ist-B.03:03 » Marmaray Projesi [İnşaat Süreci]

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 18 Nis Çrş, 2012 20:40

:) pazarlık hee :) senin canın sağolsun. yazarız tabi.

bu arada kazlıçeşmeden yedikuleye doğru mevcut kurpta biraz düzelmiş olacak. yeni durumda istasyon kurpta oluyor sanırım.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18156
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 18 Nis Çrş, 2012 20:55

Yok yani bana kaynak soruyorsun da biraz gücüme gidiyor. Neyse, cevabını bence sende biliyorsundur, zaten hat kapatılacak dolayısı ile böyle bir soru dahi yok aslında, tabii planlarda bir değişiklik olmadı ise. İki hattın yüksekliği pek aynı görünmüyor, istenilse bir gecede birleştirilebilir diye düşünüyorum ama bu resme bakarak konuşursak banliyö hattı kapatıldığı zaman bu geçici yol tamamen kaldırılacak ve muhtemeldir ki o bölgeye köprüye giden yeni yollar ve 3. yolun birleşeceği makas grubu inşa edilecek, benim çıkarımım bu oldu.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 18 Nis Çrş, 2012 21:00

Esat yazdı:Yok yani bana kaynak soruyorsun da biraz gücüme gidiyor. Neyse, cevabını bence sende biliyorsundur, zaten hat kapatılacak dolayısı ile böyle bir soru dahi yok aslında, tabii planlarda bir değişiklik olmadı ise. İki hattın yüksekliği pek aynı görünmüyor, istenilse bir gecede birleştirilebilir diye düşünüyorum ama bu resme bakarak konuşursak banliyö hattı kapatıldığı zaman bu geçici yol tamamen kaldırılacak ve muhtemeldir ki o bölgeye köprüye giden yeni yollar ve 3. yolun birleşeceği makas grubu inşa edilecek, benim çıkarımım bu oldu.
hat kapama 2013'te olacaktı burada. belki öne çekerler. eğer öne çekmezlerse 1 sene bekleyecekmi burası?

banliyö kapandığı zaman geçici yol kapanır mı? yeni yolun güneydeki 3. hattı bu geçici yolun hizasında gibi geldi bana. yoksa 3'ten 2'ye düşecek alan nerde yeni yolda?

fotoda geçici yol ile 3. hat aynı hizada gibi.
Esat yazdı: Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18156
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 18 Nis Çrş, 2012 21:05

Bence öne çekecekler ama çekmezlerse de bir hafta sonu trafiğe kapatıp bağlantıyı yapabilirler ama yapmalarının bir anlamı yok çünkü bu görünüşe göre o bağlantı yapıldığı anda bu yol burada olmamak zorunda ya da köprüden sonra Yedikule tarafında da ekstradan bir makas yapmaları gerekecek yani 2 yol tünele gidiyor ya gidiş istikametinden bir tane de Sirkeci banliyö yoluna bağlantı için ama ne gerek var? Nasıl olsa Sirkeci' de kapatılmayacak mı? Sonuçta öyle de evirsen böylede çevirsen hattın kapanması ile yapılacak bir iş var ortada, ha erken ha 1 sene sonra. Başka bir yöntemi varmıdır bilemiyorum, var da yaparlarsa da bravo deriz.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 18 Nis Çrş, 2012 21:11

Esat yazdı:Bence öne çekecekler ama çekmezlerse de bir hafta sonu trafiğe kapatıp bağlantıyı yapabilirler ama yapmalarının bir anlamı yok
kapama işi için senin duyduğun nedir. 29 nisanda asya tarafı kapancak. haziranda da asya tarafı. burası ne zaman?
çünkü bu görünüşe göre o bağlantı yapıldığı anda bu yol burada olmamak zorunda
3. hat yapılırsa geçici hat kalkması lazım diyorsun dimi? bu foto biraz daha yakın plandan almış. fikir verebilir mi?

http://www.rayturk.net/wp-content/uploa ... 4/kaz3.jpg
ya da köprüden sonra Yedikule tarafında da ekstradan bir makas yapmaları gerekecek yani 2 yol tünele gidiyor ya gidiş istikametinden bir tane de Sirkeci banliyö yoluna bağlantı için ama ne gerek var?
geçici yolun geçtiği köprü 2 hatlı idi sanırım. 3 köprü olması lazım değil mi? şu hat nerde 2'ye düşüyor bi anlasak.
Nasıl olsa Sirkeci' de kapatılmayacak mı? Sonuçta öyle de evirsen böylede çevirsen hattın kapanması ile yapılacak bir iş var ortada, ha erken ha 1 sene sonra. Başka bir yöntemi varmıdır bilemiyorum, var da yaparlarsa da bravo deriz.
bu konuda muallak. kültür bakanı topkapı sarayının altındaki demiryolunu kaldırtmak istiyor. eğer kalkamzsa avrupadan gelen trenlerin sirkeciye gitmesi için şart bu yol. yani geçici yol kalıcı yola çevrilmeli. kazlıçeşme tren istasyonunun güneyindeki 3. hat sirkeciye gitsin.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18156
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 18 Nis Çrş, 2012 21:34

kapama işi için senin duyduğun nedir. 29 nisanda asya tarafı kapancak. haziranda da asya tarafı. burası ne zaman?
TCDD takvimi dışında bilgim yok.
3. hat yapılırsa geçici hat kalkması lazım diyorsun dimi?
Mecbur kalkacak, o ray hattı kalsa bile o kurp kalkmak zorunda, o ray kalırsa 4 hatlı olur, ama dediğim gibi istasyon yanındaki yol kalsa da kurp kalkmak zorunda, ister hat kapansın ister kapanmasın.
geçici yolun geçtiği köprü 2 hatlı idi sanırım. 3 köprü olması lazım değil mi? şu hat nerde 2'ye düşüyor bi anlasak.
Hayır tek hatlı, bunu daha önce de söyledim ama okumuyorsun işte, sonra yazınca da bana kaynak göster diyorsun, kaynak bizzatihi benim kardeşim beğenmiyormusun? :) Oraya bir tane daha köprü yapılması gerekiyor, eğer Marmaray hattı burayı köprü ile geçecekse, ki istasyonun pozisyonuna göre öyle olmalı. Ahanda ispatı
Resim
kültür bakanı topkapı sarayının altındaki demiryolunu kaldırtmak istiyor. eğer kalkamzsa avrupadan gelen trenlerin sirkeciye gitmesi için şart bu yol. yani geçici yol kalıcı yola çevrilmeli. kazlıçeşme tren istasyonunun güneyindeki 3. hat sirkeciye gitsin.
Kültür Bakanı iyi adama benziyor ama bence birilerinin tetikçiliğini yapıyor, o sözleri başka maksatla söylemiş olamaz, "sen bundan bahset millet hazırlansın" söylediği saçma sapan bir laftı, bana göre kast ettiği şey başka bir şeydi diye düşünüyorum, kalkıpta 200 yıl önce Padişah'ın izni ile saray bahçesinden geçmiş bir tren yolu için kentin düzensiz gelişmesini sağladı demek abesle iştigaldir. Aksine demiryolu işinden anlayan bir yönetici "keşke dönemin Padişahı bu banliyö hatlarını dahada geliştirmiş olsa idi, bu gün bu kadar zorlanmazdık" derdi.

kenanmar
Serbest Geçiş
Mesajlar: 741
Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47

Mesaj gönderen kenanmar » 18 Nis Çrş, 2012 22:41

200 yıl önce Padişah'ın izni ile saray bahçesinden geçmiş bir tren yolu için kentin düzensiz gelişmesini sağladı demek abesle iştigaldir.
kültür bakanı biraz mantığını zorlamış. belki tren yolundaki titreşimler küçük ayasofya ve sarayburnu'ndaki surları zorluyor görünebilir ama örneğin varolan trenyolu yarın öbürgün marmaray atatürk havalimanı ile birleştiğinde bu hat kumkapı-sarayburnu-s.ahmet tarafındaki yüzlerce büyük-küçük otele ulaşmak isteyen orta kademe turist ve çalışanlar için hayli uygun bir taşıma yöntemi olacaktır. bu sayede daha az turist otobüsü ve taksi suriçine girmeyecektir.
ayrıca karayolu tüp geçiti sarayburnu'ndan yedikule'ye tüm sahili daha ağır şekilde etkileyecekken sadece tren yolunu vurgulamak da anlamsız.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18156
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 18 Nis Çrş, 2012 23:18

Aynen katılıyorum. 200 yıldır çatır çatır tren çalışan hat sarayı yıkamadı, şimdi nerede ise atıl duruma gelip ara sıra bölgesel trenler çalışacakken bahane aramaktan başka bir şey değil, dediğim gibi eğer kast ettiği başka bir şey değilse maalesef birileri için konuşmuş, eğer böyle ise üzülürüm ondan beklemezdim çünkü.

Diğer taraftan bu hat ne olursa olsun, mutlaka ama mutlaka korunmalıdır. Bölgesel trenlerin sayılarını azaltabilirsiniz, isterseniz İstanbul'un tam göbeğindeki Halkalı ya bilmem kaç yollu gar yapıp oradan kaldırın trenlerinizi ama Kazlıçeşme ile Sirkeci arasında bir demiryolu aracı işlemelidir, ister kısa parkur, uzun aralık banliyö çalıştırın, isterseniz tramvaya çevirin. Ben buna daha çok taraftarım, yine çok sık çalışmasın ama orada bir tramvay hattı tren istasyonunu kaybedecek olan Yedikule, Koca Mustafa Paşa, Samatya semtleri ile seninde bahsettiğin gibi Kumkapı Yenikapı civarı turist trafiği için çok faydalı olacaktır.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5585
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 19 Nis Prş, 2012 09:19

Tramvay şahane olur, sık da çalışabilir, nitekim trenle mukayese edilmeyecek kadar hafif bir araç. Rayları da kauçukla tamponlayabilirler, titreşim olmaz.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 19 Nis Prş, 2012 09:38

Hayır tek hatlı, bunu daha önce de söyledim ama okumuyorsun işte, sonra yazınca da bana kaynak göster diyorsun, kaynak bizzatihi benim kardeşim beğenmiyormusun? Smile Oraya bir tane daha köprü yapılması gerekiyor, eğer Marmaray hattı burayı köprü ile geçecekse, ki istasyonun pozisyonuna göre öyle olmalı. Ahanda ispatı
hımm, şimdi tek hatlı geçici bir köprü konmuş. daha doğrusu köprü kalıcı olabilirde üstündkei hat geçici. bunun yanına 2. köprü yapılır. proje nasıl acaba? projede 3. köprü var mı burada?

marmaray hattı burayı en az 2 köprü ile geçer. yoksa tek hatta düşmesi düşünülemez sanırım.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18156
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 25 Nis Çrş, 2012 12:05

Mehmet Kasım yazdı:abi o zaman bunlar 2 farklı olay düşünüyorlar. klasik tcdd ve tüp geçit. tcdd tüp geçitin asıl sahibi değil. tüpün asıl sahibi başka bir kurum. ör. amrmaray a.ş. tcdd bu kuruma başvuracak. tüpten ne zaman geçebilirim diye. kurumda ne cevap veriyorsa o olacak. şimdi abzı senaryolar var ama kesin bir şey yok. özetle tcdd diğer uluslararası trenler gibi tüp kurumundan izin isteyecek tüpü kullanmak için. ne kadar izin alabilri muamma. tamam kafamda oturdu artık. tüp tcdd işi değil.
Mehmet bunu da konuşmadık mı? En başından beri Marmaray A.Ş. diyip duruyorduk. Bir kaç kez soran oldu hep aynı cevabı verdiğimi hatırlıyorum, hazırlıklar hep bu yönde idi, hatta bunun kağıt üstünde bir ön protokolü bile yapılacaktı ama sanırım yapılmadı, ben hep yapıldı diye biliyorum ama galiba resmiyete dökülememiş, onu araştıracağım. Diğer taraftan Söğütlüçeşme - Ayrılıkçeşme ve Haydarpaşa arası ile ilgili 2010 tarihli bir karar var. Bu karara göre Söğütlüçeşme'deki mevcut 4 yola ilave olarak 2 yol daha yapılması, Söğütlüçeşme Ayrılıkçeşme arasındaki ayrıma kadar yolun 4 yola çıkartılması. Bir toplantı kararı bu ama uygulamaya geçer mi, 2 senede neler değişti bilemiyorum. Diğer taraftan Söğütlüçeşmeden Ayrılıkçeşme ayrım noktasına kadar büyük istimlak gerektirir böyle bir iş, o yüzden tereddüt ettim. Bir de kararda bu işin Marmaray projesi kapsamına kaktırılması için çalışılmasından bahsediyor :)

