esk-T.01 » Eskişehir Tramvay Projeleri
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18138
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Hangi araçlar? Ben Estram ın araçları üzerinden hesap yaptım, Bursa'ya gelenlerin durumunu bilmiyorum, İstanbuldaki Düwaglar üzerinden de kıyas yapamıyorum onlar geniş boji için. Belediye 270 kişilik diyebilir yukarıda belirttiğim şu kriter "8(abartılı m2/yolcu standartı)" e göre hesaplanıyordur. Ya da ne bileyim işte sallanmıştır
İstanbul'da 300 kişide taşınıyor saatine göre 


- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18138
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Normal genişlik için üretildiği için bence taşıma rakamıda normal, ben videoda iç tasarımını görmedim atlamışım herhalde o bölümü ama yeni konsept şu yan koltuklardan kullanarak ayakta duran yolcu sayısı arttırılıyor bu sayede 270 rakamını bulmuş olabilirler, muhtemeldir yani.btgn yazdı:İpekböceği için dediler.Hangi araçlar?
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18138
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
http://www.rayturk.net/batikent-camlica ... aslayacak/
İhale edilmiş olan 3 ayrı bölgedeki uzatma inşaatlarına kazma vuruluyor. İnşaatın yüklenicisi Gülermak firması tüm hazırlıklarını tamamlamış ve belediye de bir çalışma takvimi vermiş, daha doğrusu fiili olarak inşaatların başlayacağı tarihleri duyurmuş. Bu bilgiye göre Batıken-Çamlıca 16 Nisan, Yenikent-Çankaya 17 Nisan ve Emek-71 Evler güzergahında 25 Nisan'da inşaat için şerit ve yol kapama işleri yapılacak ve fiziki bir başlangıç yapılmış olacak.
İhale edilmiş olan 3 ayrı bölgedeki uzatma inşaatlarına kazma vuruluyor. İnşaatın yüklenicisi Gülermak firması tüm hazırlıklarını tamamlamış ve belediye de bir çalışma takvimi vermiş, daha doğrusu fiili olarak inşaatların başlayacağı tarihleri duyurmuş. Bu bilgiye göre Batıken-Çamlıca 16 Nisan, Yenikent-Çankaya 17 Nisan ve Emek-71 Evler güzergahında 25 Nisan'da inşaat için şerit ve yol kapama işleri yapılacak ve fiziki bir başlangıç yapılmış olacak.
Söz konusu 3 hatta da eş zamanlı yürütülecek ilave hat çalışmalarında ilk olarak 16 Nisan’da Batıkent-Çamlıca hattına kazma vurulacak. Ardından 17 Nisan’da Yenikent-Çankaya hattı, 25 Nisan’da da Emek-71 Evler hatlarının yol yapım çalışmalarına başlanacak.
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
http://www.rayturk.net/emek-71-evler-tr ... -basliyor/
bitiş tarihleri nasıl acaba? bu 3 hattın uzunlukları neydi? sanırım 4-5 km'lik eklerdi. o zaman 1 yı içinde yeni hatlardan biri bitebilir.
bitiş tarihleri nasıl acaba? bu 3 hattın uzunlukları neydi? sanırım 4-5 km'lik eklerdi. o zaman 1 yı içinde yeni hatlardan biri bitebilir.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18138
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
http://www.rayturk.net/eskisehire-10-ye ... -alinacak/
Tramvay Yıldıztepe-Yenikent-Çankaya Uzatma Hattı´nın temeli dün düzenlenen törenle atıldı. Başkan Büyükerşen, Emek Mahallesi´nden geçecek güzergahın yapımına 28 Nisan tarihinde başlanacağını açıkladı.
Çankaya Mahallesi´nde dün gerçekleştirilen törene Büyükşehir Belediye Başkanı Yılmaz Büyükerşen, Tepebaşı Belediye Başkanı Ahmet Ataç, belediye yetkilileri ve çok sayıda vatandaş katıldı. Başkan Büyükerşen tramvay uzatma hatlarının tüm engellemelere rağmen hayata geçirildiğini söyleyerek, “Daha önceden satın aldığımız 5 tramvay depomuzda. Uzatma hatları için 10 tramvay siparişi daha verdik” diye konuştu.
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18138
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Umarım öyle olur, aynı seriden araçları alsınlar, pahalıya gelirmi bilmiyorum çünkü üretim bandından düştü gibi o araç, artık pek sipariş veren yok herhalde. Ben daha çok şuna takıldım hangi 5 araç bunlar?Mehmet Kasım yazdı:acaba tramvaylar ahngi firmadan alınacak? bombardier mi?
Daha önceden satın aldığımız 5 tramvay depomuzda.
-
- Moderatör
- Mesajlar: 233
- Kayıt: 18 Ara Prş, 2008 23:25
Bu bombardier araçları güzel , fakat yolcu kapasitesi az, dar, klimasız. Yanlış seçim. 25 cm. daha dar olması da şehir içinde hiçbir esneklik sağlamıyor. Yöneticilerine söylediğimizde çok bozuluyorlar fakat gerçek bu. Şu an herşey yeni olduğu için 1 m. ekartman sorun görünmüyor. Gelecekte hiçbir fleksibilite kalmayacak. Herkes normal ekartman yapıyor artık. Ve mesela inşaat aşamasında kalıp olarak kullanılan ekartman çubukları Türkiyede hiçbir yere uymuyor. Sadec üç nostaljik işletme dışında...
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5582
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
Yok, buna itirazım var, Freiburgta da 1m, sebebi de dar kurplar. Yani, Freiburg merkezindeki Çeşme kavşağındaki dörtyol sadece 1m aralıkla mümkün. Eskişehir de yapı olarak Freiburga (merkez nüfusu çeyrek milyon) benziyor. Combin da işliyor burada. Ki, Combino Potsdamda da işliyor (Berlinin yanında, orası da normal ray arası).
Freiburgtan bir kaç resim, yani kapasite ve ray aralığı hakkında düşündürmek için:
http://www.bilder-von-freiburg.de/album ... nen_00.jpg
http://h8.abload.de/img/freiburg042g7.jpg
http://www.bahnbilder.de/bilder/freibur ... 151910.jpg
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... eiburg.jpg
http://www.imgbox.de/users/trambahn/Fre ... rsg_12.JPG
Önemli olan uzunluk. »Freiburg modeli« denen eski tramvay araçları bir zamanlar Almanyanın (veya dünyanın?) en uzun araçları sayılıyordu, ta eskiden. Şimdi de ona göre araçlar bayağı uzun. Baştan durakları doğru tasarlamak gerek tabiîki.
Freiburgtan bir kaç resim, yani kapasite ve ray aralığı hakkında düşündürmek için:
http://www.bilder-von-freiburg.de/album ... nen_00.jpg
http://h8.abload.de/img/freiburg042g7.jpg
http://www.bahnbilder.de/bilder/freibur ... 151910.jpg
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... eiburg.jpg
http://www.imgbox.de/users/trambahn/Fre ... rsg_12.JPG
Önemli olan uzunluk. »Freiburg modeli« denen eski tramvay araçları bir zamanlar Almanyanın (veya dünyanın?) en uzun araçları sayılıyordu, ta eskiden. Şimdi de ona göre araçlar bayağı uzun. Baştan durakları doğru tasarlamak gerek tabiîki.