ist-B.03:03 » Marmaray Projesi [İnşaat Süreci]

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18156
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 05 Ağu Cum, 2011 11:59

Mehmet Kasım yazdı:kervan-çeyz felsefesiyle
Her işimiz böyle değil mi zaten? Zaten sadece bu kafayı değiştirsek tadından yenmeyecek bir memleket olacağımızı bilmiyormuyuz? :)

Neden ihaleye koymadılar bilemem bunu bir kaç sefer aynı işi (RRR) yaptıranlara sormak lazım, ne kadar iş bilinir olduğu ortada değil mi?

Karıştırmıyorum zaten, ama açıkça söyleyeyim öyle yaptık tüneli bitti hadi Sirkeci Üsküdar bir iki, bir iki ye hiç razı değilim, tek tek metro istasyonu açarsın hadi anladıkta, koca sistemi sadece tünele bağlayıp yaptık bitti, hadi bana oy verin demek ayıp geliyor bana.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 05 Ağu Cum, 2011 16:35

artık bu işler seçimleri hiç etkilemiyor. vatandaşın derdi farklı. bizim gibi üç beş kişi ilgileniyor. millet kanıksamış bazı şeyleri.

o zaman duyduklarım doğru yani. istimlak sorunu

yenikapıda mıcır atmışlar

Resim
En son Mehmet Kasım tarafından 05 Ağu Cum, 2011 23:34 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18156
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 05 Ağu Cum, 2011 22:58

Bendeki ana bilgi istimlak ile direkt alakalı diyemem, daha çok hattın genişletilmesi ile ilgili bazı konular vardı yani işin tekniğini ilgilendiren ama bu durum doğal olarak istimlak ile de ilişkilidir.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 05 Ağu Cum, 2011 23:34

peki 3 hatta çıkarma işi yattı mı? kuzeyden hat çekilmesi kesinleşti. kafadan söğütlüçeşmeye inecekse 3. hattan vazgeçebilirler mi?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18156
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 05 Ağu Cum, 2011 23:47

En son sende zaten her yerde 3 hat olmayacakmış gibi bir şeylerden bahsetmiştin diye hatırlıyorum, son durum hakkında açıkçası kimseden bir şey duymadım ama hatlar kapanacak crbilmemkaç yapılacak deniyorsa ve işin nevii hala aynı ise çıkacak demektir, nasıl olacak bilmiyorum, bir ihtimal hattın tamamında bu 3 leme işi olmayabilir, olan yerlerde sistemi kurtarırmı işletmeye geçmeden göremeyeceğiz. Fakat ben şuna eminimki bu şekilde bir yapı sadece çok kısa vadede iş görür, başkalarının 50 yıl önce yapıp son 10 yılda terk etme planları yaptığı ve halihazırda da bu planları uyguladığı işleri biz şimdi yapmaya çalışıyoruz, çeyizi yolda düzmekten vazgeçmek lazım :)

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 09 Ağu Sal, 2011 18:26

acaba 3'lemekten vazmı geçtiler diye aklıma kurt düşmüştü. çünkü kuzey hattını1 seneye kadar benden başka konuşan yoktu. onu gündeme getirip 3'ten vazgeçecekler diye düşündüm. mantık olarakta yht kuzeyden gelipsöğütlüçeşmeye bağlanacaksa güney hattı kasmak anlamsız. ama kuzeyin hemen yapılması kaydıyla. kuzey hatı 2013'e bitebilse.

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 09 Ağu Sal, 2011 18:55

İş sadece hat sayısını 3'e çıkarmaktan ibaret değil.

Bazı istasyonların yerlerinin değiştirilmesine gerçekten ciddi derecede ihtiyaç var. Öyle ki bazı istasyonlar tam şehir merkezinde ve çok ciddi potansiyeli var ama bazı istasyonlarda sapa yerlerde ve bu yüzden kullanılmıyor.

Mesela Pendik istasyonu harika bir konumda, istasyondan dışarı çıktığınızda en işlek caddeye çıkıyorsunuz. Resmi sayımla 800.000 günlük hareket olan Gazipaşa Caddesine. Bir de kötü örnek, Kaynarca istasyonu kötü bir konumda. Halbuki istasyon 500 metre daha batıda olsa şimdikinden 3 kat fazla yolcusu olabilir. Semtin en işlek caddelerinin kesişim yeri yani Deniz caddesi ve Aydınlıyolu caddesinin hemen hizasında konumlansa hem mahalleli daha fazla rağbet gösterecek hem de Sigorta müdürlüğü, semt poliklinikleri, Green Park otel (bir kaç bin çalışanı var) dibinde olacak.

Anadolu yakasında ben daha fazla örnekde verebilirim, bunlar direk konumla ilgili tespitlerim. Birde istasyonun yapısı ile ilgili tespitim var. Mesela Kartal istasyonu öyle bir virajın merkezine konumlandırılmış ki, trenden inen binen resmen perona atlamak zorunda kalıyor. Lisede treni çok kullanırdım ve peronla tren arasında düşen çok kişi gördüm. Benzer bir sıkıntı Küçükyalı'da da var, istasyson 100 metre doğuda olsa hem minibüs yoluna sıfır olacak hem de virajda konumlanmamış olacak...

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18156
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 09 Ağu Sal, 2011 20:03

Kurptaki istasyonlarda ciddi bir problem evet, bunun kesinlikle yeniden düzenlemesi gerekiyor, Hakan iyi bir gözlemce ve Anadolu yakasını iyi bilen birisi olarak zaten kritik noktaları da vermiş, açıkçası ben Avrupa yakasındaki istasyonlarda o kadar sert kurpta bulunan yoktu diye hatırlıyorum ama en son 6 yıl kadar oldu herhalde onda da Sirkeci - Bakırköy arasında gitmiştim, ondan önceki son yolculuğum herhalde 20 yıl yakın :P ama hatırladığım kadarı ile burada istasyonların geneli hattın düz olduğu noktalarda (olabildiğince)

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 09 Ağu Sal, 2011 20:30

avrupa yakasında 2 ufak ek yapabilirim. mesela üniversitede ken abdi ipekçiye basket maçlarına giderdik. çıkışta trene binerdik. kazlıçeşme istasyonu çok uzak kalıyordu. yeni durumda biraz daha yaklaşacak salona.

aynı şekilde yenkapı istasyonu da aksaray ve laleliye biraz daha yaklaşacak.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 14 Ağu Pzr, 2011 02:17

evvet. işte yepyen bir şey buldum. taisei singapurda bi firmaya tasarlatmış yenikapıyı. bu tasarımı ilk kez görüyorum. daha öncekilere benziyor ama dikkatli bakınca fark var. bu açıdan daha önce görmemiştim diye hatırlıyorum ama eskileri de bulamadım. ne dersiniz?

Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18156
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: KOLONLARI ÇAKIYORLAR

Mesaj gönderen Esat » 14 Ağu Pzr, 2011 11:37

Mehmet Kasım yazdı:Kafamızda canlandıralım. Jet-grouting'lerin yaptığı kazık çakma işi şununla alakalı olabilir. İstasyonun ortasında yuvarlak camekan alan var. Kolonları görüyorsun ya. Makineler bunları imal ediyor olabilir?

Canlandı mı?

Resim

Camekan alan dışarıdan bakınca tam makinenin çalıştığı alaana denk geliyor.
Resim
Daha önce de vermiştin sen bu bölümden çizimleri, gördüğüm kadarı ile aynı. Sadece ilk resimlerde galiba yine böyle tepesi yuvarlak fakat ortasında böyle sütunlar olmayan bir yer gösterilmiş aynı yermi bilmiyorum.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 14 Ağu Pzr, 2011 12:04

farklılıklar var. ortada kalın sütun direği var. çekiş açısı farklı. 2 tane giriş var sanırım biri m2'ye. stil farkı var tasarımda. sonuçta yeni bir şey.

marmarayda çalışan bir mühendis twitterda yenikapı kaba inşaatı çok yakında bitecek dye twitlemiş. takibe aldım adamı.

Kilitli

“Marmaray Projesi [İnşaat Süreci]” sayfasına dön