alttaki gibi olsun dedi. aynı benim dediğim gibi 3-5 kazık eklemekle haliç suyu bir şey kaybetmez topu topu 5 m çapında olacak dedi.

köprü böyle olsun:

İstanbul’da yapılacak olan Haliç Metro Geçiş Köprüsü’nün Çelik konstrüksiyon işini Yalova’nın Altınova ilçesinde bulunan Cemre Tersanesi üstleniyor.
Cemre Tersanesi Ticaret Müdürü Sinan Kavala, Aa muhabirine yaptığı açıklamada, İstanbul Büyükşehir Belediyesi tarafından Haliç’e yapılacak yeni köprünün Çelik konstrüksiyon işinin tamamen tersanelerinde yapıldığını söyledi. Astaldi-Gülermak iş ortaklığı tarafından yapılacak 936 metre uzunluğundaki köprünün Çelik aksamının yapımı için 2010′un Mart ayından bu yana çalıştıklarını anlatan Kavala, “Yapılacak köprü tamamen Çelik konstrüksiyondan oluşuyor. Yaptığımız parçalar deniz yoluyla taşınarak Haliç’te montajlanacak” diye konuştu.
Daha önce bir tersanenin köprü yapımında çalışmadıklarını dile getiren Kavala, şöyle devam etti:
“Aslında bizim için gemiden çok da farklı bir iş değil. Köprü 450 tonluk bloklardan oluşuyor. Toplamda 12 bin ton Çelik kullanılıyor. Bu işi tersanelerden başka yapacak yer de çok yok. Bu kadar büyük tonajları kaldırabilecek kapasiteye tersaneler sahip. Ayrıca lokasyon olarak da tersaneler taşımaya uygun. Şu anda Körfez Geçişi Köprüsü, 3. Boğaz Köprüsü gibi önemli köprü projeleri var. Bence tersaneler bu köprü projelerinde potansiyel üretici olabilirler. ”
İşte bunu sorguluyorum, teknik imkanlar neden zorlanır ki, Toroslar' a viyadük yapmıyoruz ki olabilecek sınırları kullanalım, ya bu uzunluk ve genişlikteki bir köprüyü taşıyacak askı sistemi yapılır ya da köprü genişliğinde ve oldukça çaplı ayaklar dikilerek bu yük taşınır, bunu hesap kitap bilmesekte akıl edebiliriz.Revize dediğimiz köprünün tasarımının baştan yapılması değil, teknik imkanlar zorlanarak silüeti biraz daha az etkileyecek hale getirilmesi ve renginin araya kaynar bir hale getirilmesi...