

bu arada kazlıçeşmeden yedikuleye doğru mevcut kurpta biraz düzelmiş olacak. yeni durumda istasyon kurpta oluyor sanırım.
hat kapama 2013'te olacaktı burada. belki öne çekerler. eğer öne çekmezlerse 1 sene bekleyecekmi burası?Esat yazdı:Yok yani bana kaynak soruyorsun da biraz gücüme gidiyor. Neyse, cevabını bence sende biliyorsundur, zaten hat kapatılacak dolayısı ile böyle bir soru dahi yok aslında, tabii planlarda bir değişiklik olmadı ise. İki hattın yüksekliği pek aynı görünmüyor, istenilse bir gecede birleştirilebilir diye düşünüyorum ama bu resme bakarak konuşursak banliyö hattı kapatıldığı zaman bu geçici yol tamamen kaldırılacak ve muhtemeldir ki o bölgeye köprüye giden yeni yollar ve 3. yolun birleşeceği makas grubu inşa edilecek, benim çıkarımım bu oldu.
Esat yazdı:![]()
kapama işi için senin duyduğun nedir. 29 nisanda asya tarafı kapancak. haziranda da asya tarafı. burası ne zaman?Esat yazdı:Bence öne çekecekler ama çekmezlerse de bir hafta sonu trafiğe kapatıp bağlantıyı yapabilirler ama yapmalarının bir anlamı yok
3. hat yapılırsa geçici hat kalkması lazım diyorsun dimi? bu foto biraz daha yakın plandan almış. fikir verebilir mi?çünkü bu görünüşe göre o bağlantı yapıldığı anda bu yol burada olmamak zorunda
geçici yolun geçtiği köprü 2 hatlı idi sanırım. 3 köprü olması lazım değil mi? şu hat nerde 2'ye düşüyor bi anlasak.ya da köprüden sonra Yedikule tarafında da ekstradan bir makas yapmaları gerekecek yani 2 yol tünele gidiyor ya gidiş istikametinden bir tane de Sirkeci banliyö yoluna bağlantı için ama ne gerek var?
bu konuda muallak. kültür bakanı topkapı sarayının altındaki demiryolunu kaldırtmak istiyor. eğer kalkamzsa avrupadan gelen trenlerin sirkeciye gitmesi için şart bu yol. yani geçici yol kalıcı yola çevrilmeli. kazlıçeşme tren istasyonunun güneyindeki 3. hat sirkeciye gitsin.Nasıl olsa Sirkeci' de kapatılmayacak mı? Sonuçta öyle de evirsen böylede çevirsen hattın kapanması ile yapılacak bir iş var ortada, ha erken ha 1 sene sonra. Başka bir yöntemi varmıdır bilemiyorum, var da yaparlarsa da bravo deriz.
TCDD takvimi dışında bilgim yok.kapama işi için senin duyduğun nedir. 29 nisanda asya tarafı kapancak. haziranda da asya tarafı. burası ne zaman?
Mecbur kalkacak, o ray hattı kalsa bile o kurp kalkmak zorunda, o ray kalırsa 4 hatlı olur, ama dediğim gibi istasyon yanındaki yol kalsa da kurp kalkmak zorunda, ister hat kapansın ister kapanmasın.3. hat yapılırsa geçici hat kalkması lazım diyorsun dimi?
Hayır tek hatlı, bunu daha önce de söyledim ama okumuyorsun işte, sonra yazınca da bana kaynak göster diyorsun, kaynak bizzatihi benim kardeşim beğenmiyormusun?geçici yolun geçtiği köprü 2 hatlı idi sanırım. 3 köprü olması lazım değil mi? şu hat nerde 2'ye düşüyor bi anlasak.
Kültür Bakanı iyi adama benziyor ama bence birilerinin tetikçiliğini yapıyor, o sözleri başka maksatla söylemiş olamaz, "sen bundan bahset millet hazırlansın" söylediği saçma sapan bir laftı, bana göre kast ettiği şey başka bir şeydi diye düşünüyorum, kalkıpta 200 yıl önce Padişah'ın izni ile saray bahçesinden geçmiş bir tren yolu için kentin düzensiz gelişmesini sağladı demek abesle iştigaldir. Aksine demiryolu işinden anlayan bir yönetici "keşke dönemin Padişahı bu banliyö hatlarını dahada geliştirmiş olsa idi, bu gün bu kadar zorlanmazdık" derdi.kültür bakanı topkapı sarayının altındaki demiryolunu kaldırtmak istiyor. eğer kalkamzsa avrupadan gelen trenlerin sirkeciye gitmesi için şart bu yol. yani geçici yol kalıcı yola çevrilmeli. kazlıçeşme tren istasyonunun güneyindeki 3. hat sirkeciye gitsin.
kültür bakanı biraz mantığını zorlamış. belki tren yolundaki titreşimler küçük ayasofya ve sarayburnu'ndaki surları zorluyor görünebilir ama örneğin varolan trenyolu yarın öbürgün marmaray atatürk havalimanı ile birleştiğinde bu hat kumkapı-sarayburnu-s.ahmet tarafındaki yüzlerce büyük-küçük otele ulaşmak isteyen orta kademe turist ve çalışanlar için hayli uygun bir taşıma yöntemi olacaktır. bu sayede daha az turist otobüsü ve taksi suriçine girmeyecektir.200 yıl önce Padişah'ın izni ile saray bahçesinden geçmiş bir tren yolu için kentin düzensiz gelişmesini sağladı demek abesle iştigaldir.
hımm, şimdi tek hatlı geçici bir köprü konmuş. daha doğrusu köprü kalıcı olabilirde üstündkei hat geçici. bunun yanına 2. köprü yapılır. proje nasıl acaba? projede 3. köprü var mı burada?Hayır tek hatlı, bunu daha önce de söyledim ama okumuyorsun işte, sonra yazınca da bana kaynak göster diyorsun, kaynak bizzatihi benim kardeşim beğenmiyormusun? Smile Oraya bir tane daha köprü yapılması gerekiyor, eğer Marmaray hattı burayı köprü ile geçecekse, ki istasyonun pozisyonuna göre öyle olmalı. Ahanda ispatı
Mehmet bunu da konuşmadık mı? En başından beri Marmaray A.Ş. diyip duruyorduk. Bir kaç kez soran oldu hep aynı cevabı verdiğimi hatırlıyorum, hazırlıklar hep bu yönde idi, hatta bunun kağıt üstünde bir ön protokolü bile yapılacaktı ama sanırım yapılmadı, ben hep yapıldı diye biliyorum ama galiba resmiyete dökülememiş, onu araştıracağım. Diğer taraftan Söğütlüçeşme - Ayrılıkçeşme ve Haydarpaşa arası ile ilgili 2010 tarihli bir karar var. Bu karara göre Söğütlüçeşme'deki mevcut 4 yola ilave olarak 2 yol daha yapılması, Söğütlüçeşme Ayrılıkçeşme arasındaki ayrıma kadar yolun 4 yola çıkartılması. Bir toplantı kararı bu ama uygulamaya geçer mi, 2 senede neler değişti bilemiyorum. Diğer taraftan Söğütlüçeşmeden Ayrılıkçeşme ayrım noktasına kadar büyük istimlak gerektirir böyle bir iş, o yüzden tereddüt ettim. Bir de kararda bu işin Marmaray projesi kapsamına kaktırılması için çalışılmasından bahsediyorMehmet Kasım yazdı:abi o zaman bunlar 2 farklı olay düşünüyorlar. klasik tcdd ve tüp geçit. tcdd tüp geçitin asıl sahibi değil. tüpün asıl sahibi başka bir kurum. ör. amrmaray a.ş. tcdd bu kuruma başvuracak. tüpten ne zaman geçebilirim diye. kurumda ne cevap veriyorsa o olacak. şimdi abzı senaryolar var ama kesin bir şey yok. özetle tcdd diğer uluslararası trenler gibi tüp kurumundan izin isteyecek tüpü kullanmak için. ne kadar izin alabilri muamma. tamam kafamda oturdu artık. tüp tcdd işi değil.
peki bu 4 yol kısmı bc1 inşaatı içinde mi? yoksa cr3 inşaatı içinde mi? 2010'da toplantı yapıldıysa daha cr3 ihale edilmemişti. bc1 devam ediyoru. toplantı kimler arasında oldu? bu kısmı kim inşaa edecek? malüm ayrılıkçeşmede söğütlüçeşmeye bağlantı inşaatı başldı geçenlerde. bc1 müteaahiti yapıyor diye tahmin ediyorum.Söğütlüçeşme - Ayrılıkçeşme ve Haydarpaşa arası ile ilgili 2010 tarihli bir karar var. Bu karara göre Söğütlüçeşme'deki mevcut 4 yola ilave olarak 2 yol daha yapılması, Söğütlüçeşme Ayrılıkçeşme arasındaki ayrıma kadar yolun 4 yola çıkartılması. Bir toplantı kararı bu ama uygulamaya geçer mi, 2 senede neler değişti bilemiyorum.
marmaraya kaktırılması derken yukarda sorduğum sorunun cevabı bu galiba. bc1'e kaktıralım demişler demekki. foto ortaya çıkıyor yavaş yavaş.Diğer taraftan Söğütlüçeşmeden Ayrılıkçeşme ayrım noktasına kadar büyük istimlak gerektirir böyle bir iş, o yüzden tereddüt ettim. Bir de kararda bu işin Marmaray projesi kapsamına kaktırılması için çalışılmasından bahsediyor Smile
42 yük treni tüpten geçecek dediler. gece. ve 21x2 olduğunu okumuştuma ma hatırlamadım nerde okuduğumu.Bunun dışında bir de Mehmet'in daha önce verdiği bir takım tren tabloları vardı, saat aralıkları ve sayılar. Bununla ilgilide bir etüd yapıldığı buna göre 23:00 - 06:00 saatleri arasında 42 yük treni diğer saatlerde 116 yolcu treninin çalıştırılmasının uygun olduğu yazılmış ama bu tek yöndemi, çift yöndemi, tüpten geçişmi bunun detayı yok. Raporun tamamını elde etmek lazım.