ist-B.03:03 » Marmaray Projesi [İnşaat Süreci]

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 18 Ara Pzr, 2011 23:50

o geçici hat aslında çok şey anlatıyor. kazlıçeşme tren istasyonu hizmete açılınca, o geçici hat kalsa ve daimi bir hat olsa. o da yüzeyden giden hatta dahil olup trakyadan gelen trenlerin sirkeci'ye gelebilmesi sağlansa güzel olurdu.

o köprü geçici hat için burada:

Resim

tren şafta gelince kıvrılıyor dediğim nokta bu:

Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18156
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 18 Ara Pzr, 2011 23:52

Ben olaydan anladığımı kısaca resmedeyim

Resim
İlk resim her zamanki gibi mevcut durumu boş gösteriyor,

ikinci resimde: kırmızı hat şu an trenlerin işlediği tek hat, onun yanındaki yol sökülmüş durumda, eflatun ise daha öncede üstüne tartıştığımız kazılı alan, burada Mehmet' in anlatımı ile hem geçici olarak banliyö trenlerinin işleyeceği hat (kapatılmayacakmıydı bu hat komple) hem de Marmaray' ın 3. hattı burası olacak. Ben burada normal Sirkeci yoluna bağlı çizdim.

üçüncü resim: turuncular Marmaray tünelden gelen yollar, aşağı yukarı mevcut yolun geometrisine oturacak, eflatunda da 3. yolumuz, Marmaray bitimi ile birlikte sisteme bağlanması gerekiyor, bu ancak ya çizdiğim gibi tünel girişi öncesinde ya da Kazlıçeşme istasyon çıkışından sonra bir yerde olacak. Ben tünel öncesinde olacak şekilde çizdim. Kırmızı daire içindeki alanlar ise bu 3. yolun kullanılabilmesi için inşa edilmesi gereken kruvazman makas bölgesi ihtimalleri. Ya tünel çıkışında yapılacak, ya da köprü geçiş sonrası istasyon öncesinde.

Benim tahminim, yapılmış olan köprü bu 3. yolun köprüsü, diğer 2 yol için daha sonra bir köprü inşa edilecek, ve eğer yeni Kazlıçeşme istasyonu bu çizdiğim daire civarında bir yerde ise makas bölgesi istasyonun batı tarafında da yer alabilir. Tünel ağzı çok olası değil ama yine de çizdim, o aradaki kurp bölgesinde de böyle bir makas bölgesi inşa edilemez, edilmemeli.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18156
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 18 Ara Pzr, 2011 23:58

Mehmet Kasım yazdı:o geçici hat aslında çok şey anlatıyor. kazlıçeşme tren istasyonu hizmete açılınca, o geçici hat kalsa ve daimi bir hat olsa. o da yüzeyden giden hatta dahil olup trakyadan gelen trenlerin sirkeci'ye gelebilmesi sağlansa güzel olurdu.
Demin ki mesajımda buna da değinecektim ama Sirkeci yi de öldürmeyi kafalarına taktıkları için dile getirmedim, işin doğrusu budur. O son resimdeki eflatun çizgi hem ikinci resimde olduğu gibi eski hatta bağlı kalmalı, hemde yeni tünel hattına bağlanmalı, bu sayede Sirkeci bir BAŞGAR olma özelliğini devam ettirir, kaldı ki gördüğüm baktığım tüm örnekler bu işin doğrusu bu diyor ama bu projeyi yapanların doğruları başka gibi.
Mehmet Kasım yazdı:Resim
bir de bu resim benim kafayı biraz karıştırdı, yol nereden itibaren yer altına doğru girecek? karayolunu geçtikten sonra mı? yoksa önce mi? Mehmet gelebilirsem inşallah burayı kesin bir görmemiz lazım dünya gözüyle :)

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 19 Ara Pzt, 2011 00:05

ikinci resimde: kırmızı hat şu an trenlerin işlediği tek hat, onun yanındaki yol sökülmüş durumda, eflatun ise daha öncede üstüne tartıştığımız kazılı alan, burada Mehmet' in anlatımı ile hem geçici olarak banliyö trenlerinin işleyeceği hat (kapatılmayacakmıydı bu hat komple)
kazlıçeşme-halkalı arası 2013'te kapatılacak. yani geçici yolu 1.5 sene kullanacağız.


hem de Marmaray' ın 3. hattı burası olacak. Ben burada normal Sirkeci yoluna bağlı çizdim.
işte buna bende takıldım. acaba 3. hat gerçekten bumu olacak? 3. hattın kazlıçeşme-zeytinburnu arasından başlayacağını düşündüm hep. birde marmarayda yedikule'de istasyon olmadığı için kazlıçeşme-şaft arasının 3 hat olmasının esprisi nedir acaba?

istasyon planında doğuya doğru 3. hat görünmüyor.

Resim

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 19 Ara Pzt, 2011 00:08

bir de bu resim benim kafayı biraz karıştırdı, yol nereden itibaren yer altına doğru girecek? karayolunu geçtikten sonra mı? yoksa önce mi? Mehmet gelebilirsem inşallah burayı kesin bir görmemiz lazım dünya gözüyle
aylardır bu sorunun cevabını arıyorum. ama köprüden sonra tünele girecek sanırım. istasyon planında köprüye kadar ince bir çizgi şeklinde ray hattı görünüyor. eğer istasyondan hemen sonra tünele dalış başlasa istasyon planında az çok belli olurdu sanırım

Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18156
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 19 Ara Pzt, 2011 00:12

Mehmet senin yazdıkların ve gösterdiğin resimler ışığında baktığımda yanlış çıkarımda bulunmuşum sanırım.

Evet o yol kesinlikle geçici olacak gibi, yani geçici olmasa bile Marmaray sonrasında şu an ki bağlantı ile kullanılmayacağı için geçici diyorum, yoksa bana kalsa kesinlikle Sirkeci aktif olarak kalmalı, kafamda bir fikirler canlandı ama bunları forum ortamında anlatmak zor :( bir site daha açmamız lazım :D

Neyse, dediğim gibi anlattıkların ve resimler ışığında önceki mesajda yazdığım gibi 3. yol büyük olasılık ile istasyon çıkışında Zeytinburnu'na doğru başlayacak gibi, çünkü yeni istasyon eskisinin doğusuna yapılıyor anladığım kadarı ile. oraya bir makas bölgeside sığmaz, köprünün doğusunda da tünele giriş için alçalma olacak orayı da geçtik, geriye kalan tek ihtimal Kazlıçeşme istasyon ile Zeytinburnu istasyon arasında bir makas bölgesi ve 3. yol başlangıcı olacak gibi.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 19 Ara Pzt, 2011 00:31

Neyse, dediğim gibi anlattıkların ve resimler ışığında önceki mesajda yazdığım gibi 3. yol büyük olasılık ile istasyon çıkışında Zeytinburnu'na doğru başlayacak gibi,
evet bendeki kanaatte öyle oluştu. istasyon resminde 2 katener görünüyor. doğuya doğru 2 katener var.
çünkü yeni istasyon eskisinin doğusuna yapılıyor anladığım kadarı ile. oraya bir makas bölgeside sığmaz,
yeni istasyon eskisinin 200-300 m doğusuna yapılıyor. makas sığmaz derken eski istasyon yıkılacak galiba. zeytinburnu ile kazlı arasına makas yapılır.
köprünün doğusunda da tünele giriş için alçalma olacak orayı da geçtik,

heh işte. bu köprüden sonra dalışa geçen tünel eğimi kurtarır mı? iniş çıkışlarda sorun olur mu? o arası 1 km var mı?
geriye kalan tek ihtimal Kazlıçeşme istasyon ile Zeytinburnu istasyon arasında bir makas bölgesi ve 3. yol başlangıcı olacak gibi.
bencede

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18156
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 20 Ara Sal, 2011 12:05

Bu gar konusunu "Garsız Hızlı Tren Hatları İnşa Etmek" isimli yazımın devamına alacağım, aslında tek tek açılmış başlıklarda var çeşitli gar projeleri ile ilgili ama genel tartıştığımız için orası uygun göründü bana, lütfen, baş, merkez ve geçiş garı işlerini orada tartışalım :D

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18156
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 20 Ara Sal, 2011 12:10

http://www.rayturk.net/?p=664

tbm ile tünel kazı işleri tamamlandı, hayırlı uğurlu olsun memlekete.
Yedikule’den Yenikapı’ya tünel kazan Tünel Delme Makinesi (TBM), Yenikapı kuyruk tünelinin en batı ucundaki bölüme ulaşarak görevini tamamlamıştır. Böylece Yedikule-Ayrılıkçeşme arası TBM tünelleri çift hatlı olarak delme işlemi tamamlanmıştır.

NATM metodu ile delinen Sirkeci istasyon tünellerindeki çalışmalar bir süre daha devam edecektir. Yedikule-Kazlıçeşme arasında ise aç-kapa ve geçişler imal edilecektir

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 20 Ara Sal, 2011 12:20

çok güzel oldu bu. şubatta bekliyordumm 1.5 ay önceden oldu. demek i herşey yolunda gitmiş. bir şey kalmadı artık. işin zor kısmı bitti.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18156
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 20 Ara Sal, 2011 12:23

Gerçekten büyük bir etap geçildi, geriye kalan işlerden istasyon işlerini çok fazla önemsemiyorum açıkçası, tabii ki zor ve ince iş ama kritik eşik buydu bana göre de. Hat döşeme ve katener çekme işinide büyütmüyorum, zor olan sinyalizasyon ile ilgili çalışma olacak ve tabii tüm elektrikli tertibatın yenilenmesi falan. Bakalım, kara göründü diyelim mi Mehmet? :)

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 20 Ara Sal, 2011 13:24

kara göründü. içerdekiler 1 yılda işleri teslim ederiz diyorlar. bc1 yani. ray montajı onların işi değil. katenerde değil. kazlıçeşmeye yoğunlaşacaklar artık. corver sistemi neyse o tarz bir iş olacakmış orada.

sirkecideki arkeoloji işide bitmek üzereymiş. yenikapıdaki tbmm arka elemanları toplanıp kaldırıldı zaten. üsküdar malüm. projenin ortası hazır gibi. başı ve sonu kaldı. 2 çeşme kaldı yani. kazlı ve ayrılık.

ah ayrılık....

(yağmur yağıyorda hüzün mısraları akıttım)

Kilitli

“Marmaray Projesi [İnşaat Süreci]” sayfasına dön