ist-B.03:03 » Marmaray Projesi [İnşaat Süreci]

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5585
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 29 Tem Pzr, 2012 17:41

Denizden yolculuklar aynı fiyata olmalı. Ama bu bilet, fiyat, aktarma olayı zaten bence İstanbul’da hâlâ sıfır!

http://www.cumhuriyet.com.tr/?hn=354728
Abdullah Gül trafiğe çözümü buldu ama...

Cumhurbaşkanı Abdullah Gül, İstanbullularıın kabusu haline gelen trafik sorununa çözümü deniz yolunda buldu. Ancak bu kez kendisi için alınan önlemler nedeniyle İstanbul Yeşilyurt'ta trafik felç oldu.

İstanbul- Cumhurbaşkanı Abdullah Gül, İstanbul'daki trafik sorunu nedeniyle Twitter'daki hesabında önerilerde bulundu. Gül, kendisini örnek göstererek, "Deniz ulaşımını daha fazla kullanmamız gerek" dedi. "Ben, mümkün olduğunca deniz yolu ile ulaşımı tercih ediyorum" diye yazan Cumhurbaşkanı, Yeşilyurt'ta katılacağı iftar yemeğine gitmek için kullandığı deniz aracından bir fotoğraf da 'tweet'ledi.

Ancak Abdullah Gül'ün deniz yolu tercihi Yeşilyurt'u etkiledi. Yeşilyurt trafiği bu kez alınan güvenlik önlemleri nedeniyle felç oldu.

26 Temmuz 2012
http://www.cumhuriyet.com.tr/?hn=355066

'Toplu taşıma araçları ücretsiz olsun'

Prof. Dr. Recep Bozlağan, FSM ve Haliç köprülerindeki bakım çalışmalarının, trafiği felç ettiğini, Boğaziçi Köprüsü'nde tadilatın başlayacağı önümüzdeki yıl ise korkunç bir trafik kaosunun beklendiğini belirterek, tedbir alınmasını istedi.

İstanbul - Marmara Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi Dekanı ve İstanbul Araştırmaları Bilim Dalı Başkanı Prof. Dr. Recep Bozlağan, Fatih Sultan Mehmet (FSM) ve Haliç köprülerinde yapılan bakım çalışmalarının, trafiği felç ettiğini, Boğaziçi Köprüsü'nde tadilatın başlayacağı önümüzdeki yıl ise korkunç bir trafik kaosunun beklendiğini belirterek, bugünden tedbir alınmasını istedi.

Bozlağan, köprülerdeki tadilat nedeniyle İstanbul'un trafikte olağanüstü bir durum yaşadığını ifade ederek, alınacak tedbirlerin de olağanüstü olması gerektiğini kaydetti.

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı ve İstanbul Büyükşehir Belediyesi'nin gayretlerini olumlu bulduğunu aktaran Bozlağan, sorunla ilgili ''acil durum yönetimi'' uygulanması gerektiğini vurguladı.

Bozlağan, İstanbul'daki köprülerin önemli bir sorununun gişelerin yapısı olduğunu belirterek, ''Gişeler, eski paralı geçiş sistemine göre tasarlanmış. Eski sistemde bir aracın gişeden geçişi 1 dakika alıyordu. Bugün OGS'yle hiç beklemeden, KGS ile de saniyeler içinde geçilebiliyor. FSM Köprüsü'nde gişeler hem Anadolu yakasına taşınmalı hem de sayıları 6'ye düşürülmeli. Bugün trafik gişelere 4 şeritli yoldan geliyor, birden bire 20 şeride çıkıyor, gişelerden geçiyor, tekrar 4 şeride düşüyor. Huni gibi bir yapı var. Bu huninin boşalması zaman alıyor. Kilometrelerce lüzumsuz kuyruk oluşuyor'' dedi.
Gişelerin yapısında bugün hızlı bir değişikliğin mümkün olamayabileceğini ifade eden Bozlağan, ''Bundan sonrası için bu şart. Önümüzdeki sene Boğaziçi Köprüsü'nde tadilat başlayacak. Bu köprü FSM'den küçük olduğu için şehri daha büyük bir sıkıntı bekliyor. Boğaziçi Köprüsü'nde 3 şerit kapandığı anda kapasite yüzde 50'ye düşecek. İstanbul'u önümüzdeki sene korkunç bir trafik kaosu bekliyor. Şimdiden tedbirlerin alınması lazım'' diye konuştu.

''Köprülerdeki baskıyı hafifletecek tedbirler alınmalı''

FSM Köprüsü'nde yürütülen bakım çalışmasının teknik zorunluluk nedeniyle 2 şeridi kapattığını, kapalı şeritlerin bakım sonrası asfaltlama çalışması esnasında 3'e çıktığını belirten Bozlağan, bu nedenle, 4 gidiş, 4 geliş şeridinden oluşan köprünün kapasitesinin yüzde 40 düştüğünü, burada oluşan trafik sıkıntısının Boğaziçi Köprüsü'ne ve şehrin diğer arterlerine de yansıyınca sorunun büyüdüğünü söyledi.

Bakım çalışmaları süresince köprüler üzerindeki baskıyı hafifletecek tedbirler alınması gerektiğini vurgulayan Bozlağan, ''Baskının temel nedeni şahıslara veya özel sektöre ait araçlar. Bunların içinde en büyük yeri de otomobiller tutuyor. Otomobillerin hem kapasiteleri daha az hem de ortalama bir otomobilin uzunluğu 4 metre, yani ön ve arka takip mesafelerini eklediğimizde bir otomobil otobanda neredeyse bir otobüs kadar yer kaplıyor. O halde şahsi otomobillerin kullanılmasını dezavantajlı duruma getirmek lazım'' dedi.

''İnsanlar toplu ulaşıma yönlendirilmeli''

Trafik tıkanıklığının özel araçlar için belli ölçüde caydırıcı olduğunu ama bunun yeterli olmadığını kaydeden Bozlağan, vatandaşların toplu ulaşıma yönlendirilmesinin önemine işaret etti.

Bozlağan ''Bir otobüs şehrin iki yakası arasında ortalama 100 yolcu taşısa, bu 50 ila 100 otomobile denktir. 50 ila 100 otomobil de aşağı yukarı 1 kilometrelik bir araba kuyruğu demektir'' tespitini yaptı.

Recep Bozlağan, temel tedbir olarak toplu taşımada bazı hatların geçici olarak ücretsiz yapılabileceğini belirterek, ''Şehrin iki yakası arasında yolcu taşıyan toplu ulaşım araçları, başta metrobüs olmak üzere bütün İETT ve halk otobüsleri ile İETT kontrolündeki İstanbul Ulaşım AŞ otobüsleri geçici olarak ücretsiz yapılmalı'' diye konuştu.

''Köprüden ücretsiz geçişin saatleri düzenlenmeli''

Köprülerin ücretsiz hale getirilmesinin iyi niyetli bir uygulama olduğuna dikkati çeken Bozlağan, bu tedbirin belli bir psikolojik rahatlama getirdiğini söyledi.

Ancak bu uygulamanın özel vasıta kullanımını teşvik eden bir yönü de olduğu için daha iyi planlanması gerektiğini ifade eden Bozlağan, kullanım kapasitesi düşmüş köprüde yükü daha da artırmamak gerektiğini kaydetti.

Bozlağan, köprülerin ücretsiz yapılmasını, vatandaşın çektiği sıkıntının devlet tarafından fark edildiğini ve telafi edilmeye çalışıldığını gösterdiği için olumlu bulduğunu dile getirerek, ''Fakat uygulamanın saatlerinin doğru belirlenmesi gerekiyor. Köprülerden ücretsiz geçiş, 22.00 ile sabah 06.00 saatleri arasında uygulanmalı. İnsanlar pik saatlerde trafik çilesi çekip para ödemek yerine, köprülerden bu saatlerde ücretsiz geçmeyi tercih edecektir'' dedi.

''Arabalı vapurları kullanan otobüs hattı niye yok?''

İstanbul'da otobüs ve metrobüslerin yoğun yolcu taşıdığına dikkati çeken Bozlağan, deniz ulaşımını özendirmek gerektiğini kaydetti.

Bozlağan, ''Özel motorlar, deniz otobüsleri ve vapurlar bu zaman dilimi zarfında mümkünse ücretsiz, değilse yüzde 50 indirimli olmalı. Özel sektörün uğrayacağı maddi kaybın da devlet tarafından sübvanse edilmesi gerekir. Devlet zaten üstlenmesi gereken maliyeti üstleniyor, deniz ulaşımındaki geçici desteği de üstlenebilir'' diye konuştu.

İki yaka arasında motorlu araçların deniz yoluyla geçişi için de bazı tedbirler almak gerektiğini belirten Bozlağan, İstanbul'da sadece Sirkeci ile Harem arasında arabalı vapurların çalıştığını, bunların da yerinde bir kararla 24 saat çalışır hale getirildiğini anlattı.
Kabataş'ın da benzer bir altyapıya sahip olduğunu, arabalı vapur iskelesi olarak kullanılabildiğini kaydeden Bozlağan, Kabataş-Harem, Kabataş-Beylerbeyi arasında geçici olarak ücretsiz arabalı vapur seferleri ihdas edilebileceğini bildirdi.

Boğaziçi Köprüsü'nün Anadolu yakasındaki ayağının Beylerbeyi'nde olduğunu hatırlatan Bozlağan, ''Arabalı vapurla gelip Beylerbeyi'nde karaya çıkacak araçlar, köprü çevre yolu üzerinden Anadolu yakasının değişik yerlerine dağılabilir'' diye konuştu.
Bozlağan, Beylerbeyi'nde arabalı vapurun yanaşacağı bir iskelenin bugünkü teknolojiyle, dubalar kullanılarak 10-15 günde kurulabileceğini belirterek, ''Köprülerdeki tadilat çalışmasından önce bu yönde bir girişim olsaydı, Kabataş-Beylerbeyi arasında seferler çoktan başlamış olurdu. Bu da Boğaziçi Köprüsü'ne talebi önemli ölçüde azaltırdı'' dedi.

Benzer bir uygulamanın, FSM Köprüsü'nü rahatlatacak şekilde Baltalimanı ile Anadolu Hisarı arasında da hayata geçirilebileceğini, Anadolu Hisarı'nda Göksu deresinin döküldüğü noktadaki geniş arazinin geçici bir iskele için uygun olduğunu belirten Bozlağan, bu noktada karaya çıkacak araçların kesintisiz TEM bağlantı yolu sayesinde Kavacık'a çıkıp Anadolu yakasının çeşitli bölgelerine dağılabileceğine dikkati çekti.
Arabalı vapurla taşınacak birkaç bin aracın küçümsenmemesi gerektiğini vurgulayan Bozlağan, ''Bin araba deyip geçmemek gerek. Bin araba trafikte kilometrelerce kuyruktur. Buradan ne kadar araç çekebilirsek, köprüler o kadar rahatlar'' dedi.

İstanbul toplu ulaşım sisteminde hatların kısa olduğunu ve çok fazla aktarma yapıldığını belirten Bozlağan, ''Söz gelimi, Beyazıt'tan bir otobüs Sirkeci'ye gelse, arabalı vapurla Harem'e geçse ve oradan Göztepe'ye gitse... Arabalı vapurları kullanan otobüs hattı niye yok? İstanbul'daki aktarmaları azaltmamız lazım. Boğaz'ı arabalı vapurla geçecek bazı geçici otobüs hatları oluşturulabilir'' diye konuştu.

