ist-L.02 » 3.Köprü ve Kuzey Otoyolu İhale Süreçleri

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 15 Ağu Pzt, 2011 17:48

doğaya zarar vermemesi düşünülemez. mutlaka zarar verir. ama ne kadar zarar verir? katlanılablir bir zarar mı yoksa yok edici bir zarar mı? anadolu yakasında resme ormanın ortasından geçiyor. tem tepesütünden kavacık'a giden ve sağlı sollu orman olan bölgeden çavuşbaşı hekimbaşı çizgisinden çekmeköye direk bir koridor açılacak. manyakbir katliam olur. ümraniye ile çavuşbaşı köyü birleşir artık. şimdi orda ormandan geçiliyor. bir müddet sonra katliam.

o yüzden köprünün güneye alınmasın savunmak doğru olabilir.

oglcan
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 167
Kayıt: 06 May Çrş, 2009 19:30

Mesaj gönderen oglcan » 15 Ağu Pzt, 2011 18:50

Köprünün kendisi zarar vermeyebilir ama çevresindeki yapılaşma oradaki ormanları öldürür.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18156
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 27 Ağu Cmt, 2011 01:09

http://www.rayturk.net/?p=28676
CHP İstanbul Milletvekili Mahmut Tanal tarafından açılan davada, Bilirkişi Heyeti Raporu, İstanbul 2. İdare Mahkemesi Başkanlığı’na gönderildi. Bilirkişi Heyeti Raporu’nun “Değerlendirmeler” bölümünde, “Dava konusu Kuzey Marmara Otoyolu Planı değerlendirildiğinde alt ölçekli plan kararlarının üst ölçekli planda yer almadığı bu bakımdan da uygun olmadığı tespit edilmiştir” denildi.

Raporda, şu ifadeler yer aldı:

“Gebze ve Kınalı noktalarında TEM’den ayrılan yeni bir çevreyolu ile bağlantılı olan 3. köprünün ayakları Anadolu yakasında Poyrazköy, Avrupa yakasında Garipçe üzerinde yer alacaktır ve köprü geçişi güzergahı itibariyle kentin kuzeyinden bypass olarak geçmektedir. Bu bakımdan da transit amaçlı kullanım öncelikli olduğu için kent içi ulaşım sistemini rahatlatması söz konusu olmayacaktır.

Yapımına gerekçe olarak gösterilen transit trafiğin boğaz geçişlerindeki payı sadece yüzde 2-3 dolayındadır ve bu pay, yeni bir transit ulaşım odaklı köprü yapımını gerektirmeyecek derecede düşüktür.

Prof. Dr. Lale Berköz, Doç. Dr. Funda Yirmibeşoğlu, Y. Doç. Dr. Özhan Ertekin imzalı raporun sonuç bölümünde de şöyle denildi:

“Yukarıda belirtilen değerlendirmeler sonucunda, 17.06.2010 tarihinde onaylanarak 01.09.2010 tarihinde askıya çıkarılan 1/25.000 ölçekli Kuzey Marmara Otoyolu Nazım İmar Planı’nın iptali istemiyle İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanlığı’na karşı açılan davada Bilirkişi Heyeti; dava konusu işlemin planlama tekniklerine, şehircilik ilkelerine, kamu yararına ve imar mevzuatına uygun olmadığı kanısına varmıştır.
Valla ben bir vatandaş gözü ile bu bilirkişi raporuna imzamı atarım, yük taşımacılığı konusuna daha akılcı ve gerçekçi çözümler bulmak varken hala kamyonlara tırlara köprü icat etmekten başka iş yapamıyoruz, kaldı ki bu güzergah ile yük taşımacılığında fiyat artışınıda körüklüyoruz çünkü köprü ta cehennemin dibine bir kaç km mesafeden geçiyor. Ben de yıllar İstanbul trafiğinde direksiyon çevirmiş biri olarak o köprünün kent içi trafiğe hiçbir katkısı olacağına inanmıyorum, ve bu kararın altında siyasi bir gerekçe arayanlar olursa onları da esefle kınarım. Asıl altında siyasi gerekçe aranması gereken yer bilirkişi kurullarını, çevre koruma kurullarını lağv ederek istediğimi yaparım ben bu alemin kralıyım mantığını kurmaya çalışmaktır. Umarım bu gerçekleşmez, çünkü ben bu akıla, bu mantaliteye ve siyasete inanmıyorum, bunun için seçmen olmadım, bu yönetimin bir seçmeni olarak bu yapılanlarıda yakıştıramıyorum. Başkalarının geçmişte ne yaptığı ya da tekrar bir şekilde iktidar olursa ne yapacağı bizi ilgilendirmez, beni ilgilendiren biz gerçekten samimiyet ile iş yapıyormuz kısmı olur.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 27 Ağu Cmt, 2011 01:23

3. köprünün nakkaştepe ile ortaköy arasına yapılmasına fitim. ataşehir-çamlıca otoyolu 3. köprüye tünelle bağlanır. ortaköye geçince de tünelle hasdal-kağıthane otoyoluna bağlanır. hasdal-başakşehir arasında kuzeyden bir çevre yolu projesi var. o devam ettirilir. köprüden yht geçmesi de şart ayrıca.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18156
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 29 Ara Prş, 2011 17:22

Malum daha önce ihalenin ertelendiği haberi yayınlanmıştı, bugün çıkan bir haberde ihalenin 10 Ocak tarihinde kesin yapılacağı yeni bir erteleme olmadığı fakat yüklenicilerin talebi üzerine 950 milyon tl. olarak yüklenici üzerine yıkılan kamulaştırma bedeli 400 milyon tl. ye düşürülmüş, bu rakam üzerinde çıkacak tüm bedeli devlet yüklenecek.

http://www.lojiport.com/haberdetay/3.-B ... endi/31743
Yetkililer, yatırımcıların, kamulaştırma bedelinde de iyileştirme talebinde bulunduğunu belirterek, bu çerçevede bazı değişikliklerin yapıldığını söyledi. Yetkililer, proje kapsamında gündeme gelecek kamulaştırma işlemlerinde yatırımcı yükümlülüğünün, 950 milyon TL'den önce 700 milyon TL'ye, ardından 400 milyon TL'ye çekildiğini söyledi. Karayolları Genel Müdürlüğü, bu konuda sözleşme ve şartnamede gerekli değişikliği bir zeyilname ile hayata geçirdi.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18156
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 10 Oca Sal, 2012 21:36

Bu başlığıda değiştiricem, 3. Köprü İhaleye Çıkamıyor diye :) ee demiştim bir yerde patlayacak bu yerim dar oynayamıyorum dalgası, bak patladı. İkide bir de süre istemeler, yok hazırlanamadık süre verin, o yetmedi parayı düşürün, o da olmadı hepsini siz yapın biz sadece işletelim diyecekler bir de üstüne, bu müteahhitler ne uyanık be.

http://ekonomi.milliyet.com.tr/3-kopru- ... efault.htm

hiç alıntı yapmıyorum, her sitede haberden alıntı var, linkler var. Sadece iptal gerekçesi çok güzel "HİÇ TEKLİF VERİLMEDİĞİ İÇİN" :)

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 10 Oca Sal, 2012 22:30

inşaallah güzergahta değişir. veya tüpe döner. demiryolu geöişine döner inşaallah.

http://www.rayturk.net/?p=2178

akşam haberlerde başbakan "gerekirse milli bütçeden yaaprız" demiş. bunun getirisi ne olur? götürüsü ne olur?

Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18156
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 10 Oca Sal, 2012 22:38

Zaten üzerinden demiryolu geçecek şekilde revize edilmemişmiydi?

Ben tüp geçiş projelerine taraftar değilim, hiç olmasın demiyorum belki kuzeyde daha mantıklı ve doğruda olabilir ama güneydeki bayağı bir kaynak israfı oldu gibi, neyse mevzuyu dağıtmayayım.

Bilmem bu kadar firma ihale şartnamesi alıp teklif vermiyorsa ortada kesin bir dümen var, başka açıklaması olamaz bence. Muhtemelen hükümetin artık ihaleleri parası olan gelip yapsın tarzı yaklaşımını firmalar benimsemiyor, 2012 marduk gelecek, o gelmese zorla mehdiyi getirecekler, savaş çıkacak dolayısı ile kimse önünü görmüyor, bence gerçekten bu köprüyü yapacak (zoraki ödediğimiz deprem vergisi dışında) bir kaynak varsa kendisi yapsın derim.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 10 Oca Sal, 2012 22:48

başbakanın son ifadelerini okudum. "beyefendiler" diye bir sözü var. aralarında anlaşmışlar gibi imalarda bulunmuş. tanıdığım başbakan bu işi böyle yarıda bırakmaz. o firmalara da faturayı keser. gizli duvar örer onların önüne. köprüyü yapacak adamı da bulur.


esat demiryoluna döndü de biraz zayıf ihtimal gibi duruyordu. körfezdeki gibi son dakika hamlesiyle çıakrtılacak diye korkuyordum.

Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18156
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 10 Oca Sal, 2012 22:50

Mehmet Kasım yazdı:esat demiryoluna döndü de biraz zayıf ihtimal gibi duruyordu. körfezdeki gibi son dakika hamlesiyle çıakrtılacak diye korkuyordum.
Önce bir çıkarttılar sonra tekrar koydular ya projenin içine, bende o yüzden herhalde tekrar çıkartmazlar diye düşünüyorum, kötü bir cümle oldu ama aslında konunun özüne yaklaştı gibi.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 10 Oca Sal, 2012 23:02

peki bu iptalin gerçek nedeni nedir?

bu süreç güzergah değişikliğini tetikler mi? hacıosmana dönerler mi?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18156
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 10 Oca Sal, 2012 23:07

Bana göre:
peki bu iptalin gerçek nedeni nedir?
iptal gerekçesi teklif verilmemesi :) teklif verilmemenin gerekçesi hakkındaki düşüncemi yazmıştım, şöylekine;
Muhtemelen hükümetin artık ihaleleri parası olan gelip yapsın tarzı yaklaşımını firmalar benimsemiyor,
bu süreç güzergah değişikliğini tetikler mi? hacıosmana dönerler mi?
sanmıyorum, ama çok paramız var bir proje daha yaptırırız diyorlarsa bilemem, varmış para Başbakan var diyor.

Kilitli

“Karayolu Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön