btgn yazdı:saatte 3 tren geçmesi konvansiyonel trenler içindir. hızlı tren saatte 1 geçecek
Şaka gibi, saatte 1 tren işletmek için mi o kadar masraf yapılıyor. Yapılan hattın kapasitesi bu kadar mı?
Yapılan hat zaten bir hızlı tren hattı olmayacak ki, yapılan çalışma ile bazı kesimlerde maks. 160km/s hız yapılabilecek diğer kesimlerde ise 120km/s den fazla zaten yapılamayacak yani aslında yapılan şey hattın elden geçirilmesinden başka bir şey değil, gerçek bir hızlı tren güzergahı inşa edilmiyor o bölgede, zaten bu yüzden şu kuzey bağlantısını yapacaklar "bakın 250 ile gittiğimiz yolda var" demek için

neyse ehveni şer diyelim. Küsüyorsunuz sonra ben gerçekleri yazınca.
1 Şubat itibari ile güzergah kapanıyormuş, bu tarihten sonra önemli bir zaman diliminde İstanbul' a demiryolu ile Anadolu'dan gelinemeyecek, ha ne kadar tren geliyor ne kadar potansiyel vardı bilmiyorum, bu çalışma nedeni ile insanlar demiryolundan soğurlarmı? Tabii ki tepkiler çok ve haklı ama 5 sene sonra her şey unutulacaktır, çok hızlı olmasa da hızlandırılmış hat üzerinden eskisine göre daha konforlu ve hızlı bir yolculuk yapılabilecek.
Köseköy-Gebze kesiminin inşası nedeniyle, Eskişehir–İstanbul hattında 1 şubattan itibaren 2 yıl süreyle tren trafiğine ara verilecek.Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı, vatandaşların ve sanayicilerin mağdur olmaması için bir dizi tedbir aldı.
Bu kesimin, Türkiye’de demiryollarında ilk defa AB hibe kredileriyle yapıldığını ve hibenin kullanım süresinin tanımlı olduğunu hatırlatan yetkililer, şunları kaydetti: "YHT hat inşası çalışmaları kapsamında; 1890 yılında inşa edilen Köseköy-Gebze arasındaki mevcut hat, 122 yıl sonra yeniden yapılarak fiziki ve geometrik şartları Yüksek Hızlı Tren işletmeciliğine uygun hale getirilecek; hat ihata alınacak, hat üzerinde hemzemin geçit bulunmayacak.
Hat üzerinde biri aç kapa olmak üzere 9 tünel, 10 adet köprü, 122 adet menfez olmak üzere 141 adet sanat yapısı bulunmaktadır. Bu yapılar gerektiğinde tadil edilerek standart hale getirilecek, 28 adet yeni menfez ve 1 adet alt geçit yapılacak. Yapım kapsamında yaklaşık 1 milyon 800 bin metreküp kazı ve 720 bin metreküp dolgu gerçekleştirilecek.
Diğer taraftan, Köseköy-Gebze kesimine paralel olarak kuzeyden yeni bir hat planlanıyor. Kuzey Marmara otoyolu üzerinde bulunan Üçüncü Boğaz Köprüsü ile bu yolun irtibatı sağlanacak.
Ülkemizin bu bölgesi, Marmaray, Ankara-İstanbul Yüksek Hızlı Demiryolu ile projesi yapılan İstanbul-Ankara ikinci yüksek hızlı tren yolu ile birlikte orta vadede çok seçenekli demiryolu ulaşım ağına kavuşacak." -"Vatandaşın mağdur olmaması için gerekli tedbirler alındı"- İnşa sürecinde vatandaşların ulaşım ihtiyacının en makul ölçülerde karşılanması amacıyla, Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım’ın başkanlığında, Bölge illerin valileriyle toplantılar da yapıldığını ve Kocaeli, İstanbul, Sakarya Büyükşehir Belediyeleri, Valilikler, TCDD Genel Müdürlüğü, Karayolu Düzenleme Genel Müdürlüğü, İETT, İstanbul Ulaşım A.Ş. yetkililerinden oluşan heyetlerce de yerinde incelemelerde bulunulduğunu anlatan TCDD yetkilileri, Bu kapsamda, 1 Şubat’tan itibaren vatandaşların herhangi bir mağduriyet yaşamamaları için gerekli tedbirlerin alındığını bildirdiler.