ist-M.03:04 » M4 Kadıköy-SGH-Tuzla Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18157
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 09 Ara Cum, 2011 23:46

http://www.rayturk.net/?p=278

Sayın Ulaştırma Bakanı Yıldırım'ın yaptığı açıklamalarda bu hatta dair sorulan bir soruya verdiği cevaplardır.
Kadıköy-Kartal metrosu Tuzla’ya gidecek mi? Devam hattı planlanıyor mu?

Sabiha Gökçen’e kadar devam edecek.

Kadıköy’den metroya binip Atatürk Havalimanı’na gitmek mümkün olacak mı?

Evet, 2014 yılında tek aktarmayla gitmek mümkün olacak.
Sanırım orjinali Posta gazetesinde yayınlanmış, bulursam oranında linklerini koyarım, kanıt olarak dursun.

Kadıköy-Kartal metrosu önce Kaynarca' ya ardından da Sabiha Gökçen' e gidecekmiş hayırlı olsun :) tek aktarma ile gidecek galiba.

Kadıköy'den metroya binerek Atatürk Havalimanına da tek aktarma ile gidilecekmiş, ve bu 2014 yılında mümkün olacakmış. Tek aktarma ile kasıt herhalde Ayrılıkçeşme aktarması olsa gerek, 3 yıl içinde de anladığım kadarı ile Marmaray'ın Atatürk Havalimanı bağlantısının bitirilmesi planlanıyor ki böyle bir kelam edilmiş, bu sürpriz oldu bak.

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 10 Ara Cmt, 2011 09:18

Kadıköy-Kartal metrosu Tuzla’ya gidecek mi? Devam hattı planlanıyor mu?
Aslında bu sorunun cevabı dolanbaçlı yoldan verilmiş, cevap Kadıköy-Kaynarca metrosu devam etmeyecek olmalıydı...

Pendik-Sabiha Gökçen-Sultanbeyli diye diğerinden ayrı güney-kuzey istikametli ayrı bir hattı, diğerinin devamıymış gibi söylemek biraz üçkağıtçılık oluyor...

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18157
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 10 Ara Cmt, 2011 11:44

Maalesef Hakan maalesef öyle, yıllardır Kirazlı - Başakşehir metrosu ile Otogar-Kirazlı metroları nasıl aynı hatmış gibi dile getiriliyor ise bunda da aynı yöntem. Bu düşüncemde çok ciddiyim, bahsettiğim bu 2 hat açıldığında bir sürü insan "aaaa niye direkt gidemiyoruz şimdi" diye şaşıracak.

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 11 Ara Pzr, 2011 00:11

Bu arada Kaynarca istasyonunun konumlandığı Tavşantepe'de istasyona 100 metre civarında bir mesafede 400 konutluk bir site lansmanı yapıldı ve inşaatı da hemen başladı. Eğer cebimde 300 bin liram olsaydı hemen bir daire alırdım, nasılsa 1 sene sonra 400 bin olacak...

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18157
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 11 Ara Pzr, 2011 00:29

:) Metroya nazır daire, evet ya İstanbul' da iyi prim yapan yatırımlardan birisi hakikatten :)

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 11 Ara Pzr, 2011 00:37

Kartal istasyonunda kuzey doğu çıkışı malum 11.11.11 şovu için çevre düzenlemesi de dahil tamamlanmıştı, çimlere, ağaçlara varıncaya kadar hazır. 3-5 gündür bakıyorum kuzey batı kısmında da kaldırım betonlarını, yukarında aşağıya doğru merdivenleri yapıyorlar, çevredeki şantiye plakalarını kaldırdılar, çevre düzenlemesi yapacaklar. Güney çıkşında ise hala kazıyorlar, bir günde bir kamyon toprak çıkarıyorlar herhalde aylardır kazamadılar,tünel hazır yapacakları bir merdiven, onu da yapamadılar gitti...

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18157
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 11 Ara Pzr, 2011 00:44

Peki hattın dışarıdan görünümü genel olarak nasıl Hakan, yani çevre düzenlemesi haricinde asansör, yürüyen merdiven, tabela gibi işleri kalmış olan istasyonlar varmı? Belki gözüne çarpan bir şeyler olmuştur.

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 11 Ara Pzr, 2011 10:47

Esat açıkçası istasyonlarda hala işler var. Kartal'da güney çıkışı, Hastane-Adliye'de kuzey çıkışı, Gülsuyu'nda kuzey çıkışı, Bostancı'da en güneydeki 2 çıkış, Göztepe güney çıkışı görünmüyor belkide bitmemiştir, Acıbadem'de güney çıkışı bitmemiş durumda. Yürüyen merdiven hatırladığım kadarıyla bitmeyen çıkışlar dışında montaj bekleyen yok. Asansörlerden de bazıları takılmadı ama asansör montajı 2 günde yapılıyor, bir gün metalden çerçevesini hazırlıyorlar ertesi gün hazır. Tabelalardan kastettiğin m logoları ise onları takmadılar sadece Kozyatağı ve Kartal'da var...

kemalder
Transit Yolcu
Mesajlar: 13
Kayıt: 13 Ara Pzt, 2010 15:15

İstasyon İhaslesi

Mesaj gönderen kemalder » 15 Ara Prş, 2011 13:51

Yetkiliden aldığım bilgiye göre sonradan eklenen Yakacık - Pendik Köprüsü-Kaynarca Durak istasyonlarının yapımı için halen ihale yapılmamış.Tüneller hazır demişlerdi bu işi neden bu kadar uzatıyorlar anlamadım. :idea:

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18157
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 15 Ara Prş, 2011 16:43

Hakan kast ettiklerim hem M logolar hemde istasyon girişlerindeki şu görünmeyen yerlere yazılan istasyon isimleri idi :D

Kemal Bey, açıkçası bizde merak ediyoruz bakalım nasıl bir yöntem ile ihale edecekler ve inşa edecekler açıkçası o kısmını daha çok merak ediyorum.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5586
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 15 Ara Prş, 2011 18:10

… görülmeyen yerler, haha :-)

Ben bu konuda hep Berlin'le kıyaslıyorum, ama o açıdan da çok lükküs bir kenttenim. Geçenlerde Stuttgart'ta metro istasyonuna doğru ilerledim de, yahu, nerede bu istasyon diye, yani, önünde duruyorsun, zor görüyorsun … bu medeniyet herkese nasip değılmiş. Berlin bu konuda çok lider, Paris de galiba bayağı mantıklı. Şimdi, bu kadar sıfırdan başlayan bir şebekede¹ bari biz en güzelini bir yapsak? Ayıp mı olur acaba? Yani, duraklara numara yazmadan, istasyonlara isim yazmak gariptir tabiî, ama ben yine de bir sözünü etmiş olayım.

¹ Buna da ek bir not: O kadar övündüğümüz, dönyanınğ ülk meddrosu Tönell … simgesi nire? Hiç herhangi bir işaertinin bile olduğunu hatırlamıyorum. Kâbus gibi bir beton küpün içinden aşağıda hareket ediyor, güzel bir binanın içinde yukarıda bitiyor, ama ne işaret, ne sembol, ne numara, ne birşey. Eskiden öyleydi, bugün?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18157
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 15 Ara Prş, 2011 20:12

Hiçbir yer ile kıyas yapmaya gerek yok aslında, demişsin ya zaten
Şimdi, bu kadar sıfırdan başlayan bir şebekede¹ bari biz en güzelini bir yapsak?
En güzeline gerek yok, hiç kafa yorup sıfırdan piktogram üretmeye bile gerek yok, yapılmışı yapmak bile bir marifet ama, yapmayı istemek lazım be.

Cevapla

“Metro Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön