ist-M.03:05 » M5 Üsküdar-Sultanbeyli Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5585
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 14 Eyl Cum, 2012 12:28

Bence yolaltı ve binarası da aç-kapayla olur, ama çok iyi hesaplı ve güçlü destekler gerekir (hesaba toprak, üstten basınç, titreşim, su, rüzgâr, vs katılmak zorunda); ayrıca da muazzam bir plânlama ve çok hızlı bir geliştirme. Yol o sürece kapanır, sirkülasyon/dolambaç yapılır. Ayrıca küçük, basit, ortaperonlu, çift raylı istasyon olursa, çerçevesini evvelden beton parçalarıyla yapıp, bunları ağır transporterle getirip, vinçle deliğe indirebilirler belki. Şu an bizim burada tren istasyonuna yeni bir yeraltı yolu için buna benzer (ama çok daha küçük kapsamda) bir segman yaptılar.

keyifadami
Aylık Paso
Mesajlar: 77
Kayıt: 16 Ağu Sal, 2011 08:46

Mesaj gönderen keyifadami » 14 Eyl Cum, 2012 12:36

bu metro inşaatını takip ederken biz de ucundan mühendislik bilgilerini edinmeye başlayacağız anlaşılan. şimdiden yeni avusturya tünel metodunu okudum bir yerlerden :D

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18156
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 14 Eyl Cum, 2012 12:41

alabay yazdı:Bence yolaltı ve binarası da aç-kapayla olur, ama çok iyi hesaplı ve güçlü destekler gerekir (hesaba toprak, üstten basınç, titreşim, su, rüzgâr, vs katılmak zorunda); ayrıca da muazzam bir plânlama ve çok hızlı bir geliştirme. Yol o sürece kapanır, sirkülasyon/dolambaç yapılır. Ayrıca küçük, basit, ortaperonlu, çift raylı istasyon olursa, çerçevesini evvelden beton parçalarıyla yapıp, bunları ağır transporterle getirip, vinçle deliğe indirebilirler belki. Şu an bizim burada tren istasyonuna yeni bir yeraltı yolu için buna benzer (ama çok daha küçük kapsamda) bir segman yaptılar.
Kesin bilgim yok ama bildiğim kadarı ile zaten aç-kapa sistemler yol altı ya da meydan altı bölgelerde yüzeye yakın hatlar inşa edebilmek için tasarlanmış bir şey, bu şekilde de çok yoğun kullanılmış, bizde de en yeni örnek T4 yeraltı istasyonları işte. Hatta metro inşaat teknikleri başlığında Viyana'daki bir örneği göstermiştim diye hatırlıyorum, mevcut apartmanın altına aç kapa istasyon inşa etmişler, tabii ki çok dikkatli ve iyi planlanmış bir şekilde ama gördüm ki mümkün, fotosunu bulursam koyayım burayada. Yapmayı istemek ve tekniğini doğru özümleyip uygulamak lazım herhalde. Yapmak istedikten sonra öyle teknikler uyguluyor ki millet, hiçte EN ZÜPPER diye hava atmıyorlar.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5585
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 14 Eyl Cum, 2012 15:08

Evet, o senin bahsettiğin resim gözümün önünde, aynen o durumdan hareket edip bunları yazmıştım zaten. Köln’deki gibi çökmeler de olabilir (ki Köln aç-kapa mıydı, delme miydi, bilmiyorum bile), Köln’de su herşeyi kaydırmıştı. Yani, dediğim gibi, su, titreşim ve rüzgâr, ne kadar abuk subuk mümküniyet varsa, hesaba katılmalı. Hiç beklenmedik şeyler olur yoksa. Leylek bacaya oturur, güm diye metro tüneli çöker. Ama hesabı ve bilhassa destekleri (!) iyi plânlanır ve yapılırsa, koskoca delme makinalarıyla ilerlemektense, basit aç-kapa da olur. Basit dediğime bakmayın, öyle basit de değil.

İstanbul’da metrolar fazlasıyla var olan büyük yolların altında yapılıyor (cadde de değil, otoyol). Bunun dezavantajı, halk orada yaşayamaz, hele hele ileride yaşayamaz. Hepsi stres ve kanser hastası olur. Yerleşim böyle yerlerden uzak olur, olmaya çalışır. metro da yerleşimin olduğu yerde olmalı. Olmadığı yerlerde basit tren de işletebilirsin. Ama … metro yapıldıktan sonra, yerleşim oraya doğru kayar, bu garanti. O yüzden, belki bugünün D-bilmemkaçlı yolları bir kaç onyıl sonra yok olur, başka yere taşınır, ve oraları yerleşim alanı olur. Şimdi şöyle çoook bulanık bir şekilde bir şey hatırlıyorum, Kore’de böyle bir şey olmuştu galiba … Seoul’da mı ne. Vardı öyle bir şey. Amerika’da da (?) yoksa İngiltere mi (Londra?) … bir büyükşehirde eski büyük otoban viyadüklerini yeşil ve yaya alanı yaptılar, yani akıl almaz projeler, olmamış olsa, yap desen, herkes deli der sana. Ama var işte, yapılıyor da.

fearenes
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 143
Kayıt: 27 Oca Prş, 2011 12:59

Mesaj gönderen fearenes » 12 Eki Cum, 2012 14:04

yeni fotograflar ve haberler elinde olan varmı?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18156
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 12 Eki Cum, 2012 14:33

fearenes yazdı:yeni fotograflar ve haberler elinde olan varmı?
Maalesef bizim tarafta bir şey yok :( iş muhakkak ilerliyordur ama, bizde orada oturanlardan foto ve bilgi bekliyoruz :D

birtanecim
Abonman
Mesajlar: 15
Kayıt: 12 Ara Pzr, 2010 23:35

sonunda başladı

Mesaj gönderen birtanecim » 13 Eki Cmt, 2012 11:11

merhaba sonunda kazma çalışmaları başladı. yaz boyu akçayda olduğumuz için ilk kuvvetli olduğu söylenilen sesleri duymadım. ama akşamları uyumakta zorluk çekiliyormuş. şu an belli belirsiz sesler var. biz çalışıyoruz denen cinsten. her sabah gelip ölçümlemeler yapılıyor. pek bilgi vermiyorlar sadece tehlike olmadığını söylüyorlar. zaten baştan beri evlerde bir sorun olur mu diye endişem vardı. inşaat izni yok 3 yıl boyunca metro çevresine. gördüğ,m kadarıyla ümraniye sondurat trt lojman bölgesindeki evleri yıkmışlar ve kazma işlemi son sürat devam ediyor. hayırlısı diyelim bakalımm

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18156
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 13 Eki Cmt, 2012 11:43

:) Endişeye gerek yokmuş demek ki ama sesin rahatsız etmiş olması kötü tabii ki, siz tatilde kurtarmışsınız :) sesler daha az geldiğine göre belki de sizin bölgeden geçmiş olabilirler, oradaki kazı yöntemi ne idi acaba onu merak ettim. TRT lojmanları dediğiniz yer istasyon yapılacak diye işaretlediğim hafif yeşillik bir alan içinde binalar vardı onlar mı acaba?

birtanecim
Abonman
Mesajlar: 15
Kayıt: 12 Ara Pzr, 2010 23:35

Mesaj gönderen birtanecim » 14 Eki Pzr, 2012 19:02

evet aynen öyle yeşillikli işaretli yer. 24 saat çalışma halindeler. o kadar tekn,k bilgim yok ama dışarda yüksek vinç ve demir direkler var. hergün evlerin duvarlarından ölçümler yapıyorlar. bu arada inşaat yasağı da devam ediyor. çalışanlar yasak deyip bilgi vermiyorlar. bizde sizden öğreniyorz. hayırlısı. inşaatın yanındaki eski bina şimdiden kiraya verildi. tutan jişi tamir edecekmiş kirada eski parayla aylık 27 milyarcık.. ne deyim işte durum böyle :cry:

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18156
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 14 Eki Pzr, 2012 20:25

birtanecim yazdı:evet aynen öyle yeşillikli işaretli yer. 24 saat çalışma halindeler. o kadar tekn,k bilgim yok ama dışarda yüksek vinç ve demir direkler var. hergün evlerin duvarlarından ölçümler yapıyorlar.
Güzel bir şey, bu işe verdikleri ciddiyeti gösteriyor bence, en azından sürekli kontrol altında, bu ölçümler ortaya çıkabilecek olumsuz durumlarda zamanında tedbir almayı en azından hayatları kurtarmayı sağlıyor, biraz negatif anlamlı bir cümle kurdum ama :) moral bozucu olmasın, biraz önce Felix delisi yeterince stress yaptırdı bana :)

birtanecim
Abonman
Mesajlar: 15
Kayıt: 12 Ara Pzr, 2010 23:35

Mesaj gönderen birtanecim » 14 Eki Pzr, 2012 21:20

felix delisi kim anlamadım da. şu an bile hafif sesler geliyor delme ve matkap sesini andıran sesler. biraz korkutucu ama. acaba kaç metre altta kazıyorlar... :roll:

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18156
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 14 Eki Pzr, 2012 21:47

birtanecim yazdı:felix delisi kim anlamadım da. şu an bile hafif sesler geliyor delme ve matkap sesini andıran sesler. biraz korkutucu ama. acaba kaç metre altta kazıyorlar... :roll:
Felix şu 39 KİLOmetreden atlayan bir rahatsız, neyse :) Daha önce de dediğim gibi binanızın temeline 9 metreden daha yakın olmadıklarını düşünüyorum çünkü teknik olarak belirlenmiş güvenli kazı sınırı bu diye biliyorum, bu aşılırsa ne oluyor korkulan olabiliyor ama genellikle zaten 9m. bile yaklaşmıyorlar diye biliyorum en azından teoride 10-12 metre temelden aşağı falandır. Dediğim gibi o bölgede nasıl kazı yapıyorlar bilmiyorum ama daha önce arkadaşların verdiği bilgiler ışığında pek çok bölgede açılan şaftlardan kazı başlamıştı ve bu başlayan işler NATM metodu idi, zaten oldukça yavaş ve güvenli ilerleyen bir metoddur.
En son Esat tarafından 14 Eki Pzr, 2012 22:21 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Cevapla

“Metro Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön