ist-M.03:02 » M2 Şişhane-Yenikapı Güney 2.Etap İnş
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18156
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
En son güvenli olmadığı için artık kullanılmayacak diye bir şeyler duymuştum, akıntıya engel olma biraz bahanesi oldu işin, zaten trafiğe kapatılmış üzerinde dizayn bilmemne fuarı düzenleniyordu senede bir, bir de film çekiliyordu işte. Eğer gerçekten işe yarar fiziki durumda olsa benim bir tramvay önerimde onun üzerinden geçiyordu ama görünüşe göre 3 otuza bir hurdacıya satılacak.
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5585
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
Nasıl unutursunuz bunu, ayıcıklarım, bakiim? Uyuyonmunuz?
Onun restorasyonu zor bile olmaz, tersaneye çeker, yaparsın. Yaya geçer, tramvay geçer, eski lokantaları yapılır, parasını neredeyse yap-işlet-devret-ama^satma ile gerçekleştirebilirsin. Turizmcilik ve şehircilik (ve »heritıççılık«) budur be!

Onun restorasyonu zor bile olmaz, tersaneye çeker, yaparsın. Yaya geçer, tramvay geçer, eski lokantaları yapılır, parasını neredeyse yap-işlet-devret-ama^satma ile gerçekleştirebilirsin. Turizmcilik ve şehircilik (ve »heritıççılık«) budur be!

-
- Hareket Amiri
- Mesajlar: 1610
- Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41
Bence bu köprüyü hiç bir babayiğit yok edemez. Hele belediyenin böyle bir niyetinin olacağına hiiiç inanmıyorum. Adamlar yok olmuş Taksim kışlası, Karaköy camii, Fındıklı köşkü, Rumeli hisarı içindeki mahalle gibi ortadan kalkmış bir çok yapıyı tekrar yapacaklar. Ellerindekini niye yok etsinler yahu . Olmaz öyle şey.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18156
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Kemal abim güzel abim
bu konuda en basitinden Taksim Kışlası saçmalığı içi yazacaklarım olur, diğerlerini bilemem ve gerçekten bunu sorguluyorum ben, ya yıkılmış gitmiş kardeşim, Taksim kışlasımı İstanbul u kurtaracak, yoksa Hisar içindeki mahalle mi? Yıkılan yıkıldığı ile kalsın yav, o mahallede bize tapu düşmez benim derdim bu
:D çay ocağı, fıstıklı şerbet, muhallebici falan, olsun olmasın demiyorum, böyle yerlerde lazım, güzel işler ama yıkılmış, ya sahip çıkamadığın karaköy bilmemne camisini şimdi yeniden oraya nasıl konduracaksın? Yapılan işçiliğe yazık be. Kamuya ait yeşil alanları kiraya verecek ve parayla girilecek ki zaten öyleydi İstanbul'da artık ülke çapına yayılacak, sosyal devlet deyince sosyalist anladıkları için sevmiyorlar böyle işleri, bilmemkaçbinmetrokarelikdünyanınenbüsbüyükparkı nı yapmayı seviyoruz ama gerçekten halka açık bir alan mı üretiyoruz yoksa öylesine işte bilmemkaçyüzbinbaloncukludünyanınengocumanbirşeysi ni mi yapıyoruz????????
Bu konuda muhalefetim ben, gerçekten halkı sosyalleştirecek ya da deşarj edecek işler olarak gelmiyor bunlar bana, üzülüyorum, çünkü Türkiye kötü zamanında bile bundan iyisini yapabilecek halde idi, şimdi iyi durumda iken neden böyle gubudik işlere çakılıp kalıyor anlam veremiyorum sadece.
Köprüyü yok olursa aynısının yenisi yapılır iş çözülür, yeter ki o köprü kullanılmak istensin, üstünden dramvay ya da araba geçsinde demiyorum, gezintilik bir yer olarak bile işe yarar.


Bu konuda muhalefetim ben, gerçekten halkı sosyalleştirecek ya da deşarj edecek işler olarak gelmiyor bunlar bana, üzülüyorum, çünkü Türkiye kötü zamanında bile bundan iyisini yapabilecek halde idi, şimdi iyi durumda iken neden böyle gubudik işlere çakılıp kalıyor anlam veremiyorum sadece.
Köprüyü yok olursa aynısının yenisi yapılır iş çözülür, yeter ki o köprü kullanılmak istensin, üstünden dramvay ya da araba geçsinde demiyorum, gezintilik bir yer olarak bile işe yarar.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18156
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Şöyle bir paylaşımda bulunmuştum, gerçi bu fotoğrafı ben köprünün diğer tarafında çektim ama orada bir sorun olduğu ayan beyan ortada idi, ortaya çıkmış, al burdan yak.Esat yazdı:Hemen aklıma şu kare geldi, bunu geçen ay İstanbul'da Unkapanı köprüsünde çektim, teknik olarak bir sorunmudur, mahsuru varmıdır bilmiyorum ama açık konuşayım tedirgin oldum, Taksim istikametinde çektim bunu gidiş istikametindeki taraf aşağıda kaldığı için araçlar hızlıca geçiyorlar ama diğer tarafta daha önce Haliç Köprsünde olduğu gibi bir yükselme varmı bilmiyorum
Korkuluklar falanda bayağı kötü durumda idi, İstanbul'un bu kadar yoğun kullanılan bir köprüsünün bu durumda olması açıkçası beni üzdü.
http://emlak.haber7.com/emlak-gundemi/h ... -cokebilir
Kaptan, köprünün alarm vermeye başladığını anlattı: "Köprünün İMÇ tarafında, yani altında yorgancı ve oto yedek parçacıların olduğu alanda sorun olduğunu tespit ettik. Sıkıntı tam olarak köprü girişi ile köprünün karadaki kısmı arasında yaşanıyor. Araç yükünü taşıyan kirişler yani yatay taşıyıcı elemanların koptuğunu yerinde tespit ettik." Kopmayla birlikte kirişlerin taşıyıcı özelliğini, özellikle de 2 kirişte tamamen kaybettiğini vurgulayan Kaptan, "Bir köprü için yükü alıp kolonlara yani düşey taşıyıcıya aktaran ara taşıyıcı kirişler çok önemli. Köprülerde yükü bu köprüde olduğu gibi birkaç kiriş alır. Unkapanı Köprüsü'nde ise taşıyıcı kirişlerden bazıları artık çalışmaz durumda. Demirler çıkmış, beton dökülmüş ve bazı yerlerde kiriş tamamen göçmüş. Bir hat boyunca 10 kiriş varsa yarısında tahribat olmuş. İkisi tamamen kullanılamaz halde. Köprü bu haliyle kalırsa artan araç yükü veya alttan akan trafikte bir aracın çarpmasıyla tamamen çökebilir" dedi.
- Kamil16
- Müdavim
- Mesajlar: 919
- Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44
Haliç Metro Köprüsü
"MARMARAYla birlikte bu yıl sonunda eş zamanlı olarak hizmete girmesi planlanan ve günde 1 milyon yolcu taşıyacak olan Haliç Metro Köprüsünün son parçası önceki gün takıldı."
http://www.hurriyet.com.tr/gundem/22778399.asp
http://www.hurriyet.com.tr/gundem/22778399.asp
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5585
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
Hm, bu şimdi ne demek? O köprü sondurak mı olacak? Yoksa Yenikapıdan, ortada ismi hâlâ % 100 belli olmayan istasyonla beraber, bağlantı Taksim üzerinden Hacıosmana kadar tam işleyecek mi?
O bağlantıda altta biri ilginç bir eleştiri yazmış. Demek köprü hoşuna gitmemiş o kişinin. Haklı mı, haksız mı, eleştiri siyasetten dolayı mı bilmiyorum. Köprü hakkında ne düşüneyim, onu da daha tam bilmiyorum, ama köprünün görüntüsü sırf desen değil de fonksyon da (diye biliyordum), yoksa yanılıyor muyum?!
O bağlantıda altta biri ilginç bir eleştiri yazmış. Demek köprü hoşuna gitmemiş o kişinin. Haklı mı, haksız mı, eleştiri siyasetten dolayı mı bilmiyorum. Köprü hakkında ne düşüneyim, onu da daha tam bilmiyorum, ama köprünün görüntüsü sırf desen değil de fonksyon da (diye biliyordum), yoksa yanılıyor muyum?!
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18156
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
İnşallah yetişir isteğimiz bu yönde ama daha geçenlerde yetkili kişiler yetiştirilmeye çalışılacak diyorlardı, yani kesin o tarihte açacağız değil, belki test süreci biraz daha uzun sürebilir falan demişti Sn. Topbaş. tabii ki çalışmalar büyük bir hızla devam ediyor ama öyle hadi tamam tüneli, köprüyü istasyonu bitirdik açalım, olmuyor bu işler bunu niye anlamak istemiyor insanlar.
Köprünün son parçası takıldı derken döner kısım takıldı mı? O takılmadan iki yaka kavuşmuş sayılmaz bana göre
Ve bu arada Başar bende köprünün tasarımı teknik nedenlerden böyle diye biliyorum, köprünün yükseklik olarak konumu nedeni ile askılı, su sirkülasyonu nedeni ile de az ayaklı olması gerekiyor demişlerdi, bilemem doğruluğunu.
Bu arada bu gazete yorumcuları beni gazete sitelerinden soğuttu, bir ara ciddi ciddi cevap yazıyordum bazı andavallılara, sonra gördümki seviye bazı forum sitelerinden daha yukarıda değil. Biliyorum kızanlar var bana böyle söyleyince, ama haklıyım o yüzden de her zaman söyleyeceğim, ben ne inşaat mühendisi ne de mimarım ama biraz kafası çalışan biri bu köprünün daha alçak olmayacağını kavrar, birincisi hattın bir tarafında bitmiş bir istasyon ve tünel var, bunun eğimine uymak zorundasınız, ikincisi raylı sistemlerde tırmanmaktan ziyade önemli olan frenleme, Şişhane'den bu köprüden daha aşağıda bir köprüye inmek için yüzde kaç eğim eklenecek? Bir diğer konu diğer tarafı hadi eğimini buna göre yapın ama her iki tarafta da Haliç kenarındaki caddeleri ne yapacaksınız? Ne kadar aşağı indirebilirsiniz? Şişhane tarafında Taksimden gelip Perşembe pazarına dönüşü hepiniz bilirsiniz, ya resmen çukura inip çıkılıyor, köprü daha alçak olursa nasıl olacak? Konunun bütününe bakmadan gazete yorumcuları "aman köprü çirkin" "caminin silueti kapandı" "yüksek oldu bu alçağı yokmuydu" "yandan iyi ama arkalar kötü" yazıyorlarda yazıyorlar
:) he öyle.

Bence de gayet güzel bir köprü
Köprünün son parçası takıldı derken döner kısım takıldı mı? O takılmadan iki yaka kavuşmuş sayılmaz bana göre

Ve bu arada Başar bende köprünün tasarımı teknik nedenlerden böyle diye biliyorum, köprünün yükseklik olarak konumu nedeni ile askılı, su sirkülasyonu nedeni ile de az ayaklı olması gerekiyor demişlerdi, bilemem doğruluğunu.
Bu arada bu gazete yorumcuları beni gazete sitelerinden soğuttu, bir ara ciddi ciddi cevap yazıyordum bazı andavallılara, sonra gördümki seviye bazı forum sitelerinden daha yukarıda değil. Biliyorum kızanlar var bana böyle söyleyince, ama haklıyım o yüzden de her zaman söyleyeceğim, ben ne inşaat mühendisi ne de mimarım ama biraz kafası çalışan biri bu köprünün daha alçak olmayacağını kavrar, birincisi hattın bir tarafında bitmiş bir istasyon ve tünel var, bunun eğimine uymak zorundasınız, ikincisi raylı sistemlerde tırmanmaktan ziyade önemli olan frenleme, Şişhane'den bu köprüden daha aşağıda bir köprüye inmek için yüzde kaç eğim eklenecek? Bir diğer konu diğer tarafı hadi eğimini buna göre yapın ama her iki tarafta da Haliç kenarındaki caddeleri ne yapacaksınız? Ne kadar aşağı indirebilirsiniz? Şişhane tarafında Taksimden gelip Perşembe pazarına dönüşü hepiniz bilirsiniz, ya resmen çukura inip çıkılıyor, köprü daha alçak olursa nasıl olacak? Konunun bütününe bakmadan gazete yorumcuları "aman köprü çirkin" "caminin silueti kapandı" "yüksek oldu bu alçağı yokmuydu" "yandan iyi ama arkalar kötü" yazıyorlarda yazıyorlar


Bence de gayet güzel bir köprü