28 Temmuz 2012

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18156
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 29 Tem Pzr, 2012 18:32

:) Önce otobüsleri kimin işlettiğini bilmek lazım, İstanbul Ulaşım A.Ş. otobüsleri ile personel servislerini mi kast ediyor :D şimdi bana yok dil sürçmesi, yok adam o kadar laf etmiş buna mı takıldın demeyin. Bir konu hakkında UZMAN sıfatı taşıyorsanız konunuza hakim olacaksınız, bir iki kere yazdım sadece jeton alıp metroya binen ama bindiği şeyin ne olduğunu bilmeyen DEMİRYOLU UZMANLARI var maşallah, gerçi öğrettik Allahın izni ile ya neyse :)

Bu yazılar eski herhalde Başar, yani bu sıkıntılar çıkmadan önce öneriler dile getirilmiş galiba, dinleseymişler keşke, gerçi yaptılar ama işte gazeteler yazdı niye kardeşim bedava köprüye bilet alıyorsunuz bir de çift bilet alıyorsunuz diye de İBB jest yaptı alın size üstüne vapurda yarı fiyatına dedi, hatta evlenecek çiftlere boğaz turu bedava da gelir yakında.

kenanmar
Serbest Geçiş
Mesajlar: 741
Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47

Mesaj gönderen kenanmar » 29 Tem Pzr, 2012 19:49

Boğaz Köprülerinden geçen İETT otobüslerinde de iki ay süreyle tek bilet uygulamasına geçilecek.
Şehir hatlarının internet sitesinde 16 Eylül son tarih İBB'nin sitesinde 2 ay yani Eylül sonu, bu konuda bile anlaşmazlık var, doğrusu çok tuhaf.
Gelelim işin bir diğer anlaşılmaz yanına köprü geçişli hatların tamamı İETT değil, ÖHO ve İstanbul Otobüs AŞ 'de var yani seneler evvel ki gibi mavi kartı olanlar İETT otobüslerinde ücretsiz sınırsız biniş hakkına sahip olsalar o bile anlamlıydı, pazartesi sabahı kalkıp otobüs şöförlerine mi soracağız bu soruyu?

kenanmar
Serbest Geçiş
Mesajlar: 741
Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47

Mesaj gönderen kenanmar » 29 Tem Pzr, 2012 19:59

Bu arada tek bilet uygulamasına geçen otobüsler aktarma alacak mı almayacak mı? Gece seferlerinde yine eski tarifeye göre mi çift bilet alacak yoksa yeni tarifeye göre mi? Ayrıca öğrendiğime göre FSM Köprüsü'nde aşırı yoğunluk olan saatlerde II. Köprü'den giden otobüsler Boğaziçi Köprüsü'ne gidiş-dönüş olarak yönlendiriliyorlar. Yani çözümsüz bir durumu fiilen kabullenmiş bir İBB ve Karayolları Genel Müdürlüğü yönetimi var. Şayet çözüm arasalardı tüm sağ şeritleri her iki kurum anlaşıp sürekli bir biçimde otobüslere tahsis eder, otobüsler aktarma alaır ve tek bilet olurdu. Ama tabii bu kafaya ulaşmak için herhalde köprüde 40 gün yatıp kalkmaları gerekecek :)

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18156
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 29 Tem Pzr, 2012 20:04

Bilmiyoruz ki, acaba mesela sizin şu sunduğunuz çözümleri düşünen birileri varmı? Ya da başka arkadaşların sunduğu çözümleri? Bazen hakkaten halktan insanların daha doğru çözümler sunduklarını düşünüyorum da şöyle bir soru soruyorum kendime, makamlar mevkiller ya da memuriyet adı ile verilen sıfatlar insanları köreltiyormu, ya da kendisini geliştirmesine engel mi gerçekten? Çünkü bu yapılanlardan benim aklıma başka bir şey gelmiyor geriye kalan tek seçenek çalışmıyor olmak çünkü, bunu söylemeyi yakıştıramadım :)

kenanmar
Serbest Geçiş
Mesajlar: 741
Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47

Mesaj gönderen kenanmar » 30 Ağu Prş, 2012 00:00

Ağustos ayının bitmesine 2 gün kaldı Marmaray Temmuz ayı İlerleme Videosu ortalıkta yok.

kenanmar
Serbest Geçiş
Mesajlar: 741
Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47

Mesaj gönderen kenanmar » 31 Ağu Cum, 2012 02:38

Marmaray'a güvenip 1000 vagon satın alan büyük bir lojistik şirketi olması ilginç.
Arkas Holding, büyüyen iş hacmi ve Marmaray’ın devreye girmesiyle demiryolu taşımacılığında yapılacak yatırımlar çerçevesinde sermaye artırımı kararı aldı.
.......................................................
Denizyolu taşımacılığında Türkiye merkezli, Akdeniz ve Karadeniz ülkelerinin de yer aldığı büyük bir yapılanmayı sürdürdüklerini ifade eden Türkkanı, Marmaray ile birlikte Türkiye’nin kalbinde yer aldığı bir Avrupa–Asya eksenli demiryolu taşımacılığının ivme kazanacağına dikkat çekti.

Marmaray’ın devreye girmesi ile lojistik faaliyetlerin bir üst lige çıkacağını söyleyen Türkkanı, grup olarak İzmit ve Mersin’de yapımına başladıkları demiryolu terminallerini tamamlayacaklarını ve eş zamanlı olarak 1000 vagona ulaşan demiryolu filosu için lokomotif alımlarını gerçekleştireceklerini belirtti. Bunun için ilgili kanunun kısa sürede yürürlüğe girmesi bekleniyor.
http://www.hurriyet.com.tr/ekonomi/21297327.asp

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18156
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 31 Ağu Cum, 2012 10:16

Arkas bu işin yabancısı değil bildiğim kadarı ile Avrupa'da böyle taşımacılık yapıyorlar, bir de Schenker ortakları sanırım, Schenker de DB (Alman Demiryolları) ile ortak yapıyor. Konu Marmaraya güvenerek böyle bir iş yapması ise bak orada haklısın :) bence daha çok 3.köprüye güvenerek bu çalışmayı yapmalıdır. Bir de haberdeki detaya göre aslında daha çok Marmaray için değil de İzmit - Mersin arası taşımacılık bu yatırımı yapmış gibiler. Arkas ın İzmit' te limanı varmı bilmiyorum ama Avcılar'daki limanı onlar kullanıyorlardı, eğer İzmit'te de böyle bir alanları var ise rahatlıkla Anadolu hedefli gemileri buralara yanaştırarak trenler ile dağılım yapabilirler.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18156
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 08 Eyl Cmt, 2012 18:02

Marmaray projesi ile ilgili bir takım haberler çıkıyor, bir tane de az önce okudum orada ilginç bir bilgi var
Marmaray projesi güzergahında toplam 39 istasyon yer alacak. Bunlardan üçü yer altında. Üsküdar istasyonu 225 metre uzunluğu, 75 metre genişliği ve 30 metre derinliği ile aynı zamanda dünyadaki en büyük istasyonlardan biri. Proje başlangıcında yer altı istasyonunun üzerindeki alanın alışveriş merkezi olarak inşa edilmesi planlanmıştı. Ancak İstanbul Büyükşehir Belediyesinin başlattığı Üsküdar-Çekmeköy metro inşaatı nedeniyle istasyon planı da revize edildi. Yeni düzene göre Marmaray istasyonunun üzerinde metro istasyonu yer alacak. Alışveriş ve yaşam alanı için de bazı bölgeler yer alacak. Marmaray'ın Avrupa yakasına çıkış noktası olan Sirkeci istasyonu ise yüzeyden yaklaşık atmış metre derinlikte.
İlki Üsküdar istasyonu ile ilgili, burada verilen bilgiye göre Üsküdar metrosunun istasyonu Marmaray istasyonunun üzerine inşa edilecekmiş, eğer doğruluğu var ise büyük bir değişiklik, ama ben bunun o bölgedeki inşaat işini değiştireceğini pek düşünmüyorum, sadece istasyonun derinliğini değiştirebilir. Yani bu sayede tamamen deniz kenarında inşa edilecek bir istasyon yerine daha yolun altından gelip Marmaray istasyonu üstüne konumlanan bir çalışma olabilir ama bilmiyorum. Yani gerçekten teknik olarak projenin içinde birinden duymadan ya da proje çizimini görmeden inanmak istemem çünkü bu proje yapıldığında ben Üsküdar Marmaray şantiyesini gezeli 5 sene oldu yav, daha o zaman tüm duvarlar eski projeye göre inşa edilmişti, ne zaman değişti ve ne zaman o duvarlarda, taşıyıcı direk ve kolonlarda bir metro istasyonunu taşımak üzere revizyon yapıldı?

Bilmiyorum da bazen çok hödükçe geliyor, tamam güzel fikir, olsun neden olmasın ona bir şey demiyorum da, acaba bu işlerin imalatını yönetenlerde sokaktaki adam gibi "elin gavurunun metrosu kat kat istasyonlar, bizim ki niye değil" şeklindeki hava cıva sözleremi kapıldılar? Yani ulan hadi bir tane de kat kat istasyon yapalım mı dediler :) Kirazlı da yapıldı gerek yoktu bir daha zorlamaya be gözüm.

Bir diğer detayda Sirkeci istasyonu ile ilgili, metro istasyonlarına derin derin diyenler lütfen Sirkeci'den Marmaray'a binmesinler 60 metrecikte olacak.

http://haber.rotahaber.com/asrin-projes ... ndi/303010

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 08 Eyl Cmt, 2012 18:24

O zaman Üsküdar Çekmeköy metrosunun ilk istasyonu bitmiş durumda demektir. Keza Üsküdar da istasyon işi bitti gibi bir şey...

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18156
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 08 Eyl Cmt, 2012 18:28

Hakan yazdı:O zaman Üsküdar Çekmeköy metrosunun ilk istasyonu bitmiş durumda demektir. Keza Üsküdar da istasyon işi bitti gibi bir şey...
Yani ortaya öyle bir durum çıkıyor, bir de Marmaray videolarına göz atmak lazım Üsküdar istasyonundan detay veriyorlarsa belki bir çıkarımda bulunabiliriz. Kaldı ki önceden hep bu istasyonların üstü çarşı olacak deniliyordu, her iki kurumundan bu tatlı paradan vazgeçmesi için ciddi bir gerekçe olsa gerek.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5585
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 09 Eyl Pzr, 2012 12:35

ben bu işleri hiç anlamıyorum? Yani, böyle bir işin plânlamaları genelde yıllar sürer. Nasıl öyle PAT diye değiştiriliyor bunlar? Yani, nasıl olur ki bu?!

Ayrıca dünyanın en büyük istasyonuhhh? :shock: Veya en böyyüglerinin bi tanesi?! Bunlar Şinjuku’yu biliyorlar mı? İstasyon o kadar büyük ki, içinde üç durak var, Tokyo’da. Barcelona veya Berlin istasyonlarını, yeraltı istasyonlarını (!) hiç katmayalım. Aklıma gülünç küçücük Rathaus Spandau metro istasyonu geldi de, yani, o kadar büyük değil, ama öyle garip yazılar falan okumamıştım, o yapıldığında. Bizde maşallah herşey hep EN ve bilhassa en BÖYYÜG :-) En küçük tekraylı hattı yaptık diye övünseler bir yerde, dünya ciddiye alacak, bak :lol:

Kilitli

“Marmaray Projesi [İnşaat Süreci]” sayfasına dön