ist-M.03:02 » M2 Şişhane-Yenikapı Güney 2.Etap İnş

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 05 Eyl Pzt, 2011 11:56

http://www.rayturk.net/?p=28821

NTV'de yenikapı ele alındı. arkeoloji müdürü zeynep kızıltan aşağıdaki resimde işaretlediğim yerde de arkeolojik kazının bittiğini ve yakında iş makinelerinin gireceğini söyledi.

koskadan gelen tünel ile bağlantı sağlanması için ilk 40 m genişlikte makineler çalışıyordu.şimdi bu alan ortaya doğru uzayacak.

kırmızı alandan bahsediyorum:

Resim

Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 05 Eyl Pzt, 2011 15:24

Bayağı bir alanda daha arkeolojik kazı bitmiş demek bu güzel haber, dediğin gibi orada inşaat alanı büyüyecek, yukarıda verdiğin resim üzerinden ben şöyle bir çıkarım bulundum, bir kerteriz noktası gerekiyordu o üstteki konteyner büroları aldım bende, bir kat aşağı yukarı 2,5 m. olsa ki bu maksimum olur, o kadar bile olmayabilir yüksekliği iki konteyner 5 m. den hesapladım, sağ tarafta üst kat yaklaşık 10m. altta kalan katman ise 15 m. kadar derinleştirilmiş, tabi bu sadece bir tahmin ama senin istasyon ile ilgili bilgini doğrular bence.

Resim

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 05 Eyl Pzt, 2011 15:55

ilk resimde marmaray istasyonundan m1 ve m2 tarafına bakan yerde 3 ANA GEÇİŞ YOLU var. soldan 1 ve 2 m2'ye aktarma, en sağdaki de m1'e aktarma sanırım.

böylece m1'in hizasını da öğrenmiş olduk. yanlışmıyım?

Resim

Resim

15 m derinlik tahmini doğru. zaten 13 m'sini arkeologlar indirmişti. iş makineleri çalışalı çok olmadı. 2-3 m de onlar indirmiş gibi. 20 m'ye kadar inerler yakında sanırım.

ntv'deki programı izlemeni tavsiye ederim. saha da dolaşıyorlar hep. yakın plan resimler var. ben bazılarını aldım. gözden kaçırdığım varsa sende ekle. üzerinde konuşalım. burası bitmeden istanbul metrosu olmayacak. asla.

metro alanının en batısı yani m1 ile kesişen alanda liman var. limanın ağaç kazıkları var. belki kaldırırlar.

Resim

Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 05 Eyl Pzt, 2011 16:03

Ne zaman yayınlandı bu program, nette varmı?

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 05 Eyl Pzt, 2011 16:08

evelki akşam yayınlanmış. tekrarı var.

http://www.yildiz.tv/?act=dvr&chan=canl ... 11%2021:36

ZEYNEP HANIM AHMET BEYE AYRINTILI OLARAK SAHAYI GEZDİRİYOR.

bu arada m1 ile ilgili tahminim doğru mu sence? daha dar mı? daha geniş mi? çünkü marmaray istasyonunun batı alanında kuyruk tüneline uzanan kısıma dik olabilir m1.

Resim
Resim
Resim
Resim

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

150 m kalmış

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 05 Eyl Pzt, 2011 16:17

http://www.rayturk.net/?p=28915

ibb sitesinde ufak güncelleme yapmış. siteye aldım. çok kritik.:
Cephe uzunluğu 260 m olan bu istasyonun 90 m’lik kısmında arkeolojik kazı tamamlanarak inşaat müsaadesi alınmıştır. Alınan kısımda bugüne kadar 67 kazık imalatı yapılmıştır.
Resim
Resim
Resim

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 05 Eyl Pzt, 2011 16:29

yeni bir şey daha keşfettim. ben mx ile m2 hatlarının birbirine sıfır olduğunu zannediyordum ama öyle değilmiş. resimdeki çıkıntıdan anladım. orası bir aralık oluşturuyor. sarı ile işaretlediğim çizgi m2'nin duvar çizgisi. bu demektirki mx ile m2 arasında biraz boşluk var. sanırım orası dolgu olarak kalır. konkors alanı olarak kullanılır. yolsu sirkülasyonu için.

Resim

YANİ M2 VE MX BU ŞEKİLDE KONUMLANIYOR. ARADA BOŞ ALAN VAR. yoksa m2 treni güneye kıvrılır mı? o boş alan peron olabilir mi?

m2'nin sınırı: sarı çizgi
mx'in sınırları: kırmızı çizgi

Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 05 Eyl Pzt, 2011 16:35

Verdiğin açıdan kestiremiyorum dar mı genişmi ama orada bir yerde olacağı ve dik ineceği kesin zaten biliyoruz bunu

Resim

Ama her halukarda Aksaray istasyonundan daha geniş olmayacaktır, 15 m. falan aşağı yukarı.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 05 Eyl Pzt, 2011 16:45

dik inecekte 3 tane göz var. 3.'sünün hizasına mı denk gelir

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 05 Eyl Pzt, 2011 16:57

Mehmet Kasım yazdı:dik inecekte 3 tane göz var. 3.'sünün hizasına mı denk gelir
Bence burada sen M2 yi biraz fazla uzun çizmişsin,
Resim

Ben M1 hat ve peronun şu karşıda görünen kazıklı duvar var ya ona yakın olacağını düşünüyorum yani direkt o 3. geçişin önünde değil biraz daha batıda, tamam o geçiş büyük ihtimal ile senin dediğin gibi M1 e geçiş için dir ama ben biraz daha farklı düşünüyorum orayı şimdi Marmaray başlığı dahil kurcalayıp resimleri bir araya getirmek lazım.

Resim

Bu resimde adama göre sağdaki kazıklı duvar bence M1 in olacağı yer, adamın hemen arkasındaki bölge M2 nin geçiş yapacağı koridor ve M2 istasyonu, kapıların bulunduğu yükseklik ise hem turnike bölgesi hemde çarşı gibi bir alan olacaktır, yani oradaki 4 kapıda aslında aynı yere çıkacak bana göre.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 05 Eyl Pzt, 2011 17:00

Bu resimde adama göre sağdaki kazıklı duvar bence M1 in olacağı yer, adamın hemen arkasındaki bölge M2 nin geçiş yapacağı koridor ve M2 istasyonu, kapıların bulunduğu yükseklik ise hem turnike bölgesi hemde çarşı gibi bir alan olacaktır, yani oradaki 4 kapıda aslında aynı yere çıkacak bana göre.
bi mapste gösterirmisin?

kazıklı duvarı da anlamadım

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 05 Eyl Pzt, 2011 17:07

Resim

Yeşil yer kazıklı duvar
Sarı çizgi M2
kırmızı çizgi M1

yani tam kapının karşısı değil de daha duvara doğru demek istedim.

Kilitli

“Metro Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön