ist-M.03:02 » M2 Şişhane-Yenikapı Güney 2.Etap İnş

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 18 Ağu Prş, 2011 13:37

sky turkte köprü ile ilgili konuşuluyordu. br hoca direksiz köprü önersini ekrana tuttu bende screen eyledim

alttaki gibi olsun dedi. aynı benim dediğim gibi 3-5 kazık eklemekle haliç suyu bir şey kaybetmez topu topu 5 m çapında olacak dedi.



Resim

köprü böyle olsun:

Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 19 Ağu Cum, 2011 23:48

Köprü tartışmaları tüm hızı ile devam ederken bir taraftan köprünün imalatıda devam ediyormuş :) o zaman niye tartışılıyor ki? Zaten bunu anlamıyorum işte, birileri yok miras diyor liste diyor cart diyor curt diyor ama iş hiç durmadan devam ediyor :) durmak yok yola devam ile bu kast edilmiyor ya :) bir kavram kargaşası var gibi :P

http://www.rayturk.net/?p=28307
İstanbul’da yapılacak olan Haliç Metro Geçiş Köprüsü’nün Çelik konstrüksiyon işini Yalova’nın Altınova ilçesinde bulunan Cemre Tersanesi üstleniyor.

Cemre Tersanesi Ticaret Müdürü Sinan Kavala, Aa muhabirine yaptığı açıklamada, İstanbul Büyükşehir Belediyesi tarafından Haliç’e yapılacak yeni köprünün Çelik konstrüksiyon işinin tamamen tersanelerinde yapıldığını söyledi. Astaldi-Gülermak iş ortaklığı tarafından yapılacak 936 metre uzunluğundaki köprünün Çelik aksamının yapımı için 2010′un Mart ayından bu yana çalıştıklarını anlatan Kavala, “Yapılacak köprü tamamen Çelik konstrüksiyondan oluşuyor. Yaptığımız parçalar deniz yoluyla taşınarak Haliç’te montajlanacak” diye konuştu.

Daha önce bir tersanenin köprü yapımında çalışmadıklarını dile getiren Kavala, şöyle devam etti:

“Aslında bizim için gemiden çok da farklı bir iş değil. Köprü 450 tonluk bloklardan oluşuyor. Toplamda 12 bin ton Çelik kullanılıyor. Bu işi tersanelerden başka yapacak yer de çok yok. Bu kadar büyük tonajları kaldırabilecek kapasiteye tersaneler sahip. Ayrıca lokasyon olarak da tersaneler taşımaya uygun. Şu anda Körfez Geçişi Köprüsü, 3. Boğaz Köprüsü gibi önemli köprü projeleri var. Bence tersaneler bu köprü projelerinde potansiyel üretici olabilirler. ”

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 20 Ağu Cmt, 2011 11:33

tersaneden resim var. köprünü ufak bi kısmı bitmiş. bayağı iş var görünüyor. Resim

köprü böyle olur mu?
Resim

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 20 Ağu Cmt, 2011 11:38

Olmaz Mehmet, engel kaldı mı hala ya? İki tane uzun direk dikecekler boyları 47 metre. Oradan olabilecek en ince çelik halatlarla köprüyü taşıtacaklar. Rengide grimsi bir şey olacak...

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 20 Ağu Cmt, 2011 11:39

Mehmet köprü böyle olurmu diyorsun da ben buna bir cevap veremiyorum çünkü ne inşaat ne de özel olarak köprü mühendisiyim :) işin şakası bir yana bence bu bizim böyle bir resme bakarak karar verebileceğimiz bir şey değil. Ama sorduğun soru estetik yönü ile alakalı ise, yapacak bir şey yok illa revize edilecekse böyle düz halde edilsinde şu köprü yapılsın bitsin başka bir şey demiyorum.

