ist-M.03:04 » M4 Kadıköy-SGH-Tuzla Metro Hattı [İnşaat Süreci]
-
- Transit Yolcu
- Mesajlar: 13
- Kayıt: 13 Ara Pzt, 2010 15:15
Yakacık-Pendik-Kaynarca
:?: Arkadaşlar Yakacık-Pendik-Kaynarca istasyonların ihaleleri verildimi bilgisi olan varmı bu istasyonlar açıklandı ama hiç bir yüzeysel çalışma görülmedi
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18157
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
İBB bu hat kapsamında inşa edilecek olan Ayrılıkçeşme istasyonu için ihale ilanı yayınlamış, 31 Mayıs günü yapılacak ihale ile ilgili döküman detayları EKAP içerisinde imiş, girip oradan bulup bakmak lazım nedir bu ikmal inşaatı ben bilmiyorum mesela 
http://www.ibb.gov.tr/tr-TR/Pages/Ihale ... leID=10667
Gerçi şimdi baktım ben orada bir ek döküman göremedim ya neyse.

http://www.ibb.gov.tr/tr-TR/Pages/Ihale ... leID=10667
Gerçi şimdi baktım ben orada bir ek döküman göremedim ya neyse.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18157
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Acıbadem durağından bir foto, Kent ve Demiryolu grubundan alıntıdır.

Foto bugün çekilmiş yanlız bir şey sormak istiyorum, Hakan'a tabii ki
Hakan o merdiven girişi biraz dar değil mi? Yani kaç tane daha giriş vardı şimdi hatırlayamadım ama bana uzaklıktanmı bilmiyorum dar göründü, yani açıldığı zaman yeterli gelir belki de hat kapasitesine ulaştığında sıkıntı olmaz mı? Bana metrobüsteki gibi kötü bir giriş görüntüsü verdi, muhtemelen hemen önünde de otobüs durağı olacak, erişim anlamında iyi de ne bileyim sanki yer darlığından merdiven genişliğini kısmışlar gibi geldi.

Foto bugün çekilmiş yanlız bir şey sormak istiyorum, Hakan'a tabii ki

-
- Serbest Geçiş
- Mesajlar: 741
- Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47
Acıbadem çıkışlarının dar olacağı kesin ayrıca fiilen otoyol halindeki D100'e de çok yakın, merdivenden çıkar çıkmaz otoyoldaki araçlarla karşı karşıya gelinen kaç metro durağı var; pek hatırlamıyorum. Sıkı bariyerlerle Acıbadem metro giriş-çıkışı tahkim edilmeli yoksa metro istasyonun yürüyen merdivenlerinde yurdumun şöförleri arz-ı endam edebilir 
Aslında o kadar yürüyen merdiven alınmışken şu Uzunçayır ve Altunizade'deki imanımızı gevreyen metrobüs durakları erişim merdivelerine de yürüyen merdiven koysalardı hayli faydalı olacaktı.

Aslında o kadar yürüyen merdiven alınmışken şu Uzunçayır ve Altunizade'deki imanımızı gevreyen metrobüs durakları erişim merdivelerine de yürüyen merdiven koysalardı hayli faydalı olacaktı.
-
- Serbest Geçiş
- Mesajlar: 741
- Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47
Bostancı-Söğütlüçeşme arası Bağdat Cad. ve yakınlarına iş-eğlence vs. için gidilecekse Kadıköy-kartal metrosu neredeyse pek bi işe yaramıyor. Öte yandan varsayalım ki Maltepe İstasyonu'nda indik, Maltepe merkeze otobüsle en ufak bi sıkışıklıkta ve de yoğun trafik saatlerinde 15 dk'dan kısa sürede inilemiyor.
-
- Kadrolu Personel
- Mesajlar: 1434
- Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44
-
- Kadrolu Personel
- Mesajlar: 1434
- Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44
Daha köü bir şey söyleyeyim, ne yazık ki halkımız bırakın Hacıosman'ı , Şişhane' yi 4. Levent'te bile o merdivenleri kullanmıyor . Sadece yürüyen merdiven ve asansör kullanıyor . Sonra spor salonlarına parayı bayılıyor ve 10 gün geçmeden sıkılıp kalan 20 gün parasını da yakıyor ve salon sahibini zengin ediyor, ertesi yıl aynı hikaye baştan yazılıyor.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18157
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Tembelleşiyoruz diyorsun yani
ne yapalım spor salonu işinemi girsek o zaman
:D ehüü ehüeh, ama haklısın. Diğer taraftan bu genel bir eğilim bence, yani kolaylık varken neden zorlanayım? Ben genelde inişlerde merdiven kullanırım, çıkışta ise eğer istasyon derin ise yürüyen merdiven kaçınılmaz ama derin olmayan çıkışlarda yani hemen yüzey altı yerlerde merdiven kullanıyorum, dizimin müsade ettiği kadar fakat yürüyen merdiven kolaylık tabii ki, yani müsait ise herkes kullanır, asansör kullanımı ise tartışmalı, her yerde önceliği bebeklere, yaşlılara, engellilere bırakın ifadesi vardır, tamam bu önceliklere bir söz ettiğim tabii ki yok ve öncelik böyle olmalı ama boşsa bende kullanırım, şimdi İstanbul kalabalığında bir kentte boş bulmakta mümkün değil ama işte çok tartışmalı bir konu bu önceliği kural olarak koyabilirsiniz ama bir yaptırımı yok, Taksim istasyonunda yaşadım ve çokça da gördüm adam siz bebek arabası ile beklerken yırtık dondan fırlar gibi gelip geçiyor, ne yapıcaz? Gücün yetiyorsa vericeksin ağzını burnunu eline, başka yapıcak bir şey olduğuna inanmıyorum çünkü.
Bir de şöyle bir durum var aslında basit bir çözümü olabilirdi ama bu işi bu saatten sonra yapamayız, alışmış olan yolcu bu konfordan vazgeçmez, işletmeci bu riske girer mi bilmiyorum, tek kat istasyonlarda misal Aksaray, Emniyet gibi merdiven mesafesinin olabildiğince kısa olduğu istasyonlarda yürüyen merdivenler sadece çıkış için olmalıdır. İstasyonları örnek verdim yani kot farkını anlatabilmek için, buralarda hem iniş hem çıkış merdiven yapılırsa tabii ki yolcu yürüyen merdiveni kullanır, ama bu saatten sonra böyle bir düzenleme zor, bir de kalabalık bir şehirdeyiz sirkülasyon sorunu var, insanlar yürüyen merdivenin daha hızlı olduğunu düşünüyor ama bu yürüyen merdivenin sol tarafını kullanarak aynı zamanda yürüyerek çıkanlar için geçerli, diğer türlü ben her halukarda normal merdiveni kullanarak yürüyen merdivene aynı anda bindiğim insandan hızlı çıkıyorum mesela.
Bu iş bilimsel olarak incelenerek çözüm üretilebilir mi bilmiyorum ama kalabalık şehirlerde zor, diğer taraftan bir zamanlar Brüksel'de bir uygulama görmüştüm bizde imkansız, her iki yönede çalışıyor merdivenler, gelince girişindeki bir noktaya elinizi temas ettiriyorsunuz terse dönüyor, sen aşağıda yakaladın yakaladın
şimdi tam adam geliyor basacak ben yukarıdan bastım kendime çevirdim aşağı indiğimde bir yumruk beni bekliyor olabilir, yada okkalı bir küfür, bazı uygulamalar riskli yani 


Bir de şöyle bir durum var aslında basit bir çözümü olabilirdi ama bu işi bu saatten sonra yapamayız, alışmış olan yolcu bu konfordan vazgeçmez, işletmeci bu riske girer mi bilmiyorum, tek kat istasyonlarda misal Aksaray, Emniyet gibi merdiven mesafesinin olabildiğince kısa olduğu istasyonlarda yürüyen merdivenler sadece çıkış için olmalıdır. İstasyonları örnek verdim yani kot farkını anlatabilmek için, buralarda hem iniş hem çıkış merdiven yapılırsa tabii ki yolcu yürüyen merdiveni kullanır, ama bu saatten sonra böyle bir düzenleme zor, bir de kalabalık bir şehirdeyiz sirkülasyon sorunu var, insanlar yürüyen merdivenin daha hızlı olduğunu düşünüyor ama bu yürüyen merdivenin sol tarafını kullanarak aynı zamanda yürüyerek çıkanlar için geçerli, diğer türlü ben her halukarda normal merdiveni kullanarak yürüyen merdivene aynı anda bindiğim insandan hızlı çıkıyorum mesela.
Bu iş bilimsel olarak incelenerek çözüm üretilebilir mi bilmiyorum ama kalabalık şehirlerde zor, diğer taraftan bir zamanlar Brüksel'de bir uygulama görmüştüm bizde imkansız, her iki yönede çalışıyor merdivenler, gelince girişindeki bir noktaya elinizi temas ettiriyorsunuz terse dönüyor, sen aşağıda yakaladın yakaladın

