tr-HT.03:01 » Ankara-İstanbul YHT 2. Etap İnşaatı

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 20 Eyl Sal, 2011 21:36

Esat yazdı:Evet dün görmüştüm haberi ama inceleme fırsatım olmadı, Mehmet sen bilirsin Arifiye iptal demişsin, oradan geçmeyecek o zaman yht hattı, kesin olarak iptal dimi?

Bu tünel işini neden işin başında düşünmediler, ya da düşündüler de kaynak mı anca bulundu ne oldu da böyle boncuk bulmuş gibi olduk :)
arifiye iptal. virajı alırken yht'nin hızı düşüyormuş.sapancaya direk girelim 100 mil usdyi bayılalım dediler. başbakan kabul etmiş. resmi gazete de de % 40 maliyet artışına onay vermiş. ama iş daha başlamadığı için kesin demek istemiyorum

http://www.rayturk.net/?p=29279
Ankara-İstanbul hızlı tren projesi 2. faz inşaatı kapsamında yapımı devam eden 104 km uzunluğundaki Vezirhan (Bilecik)-Köseköy (Kocaeli) etabında Doğançay-Sapanca arasında direk geçiş yapılmasıyla yolculuk süresi 13 dakika daha azalacak.
haritaya bakınca arifiye gerçekten uzatıyor ve hızı düşüren bir etken.

Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 20 Eyl Sal, 2011 21:40

Gerçekleşirse süre anlamında çok daha büyük avantaj sağlayacak, geç oldu ama güç olmaz umarım bu iş.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 20 Eyl Sal, 2011 21:48

http://www.rayturk.net/?p=12853

burda bir zaman tablosu vardı. söğütlüçeşme-eskişehir 100 dakika diyordu. bu tünel gerçekleşirse 83 dakikaya iner.


ankara-köseköy 121 dakika diyordu. şimdi 108 dakkaya iner. köseköy-söğütlüçeşme kuzey geçişi olursa, 100 km'yi yht 20 dakika da kateder.

eski hat üzerinden köseköy-söğütlüçeşme yaklaşık 40 dakika verilmişti. kuzeyden yeni hat 20 dakka da olur sanırım. 25 dakika bile olsa ankara-söğütlüçeşme arası 135 dakikaya falan geliyor. 15 dakka duruşlar. 150 dakka. 2 saat 30 dakka

Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 20 Eyl Sal, 2011 21:53

2,5 saat çok iyi süre, duruşları da eklesen etsin 3 saat, İstanbul - Ankara 3 saat şu anda ancak karayoluna göre kıyaslayabiliyorum tabii ki, çok iyi süre be. :)

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 21 Eyl Çrş, 2011 08:33

şaka maka son reizyonlarla süre 2.5saate bile iniyor. çok fazla duruş noktası olmayacağı anlaşılıyor. bir eskişehir birde kocaeli ve sakaryaya hitap eden durak. 2 durak 10 dakka duruş.

eğer 2 saat 45 dakika gibi bir şey olursa havayolu ile rekabet edebilir. fiyata da bakar ama havaalanında 1 saat önceden dikilmen gerekiyor. evden de 1 saat önceden çıktığını varsayarsan 9 uçağına binmen için 7'de evden çıkman lazım. ankaraya geldiğinde de havaş servisi 1 saatte şehir merkezine getirir. saat 10.45 oldu. eder 3 saat, uçak yolculuğu 45 dakka diyelim. 3 saat 45 dakika. havaştan inip gideceğin yere 30 dakka desek 4 saat 15 dakika. saat 11.45 oldu. kapıdan kapıya yolculuk bu.

ama yht ile trenin kalkışından 10 dakka önce garda olman yeterli. 7'de kalksan 8 trenine binersin. 11'de ankara şehir göbeğinde olursun. 45 dakka da gideceğin yer desek 11.45'te gidecğein yerdesin.

ama sabah 1 saat fazla uyudun. uçağa binmek için 7'de evden çıkarken, yht için 8'de evden çıktın.

yht avantajlı

langur
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 193
Kayıt: 29 Eyl Sal, 2009 17:15

Hızlı Trene AB desteği

Mesaj gönderen langur » 15 Eki Cmt, 2011 17:31

Ankara-İstanbul hızlı tren hattının Köseköy-Gebze arasında kalan kısmının inşası için sözleşme imzalandığı bildirildi.
Hazine Müsteşarlığı'ndan yapılan yazılı açıklamada, AB'nin ''Katılım Öncesi Yardım Aracı (IPA)'' kapsamında finansman sağladığı proje için Merkezi Finans ve İhale Birimi (MFİB) tarafından 2 Temmuz 2010 tarihinde ihaleye çıkıldığı anımsatıldı.
Kaynak

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 12 Kas Cmt, 2011 03:00

http://www.lojiport.com/haberdetay/YHT- ... acak/31072
TCDD'den yapılan yazılı açıklamada, son günlerde Sakarya basınında yüksek hızlı trenin Sapanca'da durmayacağına dair haberler yer aldığına dikkat çekilerek, "Konuyla ilgili açıklama yapılması gerekli görülmüştür. Yüksek Hızlı Tren Hattı Sapanca'dan geçmektedir. Sapanca'ya yeni bir yüksek hızlı tren garı yapılacaktır. Mevcut gar konvansiyonel yolcu trenleri ve yük trenleri için muhafaza edilecektir. Mevcut garın konumu yüksek hızlı tren inşasına, işletmeciliğine ve diğer ulaşım modlarıyla entegrasyona uygun değildir. Yeni yapılacak olan Yüksek Hızlı Tren Garı her türlü yeterliliğe sahip bir alana inşa edilecektir. Yeni Gar, Mevcut istasyona 2 kilometre uzaklıkta ve şehir merkezinde olacaktır."
Sapanca'da dururmu durmazmı sorusuna yetkili ağız cevap vermiş, duracak hemde şehir merkezinde, hayırlı uğurlu olsun.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

50 km tünellerin 30'u bitmiş.

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 28 Kas Pzt, 2011 14:01

http://www.hurriyet.com.tr/ankara/19339681.asp
hedefimiz Ankara’yı İstanbul’a bağlamak. 2013 yılında inşallah Ankara-İstanbul arasını 3 saate indireceğiz. Eskişehir’i geçtik, İnönü’ye kadar bitti. Bazı güzergah değişiklikleri var. 50 kilometre tünel vardı, 30 kilometresini yaptık. 20 kilometrelik parça tünellerinin ardından 2013 yılında açılacak.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

ETAPLAR ÖZET

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 20 Ara Sal, 2011 15:35

son durumun genel bir fotoğrafını çekmeye çalıştım:

http://www.rayturk.net/?p=643

Resim
Ankara-İstanbul hızlı tren projesi 2. faz İnönü-Köseköy inşaatı revize sözleşmeye göre bitiş tarihi 31 Aralık 2013'tür. Bu ay sonu itibariyle hızlı tren inşaatında son 24 aya girilecektir. 2012 ve 2013 yıllarında yoğun bir çalışmaya girilecek olan projede önemli aşamalar ve gelişmeler şöyledir.

158 km'lik projenin İnönü-Alifuatpaşa arasındaki 121 km'sinde altyapı inşaatı tünel ve viyadüklerde devam etmektedir. 1. kesim olan 58 km'lik İnönü-Vezirhan arasındaki T-17'den T-39'a kadar olan tünellerin kazısı önemli oranda bitmiş olup NATM yöntemi ile kazılan tünellerin yanında, yaklaşık 6 km uzunluğundaki T-24'ü 13.7 m çağındaki TBM denilen delme makinası kazmaktadır. TBM 2012 yaz aylarında kazısını tamamladığında NATM tünelleri de aynı süreçte tamamlanacaktır.

2. kesim olan Vezirhan-Köseköy arasında ise; Vezirhan-Alifuatpaşa arasında yer alan T-10 ile T-17 arasındaki tüneller büyük oranda kazılmış olup Pamukova-Mekece arasında ise ray montajına başlanmıştır. Pamukova-Alifuatpaşa arasında altyapı inşaatı devam etmekte olup Alifuatpaşa-Sapanca arasını kapsayan 121 km-145 km arasının inşaatı için, keşif artışından dolayı 8 Şubat'ta ihaleye çıkılması gerekmektedir. Mart ayında sözleşmenin yapılıp Temmuz ayında TBM'in Sapanca-Doğançay arasındaki 8 km'lik uzun tüneli kazma işlemine başlanması hedeflenmekte olup iş süresi 21 ay yani İnönü-Köseköy arasının revize sözleşme bitişi ile aynı tarih olan 31 Aralık 2013'tür.

Tüm bu süreçler tamamlanması hızlı trenin İstanbul'a gelmesine yetmemektedir. Çünkü Köseköy-Gebze ve Gebze-İstanbul arasında da meşakkatli ve zorlu bir iş süreci bulunmaktadır. Bu amaçla 56 km uzunluğundaki Köseköy-Gebze arasındaki mevcut demiryolunun yenileme çalışmaları 30 Ocak'ta başlayacak olup işin 22 ayda yani Aralık 2013'te tamamlanması hedeflenmektedir.

Gebze-İstanbul arası ise 4 aşamadan oluşmaktadır.

1-Gebze-Pendik demiryolunun yenilenmesine Aralık 2012'de başlanacaktır.

2-Pendik-Söğütlüçeşme demiryolu yenilemesi ise 2013'te başlayacaktır.

3-Söğütlüçeşme-Kazlıçeşme arası Marmaray CR3 kapsamında altyapısı için tünel kazıları tamamlanmış olup ray montajına başlanacaktır.

4-Kazlıçeşme-Halkalı arası ise 2013'te demiryolu yenilemesine başlanacak ve Haziran 2015'te bitecektir.

Özetle; Ankara'dan kalkan bir hızlı tren 2013 sonunda Gebze'ye kadar, 2014'te Pendiğe kadar, 2015'te Halkalı'ya kadar gelecektir.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 21 Ara Çrş, 2011 13:23

http://www.lojiport.com/haberdetay/Meke ... iyor/31594
Sakarya Valiliği’nden yapılan açıklamada, bölgede süren Hızlı Tren çalışması kapsamında Pamukova’nın Mekece bölgesindeki üstgeçit köprüsünün 2 ve 3 nolu ayakları arasında kalan açıklığa 9 kiriş montajının yapılacağı belirtildi. Bu çalışma nedeniyle 22 Aralık tarihinden itibaren Pamukova- Bozüyük yönünde sağ taşıma yolunun ulaşıma kapatılacağı, trafik akışının eski Mekece- İznik yolundan sağlanacağı bildirildi.Süre verilmemekle birlikte bu çalışmanın bir aydan fazla süreceği kaydedildi.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 21 Ara Çrş, 2011 15:16

vay lojiport raytürkü kaynak göstermiş. ne mutluluk :)

http://www.rayturk.net/?p=699

iş 1-2 ay sürecekmiş.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 23 Ara Cum, 2011 14:47

bozüyük yht inşaatı güzergahından. mapste artık net olarak görülüyor güzergah. burası pazaryeri yol ayrımına gelmeden az önce. sırasıyla 31, 30, tüneller var. sonra karaköy mevkii.

Resim

Cevapla

“Hızlı Tren Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön