o köprü geçici hat için burada:

tren şafta gelince kıvrılıyor dediğim nokta bu:

Demin ki mesajımda buna da değinecektim ama Sirkeci yi de öldürmeyi kafalarına taktıkları için dile getirmedim, işin doğrusu budur. O son resimdeki eflatun çizgi hem ikinci resimde olduğu gibi eski hatta bağlı kalmalı, hemde yeni tünel hattına bağlanmalı, bu sayede Sirkeci bir BAŞGAR olma özelliğini devam ettirir, kaldı ki gördüğüm baktığım tüm örnekler bu işin doğrusu bu diyor ama bu projeyi yapanların doğruları başka gibi.Mehmet Kasım yazdı:o geçici hat aslında çok şey anlatıyor. kazlıçeşme tren istasyonu hizmete açılınca, o geçici hat kalsa ve daimi bir hat olsa. o da yüzeyden giden hatta dahil olup trakyadan gelen trenlerin sirkeci'ye gelebilmesi sağlansa güzel olurdu.
bir de bu resim benim kafayı biraz karıştırdı, yol nereden itibaren yer altına doğru girecek? karayolunu geçtikten sonra mı? yoksa önce mi? Mehmet gelebilirsem inşallah burayı kesin bir görmemiz lazım dünya gözüyleMehmet Kasım yazdı:
kazlıçeşme-halkalı arası 2013'te kapatılacak. yani geçici yolu 1.5 sene kullanacağız.ikinci resimde: kırmızı hat şu an trenlerin işlediği tek hat, onun yanındaki yol sökülmüş durumda, eflatun ise daha öncede üstüne tartıştığımız kazılı alan, burada Mehmet' in anlatımı ile hem geçici olarak banliyö trenlerinin işleyeceği hat (kapatılmayacakmıydı bu hat komple)
işte buna bende takıldım. acaba 3. hat gerçekten bumu olacak? 3. hattın kazlıçeşme-zeytinburnu arasından başlayacağını düşündüm hep. birde marmarayda yedikule'de istasyon olmadığı için kazlıçeşme-şaft arasının 3 hat olmasının esprisi nedir acaba?hem de Marmaray' ın 3. hattı burası olacak. Ben burada normal Sirkeci yoluna bağlı çizdim.
aylardır bu sorunun cevabını arıyorum. ama köprüden sonra tünele girecek sanırım. istasyon planında köprüye kadar ince bir çizgi şeklinde ray hattı görünüyor. eğer istasyondan hemen sonra tünele dalış başlasa istasyon planında az çok belli olurdu sanırımbir de bu resim benim kafayı biraz karıştırdı, yol nereden itibaren yer altına doğru girecek? karayolunu geçtikten sonra mı? yoksa önce mi? Mehmet gelebilirsem inşallah burayı kesin bir görmemiz lazım dünya gözüyle
evet bendeki kanaatte öyle oluştu. istasyon resminde 2 katener görünüyor. doğuya doğru 2 katener var.Neyse, dediğim gibi anlattıkların ve resimler ışığında önceki mesajda yazdığım gibi 3. yol büyük olasılık ile istasyon çıkışında Zeytinburnu'na doğru başlayacak gibi,
yeni istasyon eskisinin 200-300 m doğusuna yapılıyor. makas sığmaz derken eski istasyon yıkılacak galiba. zeytinburnu ile kazlı arasına makas yapılır.çünkü yeni istasyon eskisinin doğusuna yapılıyor anladığım kadarı ile. oraya bir makas bölgeside sığmaz,
köprünün doğusunda da tünele giriş için alçalma olacak orayı da geçtik,
bencedegeriye kalan tek ihtimal Kazlıçeşme istasyon ile Zeytinburnu istasyon arasında bir makas bölgesi ve 3. yol başlangıcı olacak gibi.
Yedikule’den Yenikapı’ya tünel kazan Tünel Delme Makinesi (TBM), Yenikapı kuyruk tünelinin en batı ucundaki bölüme ulaşarak görevini tamamlamıştır. Böylece Yedikule-Ayrılıkçeşme arası TBM tünelleri çift hatlı olarak delme işlemi tamamlanmıştır.
NATM metodu ile delinen Sirkeci istasyon tünellerindeki çalışmalar bir süre daha devam edecektir. Yedikule-Kazlıçeşme arasında ise aç-kapa ve geçişler imal edilecektir