
ist-M.03:05 » M3 Başakşehir-Kirazlı (Bakırköy) Metrosu
- Kamil16
- Müdavim
- Mesajlar: 919
- Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44
Açılış Tarihi!
Bu sefer de yanıldık. Hat yıl sonu açılacak diye haberler çıktı. 

- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18155
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Re: Açılış Tarihi!
Mahsus yapıyorlar, ben gelipte göremeyeyim diyeKamil16 yazdı:Bu sefer de yanıldık. Hat yıl sonu açılacak diye haberler çıktı.


- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18155
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Başkan müjdeyi vermiş
hat 2013 te açılıyor, demiş ki hattı kısmen açabiliriz ama ben tam açılsın istiyorum, bravo, gerçekten bu düşünceyi takdir ile karşılıyor ve destekliyorum gerçi TAM dan kasıt nedir bilmiyoruz ama evet hep istediğim şey bu umarım hepte böyle olur. Ama tabi sormadan edemiyorum, o zaman neden açılacak diye haber verildi, o tarihte hatta yolculu tren çalıştı da birden kapatıldı? Eksik olan neydi, bu konu çok irdelensin istemiyorum sonuçta dostlarımızın başını yakmasın ama ne oldu kardeşim merak ediyorum ya 
Bir diğer gelen bilgiye göre hattın gecikme sebebinide anlamış bulunuyoruz, baştan beri tek hat gibi bahsedilen Otogar-Kirazlı hattındaki işlerin bitirilerek iki hattın birden açılması planlanıyormuş, hem bu sebep hemde sanırım Başakşehir hattını getirip kentin ortasında başka bir raylı sisteme bağlamadan açmanın getireceği tepkileri yaşamamak için böyle bir karar alınmış gibi, dediğim gibi yine de hayırlı olsun, en azından resmi bir ağızdan EKSİKSİZ AÇILIŞ lafını duyduk, gayri resmi olarakta 19 Mayıs 2013 ü duyduk, ama tarih konusunda hep çekimserim artık
umarım o tarihe diğer hattaki işler biter ve açılış yapılır.
Bir iki de foto verelim tam olsun





Bir diğer gelen bilgiye göre hattın gecikme sebebinide anlamış bulunuyoruz, baştan beri tek hat gibi bahsedilen Otogar-Kirazlı hattındaki işlerin bitirilerek iki hattın birden açılması planlanıyormuş, hem bu sebep hemde sanırım Başakşehir hattını getirip kentin ortasında başka bir raylı sisteme bağlamadan açmanın getireceği tepkileri yaşamamak için böyle bir karar alınmış gibi, dediğim gibi yine de hayırlı olsun, en azından resmi bir ağızdan EKSİKSİZ AÇILIŞ lafını duyduk, gayri resmi olarakta 19 Mayıs 2013 ü duyduk, ama tarih konusunda hep çekimserim artık

Bir iki de foto verelim tam olsun



-
- Serbest Geçiş
- Mesajlar: 741
- Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47
Tam bir şaka tıkır tıkır işleyebilecek metro ağınız yerin altında 8 ay bekleyecek açıkçası ne gereği var anlamadım. Bence kullanılması gerekirdi. Başakşehir - İkitelli ahalisi otobüslerinin Bağcılar vs. gibi yerlerde dolanmasından ve zaman kaybetmesinden şikayetçi, zaten o bölge dış kapının dış mandalı gibi şehrin dışında. Bırakalım da vatandaş metrosunu kullansın. İndirimli, bedava aktarmalı vs. bir şekilde ayağı alışsın.
92KY KİRAZLI METRO-YENİBOSNA METRO hattı diye otobüs hattı bile ihdas etmişlerdi. Sanırım onu da kaldırmışlar
Cidden 2 ileri 1 geri oldu. Ben bu kadar esra-cengiz bir açılış olgusu görmedim
92KY KİRAZLI METRO-YENİBOSNA METRO hattı diye otobüs hattı bile ihdas etmişlerdi. Sanırım onu da kaldırmışlar

Cidden 2 ileri 1 geri oldu. Ben bu kadar esra-cengiz bir açılış olgusu görmedim

-
- Aylık Paso
- Mesajlar: 77
- Kayıt: 16 Ağu Sal, 2011 08:46
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18155
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Kenan haklisin, yani az cok bilirsiniz tarih verme konusunda temkinli davranirim genelde, bu hatta ise gayet kesin acilacak yazdim cunku kaynak o kadar saglamdi ki yanilma imkani olamazdi ki aslinda zaten olmadi da, o gun hat acildi hatta foto ve video cekip yayinlayanlar oldu biliyorsunuz, guvenlikler, gorevliler orada idiler ama ne olduysa birden küt diye geri kapatildi,komik. Ogrendigime gore hattin icinde trenler su anda normal calisiyorlar zaten, frekans duzenleme ile ilgili calismalar da yapiliyor ve normal seferde gibi trenler gidip geliyor ama hattin tamaminda mi onu bilmiyorum. Bir diger konu iceride dile getirilen acilis tarihi yani iscilere isin teslimi icin 19 Mart 2013 te bitecek deniyormus ama acilisin 19 Mayis a kalmasi normal tabii eger gercekten Otogar-Kirazli hatti ile baglantili ise umarim sarkmaz 
keyifadami su an resim yukleyemiyorum ama Kirazli kabaca Bagcilar Merkez ile Atestugla arasinda kaliyor kuzeyinde de Mahmutbey yer aliyor, burada iki hattinda istasyonu insa ediliyor, ikisi birbirinden bagimsiz o yuzden ayri basliklar her ne kadar IBB ayni gibi davransada.

keyifadami su an resim yukleyemiyorum ama Kirazli kabaca Bagcilar Merkez ile Atestugla arasinda kaliyor kuzeyinde de Mahmutbey yer aliyor, burada iki hattinda istasyonu insa ediliyor, ikisi birbirinden bagimsiz o yuzden ayri basliklar her ne kadar IBB ayni gibi davransada.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18155
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Bugün bir kez daha bu inşaatlar konusunda informasyon basiretsizliğine şahit oldum, konu ile alakasız sade vatandaşa Başakşehir metrosundan bahsedince 3 ayrı alakasız insan, 3 ayrı yerde ve zamanda aynı soruyu sordular "şimdi o metro açılınca Başakşehirden Otogar'a direkt gidilecek dimi?" ben doğal olarak fiziki durumu açıklayınca aldığım diğer tepkileri yazmak istemiyorum çünkü RTÜK bizi kapatır. Ayıptır, yazıktır, insaftır diyeceğim ama bir anlamı yok ısrarla Başakşehir - Otogar metrosunu inşa ettiler yani 
Diğer taraftan daha öncede belirttiğim gibi, hattın içinde bitmemiş bir iş yok, trenler işliyor, işletmeye geçilirse 4 dk. ile işletme başlayabilir, çok zor şartlarda headway 2 dk. ya kadar düşürülebilecek, sinyalizasyon sistemi olarakta gayet iyi bir teknoloji Bombardier ürünü, bir diğer detay istasyon izleme sistemi tam anlamı ile harika, abartısız Olimpiyat istasyonu girişindeki kameradan stadyumdaki adamları sayarsınız, inanılmaz yüksek çözünürlük ve hızlı çalışan bir sistem var. Hat ile ilgili bir takım başka detaylarda var ama dediğim gibi foto yüklemeden de izah zor oluyor, şu anda da çok aptalca bir hata ile az daha elimdeki fotoları kaybediyordum, ama kurtardım
Açılış derseniz, görünüşe göre Mayıs 2013 ü bulur, istasyon içlerinde devam eden bir takım işler var, bunlar yolcu varken yapılabilirmiydi tartışılır ama M4 açılıp eksiklerle işliyorsa bu hatta işlerdi. İstasyon yapıları olarak bayağı bir hoşuma gitti, ferah büyük, Güney Sanayii devasa, Kirazlı da alt katı göremedim ama M3 e ait olan istasyon güzel, Mahmutbey'de yine iki kat olarak inşa edilmiş ama alt katı görmek mümkün olmuyor, inşaatçı olursanız belki
Olimpiyat Stadına yetişemedim artık açıldıktan sonra ne yapalım.




Diğer taraftan daha öncede belirttiğim gibi, hattın içinde bitmemiş bir iş yok, trenler işliyor, işletmeye geçilirse 4 dk. ile işletme başlayabilir, çok zor şartlarda headway 2 dk. ya kadar düşürülebilecek, sinyalizasyon sistemi olarakta gayet iyi bir teknoloji Bombardier ürünü, bir diğer detay istasyon izleme sistemi tam anlamı ile harika, abartısız Olimpiyat istasyonu girişindeki kameradan stadyumdaki adamları sayarsınız, inanılmaz yüksek çözünürlük ve hızlı çalışan bir sistem var. Hat ile ilgili bir takım başka detaylarda var ama dediğim gibi foto yüklemeden de izah zor oluyor, şu anda da çok aptalca bir hata ile az daha elimdeki fotoları kaybediyordum, ama kurtardım

Açılış derseniz, görünüşe göre Mayıs 2013 ü bulur, istasyon içlerinde devam eden bir takım işler var, bunlar yolcu varken yapılabilirmiydi tartışılır ama M4 açılıp eksiklerle işliyorsa bu hatta işlerdi. İstasyon yapıları olarak bayağı bir hoşuma gitti, ferah büyük, Güney Sanayii devasa, Kirazlı da alt katı göremedim ama M3 e ait olan istasyon güzel, Mahmutbey'de yine iki kat olarak inşa edilmiş ama alt katı görmek mümkün olmuyor, inşaatçı olursanız belki




- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18155
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Yaptım abi, gerçi istediğim gibi olmadı ama olsun eve yeni vardım, inşallah diğer fotolarıda yükleyeyim dediğim gibi hat ile ilgili bazı detayları da öğrenmiş oldum, kafamda daha iyi canlandı mesela Güney Sanayii istasyonu hiç bizim düşündüğümüz gibi değilmişkemal yazdı:Esat bu resimleri çok beğendim. Anlaşılan ufak bir deneme seferi yapmışsın. Çok güzel resimler. İnşallah bir an evvel açılır da binip zevkleniriz:)



Halihazırda sistemde yarım gün işletme yapılıyor ama yarım saatlik frekanslar ile, dediğim gibi ray hattı ve sinyalizasyon olarak hiçbir sorun yok, istasyonlarda boya badana işlerinde devam eden şeyler var, demir parmaklıklar falan filan, scada çalışmalarıda devam ediyor bir yandan ama büyük sıkıntılar yok bildiğim kadarı ile, asansör ve yürüyen merdivenler çalışıyor, dahili anons sistemi harika bir şekilde çalışıyor, İkitelli Sanayii istasyonunda "Acil bir durum nedeni ile istasyonun boşaltılması gerekmektedir, lütfen acil çıkış yönlendirmeleri ve görevlilerin talimatlarına uyarak istasyonu terk ediniz" diye yüzlerce sefer bağıran bayan nedeni ile istasyonu terk edip gidesim geldi

- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18155
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Yok abi, öyle açık değilkemal yazdı:Yani şimdi ben gitsem sabah metroya binebilir miyim?seferler 12:00 ye kadar


Gittiğim hiçbir yerde açıkçası çok foto çekemedim, çeşitli sebepleri var tabii ama elimdekileri paylaşacağım tabii, kafayı da bir toparlasam.
