ist-M.03:02 » M2 Şişhane-Yenikapı Güney 2.Etap İnş
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5585
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18155
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18155
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
BİZ kelimesi gerek bu forumda gerekse diğer forumlarda ve tartışma ortamlarında sadece beni ifade eder, sözlerim hiç bir kurum ya da kuruluşun resmi söylemi değildir, düşüncelerim beni bağlar ve ben mesulum ve genellikle ben değil biz derim, o bahsettiğin şeyi taşıyanlar kim bilmiyorum ben bu topraklarda hiç öyle bir şey görmedim.
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18155
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Bende sana demedim de senin şahsında dokundurdum çaktırma
Tabi burada biz eğer kamu anlamında halk ise evet biz en iyisine layığız, en iyisi demek en ucuzu demek olmamalı ama işte buradaki kamuya hizmet eden biz in neyi kriter aldığı öne çıkıyor, kriter sadece ucuz olmasımıdır? Peki ucuz diye aldığımız şey acaba gerçek biz yani senin dem vurduğun insana ne kadar uygun, üreticiler "ne kadar ekmek o kadar köfte" mantığı ile üretir, mesela almak istediğiniz bir aracın içinden çok rahatlıkla koltuk eksilttirerek fiyatta küçük düşmeler yaptırabilirsiniz, tramvay hatlarınızı doğru planlamış iseniz çift taraflı makinist kabinine ihtiyacını yoktur, işte bende burada kamu hizmeti veren bizi sorguluyorum, neden 500-600 metre fazla ray döşeyerek bir dönüş alanı oluşturmaz ve tek kabinli tramvay araçları almayız, ya da bir tramvay aracının frenlemesi ile bir metro aracının frenlemesi arasındaki farkları ne kadar biliyoruz, bu farkları bilenler muhakkak var ama burada yine bir üste çıkınca para devreye giriyor parayı veren düdüğüde çalmak istiyor
Beni araçların teknik kriterleri daha çok ilgilendiriyor açıkçası, ben yıllarca ter içinde Aksaray metrosunda gidip geldim şimdi klima var 5 dakika çalışmasa şikayet telefonlarından durulmuyor, bence bu bilinçli kullanıcılık değildir yani kötü bir araç olsa da klimalı olsa bize yetecek bu bana saçma geliyor, işte birazda tepkili mesajım bu yüzden di ben ne o BİZ den ne de bu BİZ den olmak istemiyorum
nevii şahsıma münhasırım.



- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18155
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Mehmet Pazar günü Şehzadebaşı dan geçtim, buradaki alanlarda hiçbir çalışma yok, özellikle ilk açılan Öğrenci Yurdu yanındaki alan Amazon kıvamına gelmiş o kadar ormanlık
korkum burasını en sona bırakacaklar köprü falan yapılacak sonra 2 senede buradaki arkeolojik kazıları bekleyeceğiz.
Diğer taraftan Cuma günü İstiklal' den tramvay ile Tünel' e kadar indim, Tarık Zafer Tunaya kültür merkezinin oradaki şey eğer yolun ağzındaki boşluğu kast ediyorsanız şaft ağzı ben orada açılmış ya da yapılmış başka bir giriş göremedim ama aşağı doğru da inmedim, Tünel istasyonunun yanına ise Belediye tarafına bir asansör inşaatı var aşağı bakmaya çalıştım ama hem düşme korkum hemde karanlık nedeni ile pek bir şey göremedim fakat bayağı bir yüksekte kalıyor bu asansör, çalıştığında tünel metro arasında iyi bir erişim sağlayacak ama neden 1 tane? Ben bunu anlamıyorum orada yerde var, neden iki asansör inşaa edilmedi, ben metro ile gelen yolcuların Karaköy ya da Karaköy üzerinden Tophane Eminönü ne gitmek istediklerinde tüneli kullanacaklarını düşünüyorum ve bence yapılan asansör yetersiz kalacak, yoksa bununda kapısına "Özürlü Asansörü" yazıp kimseyi bindirmeyecekmiyiz? İlginç bence iki asansör olmalı idi, çapraz çalışması sağlanmalı ikisi aynı anda aynı yerde olmayacak şekilde planlanmalı idi, neyse bir gün birinin kafası basar ama o zamanda yanına asansör yapamazlar

Diğer taraftan Cuma günü İstiklal' den tramvay ile Tünel' e kadar indim, Tarık Zafer Tunaya kültür merkezinin oradaki şey eğer yolun ağzındaki boşluğu kast ediyorsanız şaft ağzı ben orada açılmış ya da yapılmış başka bir giriş göremedim ama aşağı doğru da inmedim, Tünel istasyonunun yanına ise Belediye tarafına bir asansör inşaatı var aşağı bakmaya çalıştım ama hem düşme korkum hemde karanlık nedeni ile pek bir şey göremedim fakat bayağı bir yüksekte kalıyor bu asansör, çalıştığında tünel metro arasında iyi bir erişim sağlayacak ama neden 1 tane? Ben bunu anlamıyorum orada yerde var, neden iki asansör inşaa edilmedi, ben metro ile gelen yolcuların Karaköy ya da Karaköy üzerinden Tophane Eminönü ne gitmek istediklerinde tüneli kullanacaklarını düşünüyorum ve bence yapılan asansör yetersiz kalacak, yoksa bununda kapısına "Özürlü Asansörü" yazıp kimseyi bindirmeyecekmiyiz? İlginç bence iki asansör olmalı idi, çapraz çalışması sağlanmalı ikisi aynı anda aynı yerde olmayacak şekilde planlanmalı idi, neyse bir gün birinin kafası basar ama o zamanda yanına asansör yapamazlar

- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18155
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Öyle bir şey söz konusu değil, asansör herkes içindir öncelik engelli, yaşlı, bebek arabalı ve bebeklilerindir, zaman zaman benimde dizimden dolayı yürüyen merdiven ile dahi çıkasım olmuyor, ama beni asansör kapısında gören öküz gibi bakıyor suratıma bilmiyor çektiğim sancıyı bende hiç sallamıyorum çünkü benimde hakkım, ikincisi sanırım bahsettiğim yeri sen gözünde canlandıramadın? Bahsettiğim asansör ile en yakın yürüyen merdiven arasında dikeyde 5 katlı bina kadar fark var, yürüme yolu kaç metre bilmiyorum google earth üm olmadığı için ölçemiyorum ama o yokuşu yürüyerek çıkmak istemem, kimsede istemez zaten.
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
http://www.arkitera.com/h29507-istanbul ... sonra.html
Yenikapı'da arkeolojik kazılar TEMMUZ'da bitiyor.
Alıntı:
Çalışmalar Tarihi Yarımada içinde yapıldığından ilk aşamanın tamamen arkeolojik kazılara ayrıldığını, yaklaşık 3,5 yıl önce başlayan kazıların halen devam ettiğini söyleyen Özmen, Anıtlar Kurulu’ndan alınan onaylar sonucunda kısmi inşaatın başladığını ve Temmuz ayı sonlarında bölgedeki arkeolojik kazıların bitmesinin beklendiğini belirtti. “Proje alanı tamamen kamulaştırıldı ve çalışmalar bittikten sonra yüzeydeki inşaatın uygulanması için belediyeye devredilecek.” diyen Özmen, alanın batısında bir müze ve arkeolojik park kurulmasının planlandığını söyledi.
Yenikapı'da arkeolojik kazılar TEMMUZ'da bitiyor.
Alıntı:
Çalışmalar Tarihi Yarımada içinde yapıldığından ilk aşamanın tamamen arkeolojik kazılara ayrıldığını, yaklaşık 3,5 yıl önce başlayan kazıların halen devam ettiğini söyleyen Özmen, Anıtlar Kurulu’ndan alınan onaylar sonucunda kısmi inşaatın başladığını ve Temmuz ayı sonlarında bölgedeki arkeolojik kazıların bitmesinin beklendiğini belirtti. “Proje alanı tamamen kamulaştırıldı ve çalışmalar bittikten sonra yüzeydeki inşaatın uygulanması için belediyeye devredilecek.” diyen Özmen, alanın batısında bir müze ve arkeolojik park kurulmasının planlandığını söyledi.