ist-M.01 » Yenikapı-Sefaköy-Beylikdüzü Metro Projesi

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5557
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 12 Şub Sal, 2013 19:09

Ohş, muhallebi! Yam :-) Ötekisi, şey, ee, siyasetçi sipik diyelim.

dcakmak
Aylık Paso
Mesajlar: 35
Kayıt: 06 Eyl Pzt, 2010 18:53

Mesaj gönderen dcakmak » 12 Şub Sal, 2013 20:27

bence başkan şuanki mevcut projeden bahsediyor. mevcut projede biliyosunuz küçükçekmece incirli arası e-5'in kuzeyden gidiyor. ki bu çok mantıklı çünkü e-5 üzerinde giden metrobüs ve metro hattı var. güneyinde ise marmaray mevcut. kuzeyden e-5'e inmek zorunda kalan yolcuları topluycak bu güzergah ile. avcılar beylikdüzü arası ise e-5'e paralel gitmeli çünkü merkezi noktalar bu yol üzerinde. kuzey veya güneyden gidildiği takdirde yeterli yolcuyu toplayamayacağını düşünüyorum. inşallah proje değişmemiştir.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18070
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 12 Şub Sal, 2013 20:59

Küçükçekmece'den sonrada metrobüs hattı var? Aylardır Başkan metrobüs hattının yerini alacak bir metro yapacağız diyor, evet böyle bakarsak metrobüsün tam altına bir metro hattı yapılacak diye düşünebiliriz ama bunun verimli olmadığı da bana göre ortada, insanları E-5 taşıyoruz, oradan aktarma yaptırarak metrobüse bindirtiyoruz, neden hızlı ulaşım için. Peki Avcılar merkez ya da Hadımköy ya da Beylikdüzü her neresi ise önemli değil, buralardan bir sürü insan minibüs ve otobüsler ile metrobüse ulaşmaya çalışıyor, peki bunların erişimini kolaylaştırmak için ne yapmalıyız, ya metroyu en yoğun yolcu getiren merkezlere sokacağız ki metronun bu güzergahı ile zaten aktarma yapmak zorunda kalacak pek çok kişi yapmasın ya da metrobüsün direkt altına bir metro hattı yapıp onu Zincirlikuyu'ya kadar uzatacağız. Yanlız burada bir tercih ortaya çıkacak Beylikdüzü-Avcılar arasında oturanların Sefaköy ve İncirli'ye hızlı erişimi, yine aynı bölgeden Topkapı ve Mecidiyeköy'e gitmek isteyenlerin hızlı erişimi. Birincisine ihtiyacı olanlar metro ile halledecek ama ikinci yolu gidecekler muhakkak aktarma yapmak durumunda kalacaklar, ileride bir gün karşımıza bu hattın devamı olarak İncirli-Mecidiyeköy metrosu çıkmaz sa :)

Ben Sn. Topbaş'ın son haftalarda ettiği sözlerden şunu anlıyorum "1) metrobüs burada metro yapılsa da görevine devam edecek, 2) metro yatırımının geri dönüşünü baltalamamak ve metrobüsünde yoğunluğunu azaltmak için K.Çekmece - Beylikdüzü arasında güzergah E-5 altı ya da yanı değil daha içerilerden gidecek"

kenanmar
Serbest Geçiş
Mesajlar: 741
Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47

Mesaj gönderen kenanmar » 12 Şub Sal, 2013 21:22

Avcılar-Beylikdüzü bölgesini D100'e muhtaç bırakan bir durum var orada Küçükçekmece Gölü engel teşkil ediyor. Ne kadara mal olacağına dair bir fikrim yok ama Kirazlı-Halkalı-Esenyurt-Beylikdüzü arasına metro uzatılırsa, Marmaray Halkalı-Bahçeşehir-Esenkent-Esenyurt-Beylikdüzü-Büyükçekmece ve devamına uzarsa, İncirli-Beylikdüzü metrosu da D100'ü sağlı sollu çaprazlarsa o bölge için toplu taşıma adına geriye pek sorun kalmaz.
Raylı sistemlerin bu bölgelerde ilçelerin merkezlerinden geçmesi gerektiği doğrudur ama fiilen bu ilçelerin insan hareketliliği bağlamında ve ticari olarak en hareketli yerleri de neredeyse D100'ün yanı veya karayoluna yakın yerler; bütün önemli avm'ler, iş merkezleri de karayoluna yakın konumlanmış durumda sadece konutların olduğu yerler biraz daha içerilere kaymış durumda, hali hazırda Avcılar sahil yolunu Beylikdüzü sahiline bağlayan bir yol bile yok, özellikle D100'ün tıkalı olduğu zamanlarda alternatif yol bile yok. Bu kadar saçma bir durum var ortada. Bu sebeple metroları Avcılar merkez denilen Marmara Cad.'nin altından veya Beylikdüzü D100'ün yanındaki avm ve iş merkezlerinden geçirmek yeterli olabilir.
Dahası Avcılar ve Beylikdüzü bölgesinin zemin koşullarının elverişliliği konusunda şüpheliyim bildiğim kadarıyla o bölgenin kimi kısımlarında özellikle Haramidere, Beylikdüzü-Avcılar sahil, Küçük ve Büyük Çekmece Gölleri'nin etrafında zemin kaymaları veya zayıf toprak yapısı sorunları da var.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18070
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 12 Şub Sal, 2013 21:38

Sahile doğru ciddi zemin sorunları var haklısın o konuda, zaten sahilden gidecek bir metronun çok afedersiniz akı karasını kurtarmaz :) gerçi asıl sorun daha çok Beylikdüzü Büyükçekmece tarafında ama Avcılar'ında durumu iç açıcı değil.

Belki de Başkan'ın da kast ettiği sadece senin bahsettiğin Avcılar Havuz deniyordu galiba o bölgeye yani şu an geçeceği noktadan bir kaç yüz metre içeri kayan bir projeyi kast etmiş olabilir, oradan sonra bir Bahçelievler örneği yaşayabiliriz, M1 Bahçelievler istasyonunun konumunu biliyorsunuz, onun gibi bir ince kavis ile Saadetdere Mahallesi yapıp tekrar yolun altına yani sahil tarafına geçebilir ama bu durumda senin düşüncen ortaya çıkıyor ki, okuduktan sonra hak verdim, evet ikamet alanları içeride diyebiliriz ama ticaret E-5 üstünde, bence orada yeni bir yolculuk etüdü sırf bunun için bile gerekebilir, eğer yeni bir proje yapılacak ise.

kenanmar
Serbest Geçiş
Mesajlar: 741
Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47

Mesaj gönderen kenanmar » 12 Şub Sal, 2013 22:39

Bu arada Başkan Topbaş bu metro projesini Küçükçekmece-İncirli arasında özellikle D100'ün biraz daha Kuzey'inden geçirmek zorunda şöyle ki; Güney'inden geçirse Bakırköy Ruh ve Sinir Hastalıkları Hastanesi ve kadınlara özel cezaevi ve Ataköy'ün zamanında bataklık olduğu bilinen toprak yapısından ve Ayamama Deresi'nden geçecek üstüne bir de Atatürk Havalimanı'nın altına girmek zorunda kalınacak. Zaten baştan imkanı olmayan bir durum. Öte yandan doğrudan doğrudan D100'ün altından gitse hem Metrobüs'le hem de Yenibosna-İncirli arasında metro ile aynı yoldan gidecek bir manası kalmayacak. Bu durumda hem daha çok yolcu toplamak hem de Atatürk Havalimanı'nın altından geçip boşuna masraf yapmamak adına daha Kuzey'den gitmesi gerekiyor.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18070
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 12 Şub Sal, 2013 22:56

Kuzeyden gidiyor zaten Kenan, güzergah haritası hiç vermedik mi? Geriye doğru 3-5 sayfa baktım yoktu, bir ara yükleyeyim. İncirli'de ki istasyonu konumu aşağı yukarı belli, daha doğrusu şöyle diyeyim İncirli bölgesi için yapılmış bir proje çizimi vardı ona göre konuşuyoruz altında dere akıp değişti ise bilmem :)

Resim

Zaten hat mevcut M1 istasyonu ile Çarşı mağazası arasındaki boşluğa konumlanıyor, buradan Bahçelievler Çiçekçi yi bilirsiniz Sera diye geçiyor, buradan sonra Siyavuşpaşa içinden o aşağı semtin adı aklıma gelmedi orası da Paşalı bir yer :) oradan Kuyumcukentten Sefaköy'e giriyor, burada E-5 yine yakındı diye hatırlıyorum, sonrasında Küçükçekmece'ye kadar bu şekilde devam ediyor, çiziktirmiş olmam lazım bkayım yüklerim bir ara.

şöyle bir şey var hızlı tarafından vereyim, diğer hatlara çok takılmayın değişmiş olanlar var, açık mavi hat bizimki,
Resim
En son Esat tarafından 12 Şub Sal, 2013 23:01 tarihinde düzenlendi, toplamda 2 kere düzenlendi.

kenanmar
Serbest Geçiş
Mesajlar: 741
Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47

Mesaj gönderen kenanmar » 12 Şub Sal, 2013 23:00

Esat yazmış:
Kuzeyden gidiyor zaten Kenan, güzergah haritası hiç vermedik mi?
Hepimiz aşağı yukarı nereden geçeceğine eminiz de Başkan Topbaş sanki elinde başka güzergah seçenekleri varmış da bunların arasından Kuzey yönünü sırf vatandaşın iyiliği için tercih etmiş gibi aktarıyor. Zaten öyle olacaktı ki. :)

dcakmak
Aylık Paso
Mesajlar: 35
Kayıt: 06 Eyl Pzt, 2010 18:53

Mesaj gönderen dcakmak » 13 Şub Çrş, 2013 00:45

elimdeki haritalardan yaklaşık güzargahı çizdim. avcılar sonrası hatalı istasyon yerleri olabilir çünkü net değildi çizimler.

https://maps.google.com/maps/ms?msid=20 ... 5,0.084543

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18070
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 13 Şub Çrş, 2013 01:22

İstasyon yerleri mevcut projede bu şekilde olsa gerek, bende de aşağı yukarı aynı noktalardı diye hatırlıyorum, aşağıdaki linkte bana ait, bunu daha öncede çizip vermiştim bir yerlerde ama saçma bulunmuştu diye hatırlıyorum, daha doğrusu böyle S çizerek giden bir metro pek hoş görünmüyor insanlara :)

https://maps.google.com/maps/ms?msid=20 ... 9,0.308647

Ben sadece şunu diyorum, orada dünya yatırım ile yapılmış bir metrobüs var, çöpe atılacak hali yok, sökülüp tramvay yapılacak hali yok ki saçma olur, ee para kazanan bir iş İETT hayatta bırakmaz, o zaman Beylikdüzünden gelip İncirli ötesine gidecekler metrobüsü kullansın, aktarmasız, ekstra ücretsiz, İncirli'ye kadar gidip dağılanlar metroyu kullansın, ha metro hızlı gider incirliye kadar niye metrobüse mahkum olalım diyende artık ne diyeyim ya, her evin kapısına metro bir arkadaşın hayaliydi, kendisine çok söyledim bu lafıda, benim kapımdan da metro geçsin, zeki mürende bizi görecek mi derler :) eh hızlı gitmek istiyorum diyende bir aktarma ücreti ödesin arkadaş, ne zaman muasır sosyal medeniyet seviyesine ulaşırda işçinin yol parasından köşeyi dönme devrini bitirir hakkaniyetli bir aktarma sistemi kurarız, o zamana kadar ya sabır diyorum kendilerine.

dcakmak
Aylık Paso
Mesajlar: 35
Kayıt: 06 Eyl Pzt, 2010 18:53

Mesaj gönderen dcakmak » 13 Şub Çrş, 2013 03:40

şahsen beğendim çiziminizi esat bey ama ben hala avcılardan sonra e-5'e paralel gitmesi gerektiğini düşünüyorum. belki avcılar merkeze uğrayabilir metro. öyle ya da böyle bu metronun gerekli olduğu şüphe götürmez. bence asıl tartışılması gereken nokta bu hattın m2 hattıyla ayrı bir hat olarak düşünülmesi. benim bildiğim metro hatları şehrin dışından gelir merkeze uğrar ve tekrardan şehir dışına yönelir. tüm dünyada böyledir. bizde ise şehir dışından geliyor ve şehir merkezine bile uğramadan bitiyor. güler misin ağlar mısın? sırf para uğruna güzelim metro hatları harcanıyor. eğer amaç metrobüsün yoğunluğunu azaltmaksa mevcut aktarma sistemiyle devam ederlerse tam bir fiyasko olur bu hat. avcılar istikametinden gelecek yolcu mecidiyeköye ve gayrettepeye gitmek için metroyu hayatta kullanmaz. söğütlüçeşmeye gitmek için de kullanmaz. eğer m2 ile birleştirilirse yenikapıda aktarma olsa dahi karşıya geçmek için bu hattın kullanılacağını düşünüyorum. nihayetinde bu noktalarda metrobüsün yolcusunu alarak hem metrobüsü rahatlatır hem yolcu sayısında patlama olur. düşününce batıdan tarihi yarımadaya ordan kuzeye bütün önemli noktalardan geçen 45 kmlik bir hat. kadir topbaş her seferinde haliç köprüsü için 1 milyon yolcuyu taşıyacak taksim metrosu diye söylemde bulunuyor. eğer incirlide bu birleşme olmazsa hayal olur bu 1 milyon lafı benden söylemesi.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5557
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 13 Şub Çrş, 2013 10:09

Hat iyi! Bence Avcılar’dan sonra Yeşilkent’e, oradan da Beylikdüzü’ne gezebilirdi de. Böylesi düz hattan daha mantıklı.

Esat, Berlin’deki U7’yi bir düşün.

Cevapla

“Metro Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön