ist-B.03:03 » Marmaray Projesi [İnşaat Süreci]

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 26 Tem Sal, 2011 13:34

üsküdarda istasyon çalışmaları da bayağı ilerlemiş. istasyon yüzeye çok yaklaşmış. konkors alanına gelmiş galiba. son kat gibi.

Resim
Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18156
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 26 Tem Sal, 2011 15:15

alabay yazdı:Esat, şu senin 15 km ve 30 dakika olayını tam anlamadım. Banliyö hatları uzunluklatrı mı? Onlar çok daha uzun olabilir.
Ben önerileni yazdım, bu konudaki otoritelerin "ideal" önerisi bu bunun üzerindeki kilometre ve yolculuklar bölgesel tren tanımına girer diyorlar, kimse buna uymak zorunda değil ya da mevcudunu değiştirmek zorunda değil, yazdıklarımdan ne anlamlar çıkartıyorsun bilmiyorum ki :):)
Mehmet yazdı:sonuç olarak yht yenikapıda durur dimi. durur. az da olsa durur.


Yok durmaz :) çocuk gibi sormuşsun ya :P:P ehehe, Başar yazmış işte 3 dk. demiş, bana kalırsa da maksimum 5 dk, bu 5 dk. ancak Türk standartlarını karşılar.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18156
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 28 Tem Prş, 2011 12:19

İnşaat ilerleme videosu Haziran

http://www.youtube.com/watch?v=3jH7A64-gFE

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 29 Tem Cum, 2011 00:26

videoyu izledim. sirkecide hala tarihi kalıntılar kalkmamış. aylardır aynı duruyorlar. neden acaba?


1 sene önce yenikaı nasılmış. gerçi m2 alanı ama fikir verir

http://www.rayturk.net/wp-content/uploads/im3.jpg

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 03 Ağu Çrş, 2011 16:18

http://www.rayturk.net/wp-content/uploa ... amaray.jpg

marmaray uzatma hatları:

1-havaalanları malümdü

2-halkalı-çatalca

3-ıspartakule-silivri banliyö

4-ıspartakule-beylikdüzü-avcılar (menekşe yani)

dediğim çıkıyor galiba

çatalca haritada var.

http://www.rayturk.net/wp-content/uploa ... SMERAY.jpg

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 03 Ağu Çrş, 2011 20:09

Süreç sil baştan

Mevcut demiryolu hatlarının yeni sisteme entegre edilmesi için kapatılması konusunda sürekli olarak farklı tarihler verildiğini belirten Demirkol “Önce 8 Aralık 2008, sonra 15 Haziran 2009 ve sonra da 7 Ocak 2010 tarihlerini verdiler. Ama hiçbiri gerçekleşmedi. Şimdi fesih sonrası tekrar yapılan ihalede sözleşme imzalanacak, yeni yükleniciye yer teslim edilecek ve yepyeni bir süreç başlayacak” diye konuştu. Demirkol, TCDD Genel Müdürlüğü’nün DLH Genel Müdürlüğü’ne 13 Mayıs 2011 tarihinde gönderdiği bir yazıda banliyö hatlarının Marmaray Projesi kapsamında ne zaman kapatılacağını sorduğunu ifade ederek şu bilgileri verdi:

“DLH Genel Müdürlüğü’nün cevap yazısında ihale sürecinin devam ettiğini sonuçlanmasının ardından ihaleyi kazanan firmanın sözleşmesel olarak işe başlama tarihinden 411 gün sonra Gebze-Pendik, 595 gün sonra Pendik- İbrahimağa, 503 gün sonra da Halkalı-Kazlıçeşme arasının kapatılacağını bildirdi.”

Demirkol, projenin ikinci etabında yaşanan bu aksaklıklara karşın Marmaray’ın 29 Ekim 2013’te bitirileceğinin söylenmesinin hayalden başka bir şey olmadığını söyledi. Projenin sermayenin ihtiyaçlarına göre şekillendirilmesi nedeniyle geciktiğini vurgulayan Demirkol, Başbakan’ın gecikmeyi davalara ve arkeolojik kazılara bağlamasını eleştirdi. Demirkol tepkisini şöyle dile getirdi:

“Başbakan Erdoğan’ın Marmaray Projesi’nin gecikmesini ‘davalar projelerimizi etkiliyor’ iddiasına dayandırması yaşanan gecikmelere gerekçe değil. Çünkü sendikamız tarafından açılan davalar sonucunda herhangi bir durdurma veya iptal kararı çıkmadı. Yalnızca Yedikule’de yapılan kazılar ve kamulaştırmalarda konut sahiplerinin açmış olduğu davada mahkeme yürütmeyi durdurma kararı verdi. Ayrıca yapılan arkeolojik kazılarda beklenmeyen ve öngörülmeyen derecede nadide eserlerle karşılaşılması projede sarkmalara neden oldu.

Çevreye, tarihe ve kültüre saygılı bir proje olarak ilan edilen Marmaray’da yaşanan gecikmeler nedeniyle arkeolojik kazılara ‘orada üç beş çanak çömlek çıktı’ diye yaklaşım sergilenmesi ise düşündürücü. Bu proje ile TCDD’nin Haydarpaşa ve Sirkeci garları başta olmak üzere boşa çıkartılan birçok taşınmazın kentsel dönüşüme tabi tutularak satılmasının önü açılmak isteniyordu.

Ancak Haydarpaşa Gar Dönüşüm Projesi’ne karşı, sendikamız ve Mimarlar Odası öncülüğünde oluşturulan Haydarpaşa Dayanışması’nın girişimleri sonunda Haydarpaşa Gar Dönüşüm Projesi’nde iktidarın beklediği gelişmeler engellendi. Bu proje bir bütünsellikten uzak.

İleride demiryolu taşımacığı ile Marmaray projesinin nasıl entegre edileceğinden, kentsel dönüşümlere açılacak alanların belirlenmesinden, demiryolu hatlarının hangi araziler üzerinden geçeceğine, hangi trenlerin çalıştırılacağına dair işin uzmanlarınca hazırlanmış bir proje değil.”

http://www.yapi.com.tr/Haberler/vagonla ... ml?Sayfa=2

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18156
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 04 Ağu Prş, 2011 01:37

Üstünkörü okudum ama katılıyorum, aynılarını biz söylediğimiz de düşman ilan ediliveriyoruz :) kardeşim bende oy verdim ve vatandaşlık hakkımı kullanıyorum, Marmaray ı sadece tünele bağladılar, tüneli açınca işte yaptık açtık ama şunlar hep bizi engelledi bunlar hep bizi engelledi, küçük emrah film replikleri gibi, nerde peki bakkal amca?

Ya biz bunları 10 sene önce aşmadık mı kardeşim? İktidar olmadık mı, hala ne yaptırmadılar o olmadı bu olmadı, şimdi siyasi görüş beyan etmeyeyim ama bende başından beri bu insanlara oy veriyorum, isteyerek, güvenerek ama bir konuda hala sorguluyorum ya neden beceriksizlere sadece bizden ya da bizim şuyumuz buyumuz diye ceza verilmiyor, bu işi yüzüne gözüne bulaştıran kimse neden ona hesap sorulmuyor, neden? Şimdi bunun sorumlusuda inşaata besmelesiz başlayan amelemi olacak? Ya sabır.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 04 Ağu Prş, 2011 11:20

“Başbakan Erdoğan’ın Marmaray Projesi’nin gecikmesini ‘davalar projelerimizi etkiliyor’ iddiasına dayandırması yaşanan gecikmelere gerekçe değil. Çünkü sendikamız tarafından açılan davalar sonucunda herhangi bir durdurma veya iptal kararı çıkmadı.
burda çarpıtma var. adam bizim davamız etkilemedi diyor. etkilemez olur mu? sen dava açıyorsun bu hat endüstriyel mrias diye. bu dava sonuçlanmadan hat yükleniciye teslim edilemiyor. illa durdurma kararı çıkmasına gerek yok ki. yükleniciye yer teslimi yapmanın hukuki şartları var. yüklenci armut mu? teslim almaz. davalar sonuçlansın öyle gireyim der. baktı zarar edyor bıaktı gitti.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18156
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 04 Ağu Prş, 2011 11:52

Bence sen bazı şeyleri eksik biliyorsun Mehmet, daha öncede tartışmıştık hatırlarsan, evet nasıl ki bu işin karşısındakiler ideolojik ise sende bazen maalesef ideolojik düşünüyorsun, bu anlamda eleştirmiyorum ya da yargılamıyorum ama dediğim gibi biraz eksik bir şeyler var sanırım, yine söylemiştim benim bazı kişilerden duyduğum başka bazı şeyler vardı ve o kişilerin duyduklarına güveniyorum. Tamam kulaktan kulağa belki biraz değişmiştir ama başka şeylerde söyleniyor işte, mahkeme engellemiş olabilir eyvallah ta adam gerçekten bu yüzdenmi bırakıp gitti sadece? :)

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 04 Ağu Prş, 2011 14:12

istimlak bedellerini alstoma yıkmak istemişler. o da kabul etmemiş. sanırım sözleşme de ve şartname de böyle bir madde yokmuş. aşırı istimlak olunca çekilmiş. bu da bir sebep.

işin ucu; istimlakten kaynaklanan, mahkemeye varıyor sonuçta. girift

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18156
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 04 Ağu Prş, 2011 23:26

O dediğin ne demek bilmiyorum yani girift midir değilmidir bilemem ama istimlakten kaynaklanan mahkeme sonuna kadar haklıdır. Böyle bir projeyi yöneten adam istimlaki, hat genişliğini, güvenlik kriterlerini, cartı, curtu bilmiyorsa, bilmek istemiyorsa bu sonuca katlanmak zorundadır, mazeret sunmak değil. Ama her zamanki gibi sonuca buna sebep olanlar değil bizler katlanmak zorunda kalacağız, benim zoruma giden bu umarım anlıyorsundur.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 05 Ağu Cum, 2011 01:09

istimlak konusunda duyduğum doğru mu yani? ne kadar istimlak çıkacağını bilmeden kervan-çeyiz felsefesiyle işe başlayıp sonra yüklenciye yıkmak isteyip mahkemede soluk. bunlar doğru mu?

2001'de mühendislik işi teslim edilmişti. o zamandan bu yana istimlakleri çıkarmışlardır. neden ihaleye koymadılar k.

gerçi tüm bunlar olmasa banliyö hatları modernize edilse ve 2009'da bitse ne olacaktı ki? bu seferde tüp yok :)

tabi 2013te de tüp var banliyö yok fazla karıştırma
En son Mehmet Kasım tarafından 05 Ağu Cum, 2011 16:34 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Kilitli

“Marmaray Projesi [İnşaat Süreci]” sayfasına dön