ist-M.03:02 » M2 Şişhane-Yenikapı Güney 2.Etap İnş

kemal
Hareket Amiri
Mesajlar: 1610
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41

Mesaj gönderen kemal » 12 Şub Sal, 2013 17:36

Bu arada kala kala 3er sıra taşıyıcı kablo daha kaldı . Köprü fotoromanı yavaş yavaş sona yaklaşıyor.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18156
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 12 Şub Sal, 2013 17:44

kemal yazdı:Bu arada kala kala 3er sıra taşıyıcı kablo daha kaldı . Köprü fotoromanı yavaş yavaş sona yaklaşıyor.
Evet :) abi aslında senin fotolardan çok güzel bir timeline yapılırdı bu işe, baştan akıl etseydik gerçi yine yaparızda, daha iyiside çıkarılabilirdi ortaya. Aklıma proce çok geliyorda ((bilgi+döküman) + vakit + keyif) meselesi :D

http://www.ibbtube.com/3672-baskan-topb ... lundu.html

Kadir Bey köprünün bitişi için 2013 sonu diyor, 29 Ekimde Marmaray ile birlikte açmak istiyoruz ama belki test süreci ile ilgili işler uzarsa 2014 e kalabilir diye geniş zamanlı bir ifade kullandı, bakalım inşallah yetişir, her ne kadar Marmaray'ın o tarihte tam kapasite açılacağına pek inanmıyor olsam da en azından çoğunluğun kıymet verdiği tüp geçiş açılmış olacak.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5585
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 12 Şub Sal, 2013 19:09

Ulaa … köprü ve Yenikapı diye diye … şu aradaki estasyong n’oldi? Hazır? Çıtır? Yoksa orada da mı sürpriz yumurtası falan bekler? Şimdi köprü olduktan sonra, boşa bekle bekle acaip olur. M2 köprüden bir istasyona gelecek, oradan da Yenikapı belirecek. Ayrıca M1 de Yenikapı’ya uzanacak. Bütün bunlar koordinasyonlu mu, değil mi? Merak ettim şimdi. Çünkü bu köprü, maşaallah, çakı gibi büyüyor :-)

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18156
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 12 Şub Sal, 2013 19:25

Koordinasyonla ilgili sorunun cevabı aşağıda verilmiş zaten Başar
irfanmm yazdı:Yenikapı M2 istasyonunda toplam 260 metrelik konkors inşaatı doğu istikametinden batı istikametine doğru 150 metrelik kısmı tamamlanmıştır. Çapa (batı) istikametindeki kuyruk tünellerinden doğu istikametine doğru 60 metrelik alanda peron seviyesi beton dökme işlemleri yapılmaktadır. Mayıs sonuna kadar bu alanın M1 istasyon seviyesine ulaşması beklenmektedir. Bu seviyeden sonra M1+M2 istasyon imalatları paralel devam edecektir. Arkeolojik çalışma olarak M2 yi M1 e bağlayan yolcu geçiş holü olacak mevkiide eser kaldırma çalışmaları yoğun bir şekilde devam ediyor.
Aradaki istasyon ile herhalde Şehzadebaşı istasyonunu kast ediyorsun, o ne durumda hiçbir bilgim yok, orada üstten aşağı kazı bayağı bir sorunlu idi bilmiyorum tünel tipi istasyon yapmak için şaft açabildiler mi, yani belki o şekilde aradan çıkardı o istasyon ama pek lafı edilmiyor demek ki gelişme yok diye düşünüyorum hep.

irfanmm
Aylık Paso
Mesajlar: 53
Kayıt: 08 Kas Prş, 2012 15:25

Mesaj gönderen irfanmm » 13 Şub Çrş, 2013 08:32

Aradaki istasyon ile herhalde Şehzadebaşı istasyonunu kast ediyorsun, o ne durumda hiçbir bilgim yok, orada üstten aşağı kazı bayağı bir sorunlu idi bilmiyorum tünel tipi istasyon yapmak için şaft açabildiler mi, yani belki o şekilde aradan çıkardı o istasyon ama pek lafı edilmiyor demek ki gelişme yok diye düşünüyorum hep.
Şehzadebaşı istasyonunda yıllardır kaldırılmayı bekleyen arkeolojik kalıntılar kaldırıldıi kazıklar çakıldı ve kazı işlemleri başladı. Nisan ayı içerisinde istasyon seviyesine ulaşılması planlanıyor.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5585
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 13 Şub Çrş, 2013 10:03

Oraya da biraz göz dikmeli. Nasıl bir istasyon olacak, neler düşünülüyor. Köprü ve Yenikapı diye ortayı unutuyoruz. Ki bana kalsa, ortada tek bir istasyon yetersiz (ama alıştık tabiî).

