tr-HT.03:01 » Ankara-İstanbul YHT 2. Etap İnşaatı

senturk90
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 153
Kayıt: 09 Ağu Pzr, 2009 07:28

Mesaj gönderen senturk90 » 31 Ağu Cum, 2012 00:33

Bence o konuşmalar falan kara kutu vardır ona kayıt etmek için. Çünkü baya bi video var shinkansenler ile ilgili ve hepsinde böyle konuşuyor. Birde bildiğim kadarıyla shinkansenlerde eğer makinist hız sınırına uymaz ise atc kendi kendine hız sınırını indiriyor. Oyunları vardı bunların simulasyonları hız sınırı 230 km ise sen bunu 270 ile geçersen indiriyordu otomatik olarak. Bence shinkansenlerin neden 1964'ten beri neden deray etmediğinin bir sebebi olsa gerek. Acaba diğerlerinde de böyle özellik var mı? Bizde Almanya'da İspanya'da Çinde falan.Bursa metrosunda gördüğümü söyliyeyim. İbrede kırmızı birşey var. Rayların kenarında sarı veya beyaz şeyler var. Onların yanında geçince güzergahtaki hız sınırı kaç ise ibrede de o hızın üzerinde duruyordu. Benim iyice dikkat ettiğim bazı yerlerde 50 km çoğunda 70 km. Özellikle üniversite istasyonuna giderken tünele girdiğimizde bir kurp var orayı 70 km ile almak ışıklandırılmış tünelde geometrisi mükemmel olan ray travers balast üçgeninde çok zevkli. :)

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 31 Ağu Cum, 2012 00:41

senturk90 yazdı:Bence o konuşmalar falan kara kutu vardır ona kayıt etmek için. Çünkü baya bi video var shinkansenler ile ilgili ve hepsinde böyle konuşuyor. Birde bildiğim kadarıyla shinkansenlerde eğer makinist hız sınırına uymaz ise atc kendi kendine hız sınırını indiriyor. Acaba diğerlerinde de böyle özellik var mı? Bizde Almanya'da İspanya'da Çinde falan.Bursa metrosunda gördüğümü söyliyeyim. İbrede kırmızı birşey var. Rayların kenarında sarı veya beyaz şeyler var. Onların yanında geçince güzergahtaki hız sınırı kaç ise ibrede de o hızın üzerinde duruyordu.
Tabii ki var, sadece hızlı trenlerde değil metro hatlarımızın tamamında var, yeni açılan hatlarda bir üst kademesi var. O gördüğün sarı şeyler beykın araç ile sistemin haberleşmesini sağlıyor. Yanlız atc hızı hemen otomatik ayarlamıyor galiba, makinist ATC uyarısını alıp hızı kendi düşürür belli bir süre reaksiyon vermez ise ATC güvenlik amacı ile aracı durdurur ya da hız limiti olan bir noktada uygun ya da tolere edilebilen hızdan daha yüksek hızla geçerse acil frenleme ile aracın hızını hızlı bir şekilde düşürür.

Bende konuşmalarının kayıt edildiğini düşünüyorum ama daha çok rituel bir olay var orada bence, çünkü treni karşılamalarından kabine girdikleri ana kadar böyle hareketler yapıyorlar, bayan makinist videosunu izledi isen görmüşsündür, aracı yüzü dönük karşılıyor hemen arkasını dönüyor, setin ikinci trenini görünce sanırım çünkü pantograf kaidesine benzeyen bir şey geçtiğinde onu işaret ederek bir şey söylüyor, daha sonra mesela duracağı istasyona girerken hangi perona kaç vagonluk setler girdiğini söylüyor, bir de gözle gördüğü yerde direkleri işaret ederek, gözle göremeyeceği hızlarda ATC nin uyarılarını işaret ederek hızı söylüyor, muhtemelen bunların hepsi sesli olarak kayıt ediliyor, belki karşılaştırıyorlardır ya da sadece makinistleri disiplin altında tutabilmek için dikte edilmiştir.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5585
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 31 Ağu Cum, 2012 09:49

Karakutu … ve belki totman-tekniği, Esat’ın da anlattığı gibi. Araştırmadım şimdi.

