Hakan yazdı:Zaten benim bildiğim planda, Pendik-Havalimanı-Sultanbeyli hattı ile Üsküdar-Ümraniye-Çekmeköy-Sancaktepe-Sultanbeyli hattı Sultanbeyli'de buluşuyor.
İkisi ayrı hatlar ama entegre...
O zaman aynı planı biliyoruz bendeki biraz farklı olarak Kadıköy'den bir hattı daha oraya getirmiş, dediğin gibi 3 hat orada entegre edilmiş gibi, Sultanbeyli son durak

resim çok büyük boyutlu hata verdi, orjinalini tekrar açıp kırpmaya çalışacağım.
kırptım
Ama dediğim gibi biraz sıkıntılı, örnek M4 hattında Kartaldan sonra 4 istasyon gösteriyor ama öyle değil, bir de o Kaynarca son durağın yeri konusunda tereddütte kaldım, yani orada bir sorun var eski hali olsa gerek. İstasyon yerleri dahi belirlenmiş olan hat Pendik-SGH-Sultanbeyli, diğeri Taşdelen'den gelen hat, ortadan gelen ise bu haritada ismi bile verilmemiş sadece çizilmiş
Detayı burada imiş:
PP-3: Kadıköy - Sultanbeyli Metro Hattı (21,5 km)
İstanbul - Ankara Otoyolu (O-4) kenarındaki yeni konut ve sanayi alanlarına hizmet eden raylı sistem ağı yetersiz kalmıştır. O-4 Otoyolu ve FSM Köprüsü (0-2) Bağlantı yolunun kesiştiği yer kent merkezi olarak gelişmiş ve burada nüfus yoğunluğu yüksek çıkmıştır. Boğazdan geçmesi önerilen yeni raylı sistem hattının bu bölgeye kuzey ve güney yönde
hizmet etmesi düşünülse de, doğu ve batı istikametindeki yeni bir raylı sistem hattının da toplu taşımacılığın geliştirilmesi açısından önemlidir (Kadıköy – Sultanbeyli metro hattı ya da Üsküdar – Çekmeköy LRT hattı gibi). İbrahimağa İstasyonunda Marmaray hattı ve Altunizade istasyonunda Üsküdar – Çekmeköy metro hattı ile entegre olacak; doğuda Taşdelen - Tuzla metro hattı ile birleşecek ve Sabiha Gökçen Havalimanına yapılan yolculuklara hitap edecektir. Bu güzergah Kadıköy, Taşdelen ve Sultanbeyli bölgeleri ile Sabiha Gökçen Havalimanına hizmet etmektedir.
Bu arada UAP dan alıntı olarak Pendik-SGH hattı Orta vade planlar arasında gösteriliyor ve banliyö, yani yine bir metro projesi yok, daha öncede söylediğimiz gibi DLH nın projesinden bahsediyor olsa gerek. Bir de düzeltme Tuzla tramvayı dediğim havaray projesi imiş, İBB her zamanki gibi sistemleri çorba ederek Tuzla TRAMVAYI diyor ama sistem türü HAVARAY

O ortadaki hatta Kadıköy-Sultanbeyli adı ile Orta vade planlar arasında gösteriliyor.
Son olarak yine UAP tan komik ötesi bir durum, bununla ilgili bir şey duymuştum şimdi görevde olmayan bir yetkilinin "siz nasıl bu hatta bu numarayı verirsiniz" diye hizaya çektiğini anlatmışlardı yani Kadıköy-Kaynarca hattına M4 denmesi konusunda, evlere şenlik planımız bu hattı M3 diyor çünkü

kurcaladıkça sarıyor beni bu döküman.