ist-M.03:02 » M2 Şişhane-Yenikapı Güney 2.Etap İnş
-
- Serbest Geçiş
- Mesajlar: 741
- Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47
----------------------------------------------------------------------------
İşte Türkiye'nin ilk metro köprüsü
İstanbul’un toplu ulaşım akslarının önemli bağlantı noktalarından biri olarak tasarlanan Haliç metro geçiş köprüsünün yapımına son sürat devam ediliyor. Projenin 29 Ekim’e yetiştirilmesi için hummalı bir çalışma yürütülüyor.
Unkapanı Köprüsü'nün hemen yanına inşa edilen ve modern mimariyi yansıtan metro geçiş köprüsünde gelinen son noktayı Mimar Hakan Kıran Vatan Gazetesi'nden Mert İnan'a anlattı.
Maliyeti 180 milyon
Denizden 13 metre yükseklikte yapılan 430 metre uzunluğundaki köprüde, 47 metrelik iki taşıyıcı kule olduğu bilgisini veren Mimar Kıran, projenin toplam maliyetinin ise 180 milyon TL olduğunu söyledi.
Metro köprüsü fikrinin ilk olarak 1985 yılında gündeme geldiğini dile getiren Kıran, “Haliç’e en güvenli ve dayanıklı köprüyü yapıyoruz. Yeni yapılan Galata Köprüsü’nün ayakları her yıl 1.5 santim suyun içine kayıyor. Bu köprüde ise kule ayakları deniz tabanından 110 metre dibe kadar batırılıp sabitlendi” dedi.
4 istasyon olacak
Köprüden geçecek olan Taksim-Yenikapı metro hattı toplam 5.2 km uzunluğunda 4 istasyondan oluşacak...
Ayazağa Metrosu ile Marmaray’ı bağlayacak Haliç Metro Geçiş Köprüsü, güneybatı yönünde Taksim’de Ayazağa metrosu, Yenikapı’da ise Marmaray ve Havalimanı metro bağlantısına eklemlenecek. Tüm projelerin tamamlanmasıyla Taksim-Yenikapı arası 8 dakika, Osmanbey-Üsküdar 22, Osmanbey-Kadıköy 28, Havaalanı-Maslak 56 ve Maslak-Kartal arasının ise mesafe 71 dakikada kat edilmesi hedefleniyor.
‘Silueti kapatıyor mu?’
Mimar Hakan Kıran, metro geçiş köprüsündeki 47 metrelik iki kulenin Süleymaniye Camii’nin siluetini kapattığı eleştirilerine ise şöyle yanıt verdi: “Süleymaniye Camii’nin siluetinin kapandığı tek nokta, Unkapanı köprüsünün yanı başındaki Sokullu Camii’nin bulunduğu açı. Asma köprü özelliği olan bizim projemizde iki taşıyıcı kule var. Şayet iki kule yapılmamış olsa, taşıyıcı ayaklar yapılacaktı ki, bu durumda köprünün altı adeta bir demir yığınına dönüşecek Galata veya Unkapanı yönünden Haliç’e bakanlar, deniz manzarası yerine demir ayakları seyredecekti. Vatandaşlarımız Haliç kıyısından Unkapanı köprüsüne bakıp dediğimi anlayabilirler. Şayet gördükleri manzaradan hoşnut kalırlar ise lafım olmaz.”
Gemiler için 50 m açılacak
Köprüdeki çalışmalar neredeyse tamamlanma aşamasına gelmiş. Mimar Hakan Kıran, gemi geçişleri için köprünün açılacağını söyledi: “Unkapanı tünel girişindeki döner köprü olağanüstü durumlarda 12 cm yükselerek tek pivot ayak üstünde 90 derece açılacak ve gemi geçişleri için 50 metrelik açıklık sağlanmış olunacak.”
Kaynak
----------------------------------------------------------------------------
İşte Türkiye'nin ilk metro köprüsü
İstanbul’un toplu ulaşım akslarının önemli bağlantı noktalarından biri olarak tasarlanan Haliç metro geçiş köprüsünün yapımına son sürat devam ediliyor. Projenin 29 Ekim’e yetiştirilmesi için hummalı bir çalışma yürütülüyor.
Unkapanı Köprüsü'nün hemen yanına inşa edilen ve modern mimariyi yansıtan metro geçiş köprüsünde gelinen son noktayı Mimar Hakan Kıran Vatan Gazetesi'nden Mert İnan'a anlattı.
Maliyeti 180 milyon
Denizden 13 metre yükseklikte yapılan 430 metre uzunluğundaki köprüde, 47 metrelik iki taşıyıcı kule olduğu bilgisini veren Mimar Kıran, projenin toplam maliyetinin ise 180 milyon TL olduğunu söyledi.
Metro köprüsü fikrinin ilk olarak 1985 yılında gündeme geldiğini dile getiren Kıran, “Haliç’e en güvenli ve dayanıklı köprüyü yapıyoruz. Yeni yapılan Galata Köprüsü’nün ayakları her yıl 1.5 santim suyun içine kayıyor. Bu köprüde ise kule ayakları deniz tabanından 110 metre dibe kadar batırılıp sabitlendi” dedi.
4 istasyon olacak
Köprüden geçecek olan Taksim-Yenikapı metro hattı toplam 5.2 km uzunluğunda 4 istasyondan oluşacak...
Ayazağa Metrosu ile Marmaray’ı bağlayacak Haliç Metro Geçiş Köprüsü, güneybatı yönünde Taksim’de Ayazağa metrosu, Yenikapı’da ise Marmaray ve Havalimanı metro bağlantısına eklemlenecek. Tüm projelerin tamamlanmasıyla Taksim-Yenikapı arası 8 dakika, Osmanbey-Üsküdar 22, Osmanbey-Kadıköy 28, Havaalanı-Maslak 56 ve Maslak-Kartal arasının ise mesafe 71 dakikada kat edilmesi hedefleniyor.
‘Silueti kapatıyor mu?’
Mimar Hakan Kıran, metro geçiş köprüsündeki 47 metrelik iki kulenin Süleymaniye Camii’nin siluetini kapattığı eleştirilerine ise şöyle yanıt verdi: “Süleymaniye Camii’nin siluetinin kapandığı tek nokta, Unkapanı köprüsünün yanı başındaki Sokullu Camii’nin bulunduğu açı. Asma köprü özelliği olan bizim projemizde iki taşıyıcı kule var. Şayet iki kule yapılmamış olsa, taşıyıcı ayaklar yapılacaktı ki, bu durumda köprünün altı adeta bir demir yığınına dönüşecek Galata veya Unkapanı yönünden Haliç’e bakanlar, deniz manzarası yerine demir ayakları seyredecekti. Vatandaşlarımız Haliç kıyısından Unkapanı köprüsüne bakıp dediğimi anlayabilirler. Şayet gördükleri manzaradan hoşnut kalırlar ise lafım olmaz.”
Gemiler için 50 m açılacak
Köprüdeki çalışmalar neredeyse tamamlanma aşamasına gelmiş. Mimar Hakan Kıran, gemi geçişleri için köprünün açılacağını söyledi: “Unkapanı tünel girişindeki döner köprü olağanüstü durumlarda 12 cm yükselerek tek pivot ayak üstünde 90 derece açılacak ve gemi geçişleri için 50 metrelik açıklık sağlanmış olunacak.”
Kaynak
----------------------------------------------------------------------------
- Kamil16
- Müdavim
- Mesajlar: 919
- Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44
-
- Seyyah
- Mesajlar: 3566
- Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/ ... l_2013.png
Yukarıdaki adreste yer alan Yenikapı-Kocamustafapaşa-Silivrikapı uzatması nedir? M2'yi Bakırköy'e dek uzatmayacaklar mıydı? Hatta bakarsınız Beylikdüzü-Bakırköy Metrosu'nu da birleştirirler ve Beylikdüzü-Bakırköy-Yenikapı-Taksim-Levent-Sarıyer şeklinde dünyanın en uzun metro hatlarından birini işletiyor oluruz
Yukarıdaki adreste yer alan Yenikapı-Kocamustafapaşa-Silivrikapı uzatması nedir? M2'yi Bakırköy'e dek uzatmayacaklar mıydı? Hatta bakarsınız Beylikdüzü-Bakırköy Metrosu'nu da birleştirirler ve Beylikdüzü-Bakırköy-Yenikapı-Taksim-Levent-Sarıyer şeklinde dünyanın en uzun metro hatlarından birini işletiyor oluruz

- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18156
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Engin Y yazdı:https://upload.wikimedia.org/wikipedia/ ... l_2013.png
Yukarıdaki adreste yer alan Yenikapı-Kocamustafapaşa-Silivrikapı uzatması nedir? M2'yi Bakırköy'e dek uzatmayacaklar mıydı? Hatta bakarsınız Beylikdüzü-Bakırköy Metrosu'nu da birleştirirler ve Beylikdüzü-Bakırköy-Yenikapı-Taksim-Levent-Sarıyer şeklinde dünyanın en uzun metro hatlarından birini işletiyor oluruz


- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18156
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
ha hı, ne oluyor ya, kim o dürtenkemal yazdı:Neredesiniz millet yav![]()




Herhalde bir gelişme olmuyor hatlar ile ilgili o yüzden mesajda olmuyor.
-
- Seyyah
- Mesajlar: 3566
- Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18156
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Polanlarda kocalari ve cocuklarini "ayicigim" diye seviyorlar, onlarda erkegin ayisi makbul.Engin Y yazdı:Niye ayıp olsun ya? Mesela bu Ruslar'da ayı, bizdeki aslan gibi kullanılıyor. "Ayı gibi adam" dediğin zaman, hani güçlü kuvvetli birisinden bahsediyorsun. Başbakan'ın soyadı Medvedev de Ayıoğlu gibi bir anlama sahip zaten (medved = ayı)çok ayıp sadece ayılar mı kış uykusuna yatıyor
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5585
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12