Videoyu seyrettim, acaip be, çok da hoş :-) Bu el hareketi acaba nedir. Orada bir ışınla âlâkalı mı diye düşündüm (eli lazer ışınıyla okuyan müzik aletleri var meselâ). Ama kültürel ve(ya) »dinî« sebepler de olabilir. Yani bir şeyi anlamak içın, irtibata geçmek gibi, sayıya gösterdiğin an, sayıyı benimsemiş oluyorsun gibilerinden. Ve(ya) beden/ruh ile de alâkalı olabilir, zaten otururken, bedeni şöyle ve şöyle hareket ettirerek, belirli kasları oynatmak – unutmayalım ki, Çin ve Japon muazzam hareket savaşma tekniklerini bilirler, asıl teknik vurmak değil, hareket. Heh, veya disiplin ve uyanıklık. Her ne ise, acaip medenî geldi bana :lol:

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 31 Ağu Cum, 2012 10:19

Bence makinistlerin panelleri sadece göz ucu ile değil beden ile de takip ettiğini böylecede fiziksel reaksiyonlara hazır olduklarını göstermeleri için olabilir, ben bunu birine soracağım hem Japon raylı sistemleri hemde sosyal yaşamı konusunda bayağı bilgi sahibidir bakalım neden böyle yaptıklarını biliyor ise öğreniriz. Benim dikkatimi çeken ivme kolunun sağda fren kolunun solda olması oldu, bir de ivme kolu benim alıştğım ve bildiğimin aksine ters çalışıyor yani geri çekince araç hız alıyor, hep böyle yada böyle olmalı demiyorum ama genel kullanımın aksi bir durum.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5585
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 31 Ağu Cum, 2012 11:23

Unutma, Japonya her konuda sol trafikli, yani İngiltere gibi. Şimdi İngiliz arabalarında pedallar kıta arabalarındaki gibi aynı, ama kollar değiş tokuş, bununla ilgili olabilir. Ve Japonya da ada, adalar hep biraz özeldir :-)

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 28 Eyl Cum, 2012 15:26

Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım Ankara - İstanbul hızlı tren hattı için açılış tarihi vermiş, daha önce 29 Ekim'e yetiştirmek istiyoruz, yetiştireceğiz söyleminden farklı olarak hattın 30 Eylül 2013 te açılacağını belirtmiş. Tabii ki öne alınacak seçimler için bir yatırım, gazete yorumlarına baktım da biraz, tabii ki bal tutan parmağını yalar, tabii ki bende olsam bu kadar işi yaptıktan sonra kurdelasını da kesen olmak isterim, maalesef bizde böyle siyasi olgunluklar yok. Yani oldu ya hükümet kaybetti bir başkası kazandı ve seçimden sonra bu hattın açılışını yapıyor, çağırır mı çağırmaz mı yaptıklarına teşekkür etmek için? İstanbul metrosunun açılışını hatırlıyorum da 4 Başkan el ele açılmıştı, bu bence büyük bir jestti, çokta hoşuma gitmişti. Ama bugünkü ortamda böyle şeyleri bekleyemiyorum maalesef, bir de mevcut hükümetin seçim öncesi açılışı ile hava atmaya ihtiyacı olduğunuda düşünmüyorum, tabi bu benim görüşüm genel görüş bu yönde değil biliyorum, :) Şimdi ben yine aman yarım yamalak açmasınlar diyeceğim ama onun da pek bir ehemmiyeti yok, çünkü zaten yarım yamalak açılacak.

kenanmar
Serbest Geçiş
Mesajlar: 741
Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47

Mesaj gönderen kenanmar » 01 Eki Pzt, 2012 03:09

-------------------------------------------------------------------------------------
İstanbul-Ankara arasında çalışacak Yüksek Hızlı Tren (YHT) için yapılacak yeni demiryolu hattının şehrimizde yeni sıkıntılara yol açacağı şimdiden açıkça görülebiliyor.

YÜKSEK DUVAR YAPILIYOR
YHT için henüz yeni rayların döşenmesine başlanmadı. Ancak trenlerin geçeceği bölgenin iki kenarına beton duvar örülüyor. 3 metre yüksekliğindeki güvenlik duvarı, bir bakıma “Utanç duvarı” gibi geçtiği bölgeyi ikiye ayırıyor.

