ist-B.03:03 » Marmaray Projesi [İnşaat Süreci]
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18156
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Bakalım göreceğiz, normalde olması gereken budur, ama kentsel dönüşüm lafı geçti ise daha önce Fatih belediye başkanıda zaten bu bölgeyi spor ve gezi alanı yeşil alan yapmak için istemişti, bu arada çok popüler kendisi belki baskın gelebilir. Ben taraftar değilim, ray bağlantısı yine de olmalı olmamalı demiyorum ama o arada bence çok rahatlıkla hafif raylı sistem işletilebilir, 3 maksimum 4 vagonlu işletirsin, Orient Ekspresi bilmemneside arada rahatlıkla geçer gider zaten bir sıkıntı olacağını sanmıyorum. Ama bilmiyorum bu iki tarihi gar ve yolları konusunda karamsarım maalesef.
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
kentsel dönüşüm demedi. bir şeyler tasarlayacaklar dedi. o bölge tarihi ve gezi tarzı bir şeyler olacakmış. ibb'ye verilirse belki tramvay falan koyabilir. orient deyince umutlandım o kazlıçeşme-yedikule tünel harici bağlantısı için. ama kesin olan bir şey var ki sirkeci eski sirkeci olmayacak. ama marmaray sirkeci istasyonunun bir girişi garın içinde. o nasıl olacak o zaman? o giriş kısmını oteller bölgesine mi açacaklar? yani sirkeci gar mevcut giriş noktalarını kullanmadan direk marmaray sirkeci gar girişindeki tünele girebilecek demektir. duvarları kaldıracaklar o zaman. artı fatih belediye başkanı bugün benimde aklıma geldi. adam bayağı popüler. bi üsküdar bide fatih. sanırım ibb başkanlığına oynuyorlar. bir ara tren yolunu bisiklet toluna çevirmek istediklerini duydum ne oldu bilmiyorum.
En son Mehmet Kasım tarafından 05 Şub Pzr, 2012 19:01 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18156
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Aynen öyle, işte bisiklet yolu, spor aletleri yeşil alan falan, tamam manzarası süper, harika bir konum, örnekleride var dünyada Amariga gibi demiryollarının köküne kibrit suyu sıkmış ülkeler 50 yıl önce kapatılmış demiryollarını bugün yeşil alan yapıyorlar, ama yapılmasın diye kavgalarda devam ediyor, geçen okumuştum bir tanesini bayağı bir tantana var, halk demiryolu yeniden açılsın diyor kenti yöneten ne gerenk var gardaşım diyordu 
Kentsel dönüşüm dememiş kentsel tasarım demiş farkı ne? Tarihi ve turistik tarzda bir şeyler olacakmış? Tamam süper işte, sık frekans yapma normal tramvay gibi işlet, arayada bir set Panoramik Tren al, bu trenle günün belli saatlerinde Sirkeci-Yenikapı arasında 2 tur at, turistik, rehber aracın içinde geçilen bölgedeki eserleri kısaca anlatsın, bu işletmenin hızını düşük tut, pik saatte değil pik saat dışında tut, o tren geçerken diğer iki tren arası 10-15 dk. değil 20 dk. olsun, zaten Marmaray ile birlikte kullanım düşecek, yapılacak diğer işletmenin yolcusu Koca Mustafa Paşa, Samatya ve Cankurtaran civarında oturanlar olacak dolayısı ile kimseye bir zararıda yok. Bunun dışında geç orienti cartı curtu, kendi ülkene ait Trakya bölgesel trenlerinide yine Sirkeci' den kaldır, fonksiyonu aynen devam etsin.

Kentsel dönüşüm dememiş kentsel tasarım demiş farkı ne? Tarihi ve turistik tarzda bir şeyler olacakmış? Tamam süper işte, sık frekans yapma normal tramvay gibi işlet, arayada bir set Panoramik Tren al, bu trenle günün belli saatlerinde Sirkeci-Yenikapı arasında 2 tur at, turistik, rehber aracın içinde geçilen bölgedeki eserleri kısaca anlatsın, bu işletmenin hızını düşük tut, pik saatte değil pik saat dışında tut, o tren geçerken diğer iki tren arası 10-15 dk. değil 20 dk. olsun, zaten Marmaray ile birlikte kullanım düşecek, yapılacak diğer işletmenin yolcusu Koca Mustafa Paşa, Samatya ve Cankurtaran civarında oturanlar olacak dolayısı ile kimseye bir zararıda yok. Bunun dışında geç orienti cartı curtu, kendi ülkene ait Trakya bölgesel trenlerinide yine Sirkeci' den kaldır, fonksiyonu aynen devam etsin.
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18156
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Bilmem böyle bir talep varmı? Böyle bir yolculuk talebi varsa olabilirdi ama olmayacak. Avrupa yakasından Anadolu trenlerine talep var bir sürü insan Haydarpaşa' ya giderek trene binip yolculuk ediyorlardı, bu tüp geçiş ile bu sorun olmaktan çıkacak ama işte diyorum ya çıkması için adam gibi bir gar olması lazım. İnsanlar rahat rahat koşturmadan gitsin, peronda ya da gar alanında bir yerlerde oyalansın vakit geçirsin, sonra gitsin peronda paşa paşa yatan trenine binsin, aman arkadan banliyö gelecek hadi koşturun binin lan tantanası olmadan, gar budur bu işe yarar, bizde böyle olmayacak, kaçırdın ne yapacaksın, hadi marmaray trenine bin yakalarsın belki yoldaMehmet Kasım yazdı:işte ayrılıkçeşme'de tünelden çıkınca orda bir müselles olsa trakyadan gelen trenler tüpü geçip haydarpaşa'ya gelebilirlerdi. güzel olmazmıydı?kendi ülkene ait Trakya bölgesel trenlerinide yine Sirkeci' den kaldır, fonksiyonu aynen devam etsin.
haydarpaşa-edirne tren işletmesi.

-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
http://www.rayturk.net/?p=4108
sirkeci doğu şaftında arkeoloji bitti. iş makineleri kazmaya başladı. dlh'dan kazı rakamlarını aldım. batı şaftının tüm kazıları % 100 bitmiş
sirkeci doğu şaftında arkeoloji bitti. iş makineleri kazmaya başladı. dlh'dan kazı rakamlarını aldım. batı şaftının tüm kazıları % 100 bitmiş
MARMARAY SİRKECİ İSTASYONU DOĞU HAVALANDIRMA ŞAFTI (Oteller Bölgesi)
Bu şaftta yakın zamana kadar arkeolojik kazı devam ediyordu. Geçtiğimiz ay yapılan açıklamada Sirkeci’de 1 adet arkeolojik kazı alanının daha bitirileceği ifade edilmişti. Bügüne kadar 4.837 m3 kazı yapılmasından hareketle, arkeolojik kazının bitirilip iş makinelerinin kazmaya başladığı yeni bölgenin burası olduğu anlaşılıyor. İş makinelerinin kazıya başlamasıyla birlikte kazıların hızlanacağı ve kazı işlerinin proje takvimine göre 28 Haziran’da tamamlanması bekleniyor.
Boy (Derinlik): 51 m
Kazı Alanı (Değişken): 456
Toplam Kazı Hacmi: 24.186 m3
Tamamlanan Kazı Miktarı: % 19.80
*Tamamlanan Kazı Miktarı: 4.837 m3
*Kalan kazı miktarı: 19.349 m3

-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
http://www.rayturk.net/?p=4533
çok önemli gördüğüm bir bilgi. cr3 kapsamında 4 bölgede yer altına alınma var. bunalrdan 2'sinin kartal ve pendikte olduğunu okumuştum. 3.'sünü de buldum. zeytinburnu. istasyon bölgesinde bayağı bir kısım yer altına alınacak. zaten t1 tramvayının kendi sınırları içindeki kısımlarının yer altına alınmasını isteyen yerel belediyeden beklenen bir istek bu. demek ki isteklerini kabul ettirebilmişler.
peki 4. bölge neresi olabilir?

çok önemli gördüğüm bir bilgi. cr3 kapsamında 4 bölgede yer altına alınma var. bunalrdan 2'sinin kartal ve pendikte olduğunu okumuştum. 3.'sünü de buldum. zeytinburnu. istasyon bölgesinde bayağı bir kısım yer altına alınacak. zaten t1 tramvayının kendi sınırları içindeki kısımlarının yer altına alınmasını isteyen yerel belediyeden beklenen bir istek bu. demek ki isteklerini kabul ettirebilmişler.
peki 4. bölge neresi olabilir?

Zeytinburnu demiryolu yer altına alınacak
Marmaray Proejsi kapsamında Kazlıçeşme-Halkalı banliyö hattının modernize edilerek 3 hatta çıkarılması işi ile ilgili teknik detaylar belli olmaya başladı. Bilindiği gibi Marmaray Projesinin 13 km uzunluğundaki Kazlıçeşme-Ayrılıkçeşme arası tüp geçit inşaatında sona gelindi. Ray montajının başladığı tüp geçit kısmından sonra sıra yüzeysel banliyö hattının sökülerek yerine 3 hatlı entegre bir sistem kurulması çalışmalarına geldi. Bu kapsamda önümüzdeki aylarda banliyö hatları kapatılarak yenileme inşaatı fiilen başlatılacak. Avrupa Yakası’ndaki banliyö hattının yüzeysel kısmındaki yenileme işleri Kazlıçeşme ile Halkalı arasında yapılacak. Marmaray güzergahı Ayrılıkçeşme’den sonra tünele girip tüp geçit hattında ilerleyerek Yedikule’ye kadar yer altından gidecek.
Yedikule’deki mevcut tren istasyonunun hemen batısında bulunan şafttan itibaren yüzeye çıkmaya başlayacak olan trenler Kazlıçeşme’ye gelmeden önce mevcut karayolu alt geçişine 200-300 m mesafe kala yüzeye tamamen çıkacak. Karayolunun üstünden geçecek olan trenler Kazlıçeşme’deki mevcut tren istasyonunun doğusunda yer üstünde yeni yapılacak olan ve 3 hatlı 2 peronlu olarak planlanan Kazlıçeşme yüzeysel istasyonuna gelecekler. Böylece eski istasyon işlevini kaybedecek.
Kazlıçeşme ile Zeytinburnu arasında bir müddet yüzeyden devam edecek olan demiryolu hattı mevcut Zeytinburnu tren istasyonuna gelmeden önce tekrar yer altına girecek. Zeytinburnu ilçesini kesintisiz olarak Marmara Denizi ile buluşturmak ve meydan kazandırmak amacıyla demiryolunun yer altına alınması işi kapsamında 3 hatlı aç-kapa tünel inşaa edilecek. Zeytinburnu tren istasyonu peronları da yer altında olacak. Ayrıca 3. hatta sayding alanı bulunacak. Yolcular tren istasyonuna meydandan perona inen merdivenlerden ulaşacaklar. Zeytinburnu’ndaki mevcut tren istasyonunun yaklaşık 500 m batısında bulunan Et ve Balık Kurumu’nun olduğu yerin hizasına kadar yer altından gidecek olan demiryolu hattı bu noktadan itibaren tekrar yüzeye çıkarak Yenimahalle istasyonu’na devam edecek.
Yenimahalle bölgesinde trenler için gare alanı yapılacak. Anadolu’dan kalkıp tüp geçiti geçen şehirlerarası yolcu trenleri için Bakırköy’de gar inşaa edilecek. Böylece Ankara’dan kalkan hızlı tren Bakırköy’de yolcularını indirebilecek. Bakırköy’de inen yolcular planlanan Bakırköy-Kirazlı metro hattıyla entegre olacak olan Kirazlı-Başakşehir metrosuna aktarma yapabilecekler. Böylece hızlı tren yolcularının Bakırköy-Olimpiyatköy arasında metro ile taşınması hedefleniyor. Metro hattının bir kolu İncirli’den direk Yenikapı’ya bağlanarak Taksim-Yenikapı metrosu ile buluşacak ve İncirli-Hacıosman arasında metro hattı oluşturulacaktır.
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5585
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
Ben bu işlere biraz şaşıyorum. Yani buyursunlar, treni yerin altına almak bence zaten kent kapsamında makul, belki de en makul, şey. Ama çoktandır plânlanmış olması gereken bir şey (sanırım plânlar 2530 senedir bir yerlerde görüşülüyor ve çizilmiş hâlde) böyle gelgit olayı gibi, ne olduğu belli olmayan bir cisim
yani bu böyle daha çok uzun sürer gibime geliyor. Etüt falan diye başlama diyecek şimdi yine herkes, ama bunu şöyle bir koldan atamazsın ki?!
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
sirkeciye sokaktan direk giriş
bu projeyi yeni öğrendim. marmaray proje firması tarafından yapılmış. belediye istemiş. kartal ve pendik'te böyle taleplerde bulunmuş. dolayısıyla yerel belediyelerin istekleri sorulmuş. bakırköyde üstü kapanabilir. zaten bayağı aşağıda hat. üstü geniş meydan olur. bu konuyu araştırıyorum somut bir şey bulamadım. ama sirkeci ile ilgili yeni şeyler buldum. linkten buyrun:

yukarıdaki resme göre marmaray istasyonuna girmek için illa da sirkeci gar girişini kullanmak gerekmeyecek. oteller bölgesindeki darüssaade sokağından da girilebilecek. hatta orada yeni bir sokak oluşacak. gar duvarlarını kaldırıyorlar sanırım
http://www.rayturk.net/?p=4554

yukarıdaki resme göre marmaray istasyonuna girmek için illa da sirkeci gar girişini kullanmak gerekmeyecek. oteller bölgesindeki darüssaade sokağından da girilebilecek. hatta orada yeni bir sokak oluşacak. gar duvarlarını kaldırıyorlar sanırım
http://www.rayturk.net/?p=4554
Marmaray kapsamında inşaa edilen Sirkeci tünel istasyonunun 2 adet yaya girişi olacak. Ana giriş olarak kabul edilebilecek giriş ise Sirkeci Garı’nın en sağ peronunda alttaki resimde görüldüğü gibi, kuzey girişi olacak. Arkeolojik kazının devam ettiği kuzey yaya giriş alanından perona ulaşmak için önce 112,5 m uzunluğunda yaya bağlantı tüneli kazılacak.
112,5 m uzunluğundaki yaya bağlantı tünelinin konumu Oteller Bölgesinde, Gülhane’nin dış durlarına bakan tarafta Kum Meydanı Sokağı’nın tam altında olacak şekilde planlanıyor. Bu tünelin perona inmesi için Taya Hatun Caddesi ile buluşan noktada batıya doğru yönelen 43,6 m uzunluğunda iniş tüneli kazılacak.

- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18156
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Yer altına alınma konusuna taraftarım, hatta daha öncede yazmıştım bu yeraltına alma ile birlikte kafayı çalıştırım 2 katlı istasyonlar planlayabilirlerse işte o zaman Zeytinburnu'nda alt katta TCDD hatları için bir peron ki burada hızlı trenide istediğin kadar durdurabilirsin, üstünde de Marmaray trenleri için bir peron yapabilirsin, aynı çalışma Bakırköy' de de yapılabilir, eh o zaman GAR yapıldı diyebiliriz, bu şekilde hızlı tren ya da bölgesel trenlerinde rahat rahat durup yolcu indirip bindirebileceği sistemi zora sokmayan bir çalışma yapılabilir.
Bunun için gerekli olan sadece alt kata geçiş için istasyon bölgesi ve sonrasında biraz geniş alanlar Zeytinburnu'nda bu mümkün ama Bakırköy özellikle Yeni Mahalle tarafı sıkıntı olabilir.
Sirkeci giriş resimleride güzel Mehmet sağolasın paylaştığın için, ben çok fikir yürütmedim daha önce yazmıştın sen bunu ama zaten Sirkeci de girişin ayrı olacağını düşünüyordum, daha doğrusu kendisine özel bir girişi olur diye ama bunun illa o binanın dışında olması da gerekmiyordu. Burada tüm sorun TCDD nin ve UBAK ın ileriye dönük buradaki işletme isteği nedir? Marmaray A.Ş. olacak mı? Olacaksa zaten o giriş illa ki ayrı olur.
Bunun için gerekli olan sadece alt kata geçiş için istasyon bölgesi ve sonrasında biraz geniş alanlar Zeytinburnu'nda bu mümkün ama Bakırköy özellikle Yeni Mahalle tarafı sıkıntı olabilir.
Sirkeci giriş resimleride güzel Mehmet sağolasın paylaştığın için, ben çok fikir yürütmedim daha önce yazmıştın sen bunu ama zaten Sirkeci de girişin ayrı olacağını düşünüyordum, daha doğrusu kendisine özel bir girişi olur diye ama bunun illa o binanın dışında olması da gerekmiyordu. Burada tüm sorun TCDD nin ve UBAK ın ileriye dönük buradaki işletme isteği nedir? Marmaray A.Ş. olacak mı? Olacaksa zaten o giriş illa ki ayrı olur.