Ayrıca o tarihte alınan karar gereği Halkalı atölyenin boyunun uzatılarak büyütülmesi (YHT ler için) Gebze'deki alan çalışmasının devam etmesi fikirleri var.

Bunun dışında bir de Mehmet'in daha önce verdiği bir takım tren tabloları vardı, saat aralıkları ve sayılar. Bununla ilgilide bir etüd yapıldığı buna göre 23:00 - 06:00 saatleri arasında 42 yük treni diğer saatlerde 116 yolcu treninin çalıştırılmasının uygun olduğu yazılmış ama bu tek yöndemi, çift yöndemi, tüpten geçişmi bunun detayı yok. Raporun tamamını elde etmek lazım.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 25 Nis Çrş, 2012 12:13

Söğütlüçeşme - Ayrılıkçeşme ve Haydarpaşa arası ile ilgili 2010 tarihli bir karar var. Bu karara göre Söğütlüçeşme'deki mevcut 4 yola ilave olarak 2 yol daha yapılması, Söğütlüçeşme Ayrılıkçeşme arasındaki ayrıma kadar yolun 4 yola çıkartılması. Bir toplantı kararı bu ama uygulamaya geçer mi, 2 senede neler değişti bilemiyorum.
peki bu 4 yol kısmı bc1 inşaatı içinde mi? yoksa cr3 inşaatı içinde mi? 2010'da toplantı yapıldıysa daha cr3 ihale edilmemişti. bc1 devam ediyoru. toplantı kimler arasında oldu? bu kısmı kim inşaa edecek? malüm ayrılıkçeşmede söğütlüçeşmeye bağlantı inşaatı başldı geçenlerde. bc1 müteaahiti yapıyor diye tahmin ediyorum.
Diğer taraftan Söğütlüçeşmeden Ayrılıkçeşme ayrım noktasına kadar büyük istimlak gerektirir böyle bir iş, o yüzden tereddüt ettim. Bir de kararda bu işin Marmaray projesi kapsamına kaktırılması için çalışılmasından bahsediyor Smile
marmaraya kaktırılması derken yukarda sorduğum sorunun cevabı bu galiba. bc1'e kaktıralım demişler demekki. foto ortaya çıkıyor yavaş yavaş.
Bunun dışında bir de Mehmet'in daha önce verdiği bir takım tren tabloları vardı, saat aralıkları ve sayılar. Bununla ilgilide bir etüd yapıldığı buna göre 23:00 - 06:00 saatleri arasında 42 yük treni diğer saatlerde 116 yolcu treninin çalıştırılmasının uygun olduğu yazılmış ama bu tek yöndemi, çift yöndemi, tüpten geçişmi bunun detayı yok. Raporun tamamını elde etmek lazım.
42 yük treni tüpten geçecek dediler. gece. ve 21x2 olduğunu okumuştuma ma hatırlamadım nerde okuduğumu.

bu arada, cenk yedikuleden sürekli video çekiyor. karayolu üzerinden geçen demiryolu köprüsü 3 adet olacakmış. şimdi birinin üzerinde geçici hat var. videoda tren geçici yoldan geçerken hemen kuzey tarafında genişçe bir şantiye alanı var. 2 ilave köprü yapıalcağı sonucunu veriyor video. videonun 78. saniyesi.

http://www.youtube.com/watch?v=yz7IcThVw6k

Kilitli

“Marmaray Projesi [İnşaat Süreci]” sayfasına dön