PLAJYOLU RAHATSIZ
YHT hattının kenarlarına İzmit Cumhuriyet Mahallesi Plajyolu mevkiinde 3 metrelik beton duvarlar örüldü. Mahallenin arka tarafından, deniz kenarına insanların inmesi için artık yol kalmıyor. Çevre sakinleri bu durumdan çok rahatsız.

ŞEHRİN ÜSTÜNDEN GİTMELİYDİ
YHT için döşenen yeni demiryolu hattının İzmit geçişinde, özellikle 42 Evler bölgesinde, Derince, Hereke bölgelerinde de önemli sıkıntılar yaratması kaçınılmaz görülüyor. Şimdi pek çok kişi, bu demiryolu hazır yenilenirken İzmit sahilinden alınıp, şehrin kuzeyine, yeni otoyolun yapılacağı alana taşınmalıydı diyor. Ama iş işten geçti. Şehrin göbeğinden 100 yıl boyunca geçen trenlerden kurtulan İzmit’in sahiline şimdi YHT için utanç duvarı örülüyor.
http://www.ozgurkocaeli.com.tr/haber/pl ... 07683.html
-------------------------------------------------------------------------------------

kenanmar
Serbest Geçiş
Mesajlar: 741
Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47

Mesaj gönderen kenanmar » 01 Eki Pzt, 2012 03:26

-------------------------------------------------------------------------------------
Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım, Bilecik'in Osmaneli ilçesindeki İstanbul-Ankara YHT şantiyesini ziyaret etti.

Bakan Yıldırım, ''Ankara-İstanbul hızlı tren projesinin 2. kısmı Köseköy-İnönü kesimi hakkında bilgilendirme toplantısını yapıyoruz. Daha önce aldığımız kararla her ayın son cuma günü bu şantiyede bir araya geleceğiz ve 1 aylık ilerlemeyi halkımızla paylaşacağız dedik. Bugün 3. toplantımızı yapıyoruz. Projenin en zor kısmı bu kısımdır. 150 kilometrelik bir hattır. Ağırlıklı olarak sanat yapılarından oluşmaktadır. Tüneller, viyadükler yolun büyük kısmını oluşturmaktadır. 50 kilometre içinde 35 adet tünel bulunmaktadır. 35 tünelin toplam uzunluğu 59 kilometredir. 16 adedi tamamen bitmiş vaziyette. Geriye kalan 19 adet tünel ise yüzde 80 seviyesinde tamamlanmıştır. Toplam 33 ay içinde inşa edilip tamamlanan hat boyunca toplam tünel sayısı 34 kilometreyi doldurmaktadır. Açılan en büyük tünel projesi bittiğinde 7450 metre olacaktır. Ayrıca 13 kilometre toplam uzunluğa erişen 28 viyadük projede mevcuttur. 15 adedi tamamen bitmiş, geri kalan 13'ünde çalışmalar devam ediyor. ilerleme yüzdesi yüzde 75 seviyesinde tamamlandı. Projede 13 üst geçit, 40 alt geçit, 123 adet de küçük menfez denilen alt geçit mevcuttur. Bunların yüzde 98'i tamamlanmıştır. Toplam kazı dolgu işi 14 milyon 500 bin metreküpü bulmuştur. Ray döşeme işi bir yandan başlamıştır. Yol boyunca havadan da yaptığımız incelemede Pamukova'dan bu tarafa ray döşemesinin devam ettiği, İnönü'den Bozüyük istikametine de çalışmaların başladığını gördük. Güney kesimde 15 kilometrelik bir hat, ray döşemeye hazır halde. Burada alt yapıyla üst yapının uyumlu gitmesi projenin vaktinde tamamlanması açısından önemlidir. Çalışmada koordinasyonun iyi sağlanması icap etmektedir. Projenin hedef tamamlama tarihi 28 Ekim 2012, ancak bugün size kötü bir haberim var. Bu tarihi 30 Eylül 2013'e çekmiş bulunuyoruz. Şartlar böyle icap etti. Sadece 1 ay öne çektik, 20 Nisan olarak görülen tüm alt yapı işlerinin 15 Mart 2013'de tamamlanması yeni hedefte icap ediyor. Çalışmalarımızı tekrar gözden geçireceğiz. Toplam projede Ankara-İstanbul olarak ele aldığımızda 750'den fazla sanat yapısı var. Şu anda bu bölgede 2000 kişi çalışıyor. 600 adet iş makinesi çalışıyor. Sadece buradaki makine parkının bedeli 200 milyonun üzerindedir. Bu da projenin önemini gösteriyor. Vaktinde tamamlanması, hatta biraz daha erken bitirilmesi için ne kadar büyük gayret gösterildiği anlaşılıyor'' dedi.

Eskişehir'e yapılacak olan yeni gar ile ilgili sorular üzerine Bakan Binali Yıldırım, eski garın yıkılmayacağını, yeni garın da eski gar yanına inşa edileceğini belirtti.

''ESKİŞEHİR-Konya YHT AÇILIŞI ÇOK YAKINDA''
Bakan Binali Yıldırım, Eskişehir-Konya YHT açılışının çok yakın tarihte Başbakan Recep Tayyip Erdoğan tarafından yapılacağını, tarihin belli olduğunu, ancak teyit bekledikleri için söyleyemediğini açıkladı.

http://www.stargundem.com/ajanslar/baka ... 70406.html
-------------------------------------------------------------------------------------

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 01 Eki Pzt, 2012 22:07

O duvar meselesi komik tabii, ben çocukluğumdan İzmit kent içindeki trenleri hatırlıyorum, evet çok gürültülü idi, belki de kötüydü ama demiryolunun şu an ki hali bu duvar olmasa bile eskisinden daha iyi değildi ki. Şimdi bir de işin içine duvar girmiş, güzel. Kafalardaki duvarları sokaklara dikerek gerçeğe dönüştürebilecekmiyiz bakalım, bazen ben bu YHT işine yapanların bile inanmadığını düşünüyorum. Duvar olmasa ne olur, bu da tartışmalı şu İZBAN da yaşanan olaylar ortada tel çekince de o teli delik deşik eden bir ahali söz konusu, iki ucuna lokum saplanmış bir çikolata çubuğu tadından yenmiyor. Kötü söz yazmıycam artık, uslu çocuk olucam, benzetmeler de böyle.

Kullanıcı avatarı
Kamil16
Müdavim
Mesajlar: 919
Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44

Ekim 2013

Mesaj gönderen Kamil16 » 02 Eki Sal, 2012 05:36

Açıklamalardan anlaşılan şudur.

Ankara - İstanbul ( Gebze) YHT ve "Söğütlüçeşme-Kazlıçeşme" Marmaray 29 Ekim 2013'te açılacak. 8)

Ancak Gebze -Söğütlüçeşme arasının bitişi : 2015 . Bu işin bu kadar geç başlatılması anlaşılır gibi değil. 8)

Ankara'dan İstanbul'a (Gebze) gelen YHT yolcusu İstanbul'a, LÜKS LCD Ekranlı Otobüsler ile E-5'ten Transfer yapılacak anlaşılan. :?

Kullanıcı avatarı
Kamil16
Müdavim
Mesajlar: 919
Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44

2013 Eylül'de Ankara - İstanbul 3 saat...

Mesaj gönderen Kamil16 » 07 Kas Çrş, 2012 23:27

Ankara-İstanbul arasında yapımı devam eden Yüksek Hızlı Tren Projesi’nin 2013 Eyül ayında tamamlanacağı açıklandı. Projeyle birlikte İstanbul-Ankara arası 3 saat sürecek.

http://sozcu.com.tr/3-saate-iniyor.html

Ama şimdilik son durak Gebze olacak. Çünkü Gebze-Söğütlüçeşme arası 2015'te bitecek. 8)

senturk90
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 153
Kayıt: 09 Ağu Pzr, 2009 07:28

Mesaj gönderen senturk90 » 08 Kas Prş, 2012 01:06

Yani gebze etabı bittikten sonra Gebze-Ankara arası mı çalışacak? 2013'e kadar. Metro inşaatı gibi he. İyimiş. Aslında hem halkı alıştırmak hem de beklemeksizin karayolu trafiğini demiryoluna yöneltmek için çok iyi bir taktik. :D

Cevapla

“Hızlı Tren Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön