Mesaj
gönderen Esat » 09 Mar Cmt, 2013 20:56
Başar aslında cevabı vermiş ama şöyle açayım,
* İpek Böceği halen test aşamasında bir araç, seri üretimi geçiş için bir sertifikasyon gerekir diyeceğim ama bunu çok dert etmiyorum açıkçası, sonuçta milli bir ürün her türlü önü açılacaktır,
* İpek Böceği her ne kadar testleri geçmiş ve geçiyor olsa da işletmede kendisini ispat etmiş bir araç değil, burada en büyük görev bu işi başlatan Bursa Belediyesine düşüyor, yani bu işin bir ceremesi olacak ise önce onlar çekmeli, bir başka belediye için macera olur.
* Yukarıdaki madde ile bağlantılı olarak genelde yönetimler daha önce satış yapmış firmaları tercih ederler, bunda da sebep tabii ki yürür durumda araçları bulunması, ellerinde daha fazla seçenek bulunması, hazır bir üretim bantları olması gibi sebepler sıralanabilir.
* Bu madde de üstündeki ile alakalı, Konya belediyesi İpek Böceği'ni tercih etmeyeceğinin sinyallerini innotrans ta vermişti zaten, gerekçe de "yerin kulağı vardır" yukarıdaki gibi birşeydi, yani ortada kendini ispat etmiş bir araç yok, diğer tarafta yıllardır bu işi "bir şekilde" başarı ile sürdüren firmalar var, artı olarakta Konya ihaleye kısa zamanda çıkıp hızlı bir şekilde araçları almak istiyor çünkü Konya'da eski tramvaylar nedeni ile hoşnutsuzluk giderek yükseliyor.
Ben İpek Böceği'ne destek verilmesini istiyorum, kimin elinden ne geliyorsa yapmalı ama kentlerinde bu konudaki tercihlerine "bu aşama da" saygı duyulmalı diye düşünüyorum. Araç kendisini ispatladıktan sonra ülkemiz belediyeleri tarafından ihalelere çağırılmazsa ya da avantajlı olduğu halde göz ardı edilirse o zaman bir haksızlıktan söz edilebilir.