Daha önceki mesajımda yazmıştım bana kalsa Haliç üstündeki diğer köprüler ile de uyumlu olması için zaten düz olmasını isterdim, diğer taraftan şunu merak ediyorum o köprüdeki direkler ve askılar süs için mi? Bilmiyorum ama pek sanmıyorumda açıkçası, yani onları oradan kaldırınca öyle ortaya bir tane ayak (ya da yan yana kaç tane ise) koymak yeterli olacak mı? Bu resim üzerinden bakarsan tamam Haliç in akmasına bir engeli olmaz gibi ama sonra Haliç akar deliler bakar olmasın, bu resmi yapan kişide muhakkak hoca dediğine göre semt camiinin imamı değil muhakkak okumuştur bu işleri, onlar olur diyorsa biz ne diyelim.

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 20 Ağu Cmt, 2011 11:58

O direklerin süs olmayacağını Mehmet'de biliyor, tek boyuttan bakınca altta az ayak var gibi görünüyor ama o ayaklar ya onun 2 katı ya da 3 katı olacak. Bir de Haliç'deki diğer köprülerimiz çirkin diye bu da mı çirkin olsun? Bence bu yapıldıktan sonra diğer çirkin köprülerin yeniden yapılabilirliği konuşulacak.

Burada direksiz köprü yapmayacaklar, bunun kararı verildi ve kesin. Tek direk üzerinden tüm ağırlığı taşıtma ihtimali de yok, çünkü o zaman direğin boyu 80 metreden aşağı olmaz. 2 direği yapacaklar.

Revize dediğimiz köprünün tasarımının baştan yapılması değil, teknik imkanlar zorlanarak silüeti biraz daha az etkileyecek hale getirilmesi ve renginin araya kaynar bir hale getirilmesi...

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 20 Ağu Cmt, 2011 12:06

Cevabımı senden aldım Hakan, aslında zaten tahmin ettiğim hadi birazda bildiğim şeylerdi zaten diyelim.
Revize dediğimiz köprünün tasarımının baştan yapılması değil, teknik imkanlar zorlanarak silüeti biraz daha az etkileyecek hale getirilmesi ve renginin araya kaynar bir hale getirilmesi...
İşte bunu sorguluyorum, teknik imkanlar neden zorlanır ki, Toroslar' a viyadük yapmıyoruz ki olabilecek sınırları kullanalım, ya bu uzunluk ve genişlikteki bir köprüyü taşıyacak askı sistemi yapılır ya da köprü genişliğinde ve oldukça çaplı ayaklar dikilerek bu yük taşınır, bunu hesap kitap bilmesekte akıl edebiliriz.

Bir diğer konu köprünün rengini değiştirince görünmeyecek mi? Ben buna inanmıyorum bir türlü, o zaman akıllı boya nano teknoloji kullansınlar güneş ışığının vuruş açısına göre köprü renk değiştirsin, arka plandaki siluete uyum sağlasın, bari dünya bilim tarihine bir katkıda bulunmuş olalım yoksa köprü ile adımızdan söz ettiremeyeceğiz :) Tamam doğru renk seçimi ile bir cismin görünür büyüklüğünü küçültmek mümkün olabilir, yani algı ile oynayarak da bu iş buraya mı geldi? Bana zorlama geliyor o yüzden düz köprü yapılsın gitsin diyorum, çirkinde olsa diğerleri ile uyumlu hale gelir.

Diğer taraftan gerçekten bu köprü ayaklı olarak inşa edilirse, haklısın öbür köprülerin bunun yanında garabet kalacak, ve aslında gerçekten yeniden yapılması gereken şu Yeni Galata Köprüsünün yerinede Yepyeni Galata Köprüsü inşa edilir belki.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 20 Ağu Cmt, 2011 12:10

cemal kafadar hoca benim aklımı çeldi. genelde ben köprü yapılsında yerim siluetinizi diyordum :) metronun geçmesini herşeyden önemli görüyordum ve engel çıkaranlara kızıyordum. süleymaniyenin minaresinin ve zemininin altında kalınca siluete bir şey olmaz zannediyordum. ama o cemal hoca yok mu cnn türkte benim aklımı çeldi. bitirici cümlesi üsküdar valide atik camiinden fatih camiine kadar mimar sinan silueti varmış. bu mesttetti. bunda milim oynamaz dedi. osmanl çok katıymış. gerçi o zaman yüksek binalar yoktu yıl 1500, 1600. ama madem bu zamana kadar bu silueti korumuşuz devam edelim. 2023'te siluette kalmayacak ama neyse :)

linkte bi video var. siluet 2023'te uçmuş

http://www.rayturk.net/?p=28177
En son Mehmet Kasım tarafından 20 Ağu Cmt, 2011 12:52 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 20 Ağu Cmt, 2011 12:33

Mehmet kendi yazında kendin zaten bir hayalden bahsediyorsun bana göre :) Osmanlı siluete önem vermiş miş miş miş, biraz daha piş pişlersen uyuyacam ha :P O zamanın silueti ile bu siluet aynı mı? Ya bu memlekette birileri bir şeyi yaptırtamayınca neden geçmişten bir şeylerin arkasına sığınmak zorunda? Osmanlı önem vermiş eee şimdi çekeyim mi siyasi arenaya konuyu? Atatürk vermemiş mi? İlerimi gidicez geri mi? O zaman bırakın abi İstanbul' u, hadi bakalım benim babam 1930 da doğmuş İstanbul' da, diyorsanız 50 den öncekiler gitsin ben kabulüm, hadi bul bakalım o tarihten önce orda doğanı?

Geçelim abi bu siluetmiş yok Osmanlı önem vermiş, Mimar Sinan ın siluetiymiş, ya biz o adamın kafatasını ölçmeye kalmış bir milletiz yahu, şimdi bunun hesabını mı yapıyoruz, yani kusura bakma da çok abes bir söylem, tabii ki bana göre abes, haklıyım ya da budur demiyorum sadece hislerle ya da birilerine iş yaptırmak için hassas noktalara dokunmak ile bu iş yürümez diyorum.

Gel biz yine eski kafamıza dönelim :) metro geçsinde nasıl geçerse geçsin, o metro yüz yıl sonra kalacakta o binalar o siluet orada kalacak mı? Fatih ferman verdi Sur dibine bilmem kaç metre yakına ev yapılmayacak diye, o kadar seviyorlardı Osmanlıyı o zaman buna da uysalardı, babam mı yaptırdı o evleri fabrikaları sur dibine? Keşke yapsaymış Mevlanakapı da yaşamış iki tarla çevirmemiş, yerim Sur un siluetini :)

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 20 Ağu Cmt, 2011 12:53

düz köprü olmaz mı abi? yokmu bi mühendis hesaplattıralım :)

ahmettekin
Aylık Paso
Mesajlar: 102
Kayıt: 21 Ara Cum, 2007 19:04

Mesaj gönderen ahmettekin » 20 Ağu Cmt, 2011 21:21

Bana kalırsa o bölgeye nasıl bir köprü yapılırsa yapılsın mevcut siluet daha kötü olamaz. Hadi varsayalım ki o kadar kötü yaptılar ki köprüyü siluet mahvoldu, yine de bana kalırsa projenin bütününün getirdiği artılar bu eksiyi götürür, günde binlerce aracın egzost dumanı olmayacak başta yahu dahası mı var?

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 28 Ağu Pzr, 2011 16:42

koskadan gelen tünel ile bağlantı yapılması için bayağı derine iniyorlar. kırmızı ile gösterdiğim en derin nokta kaç m derindir? burdaki istasyon derinliği 20 m olması lazımdı yanlış hatırlamıyorsam. hedefe ne kadar daha var. sol üst taraftaki harfiyatı saymazsak. sanırım orda duvar yapacakları için şimdilik bırakmış gibiler.

Resim

Resim

Kilitli

“Metro Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön