tamamlanıp üstünün kapandığı başka bir yerden geçici olarak geçecekmiş. Bu arada tüm altyapı işlerini, makasları vs. TCDD üstlenecekmiş,
Katener vs işlerini de belediye. Sadece zaman lazımmış bu işler için (makas henüz gelmemiş) ve zaman da projede 29 Ekime yetişmesi için en çok ihtiyaç duyulan ve en az olan şey...

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 23 Tem Sal, 2013 10:57

Özgür benim icin gayet net ve acik bir bilgilendirme oldu, tesekkurler.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 27 Tem Cmt, 2013 21:24

Hızlı trenlerin Gebze de durmayacağı tartışmaları varmış, bu tartışmalara karşılık olarak TCDD "yok öyle bir şey" demiş.
Devlet Demiryolları İşletmesi Genel Müdürlüğü (TCDD) "Ankara-İstanbul yüksek hızlı treninin Gebze'de durmayacağı"na ilişkin haberlerin asılsız olduğunu bildirdi. TCDD'den yapılan yazılı açıklamada, bazı basın yayın orgalarında Ankara-İstanbul yüksek hızlı treninin Gebze'de durmayacağına ilişkin haberlerin yer aldığı belirtildi. Açıklamada, söz konusu haberlerin asılsız olduğu ifade edilerek, yüksek hızlı trenin Eskişehir'den itibaren Bozüyük, Bilecik, Pamukova, Arifiye (Sapanca), İzmit ve Gebze istasyonlarında duracağı ve yolcu alıp indireceği kaydedildi.
Diyorum ben ortalık demiryolu gazetecisinden geçilmez oldu diye.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 17 Ağu Cmt, 2013 13:44

Habere ve habere verilmiş resmi cevaplara göre hat üzerinde inşaatı devam eden 26 numaralı tünelde ciddi sıkıntılar yaşanmış. Zemin sorunları nedeni ile tünelin inşaatı dururken, yerli yabancı pek çok uzman tarafından yeniden yapılan zemin etüt çalışmaları çerçevesinde TBM de bir takım değişiklikler yapılmış. TBM nin bu değişiklikler ile tüneli açacağı ama bunun projede süre olarak aksamaya sebep olduğu verilen bilgiler arasında.

29 Ekim açılışında İstanbul' a YHT yi getirebilmek için tünelin etrafından dolaşan bir varyant inşa ediliyormuş, burada her ne kadar trenin hızı düşecek olsa da sonuçta bölgeyi geçmiş olacak. Yine haber metninde sadece bu tünel sorununun olmadığı, Pamukova-Arifiye arasının tek hat üzerinden geçileceği ve Köseköy de inşa edilen 3. hattında yapımında gecikmeler olduğu yazıyor. Yani 29 Ekim diye tutturuldu ve bu bir prestij meselesi haline getirildi ki bence hiç gerek yoktu, hızlı tren bir şekilde İstanbul'a gelecek orası kesin.

http://www.memurlar.net/haber/397105/
“Tren hattı çoğu yerde Kuzey Anadolu Fay Hattı’na paralel gidiyor. Bu proje kapsamında 3 tanesi Bolu Tüneli’nin neredeyse iki katı uzunlukta olmak üzere 39 tünel açtık. Viyadüklerle 19 kilometrelik tren yolunun altyapısını tamamladık. Ancak maalesef 26 numaralı tünelde ciddi bir zemin problemi ile karşılaştık. Çok sıkışmış ama yumuşak bir zemindi. Farklı zamanlarda büyük göçükler oldu. Zemin yüzünden TBM’nin çalışmasında problemler yaşadık. Böyle örselenmiş bir zeminle karşılaşacağımızı bilmiyorduk.”

Ünlüer, bu zemin karşısında pes etmediklerini belirterek devam etti:

“Son 1 yıldır zemini yeniden tanımlamak üzere çok ciddi çalışmalar yaptık. İTܒden, ODTܒden Almanya ve İtalya’dan jeoloji uzmanları türlü incelemeler testler yaptı. Adeta zemin tanımlama okulu oldu burası. Sanıyorum artık gerekli bütün bilgilere sahibiz. Belirtmeliyim ki bizim gibi finansman gücü olmayan bir firma kaçar giderdi. İdare’den aldığımız paranın daha fazlasını zemin etüdü için harcadık. Deneme kazılarına başladık. TBM’yi zemine uygun hale getirdik. Bazı parçaları değişti. Artık ben ve ekibim bu tüneli açma işini bir prestij olarak görüyoruz. Delmeden bırakıp gitmek istemiyoruz.”

2020’ye kadar inşaat sürer

26 numaralı tünelin açılamamasının iki önemli sonucu bulunuyor. Öncelikle seferler planlandığı gibi 29 Ekim’de başlatılamayacak. Daha önemlisi, o tünel bitmeden hızlı tren gerçek hızına ulaşamayacak. Zira varyant yol düz bir hatta olmayacağı için tren ister istemez hız düşürecek. Aksi takdirde, Allah korusun yıllar önce Pamukova’da yaşanan hızlandırılmış tren kazasının bir benzeri yaşanabilir. Projede tek sorun bu 26 nolu tünel gibi de görünmüyor. Örneğin hızlı tren Pamukova-Arifiye arasında şu anki duruma göre tek hattan gidecek. Köseköy-Gebze arasında mevcut hattın yanına yapılması planlanan yeni hatta da problem ve gecikme var. Projede asıl hedefin ‘2015’te yapılacak seçimler öncesine yetiştirmek’ olacağını söyleyebiliriz. Bu arada sakın yanlış anlaşılmasın 2015, projenin tam olarak bittiği tarih de olmayacak. Örneğin Halkalı’ya kadar uzanacak ve üçüncü köprüden geçişi de kapsayan özel hattın açılışı k2020 yılını bulacak.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5585
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 17 Ağu Cmt, 2013 13:48

Ceneri tünelini hatırlatırım, tümü TBM’siz kazınmak zorunda kalındı. O zaman sondajı itinalı yapmamış olabiliriler. Freiburg’a bir kent tüneli yapılacak, nerelerde sondaj yaptıklarını görsen, bunlar hasta dersin. Ama öyle işte. İlk tünelin işi de toplam 70 sene sürdü (o biraz abartılıydı).

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 19 Ağu Pzt, 2013 22:58

Ulaştırma Bakanı hızlı trenin 29 Ekim' de açıl(a)mayacağının sinyalini vermiş, gerçi geçenlerde çıkan haberler ilk yoklamalardı bu fazlası ile belliydi ama resmi bir ağızdan da açıklanmış oldu diyelim.
Ankara- İstanbul hızlı treni ve Ankara metroları 29 Ekim'de bittiğinde o gün açmayacağız. Bitmediğinden dolayı değil, ayrı bir etkinlik olmasını istediğimiz için başka bir gün açacağız." şeklinde konuştu.
http://emlak.haber7.com/projeler/haber/ ... belli-oldu

Cevapla

“Hızlı Tren Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön