at-TS.09 » Viyana Toplu Taşımacılık Sistemi

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18112
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 08 Eyl Cmt, 2012 10:59

Viyana da kısa mesafe taşımacılık tramvay ile yapılıyor, bu yüzden otobüsler az kalmış olabilir, bir diğer faktörde filonun büyük kısmı körüklü otobüslerden oluşuyor, bu da önemli bence. Dediğim gibi tramvay sistemi için hiçbir şey diyemiyorum, düzenlemeler tabii ki oluyor ama genelde geliştirme amaçlı mesela 26 tramvayı güzergahı üzerinde yeni bölüm inşa edip bir de 25 tramvayı açmak gibi, D tramvayı ile gelen yolcuları 200-300 metre yürütmemek için yeni garın kapısına kadar götürmek gibi, bakalım gelecek planları Viyana ya ne getirecek.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5576
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 08 Eyl Cmt, 2012 11:09

Evet, o da var, otobüs derken – NE otobüsü? Freiburg’ta önemli hatlar körüklü, kenar semt hatları körüksüz araçlarla işletilir. Berlin’de hatların çoğu çiftkatlı otobüslerle işetilir, ki çiftkatlı da iki tane var, iki akslı ve üç akslı. Geriye kalan da ya körüklü araç olur, ya da solo otobüs, ama solonun da yine iki veya üç akslısı var. Üç akslısı acaip uzun olur, daha çok Köpenick semtinde ve bir hattı da Wilmersdorf semtinde işler. Bunların tabiîki büyük oturma kapasiteleri olur. Ama genel olarak Berlin’de arçlar ferahtır (bazı yerler ve pik saatler hariç). Ayrıca plândışı ek araçlar kısa parkur ile işler, gerektiğinde. Eskiden bunlara E harfi verilirdi, yani 19 numaraya ek, tarifede yazmayan 19E. Bugün 119, hepsi 119, ama nereye gittiklerine bakmak gerek (ön tabloda), orada semt ve semtteki köşe/meydan veya sokak yazar. Farklı olabilir.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18112
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 21 Eki Pzr, 2012 21:44

Bugün çektiğim bir kaç foto var sunayım, tramvay geçen caddelerden bir iki örnek, 5 numaralı tramvay hattı eski ismi ile Kuzey Gar yeni ismi ile Praterstern ile Westbahnhof yani Batı Garı arasında sefer yapan, kentin doğal olarak eski semtlerinden ve benim tramvay hatları arasında gördüğüm en dar sokaklardan geçen işletmedir, bundan daha dar bir iki nokta var oralarda ya tramvay tek yön olarak geçiyor başka sokaktan dönüyor ya da araba parkı olmuyor ama genel olarak tüm sokaklarda en az 1 tarafta araba park yeri vardır. Bir de tramvay hatları diyip duruyoruz, karmaşayı belki daha iyi anlatır diye geçişme bölgelerinden fotolar var.

Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim

Bir kaç tane de Batı Gar dan fotoğraf, Wien Westbahnhof, seviyorum nedense burayı, gerçi fotoğraf açısı pek yok, daha doğrusu geniş açı objektif ile açı çok ama resim çekilecek yegane noktalara kafeteryaların oturma alanları yapıldığı için insanları rahatsız etmek istemiyorum, bu binanın esprisi geçen senelerde yenilendi fakat yıkılmadan, ana binayı ve peronları yıkmadılar, ana bina içinde alttaki fotolarda gösterdiğim zemin kat yeniden inşa edildi, yani binanın içini kazdılar, metrolara yeni bir geçiş inşa ettiler, yeni dükkanlar kattılar ve ekonomik değer arttırdılar, peronlarda ise sadece bir makyaj yaptılar, garın iki tarafındaki bir iki binanın yerine ise yeni alışveriş merkezi ve otel inşa ettiler. Garın asıl girişindeki binayı yıkmama nedeni olarakta ikinci dünya savaşında bombalamalardan hasar görmemiş olması gösterildi, zaten çok aşırı bombalanmış bir kent değil. Aslında bir ara doğru düzgün fotoğraflamak lazım.

Resim
Resim
Resim
Bu üstteki resmi kısaca açıklayayım, bilirsiniz gerçi ya da tahmin edersiniz ama sitenin okuyucularıda bilgi sahibi olsun :) arkadaki kırmızılar bilet otomatı, bu makinelerden kentiçi tüm toplu taşıma araçlarında geçerli biletler alınabiliyor, isterseniz sadece kent içi banliyö hatlarında geçerli biletlerde var, makineler garda olduğu için ülke içindeki tüm noktalara tren biletinizi bu makinelerden alabiliyorsunuz, diye biliyorum :) bir ara bayağı kurcalamıştım pek çok kent vardı ama koltuk rezerve olayı nasıl oluyor onu bilmiyorum bak?? :) Yine kurcalayayım bir ara.
Önde yer alan ekranlardan soldan sağa doğru, gara gelen trenler, gardan kalkan trenler, ortadaki bozuk :p, gar etrafından geçen, kalkan tramvayların dakikaları ve gardan geçen (önünden diyelim) metro hatlarının dakikaları, alttaki beyazlar ise info pano içeriği ise gardan günlük kalkan trenlerin kombinasyonları. Yani sefer numaraları ile her trenin hangi model olduğu, hangi vagonunun hangi kente kadar gittiği falan filan, incik boncuk detay işte.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5576
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 21 Eki Pzr, 2012 21:58

O kırmızı otomatlar burada da var, burada DB’ye ait. Rezervasyon falan, filan. Ama asıl ilginç olan, dili de (istersen) Türkçe oluyor*. Ve evet, gerekirse, İstanbul-Sirkeci’ye kadar da bilet alabilirsin (paran yeterse, haha).

* Ama şunu da söyleyeyim: Bir keresinde, meraktan Türkçe’ye bastım, aylık kartımı alacaktım, olmadı yahu, o kadar komplikeydi ki, Almanca’ya gerii çevirip, çak çak çak diye hemen navigasyonunu kullanabildim. Ama belki de sırf alışkanlık.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18112
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 30 Eki Sal, 2012 15:31

Viyana'da tramvay hatlarında yine bir değişiklik yapılıyor, bu düzenlemeye göre 9 Kasım'dan itibaren 71 tramvayı 6 durak uzatılarak ring caddesine çıkmış olacak böylece Ring caddesi üzerinden geçen hat sayısıda 4 olacak, aynı zamanda hattın doğu ucu kısaltılacak, fakat bu hattın kısaltıldığı noktaya kadar çalışan 6 numaralı hat bu kesime uzatılacak, bu sayede hem 71 yolcusunun Ring caddesi üzerine girmek için aktarma yapma sıkıntısının kalkacağı hemde 6 numaralı hatta yapılacak araç takviyesi ile bu uç noktaya daha çok araç gireceği belirtilmiş, bence biraz mantıksız ama neyse :) 71 in ötelenmesi doğru karar ama o doğu ucun yolcusu zaten çok ama çok az, çoğu zaman 71 son 4-5 durağı nerede ise boş gider gelir. Bu iki değişiklik dışında D hattıda önümüzdeki aylarda bir platform/2 peronu işletmeye açılması planlanan Hauptbahnhof yani Merkez Tren Garına uzatılacak, yani şimdiden hizmete alınacakmış.

Şöylede bir resim ile izah etmeye çalışmış Wiener Linien Facebook ekibi
Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18112
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 01 Kas Prş, 2012 17:52

Bir de geçenler de Viyana Tramvay Günündefotolarını çektiğim ama dikkat çekemediğim elektrikli otobüs olayında Viyana Avrupa çapında ilk elektrikli otobüs işletmesine geçen şehir olmuş, yani deneme amaçlı değil düzenli tarife ile çalışacak ve 2013 yaz sonuna kadar da 12 araçlık filoyu tamamlayacaklarmış.

Siemens ve Rampini isimli firma tarafından Wiener Linien'in yönlendirmeleri ile geliştirilen araç tamamen elektrikli, yani bir hibrit otobüs değil, araçtaki ısıtma & soğutma tertibatı da akülerden beslenecek, aracın EN olan özelliği daha önce yine Siemens'in geliştirip kamyon olarak denediği katenerden elektrik alma yani pantograf sisteminin bulunması, hızlı dolumda 15 dk. da akülerini şarj edebiliyor, ayrıca yanlış anlamadı isem otobüsün geçtiği bir güzergahtaki tramvay hattına çekilen ikinci bir hat ile topraklaması sağlanarak katener hattından aküsünü hareket halinde iken doldurabilecek.

Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5576
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 01 Kas Prş, 2012 19:33

Yani troleybüs şebekesine gerek olmayacak, ve yoldayken aküleri doldurulacak? Garajda doluma gerek olmayacak? İlginç.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18112
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 01 Kas Prş, 2012 20:08

alabay yazdı:Yani troleybüs şebekesine gerek olmayacak, ve yoldayken aküleri doldurulacak? Garajda doluma gerek olmayacak? İlginç.
Güzergahın tamamında katener olmayacak diye biliyorum, deneme sürüşleri 2A ve 3A otobüs güzergahında yapılmıştı gidip orayı görüntülemedim, ama baş durakta kesinlikle olacakmış, o noktada hızlı dolum olacağı söyleniyor, geceleri ana garajda yavaş dolum yapılacakmış, bir ara gidip güzergahına bakmak lazım, nereye katener yapılmış, tramvay gününde gördüğüm fotolarda mevcut bir tramvay hattına ikinci katener çekilmişti ve oradan geçiyordu, belki de sadece sunum amaçlı fotolardı, öğrenmem lazım bu konuyu, o zaman daha net bilgiler ile yazarım.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18112
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 02 Kas Cum, 2012 16:03

Bir diğer konuda bugün gazetelerde dile getirilen Viyana'nın kuzeyinde kullanılmayan atıl durumdaki eski Stadtbahn şebekesinden kalan viyadüğün ne olacağı konusu. Daha önceleri o bölgede foto çekmiştim ve koydum diye hatırlıyorum. Kısaca değinmek gerekir isek 1700-1800 lerde tam yılını hatırlamıyorumda Avusturya Kralını ikna eden Otto Wagner isimli mimar/mühendis bir demiryolu hattı inşa ediyor, hattın bazı kesimleri yer altında giderken önemli bir kısmını bugün hala burada Otto Wagner Mimarisi olarak adlandırılan tarzda taş, tuğla ve çelik karışımı bir konstrüksiyon ile inşa ediyor. 1970 lerde metro inşaatlarına başlandığında bu güzergahların metro hattına çevrilmesi fikride yeşeriyor. Şehrin göbeğinden geçen ve bugün ana güzergah olan hat Stadtbahn'dan S-Bahn adı verilen banliyö şebekesine çevirilirken kenti bir kuşak şeklinde saran diğer Stadtbahn şebekeside metro olarak revize ediliyor. Aslında biraz daha karışık kısımları da var ama kısaca geçeyim, bu revizyon sonrasında ortaya bugünkü U4 ve U6 metro hatları çıkıyor, ilk zamanlar Stadtbahn şebekesinde olduğu gibi karışık işletmelerde yapılan bazı kesimler daha sonra ayrıştırıldı şu an her metro hattı kendi şebekesinde gidiyor, zaten U4 3.ray elektrikli iken U6 havai katenerli bırakılmıştır. Bu hat ayrışmaları ile doğal olarak bazı bağlantı yolları ve kollar devre dışı kalıyor, bunlardan en önemlisi Spittelau bölgesindeki bağlantı yollarıdır, bunlardan Heiligenstadt'a giden bir süre kullanılmış ama daha sonra kapatılmış.

Spittelau bölgesinde viyadüğün bir kısmının üzerine viyadük olduğu gibi korunarak bir bina inşa edilmiş durumda, mimari olarak çok ilginç buluyorum, bir iki kere de fotoğrafladım ama geniş açı çekmek lazım tam anlatabilmek için. Nasıl bir inşaat tekniği kullandıklarını bilmiyorum ama viyadüğün eski taş işçiliği olduğu gibi durmakta üzerinde ise modern betonarme bir bina yükselmekte, geriye kalan U4-U6 arası bağlantı yolu yine bugün bisiklet ve yaya yolu olarak işlev görüyor. Bugün üzerinde tartışılan kesim ise Heiligenstadt istasyonuna doğru uzayan yaklaşık 1 km. uzunluğundaki viyadük, bunun New York ta benzeri yapılmış olan “Highline Park” benzeri bir uygulama ile değerlendirilmesi söz konusu imiş, fakat maliyetinin yüksek olacağı, önce kaynak sağlanması ve projelendirilmesi gerektiği bu yüzden aceleye getirilecek bir iş olmadığı özellikle vurgulanmış. Zaten ikincil olarakta viyadüğün alt kısmındaki gözler bir inşaat firması tarafından satın alınmış durumda, haberde kiralama değil satınalma dan bahsediyor, bir diğer sahiplik durumuda arazi ile ilgili viyadüğün üzerinde bulunduğu arazi ve viyadük aslında devlet demiryollarına ait :) çünkü Stadtbahn şebekesi bir demiryolu şebekesi olarak işletilmiş. Yani bir takım idari sorunlarda var gibi, bunları aşmak pek sıkıntılı olmuyor ama sanırım maddi sebepler nedeni ile bekleyecek bir proje olur, hayata geçerse bana bir faydası yok :D ama oradaki bisiklet yolunun uzatılması ya da çevredeki insanlar için yeni bir yeşil alan ortaya çıkması tabii ki güzel olur.

Haberde hatalı anladığım noktalar olabilir, başta zaten başka yerlerde okuduğum kendi bilgilerimden yola çıkarak geçmiş durumu izah ettim, linki vereyim okuyup anlayanlar düzeltir.

http://www.vienna.at/stillegelegtes-wie ... al/3399123

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5576
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 03 Kas Cmt, 2012 12:56

Şu NY Highline Parkı beni çok meraklandırıryor, çok ilginç olmalı. Böylesini Viyana’da becerbilseler, harika olur!

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18112
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 20 Kas Sal, 2012 19:44

Bir iki haber var Viyana ile ilgili, geçenlerde verdiğim tramvay sistemindeki değişiklik hayata geçmemiş galiba ben orada tarihi yanlış yorumlamışım :) nedense aralık ile kasım ı karıştırıyorum burada, halbuki çokta farklı yazılıyor, neyse. O uygulama henüz hayata geçmemiş bunu yerinde inceledim fakat 9 Aralık tarihinde başka bir uygulama hayata geçiyor sanırım tramvay hatlarındaki düzenlemede bu tarihten itibaren geçerli olacaktır. Yapımı devam eden Merkez Gar kısmi olarak işletmeye açılacak, zaten hali hazırda bir süredir en güneyde kalan yol bazı trenler tarafından kullanılıyordu ama peronlar kullanılmıyordu, 9 Aralık itibari ile en güneyde yer alan 2 peron ve 5 yol hizmete açılacak, bu açılış ile birlikte banliyö hatlarında da bazı düzenlemeler yapılacakmış, bazı hatların kaldırılacağı ama bazılarınında uzatılarak sefer sıklığının arttırılacağı dolayısı ile daha az hat ama daha çok tren ile işletme yapılacağı haberlerde belirtiliyor. Yine Ostbahnhof yani Doğu Gar ından kalkan bazı trenlerde artık buradan hareket edecekler anladığım kadarı ile. İleriye dönük olarak Merkez Gar ın tamamen hizmete girmesi ile birlikte geçici bir bina ile hizmet veren Doğu Gar da kapatılacak. Açılış öncesinde gar inşaatına girip fotoğraflama imkanım olacak, bakalım bir aksilik çıkmaz ise içeriden fotolar çekeceğim.

Resim
Bu da açılacak kesim ile ilgili informasyon illustrasyonu, sonra ben Ulaşımın ya da İBB nin çizimlerinin "bu mu kroki?" diye eleştirince iyice kızıyorlar, eh işte bir ona bakalım bir de buna, kendimi asıcam ya.

Bir diğer ilgili konu Viyana'da kentin kuzeyi ile doğusu arasında çalışan tek bir banliyö hattı var S45, bunun frekansları bayağı bir açıktır onunda sıklaştırılması gündemde, Merkez Gar açılışı ile birlikte değişecek tarifede bu da yer alıyormuş. Hem bu sefer sıklığı değiştirme hemde hayalet metro U5 in yapılması için tartışmaların alevlenmesi, buna karşılık siyasi partilerin U4 metro hattının diğer eyaletteki iki noktaya kadar uzatılması fikrini tartışmaya açmalarının tek sebebi otopark. Nedir bu otopark mevzusu derseniz, Viyana'da araçlarınızı her istediğiniz yere park edebilirsiniz tabii ki parasını ödedikten sonra :) bu önceden belli bazı ilçelerde vardı, bunlarında bazılarında kısmi idi, her sokakta bulunan tabelalarda hangi gün ve saatlerde en fazla ne kadar süre ile araç bırakabileceğiniz yazar (yazmayan yerler var ve ceza kesiyorlar, itiraz edince bilmelisiniz o ilçenin tamamı öyle diyorlar :)) neyse o saatler arasında arabanızın camının içine Tabak-Trafik denilen dükkanlardan alacağınız park kağıtlarını doldurmanız gerekiyor, kontroler gelir tek tek bakar, saati geçmiş ya da uyanıklık yapıp o saatten sonraya doldurmuş yakalarsa çok afedersiniz haşırt. Ha 27 € idi ama olmayınca acıtır, şimdi kaça çıktı bilmiyorum. Neyse toparlıyorum menşur yeşillerimiz trafiği rahatlatıcam derken kentin nerede ise %90 ının bu park biletleri ile işler hale getirdiler, tabii yürümüyor, çünkü kent dışından arabaları ile gelenler bu uygulamanın olmadığı yerlere park yapmaya başladılar, ve burada da araç sahipleri tehdit edilip, arabaların lastikleri kesilmeye başlandı :) çünkü semt sakinleri arabalarına park yeri bulamaz oldular, kaldı ki semt sakinleride yıllık olarak bileti almak zorunda yoksa o da çekemez. Yani vergi toplamanın korkunç bir yöntemi bu, öyle de böyle de ödüyorsun, kent yönetimi için iyi kentli için kötü, tabii yerliler ve kente dışarıdan çalışmaya gelenlerde karşı karşıya geldi. Şimdi çözüm olarak banliyö hatlarını daha sık çalıştırmak, S45 i sıklaştırmak ve iki eyaletin ortak yüklenmesi ile U4 metro hattını uzatmak ve belkide U5 hattını inşa etmek ama iktidar partisi U5 in söz konusu olmadığını her seferinde söylüyor. Bakalım neler olacak.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18112
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 23 Kas Cum, 2012 21:59

Geçen bahsettiğim Merkez Gar ın parçalı olarak açılışı öncesinde gar inşaatını ziyaret imkanı sağlandı, sağolsun devlet demiryolları her imkanı sağlamış bizim için :D:D tabii ki bundan sadece ben ya da bir kaç şanslı faydalanmadı yani kısmen faydalanmadı ben aynı zamanda bir Rail Jet seti ile yeni hızlı güzergahı bir kısmınıda görme şansını yakaladım. Kısaca açıklayayım, şimdiki Merkez Gar ın inşa edildiği noktada daha önce ıvır zıvır vardı, bu hattın biraz kuzeyinde kalan alanda Südbahnhof - Güney Gar, doğusunda ise Ostbahnhof yani Doğu Garı yer alıyordu fakat aynı komplek içinde yer alıyorlar ve tamamına Güney Garı deniliyordu. Kentin gelişen ihtiyaçları, Avrupa trafiğine yeterince hizmet verememek, hatların kesişiminin işletmede çıkarttığı zorluklar ve garın eskiliğide eklenince yeni bir inşaatı kaçınılmazdı, kesin bir kaynak ile doğrulayamadığım bir bilgiye göre de zaten AB ülkesi başkentlerinde bir Merkez Gar bulunması önerisi/zorunluluğu gibi bir şey var, tabi zorunluluk demek çok doğru değil çünkü üye olupta hala bazı şeyleri yerine getirmeyenler bile var :) bunların kıllığı istemedikleri ülkeyedir. Sonuç olarak bu yeni gar projesi yapıldı ve uygulamaya geçildi, eski bina ve demiryollarına ait tüm binalar ile birlikte yine demiryollarına ait arazi üzerindeki bazı binalar yıkılarak ortaya devasa bir alan çıkartıldı, bu alan üzerine de çapraz konumlanan yeni bir gar inşa ediliyor. Geri kalan alanlara da ticaret ve konaklama merkezi ağırlıklı yapılar, bir bankanın merkez ofisleri, diğer tarafa ise konut ve eğitim alanları inşa ediliyor. Garla birlikte pek çok yeni yolda inşa edildi bölgede, yine bu konuda emin değilim ama şu an prefabrik görünüm ile hizmet veren Doğu Gar ı da tamamen iptal edilecek, zaten ayın 9 u itibari ile o gardan kalkan banliyö trenleri artık Merkez Gar dan hareket edecekler.

Gar konusu kısaca yukarıdaki gibi, detaya girmiyorum çok fazla kaç peron, kaç yol, kaç makas falan filan böyle detaylar bizi yorar, bize çok çünkü, 2 milyonluk kent yapar ama 15 milyonluk kente bunun yarısı bile yapılmaz, anlamıyorum. Gar dışında batı demiryolunu hızlandıracak bir de yeni hat çalışması yapıldı. Bu çalışmada yakın zamanda açılacak, ayın 9 unda o da hizmete girecek mi bilmiyorum ama işleri bitmiş durumda zaten, sadece test sürüşleri yapılıyor ve güzergahta 230km/s ile işletme mümkün, bu güzergahı özellikle Avusturya nın Rail Jet trenleri, Westbahn firmasının trenleri ile Alman ICE ler kullanacak, tabii ki diğer trenlerde geçeceklerdir ki bu amaçla Tullnerfeld de inşa edilmiş yeni gar ı da gezdim bugün, bu garın güzergah üzerine inşa edilme sebebi ağırlıklı olarak Geçişme Gar ı olarak kullanılması, burada yük trenleri ve bölgesel trenleri sollamak mümkün olacak tabiri caiz ise :) Toplam güzergahta yanılmıyor isem 25 dk. lık bir kısalma yaşandı, Viyana ve Sankt Pölten arasında, bu da zaten Pendler dediğimiz günlük bu yolu gidip gelenler için büyük nimet, yine aynı şekilde bu kısalma Salzburg ve Innsbruck gibi ülkenin öbür ucuna trenle gidenleri ve gitmek isteyenleri sevindirir yarım saat çok ciddi bir süre çünkü.

Güzergahı kısaltan sadece yeni bir demiryolu inşa edilmesi değil, bu demiryolunun büyük kısmı bir tünel silsilesinden oluşuyor, Wiener Wald dediğimiz Viyana çevresindeki ormanları ve dağlık alanı bu sayede alttan geçmek mümkün oldu, daha önce bir kaç kez bahsettiğim Lainzer Tunnel de bu sistemin bir parçası olarak inşa edilmiş, bu konu ile ilgili bir sürüş videosu var onu en son yayınlayayım, isteyenler izler, basın için yapılmış özel bir sürüştü ama hattı ve hızı görmenizi sağlar.

Lafı uzatıyorum yine :) Merkez Gar'da ziyaretçilere sadece bir peron açılmıştı, sabah 09:30 da başlayacak ziyaret için 08:00 de insanların kapıya geldiği ve 08:30 dan itibaren içeri almak durumunda kaldıklarını söylüyordu bir görevli bayan, bu serzenişin sebebi saat 09:40 ta bir bilette ben alayım diye düşünürken 13:30 seferi için kuyruk muazzamdı, 14:00 için olanı alayım almayayım derken 5 dk. sonra geldiğimde 15:00 biletini veriyorlar :) hemen kaptım bir tane ve 20 dk. kadar oyalanıp geri geldiğimde isteklilere bilet kalmadı diye özür diliyorlardı :) eee ne demişler erken kalkan yol alır, bu da kanıtıdır :D
Resim

İlk sefer için o kadar talipli olmasının sebebi hızlı güzergahın tamamını geçiyordu ilk tren, dolayısı ile herkes ona binmek istiyordu, sonraki trenlerin hepsi Tullnerfeld gar a kadar gidip oradaki yolcularını alarak geri geliyorlardı. Şimdi baştan başlayarak fotoları vereceğim arada aklıma gelenler olursa fotoların arasına yazarım artıkın.

Resim
Resim
Resim
Resim

Buyrun bilet sırasına :) halbuki hemen yandaki masada bulunan bayanlar saat 14:00 biletlerini zorla vermek için can atıyorlardı.
Resim
Resim

Alt katta devam eden inşaat işlerinden kareler
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim

Bu resimde ileride görülen S ve U harfleri metro ve banliyö istasyonlarına geçiş sağlanacak tünel noktasını işaret ediyor, bu tünelin diğer ucu inşa edilmiş durumda ama illustrasyonla kaplı onu da ekleyeyim altına
Resim
Resim

Mesaj bayağı uzadı bir mesaj daha yazıp diğer fotoları ekleyerek devam edeceğim.

Cevapla

“Toplu Ulaşım Sistemleri İncelemeler” sayfasına dön