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18156
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 13 Şub Çrş, 2013 13:46

Nasıl bir istasyon olacak? kutu gibi, sevimli hoş :D istasyon işte eni boyu bir Başar, metro hattı bu ne bekliyorsun.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5585
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 13 Şub Çrş, 2013 13:54

Temalı, çanak, çömlek, nostaljik, tarihî, arkeolojik, Hadriyanlı, Konstantiniyeli, Osmanlıca, turistik ve elbet ilâ tabiîki: EN! :lol:

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3566
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Mesaj gönderen Engin Y » 14 Şub Prş, 2013 15:03

Oraya da biraz göz dikmeli. Nasıl bir istasyon olacak, neler düşünülüyor. Köprü ve Yenikapı diye ortayı unutuyoruz. Ki bana kalsa, ortada tek bir istasyon yetersiz (ama alıştık tabiî).
Çok güzel bir noktaya temas etmişsiniz. Gittiğim ve yaşadığım kentlerin hiçbirisinde, İstanbul'daki kadar uzak metro durakları görmedim.

Hele sırf Cevahir'e denk getireceğim diye ne Mecidiyeköy'e, ne Şişli'ye yapılan o durak var ya, iki taraftan da o durağa gelinen mesafe ne kadar uzak öyle. Buna bir de trenlerin yavaşlığı eklenince, o durağın komşularıyla arasındaki mesafe bitmek bilmiyor.

Bence, Osmanbey durağını azıcık daha Harbiye tarafına, Şişli Camii'nin oraya Şişli durağı ve Mecidiyeköy'de eski Ali Sami Yen Stadı ile meydan arasına Mecidiyeköy durağı yapılmalıydı. Adı Gayrettepe olan Esentepe durağı Nimet Abla Camii'nin oraya, Zincirlikuyu durağı da tam Zincirlikuyu üst geçidin altına yapılmalıydı. Levent ve daha kuzeydeki duraklara lafım yok, ama Levent ile Taksim arasındaki mevcut üç durak yerine beş durak olmalıydı. Sanki erişimi daha kolay bir metro olurdu, ama tasarlayanlar sırf Cevahir'e denk getirmek için yolcuların hayatını zorlaştırmışlar..

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18156
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 14 Şub Prş, 2013 20:54

Haliç köprüsüne farklı bir perspektiften bakış, gayet güzel bir geniş açı fotoğraf gördüm ve sahibinin izni ile paylaşıyorum. Bu surlar anladığım kadarı ile Ceneviz Surları ve durumuda açıkça görülüyor.

Resim
Fotoğraf: Deren UYSAL

Şu kadarını söyleyeyim, bilirsiniz yer altındaki çanak çömlek deyip kızıyorum iş geciktirmelere, bu duvarı da kentin tarihinde hiçbir zaman korumamışız, yıkmışız, üstüne gecekondu içine dükkan yapmışız, şimdi metro sayesinde ortaya çıktı, taşınacak, korunacak derken olduğu yerde kaldı bir şekilde. Eyvallah, eğer gerçekten doğru ellerde doğru yöntemler ile korunacaksa tabii ki kalsın, ama bu işler bittikten sonra yine tinerci yatağı ve mezbelelik olacak ise lütfen kaldırıp götürüp bir müzenin bahçesine koysunlar, gerçekten kıymetini verip görmek isteyenlerde gidip görsün, bu kaldırıp götürme işi pazardan domates götürür gibi olmuyor biliyorum, hatta belki mümkün bile değildir ama görüyoruz elin oğlu koca binayı iki ray döşeyecem diye taşıyacak çözümleri bile düşünüyor, bizde biraz düşünelim.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5585
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 15 Şub Cum, 2013 01:50

Senin acaip ciddî bir tarih noksanlığın var :)

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18156
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 15 Şub Cum, 2013 18:21

Bu seferde köprünün diğer taraftaki kara/tünel bağlantısının yapılabilmesi için Ragıp Gümüşpala caddesi kısa süreliğine trafiğe kapatılacak, köprü ilerliyor.
İstanbul Metrosu Haliç Metro Geçiş Köprüsü çalışmaları nedeniyle Ragıp Gümüşpala Caddesi (Unkapanı Eminönü) üzerinden geçecek viyadük inşaatında kullanılacak olan çelik iskelelerin montajı yapılacak. Çalışmalar nedeniyle;

EMİNÖNÜ RAGIP GÜMÜŞPALA CADDESİ 17.02.2013 GÜNÜ
SAAT 00.00 DAN İTİBAREN
(CUMARTESİYİ PAZARA BAĞLAYAN GECE)
30 SAAT SÜRE İLE TRAFİĞE KAPATILACAK
Kaynak : İstWeb TV

Kilitli

“Metro Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön