brs-M.04:01 » M1 Arabayatağı-Geçit/Balat Metro Hattı
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
-
- Yıllık Paso
- Mesajlar: 425
- Kayıt: 08 Tem Prş, 2010 17:34
Organize Sanayi - Demirtaşpaşa hattı da artık arkarma olmadan Arabayatağı'na kadar çalışacak. Belediye hattaki yoğunluğu dikkate alarak bu hattı uzatma kararı almış.
http://www.bursa.bel.tr/bursaray-da-akt ... aber/9301/
http://www.bursa.bel.tr/bursaray-da-akt ... aber/9301/
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18112
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Olması gereken bu idi, önceki şekilde geri dönüş ile çok küçükte olsa kayba neden oluyordu, bu hali ile daha iyi işletilecektir diye düşünüyorum. Yanlış hatırlamıyor isem Arabayatağından sonra Kestel e doğru uzuyor hat ama yine de arada mümkün olan noktalarda İstanbuldaki Otogar istasyonu gibi bir yapı olsaydı keşke diyorum, sanırım yok. Bu kriz zamanlarında işletmenin kısa parkur ile daha rahat işletilebilmesine imkan sağlayabilirdi.
O zaman 6 Şubat itibari ile bu başlığın isminide değiştireceğiz
O zaman 6 Şubat itibari ile bu başlığın isminide değiştireceğiz
-
- Yıllık Paso
- Mesajlar: 425
- Kayıt: 08 Tem Prş, 2010 17:34
Bursaray yapılırken 2 istasyonun planlanması hatalı yapıldı;
1- Acemler İstasyonu: Bu istasyon iki koldan gelen trenlerin ortak olarak uğradığı ilk istasyon. Kollar arasında yolculuk edenler aktarma istasyonu olarak burayı kullanıyorlar ama istasyonun fiziki yapısı aktarmayı işkenceye çeviriyor. İstasyon peronları yarımada tipinde olduğu için aktarma yapmak için üst kata çıkıp karşı taraftan tekrar aşağıya inmeniz gerekiyor. Bu istasyondaki aktarma süresinin de 20 - 30 sn olduğunu düşünürseniz istasyonda her daim koşuşturan yolcuları gözünüzde canlandırabilirsiniz.
Bu istasyonda bana göre yapılması gereken 2 tane ada tipi perondu. 1. peron şu anki gibi ana hat üzerinde kollara giden, kollardan gelen trenlerin kullandığı peron olacak, ikinci peron ise Acemlerden kalkıp kollara gidecek olan trenler için kullanılacaktı. Bu sayede kollarda 10dk sıklıkla ana kolda çalışan tren ve 10dk sıklıkla Acemlere kadar çalışan tren olmak üzere 5dk sıklıkla işletme yapılacaktı.
2. Osmangazi İstasyonu: Bu istasyon şu an için Bursa'da en yoğun kullanılan istasyon ve öyle olmaya da devam edecek. İleride yapılacak terminal etabı bu istasyondan başlayacak ve bu nedenle istasyon daha da yetersiz kalacak. Bu istasyon da yapılacağı zaman ya yukarıda bahsettiğim gibi çift peronlu(toplam 4 yol) ya da 2 katlı olarak planlanmalıydı.
Şu anda en çok göze batan yanlışlıklar bu bahsettiklerim. Tabi ki hat genişledikçe ileride daha çok sorun çıkacaktır.
1- Acemler İstasyonu: Bu istasyon iki koldan gelen trenlerin ortak olarak uğradığı ilk istasyon. Kollar arasında yolculuk edenler aktarma istasyonu olarak burayı kullanıyorlar ama istasyonun fiziki yapısı aktarmayı işkenceye çeviriyor. İstasyon peronları yarımada tipinde olduğu için aktarma yapmak için üst kata çıkıp karşı taraftan tekrar aşağıya inmeniz gerekiyor. Bu istasyondaki aktarma süresinin de 20 - 30 sn olduğunu düşünürseniz istasyonda her daim koşuşturan yolcuları gözünüzde canlandırabilirsiniz.
Bu istasyonda bana göre yapılması gereken 2 tane ada tipi perondu. 1. peron şu anki gibi ana hat üzerinde kollara giden, kollardan gelen trenlerin kullandığı peron olacak, ikinci peron ise Acemlerden kalkıp kollara gidecek olan trenler için kullanılacaktı. Bu sayede kollarda 10dk sıklıkla ana kolda çalışan tren ve 10dk sıklıkla Acemlere kadar çalışan tren olmak üzere 5dk sıklıkla işletme yapılacaktı.
2. Osmangazi İstasyonu: Bu istasyon şu an için Bursa'da en yoğun kullanılan istasyon ve öyle olmaya da devam edecek. İleride yapılacak terminal etabı bu istasyondan başlayacak ve bu nedenle istasyon daha da yetersiz kalacak. Bu istasyon da yapılacağı zaman ya yukarıda bahsettiğim gibi çift peronlu(toplam 4 yol) ya da 2 katlı olarak planlanmalıydı.
Şu anda en çok göze batan yanlışlıklar bu bahsettiklerim. Tabi ki hat genişledikçe ileride daha çok sorun çıkacaktır.
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5576
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
Haritasız ne yazık ki hiç gözümde canlandıramıyorum, hiçbir şeyi
Ama Berlin metrosundan yine iki istasyon peron/ray haritası sunayım da:
İki hattı aktarma açısından en iyi şekilde tek bir katta birleştirmenin yolu:
http://de.wikipedia.org/wiki/Datei:Kaar ... ngdamm.png
Bunlar yerin altında ve iki hat ayrı yüksekliklerde, ama hatlar birbirlerine yanaştırılıp tek bir kata sokuluyorlar, bu çok ilginç. İstanbul Yenikapı gibi salatalar için de önemli, ama neyse. Bir peronda inen, peronun karşısında mantıklı (!) bir şekilde devam edebiliyor. Bu mantığı hesaplamak gerekiyor tabiîki, Adan gelip inen, Bye mi, Cye mi aktarmak ister?
Bu da üç hattı bir katta birleştiren bir istasyon, üstte yazdıklarım kısmen burada da geçerli, istasyon yeraltında, ama bir kolu yerüstüne çıkacak şekilde istasyondan sonra yükseliyor, ötekilerinden bir tanesi (yanılmıyorsam) düz, biri iniyor.
http://de.wikipedia.org/wiki/Datei:Kaar ... gplatz.png
Ama Berlin metrosundan yine iki istasyon peron/ray haritası sunayım da:
İki hattı aktarma açısından en iyi şekilde tek bir katta birleştirmenin yolu:
http://de.wikipedia.org/wiki/Datei:Kaar ... ngdamm.png
Bunlar yerin altında ve iki hat ayrı yüksekliklerde, ama hatlar birbirlerine yanaştırılıp tek bir kata sokuluyorlar, bu çok ilginç. İstanbul Yenikapı gibi salatalar için de önemli, ama neyse. Bir peronda inen, peronun karşısında mantıklı (!) bir şekilde devam edebiliyor. Bu mantığı hesaplamak gerekiyor tabiîki, Adan gelip inen, Bye mi, Cye mi aktarmak ister?
Bu da üç hattı bir katta birleştiren bir istasyon, üstte yazdıklarım kısmen burada da geçerli, istasyon yeraltında, ama bir kolu yerüstüne çıkacak şekilde istasyondan sonra yükseliyor, ötekilerinden bir tanesi (yanılmıyorsam) düz, biri iniyor.
http://de.wikipedia.org/wiki/Datei:Kaar ... gplatz.png
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18112
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
-
- Müdavim
- Mesajlar: 801
- Kayıt: 05 Haz Cmt, 2010 17:12
-
- Yıllık Paso
- Mesajlar: 425
- Kayıt: 08 Tem Prş, 2010 17:34
Benim bahsettiğim sistem yukarıda çizdiğim gibi. Acemlerdeki peronlardan birisi özel durumlarda kullanılması için ya da Acemler kalkışlı seferler oluşturulması için.
Osmangazi İstasyonu'nda Emek/Üniversite yönüne giden trenler ile terminalden gelen trenler aynı perona yanaşacak böylece Terminal - Emek/Üniversite yönünde aktarma yapmak için trenden inip peronun diğer tarafına geçmek yeterli, üstten dolaşmaya gerek yok. Buna karşın Kestel - Terminal yönünde seyahat edecekler istasyonun üst katına çıkıp tekrar aşağıya inmeleri gerekecek.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18112
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Şimdi ben demin uzun bir mesaj yazdım ama sonra fark ettim ki anlattığım şey yanlış yani yanlış bir işletme senaryosu yapmışım, şimdi düzelttiğime inanıyorum. İlk etapta ben Acemlerde TEK peron Osmangazi de ise İKİ peron ÜÇ yol un işi çözeceğini düşündüm ama Osmangazide maalesef bu olmuyordu. Aslında şöyle bir durum var, eğer doğu ve batı uçlardan zaten Terminal' e işletme olacak ise aslında ortada aktarma gerektiren bir durum yok, daha doğrusu eğer işletme şu şekil olur ise yok;
1) Üniversite-Kestel
2) Üniversite-Terminal
3) Emek-Kestel
4) Emek-Terminal
5) Terminal-Kestel
Zaten bu işletmede 4 son istasyondan birbirine giden trenler olduğu için Terminal e erişim sorunu yok, dolayısı ile tek sorun Emek ile Üniversite arasında raylı sistem ile yolculuk yapabilmekte görünüyor, bende bu yüzden şu senaryoyu oluşturabildim. Normalde Acemlerde TEK peron ile yine aynı iş yapılabiliyor ama İKİ peron ile de yapılabileceğini göstermek için öyle çizdim.
pembe: Üniversite-Kestel
lacivert: Üniversite-Terminal
mavi: Emek-Kestel
sarı: Emek-Terminal
kırmızı: Terminal-Kestel
Emek hattından gelen yolcu Acemler 3. yola giren araçtan güney perona iner ve orta yani 2. yola giren Üniversite aracına binerek yoluna devam eder, tam terside aynı senaryo ile mümkün.
Bu iki doğudan gelen hattın Terminal e gitme sorunu olmadığını düşünür ve sadece Kestel-Terminal bağlantısı olmadığını düşünürsek o zaman Kestelden gelen yolcuda Terminal e gitmek için ya Berk in de söylediği gibi üst kata çıkarak tekrar diğer perona inmek durumunda ya da tüm yoğunluğuna rağmen Osmangazi tek peron üzerinden işletilmek zorunda.
İşletme senaryosunu değiştirerek Osmangazi aktarma sorununu çözebiliyoruz, ama bu seferde Acemlerde aynı durum ortaya çıkıyor, yani bu iki aktarma noktasında birbirinin tersine çalışan bir yapı ortaya çıkıyor. Bu durumda hangi istasyon daha yoğun bir aktarma noktası ise onun İKİ peronlu olması tercih edilmeli, ben sizlerin yazdıklarından yola çıkarak ve Kestel-Terminal işletmesininde olmayacağını varsayarak Osmangazi'nin yoğun olacağını ön gören bir çizim daha yaptım.
Görünüşe göre en mantıklı çözümde bu gibi, karışık oldu biraz ama umarım anlaşılabilir.
1) Üniversite-Kestel
2) Üniversite-Terminal
3) Emek-Kestel
4) Emek-Terminal
5) Terminal-Kestel
Zaten bu işletmede 4 son istasyondan birbirine giden trenler olduğu için Terminal e erişim sorunu yok, dolayısı ile tek sorun Emek ile Üniversite arasında raylı sistem ile yolculuk yapabilmekte görünüyor, bende bu yüzden şu senaryoyu oluşturabildim. Normalde Acemlerde TEK peron ile yine aynı iş yapılabiliyor ama İKİ peron ile de yapılabileceğini göstermek için öyle çizdim.
pembe: Üniversite-Kestel
lacivert: Üniversite-Terminal
mavi: Emek-Kestel
sarı: Emek-Terminal
kırmızı: Terminal-Kestel
Emek hattından gelen yolcu Acemler 3. yola giren araçtan güney perona iner ve orta yani 2. yola giren Üniversite aracına binerek yoluna devam eder, tam terside aynı senaryo ile mümkün.
Bu iki doğudan gelen hattın Terminal e gitme sorunu olmadığını düşünür ve sadece Kestel-Terminal bağlantısı olmadığını düşünürsek o zaman Kestelden gelen yolcuda Terminal e gitmek için ya Berk in de söylediği gibi üst kata çıkarak tekrar diğer perona inmek durumunda ya da tüm yoğunluğuna rağmen Osmangazi tek peron üzerinden işletilmek zorunda.
İşletme senaryosunu değiştirerek Osmangazi aktarma sorununu çözebiliyoruz, ama bu seferde Acemlerde aynı durum ortaya çıkıyor, yani bu iki aktarma noktasında birbirinin tersine çalışan bir yapı ortaya çıkıyor. Bu durumda hangi istasyon daha yoğun bir aktarma noktası ise onun İKİ peronlu olması tercih edilmeli, ben sizlerin yazdıklarından yola çıkarak ve Kestel-Terminal işletmesininde olmayacağını varsayarak Osmangazi'nin yoğun olacağını ön gören bir çizim daha yaptım.
Görünüşe göre en mantıklı çözümde bu gibi, karışık oldu biraz ama umarım anlaşılabilir.
-
- Müdavim
- Mesajlar: 801
- Kayıt: 05 Haz Cmt, 2010 17:12