ist-M.03:04 » M4 Kadıköy-SGH-Tuzla Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18157
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 21 Oca Cmt, 2012 23:50

hım tamam şimdi toparladı kafam o %70 olayını, günde en çok sefer bir kere saatte 5 gerisi hep 4 sanırım, bu durumda araya 3 sefer girse dahi saatte 7 sefer yapıyor bu da zaten ancak 8 dk. lık bir frekansa denk geliyor, araç olsa daha da arttırılabilir ama işte o zamanda gider ayak yolcuya yapılan olay ortaya çıkacak, komik olan sistem Marmaray haline geldiğinde bile o sıklıkta sefer yapacağı şüpheli :)

O 250 araç ihalesi Anadolu yakası ile ilgiliydi galiba şimdi o başlığa bakmadım ama Otobüs A.Ş. sitesinde de maşallah öyle bir bilgilendirmişlerki okuya okuya bir hal oldum.
İstanbul Otobüs İşletmeleri A.Ş., 15 yıl süreli olarak hasılat paylaşımına dayalı hat kiralama ihaleleri iptal edildi. Yeni ihale tarihleri ayrıca duyurulacaktır.
:D

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 21 Oca Cmt, 2012 23:59

250 araç anadolu yakasıyla ilgili değil, 92 tanesi anadolu kalanı avrupa. Seferleri artırabilirler çünkü Haydarpaşa-Gebze'den Pendik'e kısalacak ve arada şehirlerarası trenler de olmayacak. Neyse konuyu dağıtmayayım ben.

Ben belediyenin minibüs yoluna bir çözüm bulabileceğini düşünmüyorum, E-5 aksında metro sayesinde sorun olmayacak ama minibüs yolundan 2013-2014 yıllarında rezalet yaşanacak...

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18157
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 22 Oca Pzr, 2012 00:05

minibüs yolunda bulunabilecek tek çözüm parklanma sorununun nihai olarak ortadan kaldırılması ve bu güzergahta minibüsler yerine yüksek kapasiteli otobüslerin (körüklü) ya da sık seferler ile otobüslerin çalıştırılması sorunu çözmesede geçici olarak sıkıntıyı azaltabilir belki. Gerçi bu öneride hiç olmayacak bir şey ya neyse :)

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 22 Oca Pzr, 2012 12:58

Yalçın EYİGÜN'e... (21.01.2012 saat 23:55)
M4 hattının Kartal'dan doğuya doğru uzatılmasına karar verildikten sonra, resmi sitede istasyon adlarına da yer verilmeye başlandı, ancak ne yazık ki verilen adlar pek de doğru değil.
....
Hattın Kartal'dan sonra Yakacık olarak geçen istasyonu Yakacık ile uzaktan yakından alakası olmayan bir yerde, o bölge sonradan Hürriyet ve Cumhuriyet diye ikiye bölünen Kurfalı mahallesidir. İstasyonun hemen kuzey tarafında Kurfalı merkez camiini sizde görebilirsiniz.

Hattın son istasyonu olarak geçen ve Kaynarca diye isimledirilen istasyon ise Kaynarca'da değil, Pendik'in doğu mahallesinde ve halk arasında Tavşantepe olarak geçen semtte. Öyle ki banliyö hattının Kaynarca istasyonunun konumuna bakarsanız, metro hattında böyle bir isim kullanılması halinde birbiri ile ne kadar alakasız yerlerde olacaklarını görebilirsiniz. Pendik'de kime sorarsanız sorun oranın adı Tavşantepe'dir. Öyle ki bu yıl İBB bütçesi ile inşaatına başlanan aynı yerdeki köprülü kavşağın adı da Tavşantepe kavşağı.

... ve 2 dakika zamanınızı ayırarak harita üzerinden bile olsa minicik bir araştırmayla isimlendirmelerde sizinde emin olabileceğiniz şekilde Yakacık yerine Kurfalı ve Kaynarca yerine Tavşantepe olarak düzeltme yapılmasını rica ediyorum.
Yalçın EYİGÜN'den... (21.01.2012 saat 23:59)
Sitede gördüğünüz isimler kesin, değişmez, mutlak tercihler değil.

Onerinizi ekibimizin ilgilileriyle paylasacagim.

O kısmın istasyon ve elektromekanik ihalesini yaparken bu önerilerinizi degerlendirip doğru isimlerle yola devam edeceğiz.

Önerileriniz için teşekkür ederim.

Yalçın EYİGÜN
İBB Raylı Sistem Müdürü

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18157
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 22 Oca Pzr, 2012 13:03

Hakan doğru adrese yazmışsın öncelikle onu söyleyeyim :) Yalçın Bey bulunduğu konumdan dolayı işi ile ilgilenenlerden değildir, gayet ilgili ayrıca kendisine ulaşanlarıda memnuniyetle dinler, umarım önerinide dikkate alacaktır. Burada hani fazlada açmak istemiyorum da eğer senin yazdıklarını inceleyip ikna olursa böyle olacak dediği zaman olacaktır, en azından bana kendisi hep bu şekilde anlatıldı :)

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 22 Oca Pzr, 2012 13:34

Esat Esenkent istasyonunun şu anki adını almasında, katkıları olan kişilerden birini tanıyorum ve Yalçın beyin de doğru olanı yapma konusunda açık fikirli olduğunu da ondan öğrendim. Neredeyse bütün ömrümü Pendik'de geçirmiş biri olarak da Pendik'i Pendik'in belediye başkanından bile daha iyi tanıyorum, hatta belki benden daha eski Pendik'lilerden bile, çünkü çocukken atlardık bisiklete bütün yollar bizimdi.

Eğer Tavşantepe ve Kurfalı isimleri kullanılırsa, insanlar şimdiki gibi hat taa Yakacık'a (Yakacık anadolu yakasını kuş bakışı gören ve E-5'e 4-5 km mesafede bir yer) nasıl çıkacak ya da metro Kaynarca'ya (Fevzi Çakmak caddesi ya da Deniz caddeleri Kaynarca çarşısıdır) gerçekten gelecek zannından kurtulacağız ve gerçeklerle yüzleşeceğiz.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18157
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 22 Oca Pzr, 2012 13:46

hat taa Yakacık'a (Yakacık anadolu yakasını kuş bakışı gören ve E-5'e 4-5 km mesafede bir yer) nasıl çıkacak ya da metro Kaynarca'ya (Fevzi Çakmak caddesi ya da Deniz caddeleri Kaynarca çarşısıdır) gerçekten gelecek zannından kurtulacağız ve gerçeklerle yüzleşeceğiz.
Eh, işte bizim İstanbul halkımızın kent algısı :) haksızlar demiyorum verdiğin örnek çok doğru, Yakacık dersen bende E-5 ten tabela ile sola doğru çıkan yolu bilirim :) sende zaten doğru kişiyi duymuş ve ulaşmışsın ben artık bunun düzeltileceğine inanıyorum, şahsen tanışma şansım olmadı ama az çok çalışma sistemini yapısını biliyorum, bu yüzden de değişir diye ümit ediyorum.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5586
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 23 Oca Pzt, 2012 10:11

Bravo Hakan!

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18157
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 26 Oca Prş, 2012 16:37

http://www.haber7.com/haber/20120126/Ka ... GALERI.php
Dünyaca ünlü Paris, Moskova, Londra ve New York metrolarını aratmayacak Kadıköy-Kartal metrosunda geri sayım başladı. Haber 7 hattaki son durumu yerinde inceledi.

Anadolu yakasının trafik sorununa çare olacak en önemli çözümlerden biri olan Kadıköy-Kartal Metrosu’nun yüzde 98’i tamamlandı.. Sadece istasyonlarda küçük rötuşlar ve duraklarda çevre düzenlemesi kaldı.

Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5586
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 26 Oca Prş, 2012 16:49

Dünyaca ünlü Paris, Moskova, Londra ve New York metrolarını aratmayacak Kadıköy-Kartal metrosunda
Huuu … en korkuncu: Metro TÜNELLİ olacak! Yani, o sayılan metroları unutturacak valla. Paris, Moskova, hele hele Niyork, neymiş yani, yüz senelik, eski ucube şeyler. Bak, bizde ne güzel, kalıp istasyonlu, hatt-e kurt oldu yeho, öyle garip garip Londura kol bacak falan yok! Afferim.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18157
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 26 Oca Prş, 2012 17:01

Benim en çok hoşuma giden detay:
Resim

yolcular ola ki yanlış trene binmesinler diye, hani başka model gelirse binmeyin buna bineceksiniz tabelası. Yönlendirme standartı? O SATANdarttır o yüzden bize gelmez.

btgn
Yıllık Paso
Mesajlar: 425
Kayıt: 08 Tem Prş, 2010 17:34

Mesaj gönderen btgn » 26 Oca Prş, 2012 22:41

Bu hat banliyö hattı olarak planlansa daha iyi olabilir miydi? Hattın Doğu ucu Tuzla'da TCDD'nin şimdiki hattına bağlı olsa Batı ucunda da Ayrılıkçeşme İstasyonundan sonra Marmaray hattına bir makasla bağlansa daha verimli bir hat oluşturulabilir miydi acaba? Anahat trenleri zorunlu olmadıkça bu hatta girmeyecek ama Marmaray hattında kullanılan vagonların aynısı kullanılacak. Bu sayede farklı işletmeler de yapılabilirdi. Mesela Gebze - S.gökçen - Atatürk Havalimanı gibi.
Resim

Cevapla

“Metro Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön