ist-MB.03:02 » Avcılar-Beylikdüzü Metrobüs İnşaa Süreci
- gokhan aslan
- Aylık Paso
- Mesajlar: 47
- Kayıt: 18 Nis Cmt, 2009 11:46
Avcılardan son haberler
1) Üniversite tarafı yan yol trafiğe kapatıldı (E-5ten üniversite anakapıya, Firüzköye giden yol)
2) Avcılar merkeze çıkan tünel trafiğe kapatıldı. Tünelde çalışma var.
3)Büyük ihtimalle metrobüs tünelden, üniversite tarafına geçecek ama üniversite tarafındaki üstgeçitin ayağının pozisyonu ve hemen ardında üniversite ve yurtlar giriş-çıkış kapısının bulunması mevcut durağın yerinin değişeceği izlenimi veriyor.
4) Pelican AVM parayı bastırarak durağı alışveriş merkezinin önüne aldırdı, yaya geçiti ve durak inşaatı bitti sayılır.
5) Maalesef Cihangir merkez- Gelişim Üni-Avcılar Lise-İGDAŞ bölgesinde durak olmayacak.Bölge halkı için sıkıntılı bir durum.
6) Bir sonraki durak büyük ihtimalle Cihangir-Ambarlı kavşağı tarafında olacak.
5) İGS-Ambarlı arası yanyollar bir kısmı asfaltlandı, yanyollardaki kaldırım düzenlenmesine başlandı.
1) Üniversite tarafı yan yol trafiğe kapatıldı (E-5ten üniversite anakapıya, Firüzköye giden yol)
2) Avcılar merkeze çıkan tünel trafiğe kapatıldı. Tünelde çalışma var.
3)Büyük ihtimalle metrobüs tünelden, üniversite tarafına geçecek ama üniversite tarafındaki üstgeçitin ayağının pozisyonu ve hemen ardında üniversite ve yurtlar giriş-çıkış kapısının bulunması mevcut durağın yerinin değişeceği izlenimi veriyor.
4) Pelican AVM parayı bastırarak durağı alışveriş merkezinin önüne aldırdı, yaya geçiti ve durak inşaatı bitti sayılır.
5) Maalesef Cihangir merkez- Gelişim Üni-Avcılar Lise-İGDAŞ bölgesinde durak olmayacak.Bölge halkı için sıkıntılı bir durum.
6) Bir sonraki durak büyük ihtimalle Cihangir-Ambarlı kavşağı tarafında olacak.
5) İGS-Ambarlı arası yanyollar bir kısmı asfaltlandı, yanyollardaki kaldırım düzenlenmesine başlandı.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18138
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Teşekkürler Gökhan, ilk bilgilerde Lise civarında bir durak olacak gibi bir şey vardı galiba, ya da biz mi orada olur diye tahminde bulunmuştuk hatırlayamadım ama olmaması bencede kötü olmuş. Tamam metrobüs hızlı ve kesintisiz ulaşım ama gerekli noktalarda kısa mesafeli duraklarda olabilirdi diye düşünüyorum.
Şu an o son durağın pozisyonunu kafamda bir türlü tam canlandıramadım, daha doğrusu üniversite kapısına olan pozisyonunu, ben orada merkeze giren tünel ile bağlantıdan çok yolun sağında kalan bu duraktan aynen durağa girişte olduğu gibi bir köprü ile çıkış yapılacağını düşünüyorum yani bu durakta bir düzenleme ile bazı araçlar Avcılar'ı araç durak şeklinde kullanarak devam edeceklerdir. Tabii oraya gitmeyeli nerede ise 2 sene olacak, kafamda kalan görünümde hatalar olabilir.
Şu an o son durağın pozisyonunu kafamda bir türlü tam canlandıramadım, daha doğrusu üniversite kapısına olan pozisyonunu, ben orada merkeze giren tünel ile bağlantıdan çok yolun sağında kalan bu duraktan aynen durağa girişte olduğu gibi bir köprü ile çıkış yapılacağını düşünüyorum yani bu durakta bir düzenleme ile bazı araçlar Avcılar'ı araç durak şeklinde kullanarak devam edeceklerdir. Tabii oraya gitmeyeli nerede ise 2 sene olacak, kafamda kalan görünümde hatalar olabilir.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18138
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Eski bir haber ama planlanan durak isimlerine yer verilmiş
http://www.yapihaberleri.net/haber/Avci ... tildi.html
http://www.yapihaberleri.net/haber/Avci ... tildi.html
Buradaki Avcılar-Merkez mevcut Avcılar durağından farklı bir durak sanırım.Avcılar – Beylikdüzü Metrobüs Hattında; Avcılar Merkez, Ambarlı, Saadet, Haramidere San., Haramidere, Beylikdüzü, Beylikdüzü Belediye, Bizimkent, Hadımköy – Beykent ve Tüyap olmak üzere toplam 10 adet durak yer alacak.
- gokhan aslan
- Aylık Paso
- Mesajlar: 47
- Kayıt: 18 Nis Cmt, 2009 11:46
SON HABERLER
* Avcılar'da 5 yıl önce yapılan İstanbul'un ilk teknolojik tüneli metrobüs çalışmaları nedeniyle kapatıldı. Yetkililer Metrobüs araçları için 10 m'lik bir genişlik gerektiğini, tünelin hem metrobüs hem de diğer araçları kaldıramayacağını tek çözümün bu olduğunu söylediler. Kısacası gtti bizim paralar...
* Üniversiteden hocalarım, mevcut doldurmanın tünel tavanının dayanımını sağlamayacağını, hem metrobüs hem de diğer araçların oluşturacağı gerilim altında, zamanla kısmi deformasyon riskinin bulunduğunu belirtti.
* Üniversite arazisi arka giriş kapısı tarafındaki kısımda fore-kazık işlemlerine devam ediliyor. Yurt tarafında metrobüslerin garaj girişi var, üniversite içi yollar yeterli genişlikte üniversite içinden dolaşıp, ana kapıdan çok kolaylıkla IGS'ye çıkabilir bence.
* Cihangir - Ambarlı arası bazı noktalarda yol aydınlatma için kablo tesisatı çalışmaları sürüyor.
* Bu arada E-5teki çalışmlardan yararlanan TEDAŞ, E-5 Parseller mevkiindeki Avcılar Trafo Merkezi ile Ambarlı Liman arasındaki yüksek gerilim hatlarını yeraltına aldı.
* Avcılar'da 5 yıl önce yapılan İstanbul'un ilk teknolojik tüneli metrobüs çalışmaları nedeniyle kapatıldı. Yetkililer Metrobüs araçları için 10 m'lik bir genişlik gerektiğini, tünelin hem metrobüs hem de diğer araçları kaldıramayacağını tek çözümün bu olduğunu söylediler. Kısacası gtti bizim paralar...
* Üniversiteden hocalarım, mevcut doldurmanın tünel tavanının dayanımını sağlamayacağını, hem metrobüs hem de diğer araçların oluşturacağı gerilim altında, zamanla kısmi deformasyon riskinin bulunduğunu belirtti.
* Üniversite arazisi arka giriş kapısı tarafındaki kısımda fore-kazık işlemlerine devam ediliyor. Yurt tarafında metrobüslerin garaj girişi var, üniversite içi yollar yeterli genişlikte üniversite içinden dolaşıp, ana kapıdan çok kolaylıkla IGS'ye çıkabilir bence.

* Cihangir - Ambarlı arası bazı noktalarda yol aydınlatma için kablo tesisatı çalışmaları sürüyor.
* Bu arada E-5teki çalışmlardan yararlanan TEDAŞ, E-5 Parseller mevkiindeki Avcılar Trafo Merkezi ile Ambarlı Liman arasındaki yüksek gerilim hatlarını yeraltına aldı.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18138
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Oradaki planı bilemiyoruz, yani proje çizimi görmedik ve açıkçası ben Gökhan'ın tam olarak ne kast ettiğini hem çıkarttım hem çıkartamadım sanki, şu yüzden:

Acaba metrobüs araçlarının bu tünel geçişinin üzerinden dönmesi falan mı planlandı? Ne bileyim dediğim gibi benim aklıma bu geldi, bu sebepten ötürü olabilir. Yani tünel geçmişte böyle bir proje düşünülerek yani ileri görüşlü şekilde inşa edilmemiş demek ki. Demek ki 2006 ya göre teknolojikmişÜniversiteden hocalarım, mevcut doldurmanın tünel tavanının dayanımını sağlamayacağını, hem metrobüs hem de diğer araçların oluşturacağı gerilim altında, zamanla kısmi deformasyon riskinin bulunduğunu belirtti.

- gokhan aslan
- Aylık Paso
- Mesajlar: 47
- Kayıt: 18 Nis Cmt, 2009 11:46
KAYNAK SABAH GAZETESİ
Hatalı projenin ağır faturası
Avcılar Köprülü Kavşak ve Tüneli, metrobüslerin dönüşlerini engelliyor diye 6 yıl sonra içi doldurulup duvar örülerek kapatıldı
37 milyon TL çöpe gitti
6 yıl sonra kapatılan tünel için 25 bin metre kazık çakıldı, 765 adet prekast kiriş yerleştirildi. İstanbul'da ilk kez bir tünele gaz ve ısıya duyarlı, bilgisayar kontrollü Otomatik Yangın Tesisatı döşendi.
Dönemin İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Ali Müfit Gürtuna'nın 15 Eylül 2003'te temelini attığı Avcılar Köprülü Kavşak ve Tünel Projesi, 26 Eylül 2005'te törenle açıldı. Avcılar, İGS durağı bölgesinde giriş rampası yapılan ve Avcılar Anadolu Teknik Lisesi ve Endüstri Meslek Lisesi önünde çıkış rampası bulunan tünel, çift şeritli olarak E-5 Karayolu'na paralel istikamette işliyordu. Artan nüfusla birlikte başgösteren trafik yoğunluğuna çare olarak inşa edilen tünelin, 6 yıl sonra kapatılması tartışmaları da beraberinde getirdi. Uzmanlar, yüksek teknik donanıma sahip tünelin, mevcut haliyle hem metrobüsü hem de kara araçlarının yükünü çekebilecek kapasitede inşa edilmediğini söylüyor.
'GELECEK GÖRÜLEMEMİŞ'
Çalışmaları halen süren Avcılar-Beylikdüzü D-100 Karayolu Düzenleme ve Metrobüs Hattı Projesi ise şubatta açılacak. Metrobüs projesinde görevli uzmanlara göre, tünelin kapatılmasından başka seçenek yoktu. Bölgede ciddi revizyonlar yapıldığını belirten uzmanlar, "Tünel bu çalışma içerisinde sisteme uygun değil. Metrobüslerin büyüklüğü ve geniş manevra alanları için 10 metrelik her iki taraftan genişliğe ihtiyaç vardı" diyor. Proje hazırlanırken en az 50 yıl sonrasının görülmesi gerektiğini belirten Avcılar Belediye Başkanı Mustafa Değirmenci, "Maalesef bu proje hazırlanırken geleceğe dönük planlama yapılmamış. Bu kadar para çöpe gitti" dedi. Değirmenci'ye göre, "Metrobüs çalışması aspirin tedavisi." Ve İstanbul trafiğine kesin çözüm metrodan geçiyor.
'KAYNAK İSRAFI'
Şehir Plancılar Odası İstanbul Şube Başkanı Tayfun Kahraman da şunları söyledi: "Bu tür günü kurtaran projelendirmeler kamu kaynaklarının israfı. Ulaşım yatırımları master plan alt ve üst ölçekleri koordineli bir şekilde hayata geçmeli. Projenin 6 yıl sonra iptal edilmesinin maliyeti büyük. Kamunun parası böyle plansız bir şekilde çarçur edilmemeli..."
Hatalı projenin ağır faturası
Avcılar Köprülü Kavşak ve Tüneli, metrobüslerin dönüşlerini engelliyor diye 6 yıl sonra içi doldurulup duvar örülerek kapatıldı
37 milyon TL çöpe gitti
6 yıl sonra kapatılan tünel için 25 bin metre kazık çakıldı, 765 adet prekast kiriş yerleştirildi. İstanbul'da ilk kez bir tünele gaz ve ısıya duyarlı, bilgisayar kontrollü Otomatik Yangın Tesisatı döşendi.
Dönemin İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Ali Müfit Gürtuna'nın 15 Eylül 2003'te temelini attığı Avcılar Köprülü Kavşak ve Tünel Projesi, 26 Eylül 2005'te törenle açıldı. Avcılar, İGS durağı bölgesinde giriş rampası yapılan ve Avcılar Anadolu Teknik Lisesi ve Endüstri Meslek Lisesi önünde çıkış rampası bulunan tünel, çift şeritli olarak E-5 Karayolu'na paralel istikamette işliyordu. Artan nüfusla birlikte başgösteren trafik yoğunluğuna çare olarak inşa edilen tünelin, 6 yıl sonra kapatılması tartışmaları da beraberinde getirdi. Uzmanlar, yüksek teknik donanıma sahip tünelin, mevcut haliyle hem metrobüsü hem de kara araçlarının yükünü çekebilecek kapasitede inşa edilmediğini söylüyor.
'GELECEK GÖRÜLEMEMİŞ'
Çalışmaları halen süren Avcılar-Beylikdüzü D-100 Karayolu Düzenleme ve Metrobüs Hattı Projesi ise şubatta açılacak. Metrobüs projesinde görevli uzmanlara göre, tünelin kapatılmasından başka seçenek yoktu. Bölgede ciddi revizyonlar yapıldığını belirten uzmanlar, "Tünel bu çalışma içerisinde sisteme uygun değil. Metrobüslerin büyüklüğü ve geniş manevra alanları için 10 metrelik her iki taraftan genişliğe ihtiyaç vardı" diyor. Proje hazırlanırken en az 50 yıl sonrasının görülmesi gerektiğini belirten Avcılar Belediye Başkanı Mustafa Değirmenci, "Maalesef bu proje hazırlanırken geleceğe dönük planlama yapılmamış. Bu kadar para çöpe gitti" dedi. Değirmenci'ye göre, "Metrobüs çalışması aspirin tedavisi." Ve İstanbul trafiğine kesin çözüm metrodan geçiyor.
'KAYNAK İSRAFI'
Şehir Plancılar Odası İstanbul Şube Başkanı Tayfun Kahraman da şunları söyledi: "Bu tür günü kurtaran projelendirmeler kamu kaynaklarının israfı. Ulaşım yatırımları master plan alt ve üst ölçekleri koordineli bir şekilde hayata geçmeli. Projenin 6 yıl sonra iptal edilmesinin maliyeti büyük. Kamunun parası böyle plansız bir şekilde çarçur edilmemeli..."
- gokhan aslan
- Aylık Paso
- Mesajlar: 47
- Kayıt: 18 Nis Cmt, 2009 11:46
Bir yetkiliden edindiğim bilgilere göre tünelin kapatılış sebebi Avcılar Durağı Ve Avcılar Garajı için yapılacak olan tünel yüzündenmiş.
"Tünelin iki ucu kapatılarak ve dolgu yapılarak yan yol seviyesine getirilecek. Metrobüs Avcılar istasyonu ve park alanına dönüş için yapılacak olan tünel inşaatı için şu anki Avcılar-Küçükçekmece yönü E-5 yolu kapatılan tünelin olduğu tarafa kaydırılacak."
Kısacası bağlantı sorunu Milyon Dolarlık bir bulmaca sorusu...
"Tünelin iki ucu kapatılarak ve dolgu yapılarak yan yol seviyesine getirilecek. Metrobüs Avcılar istasyonu ve park alanına dönüş için yapılacak olan tünel inşaatı için şu anki Avcılar-Küçükçekmece yönü E-5 yolu kapatılan tünelin olduğu tarafa kaydırılacak."
Kısacası bağlantı sorunu Milyon Dolarlık bir bulmaca sorusu...

- gokhan aslan
- Aylık Paso
- Mesajlar: 47
- Kayıt: 18 Nis Cmt, 2009 11:46
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18138
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
İlk mesajdaki alıntıda çok ilginç detaylar var, gerçekten öngörüsüz bir proje olmuş, ha o tarihte metrobüs tantanası varmıydı vallahi hatırlamıyorum, ama yoksa dahi yine de aklım almıyor, burası İstanbul yahu, ülkenin 5/1 burada yaşıyor
ama yaptığımız tünel kapasite artışını kaldırmıyor, yani araçların dönememesi öngörülemeyebilir ama ağır araç geçişi nasıl öngörülemez? Acaba ne düşündüler ki o zaman? Neyse kimseyi suçlayacak halimiz yok, kaldı ki birileri de kalkıp mevcut metrobüs projesini suçlayabilir, yani gerçekten metrobüs yaparak bu tüneli ve bilmem kaç milyon tl yi çöpe atmanın gereği varmı? Kusura bakmayın da bu çöpe giden parada metrobüs maliyetine ilavedir kimse bu konuda kıvırmasın.
İkincisi teknolojik tünel kelimesi fiyaskoymuş o zaman, değil kent içinde dağ başında bir tünel inşa etsen zaten o jet fanları, yangın algılama sistemlerini, kameraları ve yangın söndürme için boru ve bağlantıları yapmak zorundasın, tabii insan hayatına önem veriyorsan
buna geyik bir isim vermeye gerek yokmuş, bana göre.

İkincisi teknolojik tünel kelimesi fiyaskoymuş o zaman, değil kent içinde dağ başında bir tünel inşa etsen zaten o jet fanları, yangın algılama sistemlerini, kameraları ve yangın söndürme için boru ve bağlantıları yapmak zorundasın, tabii insan hayatına önem veriyorsan

- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5582
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
Olamaz. Yani, yine Almanya ile mukaise, olmaz diyecek bizim Esat
ama Almanya'da bir karayolları kanunu var. HER yapı ve HER araç ona göre, normlara göre işleyebilir sadec. Ona göre müsaadeler çıkar. Yok, istisnası olacaksa da, bayağı tantanalı bir olay olur. Almanya'da meselâ jumbo kamyonları henüz müsaadeli değil (galiba). Müsaadesi isteniyor ama. Yani, normal kamyondan çok daha uzun kamyonlar, genelde ABD ve Avusturya'daki boyutlardaki kamyonlar burada (ve Türkiye'de de) yok. Bu bir misal.
Yani, normlara göre yapılmış bir tünelden, normlara göre müsaadeli bir otobüs, kamyon, otomobil, ne varsa, hepsi proplemsiz! geçer. Geçmeli. Yoksa o ülkenin normları yok. Her şey vatan için! Normlar da ona göre ve onun için.
Almanya'da tünelle çakışan bir araç olsun, bak ne oluyor.
Olamaz.
Yani, normlara göre yapılmış bir tünelden, normlara göre müsaadeli bir otobüs, kamyon, otomobil, ne varsa, hepsi proplemsiz! geçer. Geçmeli. Yoksa o ülkenin normları yok. Her şey vatan için! Normlar da ona göre ve onun için.
Almanya'da tünelle çakışan bir araç olsun, bak ne oluyor.
Olamaz.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18138
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Karayolları kanunu Türkiye' de de var, içeriğini bilmiyorum en son hız limitlerini yükseltmek için kullanmışlardı kendisini
Ama mesela şöyle bir örnek vereyim İstanbul kent içinde yüksek bitümlü asfaltın kullanımı bile çok yeni, daha yeni yeni keşfediyoruz bazı şeyleri, aslında hep biliyordukta işte ne, ne zaman ve nerede işimize gelirse öyle kullanıyoruz. Çünkü kanunlar var ama yaptırımları? İşin bu tarafı aksak olduğu için sorunlar oluyor, ha tabii bir de kontrol, denetim falan filan işte.
O tarihlerde metrobüs ile ilgili bir proje olmadığı için böyle bir yük hesaba katılmamış olabilir ama diyorum ya, koca şehir yahu ne umuyordunuz nüfusunun 5 milyona düşeceğini mi? Anlamıyorum ki 1900 den beri aynı hata, hep planlar yapılıyor ama kimse şehrin nasıl büyüyeceğini düşünemiyor.

O tarihlerde metrobüs ile ilgili bir proje olmadığı için böyle bir yük hesaba katılmamış olabilir ama diyorum ya, koca şehir yahu ne umuyordunuz nüfusunun 5 milyona düşeceğini mi? Anlamıyorum ki 1900 den beri aynı hata, hep planlar yapılıyor ama kimse şehrin nasıl büyüyeceğini düşünemiyor.