ist-B.03:03 » Marmaray Projesi [İnşaat Süreci]

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 15 Oca Pzr, 2012 02:00

Esat yazdı:
oglcan yazdı:Rayların arasında kırmızı halı...Güzel olmuş.
Sınır tanımayız :)

Mehmet BC1 şeklinde açılamaz :) CR3 kapsamında BC1 kapsamındaki tünel kesimi içinde ray döşeme ve sinyalizasyon biter ise CR3 kısmen açılabilir, ki biz buna Türkçe' de Ayrılıkçeşme ile Kazlıçeşme arası diyoruz :D:D hani tünel Kazlıçeşme'ye kadar diye öyle dedim bak yine iyimser davranıyorum.

Kalın harfler ile işaretlediğim noktaya dikkatini çekmek için onu kalın olarak işaretledim, ha bana göre sorun isterseniz elinde bayraklı düdüklü ve ray çatapatlı yol memurları koyarakta işletebilirsiniz, sıkıntı yok.
valla açılışı ben yapmıycam :) devletlü yapacak. cr3 şartnamesinde de bu kısmı önce bitireceksin diye koydular. sinyal işi önemli. bugün bir kez daha anladık :) elektrikler kesildi sinyal sistemi bozulmuş. 10 saattir emtro çalışmıyor.

ama senin düdüklü amca çok iyi fikir :)

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5585
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 15 Oca Pzr, 2012 13:51

Mesela raylara gül falan dökerlerdi.
Yok, o tipik bir İranlı jesti olurdu :D

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18156
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 15 Oca Pzr, 2012 15:12

Valla benim için üzücü tabii çünkü bir iki kere söyledim ben söylediğim zaman kıymeti olmuyor illa sorun yaşamak gerekiyor sinyalizasyonun önemini anlamak için :)

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

budget 2012

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 15 Oca Pzr, 2012 15:43

Valla benim için üzücü tabii çünkü bir iki kere söyledim ben söylediğim zaman kıymeti olmuyor illa sorun yaşamak gerekiyor sinyalizasyonun önemini anlamak için
abi sen söylediğin zaman kıymeti olmaz olur mu? bunu nerden çıkardın. bizim için senni dediğin kısım önemli. işin teknik kısmı senin dediğin gibi. ama iş gelip siyasi karar vericilere kalıyor. adam mart 2014'te seçime girecek. o tarihe bitir diyor. bu kısmı böyle.

neyse 2012 bütçesinde marmaray nasıl yer almış ona bakalım:

http://www.rayturk.net/?p=2414
Ulaştırma Bakanlığı 2012 bütçesinde 1998E010050 proje koduyla yer alan Gebze-Haydarpaşa, Sirkeci-Halkalı Banliyö Hattının iyileştirilmesi ve Demiryolu Boğaz Tüp Geçişi inşaatı kapsamında 13.558 m Tünel (1387 m,Batırma Tüp), 63 km Banliyö Hattı Üçüncü Hat ilavesi. Üstyapı ve Elektromekanik Sistem Yenilenmesi, Demiryolu Aracı imali işlerini kapsayan Marmaray Projesi 2012 bütçe bilgileri aşağıdadır.

1998 yılında bütçeye giren Marmaray Projesinin tüm etaparıyla 2015′te tamamlanması hedeflenmektedir. Projenin toplam maliyeti 7.176.211.000 TL kredi olmak üzere 8.257.482.000 TL’dir. 2011 yılı sonuna kadar kümülatif harcama tutarı 3.721.051.000 TL kredi olmak üzere toplam 4.297.332.000 TL’dir. İşin finansal gerçekleşme oranı ise; % 52′dir.

2012 bütçesinde yer alan tutar; 950.000.000 TL kredi olmak üzere toplam 1.056.383.000 TL’dir. 2012 yılı sonunda hedeflenen kümülatif gerçekleşme finansal oranı; 5.353.715.000 TL’dir. 2012 yılı sonunda gerçekleşen finansal oran; % 64 olması hedeflenmektedir. Özetle işin % 36′lık kısmı 2013 ve sonrasına kalacaktır.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18156
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 15 Oca Pzr, 2012 16:19

Karar verici = Boşa hava atıcı. Doğru, amaç tabii ki tünelden bir tane tren geçirmek olacak, makasların hepsi manuel olarak ayarlanıp kilitlenmiş olacağından herhangi bir risk söz konusu olmayacak, o tarihte 1 tane dizi hatta indirilip bir uçtan bir uca kıtalararası yolculuk etmiş olacak ve bu prim yapacak, doğru.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 15 Oca Pzr, 2012 16:58

bc1'in bütçesini de ayrıca çıkardım. işin finansal olarak % 71'i bitmiş durumda. ayrılan bütçeye bakılırsa bu sene % 10'luk bir ilerleme olacak. 2013 ve sonrasına da % 19'luk iş kalacak. fiziki ilerleme finansal gerçekleşmeye hemen hemen eşittir sanırım. çok fark olmasa gerek.


http://www.rayturk.net/?p=2419
Kazlıçeşme-Ayrılıkçeşme tüp geçit inşaatı 2012 bütçe bilgileri

Gebze-Halkalı arasındaki 76 km uzunluğunda olan Marmaray Projesinin 13 km’lik BC1 etabını kapsayan Demiryolu Boğaz Tüp Geçişi İnşaatının 2012 bütçesi aşağıdadır.

2001′de bütçeye giren inşaat 2013′te tamamlanacaktır. Proje tutarı; 3.530.409.000 TL kredi olmak üzere 4.165.883.000 TL’dir. 2011 yılı sonu itibariyle kümülatif gerçekleşme tutarı; 2.487.484.000 TL kredi olmak üzere toplam 2.935.231.000 TL’dir. Kazlıçeşme-Ayrılıkçeşme arasının finansal gerçekleşme oranı; % 71′dir.

2012 yılı bütçesinde 356.315.000 TL kredi olmak üzere toplam; 420.452.000 TL olarak yer almıştır. 2012 yılı sonunda hedeflenen kümülatif tutar; 3.355.683.000 TL olacaktır. 2012 yılı sonu itibariyle inşaatın finansal gerçekleşme oranının % 81 olması hedeflenmektedir. 2012 yılında işlerde % 10′luk bir ilerleme kaydedilecektir.

İnşaatın 2013 yılına kalan tutarı 810.200.000 TL olacaktır. Özetle işin % 19′luk kısmı 2013 yılına kalacaktır.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 17 Oca Sal, 2012 23:59

tahmini kazı oranlarını çıkardım.

http://www.rayturk.net/?p=2646

Ayrılıkçeşme-Kazlıçeşme tüp geçit inşaatının fiziki ilerleme durumlarına göre en arkada kalan Sirkeci istasyonu ile ilgili bilgiler aşağıdadır.

Delme tünel sistemi ile yapılan Sirkeci İstasyonunda toplam kazı miktarı yaklaşık 200.000 m³’tür. Şu ana kadar ise 130.000 m³ kazı yapılmıştır. 70.000 m3 daha kazı yapılacaktır. Kazı gerçekleşme oranı % 65′tir. İşin 3′te 2′lik bölümü tamamlanmıştır.

Sirkeci istasyonunda 1 gidiş 1 geliş olmak üzere 2 det ana hat tüneli, bu 2 tünelin ortasında yer alan yolcuların sirkülasyonunu sağlayacak olan 1 adet orta tünel olma üzere doğu-batı aksında ilerleyen toplam 3 adet uzun tünel bulunmaktadır. Bu 3 tünelden birbirine geçiş yapabilmek için 6 adet çift taraflı geçiş tünelleri bulunmaktadır. (Bu 6 sayısı revize olasılığı vardır). Ayrıca istasyon akzıalrının yapılabilmesi için2 büyük şaft bacası bulunmaktadır. Son olarak istasyona yolcu erişimi için Vilayet ve Gar yanında olmak üzere 2 adet giriş-çıkış bağlantı tüneli bulunmaktadır. Tüm bu bölümleri kabaca ele aldığımızda 200.000 m3′lük kazının ortalama tahmini dağılımları şöyle olabilir:

Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18156
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 18 Oca Çrş, 2012 00:05

Mehmet Sirkeci için 3. bir tünel yapılacak diye bir bilgi almıştın projede çalışan birisinden, eğer böyle bir durum varsa o kazı miktarıda artmıştır diye düşünüyorum.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 18 Oca Çrş, 2012 12:07

onu teyid edemedim abi. sanırım gar yanındaki girişi ek tünel zannediyor. çok ayrıntılı bilgi alamadım. yok varsaymak gerek.

yukarıdaki kazı miktarları kesin rakam değil. benim dışardan bakarak tahmin yürüttüğüm rakamlar. kesin rakam toplam 200 bin m3 kazı yapıalcağından yola çıkarak istasyonun planına bakarak oran orantıdan dağıtmaya çalıştım. tutarsızlık varsa söylersen memnun olurum.

kalan kazı miktarı da 70.000 m3.

bunun önemli miktarı vilayet ve gar girişinden tünel sitasyona bağlanan 2 uzun yaya tüneli önemli bir metraj tutar diye düşündüm. birinden 25.000 m3 çıakr diye tahmin ettim. sizce? doğru mudur.

birde arkeolojiden dolayı girilemeyen batı şaftı ve o şafttan içeri dağılım tünelleri.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18156
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 18 Oca Çrş, 2012 12:28

sanırım gar yanındaki girişi ek tünel zannediyor.
:) ne diyeyim ben şimdi, a mı diyeyim b mi diyeyim? :) ehü, keşke Marmaray da çalışma imkanım olsaydı, bak ben emin olurdum onun ne tüneli olduğuna :D

Ehmm, ee Mehmet bence o tünellerin uzunluk ve çaplarını bilmeden metreküp hesabını göz ile çıkartamayız, yani ben çıkartamam ama göz kararı bir şey soruyorsan o iki tane erişim şaftı o rakamdan fazla toplar, kıyasıda alttaki tünellere göre yapıyorum, vilayet tüneli ile ilgili soruna da yukarıda sebepten doğrudur yanlıştır diyemem. Sonuçta "π.H.D2 / 4" dir, henüz bunun aksi ispatlanamadı :)

Bu formüle göre eğer peron boyu yani araç yanaşan tünel 300 metre ise 15.000 m3 yapıyor 40.000 değil, o da tünel genişliğini 8 metreden hesapladığım için ama öyleydi diye hatırlıyorum 6 metrelik metro tüneli gibi değildi.

Bu durumda bize gerekli olan bilgiler Şaft derinlikleri ve çapı, istasyon tüneli uzunlukları ve çapı (aşağı yukarı biliyoruz) peron erişim tüneli uzunluk ve çapı (yaklaşık tahmin edebiliriz), projede görünen sanırım mezanin alanları ebatları, ve o iki erişim tünelinin uzunluk ve çapı, ondan sonra sana istediğin hesabı çıkartayım :D

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 18 Oca Çrş, 2012 12:47

Esat yazdı: Ehmm, ee Mehmet bence o tünellerin uzunluk ve çaplarını bilmeden metreküp hesabını göz ile çıkartamayız, yani ben çıkartamam ama göz kararı bir şey soruyorsan o iki tane erişim şaftı o rakamdan fazla toplar, kıyasıda alttaki tünellere göre yapıyorum, vilayet tüneli ile ilgili soruna da yukarıda sebepten doğrudur yanlıştır diyemem. Sonuçta "π.H.D2 / 4" dir, henüz bunun aksi ispatlanamadı :)

Bu formüle göre eğer peron boyu yani araç yanaşan tünel 300 metre ise 15.000 m3 yapıyor 40.000 değil, o da tünel genişliğini 8 metreden hesapladığım için ama öyleydi diye hatırlıyorum 6 metrelik metro tüneli gibi değildi.
peron boyu 300 m olabilir ama tünel daha fazla. 350 alabilirsin. tünel genişliği de 8 m'den fazladır diye tahmin ediyorum. çünkü tünelde peronda var ve genişçe yapılmış. kabaca 10 alsak?

Resim

Bu durumda bize gerekli olan bilgiler Şaft derinlikleri ve çapı,
şaftın çapı 5 m idi. geçen sene gittiğimde sormuşlardı. yanlış hatırlamıyorsam. şaftın derinliği ise 50 civarında olması lazım. bu bilgiler ışığında 5.000 m3'ten fazla çıkar sanırım?

istasyon tüneli uzunlukları ve çapı (aşağı yukarı biliyoruz)
2 ana hat tünelin ortasındaki tünel. nispeten kısa olan.
peron erişim tüneli uzunluk ve çapı (yaklaşık tahmin edebiliriz), projede görünen sanırım mezanin alanları ebatları, ve o iki erişim tünelinin uzunluk ve çapı, ondan sonra sana istediğin hesabı çıkartayım
gar girişinden perona 200-250 m mesafe vardır. bayağı dolambaçlı orası.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18156
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 18 Oca Çrş, 2012 13:02

kabaca 10 alsak?
UBAK ın ve Başbakan' ın açılış törenlerini fazla izleme Mehmet, :) üste bir de okul yap, 10 ayda bitir, haydi koçum ver bu koyunu bize :) kaç dakka pazarlık edicez :D

Kilitli

“Marmaray Projesi [İnşaat Süreci]” sayfasına dön