ist-M.03:04 » M4 Kadıköy-SGH-Tuzla Metro Hattı [İnşaat Süreci]
-
- Transit Yolcu
- Mesajlar: 13
- Kayıt: 13 Ara Pzt, 2010 15:15
Teşekkür...
Her sabah işe geldiğimde ilk açtığım site burası..bilgi paylaşımında bulunan herkeze sonsuz teşekkürler...
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18157
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Re: Teşekkür...
Biz teşekkür ederiz Kemal bey, elimizden geldiğince hataya düşmeden öğrendiklerimizi aktarmaya sizlerin aktardıklarından da bir şeyler kazanmaya çalışıyoruz.kemalder yazdı:Her sabah işe geldiğimde ilk açtığım site burası..bilgi paylaşımında bulunan herkeze sonsuz teşekkürler...
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18157
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Hattın açılışı ile ilgili olarak basın organlarına Mayıs ayı tarihi düşülmüş, Nisan gibi diye hedefi daha önce belirtmiştik ama Nisan'a olmaz ise Haziran hedefleniyordu umarım İBB yine aman çok uzun tarih vermeyelim Mayıs diyelim Hazirana açarız tarzı bir PR yapmıyordur.
http://www.haber7.com/haber/20120204/Ka ... i-oldu.php
http://www.haber7.com/haber/20120204/Ka ... i-oldu.php
Yeni hedef resmi ağızdan Mayıs diyoruz o zaman.İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, 9 şiddetindeki depreme dayanıklı olarak tasarlanan ve günde 1.5 milyon yolcu taşıma kapasitesine sahip Kartal-Kadıköy metro hattında test sürüşlerini ardından mayıs ayında hizmete gireceğini söyledi.
-
- Mesajlar: 1
- Kayıt: 14 Şub Sal, 2012 14:09
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18157
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Bu başlık içerisinde çeşitli noktalarda tartışmıştık ayrıca şu linke göz atabilirsiniz;eliftaskin yazdı:Merhabalar,
Kadıköy-Kaynarca hattının Sabiha Gökçen hava limanı ile bağlanması söz konusu mudur peki? Bu ne kadar bir sürede gerçekleşir acaba bilginiz var mı?
http://www.ulasimturkiye.com/viewtopic.php?t=582
kısaca özetlemek gerekir ise, mevcut planlarda bu hattın bağlanması planlanmıyor, öncelikli olarak Marmaray bağlantılı başka bir hat SGH ya ulaşacak, belki ilerleyen zamanlarda bu hattında bağlantıları gündeme gelir ama kısa vadede olacağını düşünmüyorum.
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
evet, meşhur 2023 planlarında 2015-2020 arasında böyle bir şey mümkün. hatta pendik-havaalanı-gebze osb. gibi bir hat olabilir. kuzeyden geçecek 2. yht hattıyla ilişkilendirilir mi bilemiyorumkısaca özetlemek gerekir ise, mevcut planlarda bu hattın bağlanması planlanmıyor, öncelikli olarak Marmaray bağlantılı başka bir hat SGH ya ulaşacak, belki ilerleyen zamanlarda bu hattında bağlantıları gündeme gelir ama kısa vadede olacağını düşünmüyorum.
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
bu hat sinyal aşamasında. sinyalziasyon sistemleri ile ilgili nette biraz araştırma yaptım.
http://www.rayturk.net/rayli-sistemlerd ... istemleri/
http://www.rayturk.net/rayli-sistemlerd ... istemleri/
RAYLI TOPLU TAŞIMDA SİNYALİZASYON SİSTEMLERİ
ÖZET
Tramvay, Hafif Metro (LRT) ve Metro sistemlerinde hızlı, dakik ve emniyetli ulaşım önemlidir. Bu emniyet ve dakiklik sinyalizasyon sistemleri ile sağlanır. Sinyalizasyon sistemi raylı sistemlerde uçaklardaki güvenlik sistemleri gibidir ve emniyet bütünlüğü seviyesi (SIL) Metro hatlarında SIL4 ve tramway kontrol sistemlerinde ise SIL2-3 dür. Sinyalizasyon sistemi ile sağlanan emniyet sayesinde yolcuların karşılacağı riskler normal hayatta karşılacağı riskler ile eşit seviyededir.
Bu bildiride, şehiriçi raylı toplu ulaşımda kullanılan sinyalizasyon sistemleri anlatılacaktır. Sinyalizasyon sisteminin önemi ve yeni teknolojilerin karşılaştırılması ve Dünyada giderek yaygınlaşmakta olan tam otomatik sürücüsüz metro sistemlerinin avantajları kısaca anlatılacaktır.
1. GİRİŞ
Büyük şehirlerde trafik ve ulaşım probleminin çözümü içinde dünyanın birçok ülkesinde raylı sisteme önem verilmiş ve problem hafifletilmiştir. Ülkemizde, raylı sistemler 90’lı yıllara kadar az gelişmiş olarak gelmiştir. Günümüzde raylı sistemler toplu taşımada büyük öneme haizdir. Büyük şehirlerimizde karayolu taşımacılığında yaşanan darboğazların yol açtığı trafik sıkışıklığının hafifletilmesi için raylı toplu taşıma sistemlerine yapılan yatırımlar giderek artmaktadır.
Bildiride ilk olarak sinyalizasyon sistemlerinin tarihi gelişimi verilecek, daha sonra şu anda kullanılmakta olan çeşitli sinyalizasyon sistemleri ve bu sistemleri oluşturan temel sinyalizasyon öğeleri kısaca tanıtılacaktır. Sinyalizasyon sistemlerinin birbirlerine göre avantaj ve dezavantajları verilecektir. Son olarak, günümüzde giderek yaygınlaşmakta olan tam otomatik sürücüsüz sistemlerin diğer sistemlere göre sağladığı avantajlar ve üstünlükleri verilecektir.
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38