at-TS.09 » Viyana Toplu Taşımacılık Sistemi

btgn
Yıllık Paso
Mesajlar: 425
Kayıt: 08 Tem Prş, 2010 17:34

Mesaj gönderen btgn » 20 Oca Cum, 2012 13:56

Kimse çıkıp da Bulgar'a Romen'e laf atmaz bu olay yine Türkler'in üstüne kalır :) Bizim halkımız vize alacağı zaman potansiyel suçlu olarak görülür. :twisted:

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18158
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 21 Oca Cmt, 2012 23:17

btgn yazdı:Kimse çıkıp da Bulgar'a Romen'e laf atmaz bu olay yine Türkler'in üstüne kalır :) Bizim halkımız vize alacağı zaman potansiyel suçlu olarak görülür. :twisted:
Burada bu tip hırsızlık işlerinde pek Türkler olmaz, tabii her milletin kötüsü vardır ama herkes bilir bu işlerin piri kimdir, mesela arabanın turbosu bozulduysa hiç yenisini alma bir ülkenin vatandaşları var sipariş et sana arabanın yenisini getirsin :)

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18158
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 04 Mar Pzr, 2012 13:54

Bu hırsızlık olayı ile ilgli bir aile yakalandı :) Slovak bir aile çetesi işi götürüyormuş, zaten ondan sonra bir daha da olmadı ama bir kere yolu gösterdiler. İşletmecide bu konu ile ilgili bir takım fiziki önlemler alacağını açıklamıştı.

Bayağıdır Viyana'dan haber vermiyordum bugün bir haber okudum, oldukça ilginç geldi bana, daha geçen haftalarda İstanbul'da bir büyüğüm ile bu konuyu konuşmuştuk. Şu anda devam eden bir raylı sistemlerde enerji tasarrufu projesi var ve Viyana'da hem işletmeciler hemde üniversite olarak işin içindeydi. Enteresan olan şu eski tramvay araçlarında enerji geri kazanımı yokmuş galiba, ben tüm tramvay araçlarında var diye biliyordum ama sadece frenleme ile oluşan enerji fazlasının rezistörlerde yakılması varmış. Bu sistemde frenlemeden doğan enerji katener hattına geri veriliyor, bu da önemli bir tasarruf sağlıyor. Tabii aslında bu sadece aracın ya da katener hattının bir kabiliyeti değildir, daha çok "Enerji Verimli Sürüş" tekniğini bilen ve bunu adam gibi yapan makinistlere ihtiyaç duyulur :)

Neyse, Viyana işletmecisi ile Bombardier firması bu konuda ortak bir çalışma ile eski 120 adet tramvay aracı üzerinde modernizasyon yapılmış. Bu sayede yıllık 2200 evin 10 milyon € dan fazlaya denk gelen elektrik ihtiyacı kadar tasarruf edilmiş ve bu parada projeyi finanse etmekte kullanılmış. Yıllık yaklaşık 9 bin Mw enerji tasarrufundan söz ediliyor.

Zaten en çevreci toplu taşıma filosu olmak ile övünen Wiener Linien bu araç modernizasyonu ile daha da ileriye gittiğini belirtmiş.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5586
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 04 Mar Pzr, 2012 15:30

Vay be. Ki, Viyana toplu taşımacılığı araçlarıyla bir Amerikan firmasıyla takılı kalmıştı ya, aslında biraz zor durumda (leasing, Rückmietung, vs).

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18158
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 04 Mar Pzr, 2012 17:01

alabay yazdı:Vay be. Ki, Viyana toplu taşımacılığı araçlarıyla bir Amerikan firmasıyla takılı kalmıştı ya, aslında biraz zor durumda (leasing, Rückmietung, vs).
Evet o saçma sistem yüzünden bu araçlar bir süre daha kullanılmak zorunda, enteresan olan nasıl olsa kaldıracağız diyerek süründürmüyorlar ve araçlara halen yatırım yapıyorlar.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18158
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 28 Mar Çrş, 2012 10:17

Bir ilginç haber, daha doğrusu ilginç değil gayet normalde şimdi tramvay şebekesi nekine diyenler için ilginç olabilir :) Bu yıl U1 metro hattının güney uzatma inşaatı başladı, bu esnada Temmuz ve Ağustos aylarında yaklaşık 1,5 ay U1 metro hattının nerede ise yarısı bakım ve yenileme için kapatılıyor. Toplam 7 istasyonun devre dışı bırakılacağı sistemde ray altı traversleri, 3. raylar, makas bölgeleri ve elektrik bağlantıları yenilenecekmiş. Bu çalışma daha sonra diğer kısımda da yapılacak sanırım. Bu bölüm hattın en eski bölümü 35 yıldır çalışıyor, güney uzatması ile birlikte konfor ve hızı arttırmak adına bu çalışmanın yapılması gerekiyormuş.

Kaynak

Resim

Tramvayla alakası ne derseniz, ara sıra bahsediyorum buradaki şebekede pek çok ara dönüş ve çoğu zaman kullanılmayan ya da sadece sabah akşam araç giriş çıkışında kullanılan makas bölgeleri var diye. İşte bu makas bölgeleri ve dönüş alanları kullanılarak kaza ya da arıza zamanlarında kısa parkur ya da deplase yapılabiliyor, deplase yapılabilen nokta çok fazla yok aslında ama kısa parkur çok iyi işliyor. Burada U1 metro hattının devre dışı kalması sebebi ile bu bölgeden kent merkezine inecek yolcular için 66 ve 68 numaralı tramvay hatları konulacak. Normalde bu numaralar şu anda yok, eskiden bu güzergahlarda çalışmış numaralar diye biliyorum zaten o zaman 67 de farklı bir güzergah imiş. Neyse, şimdi bu bakım süresince 67 hattını 2 ye bölerek 66 ve 68 numaraları ile merkezin iki ucuna götürecekler, 67 de bir yandan çalışmaya devam edecekmi bilmiyorum, sordum henüz cevap gelmedi. Çok hoşuma gidiyor bu tramvay manyaklığı yahu :)

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18158
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 21 Nis Cmt, 2012 19:12

Arasıra Viyana'daki Merkez Tren Garı inşaatından bahsediyorum, ilgilenenler için bir kaç yeni resim var. İstasyonun peron bölgesinde üst kapama çalışması tekrar hızlanmış, bir ara hiç çalışma yapılmamıştı, şimdi bayağı bir kapatılmış, ayrıca ray döşenme işlerine de geçenlerde girişilmişti. Bunun dışında istasyonun giriş katında yerden ısıtma yapmışlar, bu enteresan daha önce yapılmış çalışmalarda yoktu, burada neden gerek görüldüğü konusunda henüz resmi bir açıklama yok (aslında direkt ombudsmana sorabilirim) ama bölge kışın felaket rüzgarlıdır acaba olası buzlanmalara karşımı düşünüldü bilemiyoruz.

Bu gar inşaatını çok beğeniyorum, hem estetik olarak, hemde düşünce olarak çok iyi. Amaç sadece 2 milyonluk bir kente trenle gelen insanları karşılamak değil bu gar transit geçişler içinde çok önemli hale gelecek bu sayede, daha önce doğudan ve güneyden gelen trenler burada baş durak yapıyorlardı, geçişme ise çok kısıtlı idi, artık her türlü tren işletmesine imkan verecek hale gelecek.

Resimler için kaynak

Resim

Resim

Resim

Resim

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5586
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 21 Nis Cmt, 2012 21:28

O ne öyle, zemin kaloriferi mi yapıyorlar?! :shock:

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18158
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 21 Nis Cmt, 2012 21:58

alabay yazdı:O ne öyle, zemin kaloriferi mi yapıyorlar?! :shock:
Valla para bol olunca nereye harcayacaklarını şaşırdılar herhalde :)

mustafaguler
Müdavim
Mesajlar: 801
Kayıt: 05 Haz Cmt, 2010 17:12

Mesaj gönderen mustafaguler » 21 Nis Cmt, 2012 22:13

Biz hemzemin istasyonlara cam duvar yapamıyoruz millet yerden ısıtma döşüyor maşallah :o

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18158
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 21 Nis Cmt, 2012 22:19

Valla o kata döşemeleri bana da enteresan geldi, orası istasyonun mezanin bölgesi imiş, yani yolcunun peronlara erişeceği yer, hani bürolar falan olacak dense anlayacağım ki orada bile gerek yok. Enteresan bir iş :)

Bu arada cam duvar bu gar a yapıldı, bir önceki mesajımda yazdığım gibi oldukça rüzgar alan bir bölgedir resimlerde de görülüyor bu cenahın cam duvarları çoktan yapıldı. Burada yeni yapılan viyadük üstü metro istasyonlarında da yaptılar, garlarda da yapılıyor. Özellikle rüzgar ve yağışa karşı diye biliyorum.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5586
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 22 Nis Pzr, 2012 18:57

Bence yapmaları için bir sebep: kar ve su buharlaşsın diye. Ayrıca orası tünel ağzı mı olacak? Olacaksa, belki bir nevi klimalandırma da olabilir, hani alış veriş merkezlerinde de sıcak veya soğuk hava perdeleri yapılır ya, ona benzer şekilde. Ama garanti geri zekâlı değiller. Kim bilir ne düşünmüşlerdir. Aslında merak etmeli.

Cevapla

“Toplu Ulaşım Sistemleri İncelemeler” sayfasına dön