ist-M.03:04 » M4 Kadıköy-SGH-Tuzla Metro Hattı [İnşaat Süreci]
-
- Kadrolu Personel
- Mesajlar: 1434
- Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18149
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Ray ile katener arasında fark bayağı düşmüştü şimdi geriye dönük mesajıma bakmadım ama 5 km civarında bir fark vardı arada, bu hesapla ile bahsettiğin gibi maksimum 5 km gibi bir fark olsa gerek. Fakat katener ile ilgili şöyle bir detay var, ray montajı bittiği anda çok hızlı bir şekilde o aradaki fark kapatılabiliyor, yani diyeyim 1 haftalık iş olarak düşünün. Katenerin tavan montajından ziyade bunun enerjilendirilmesi, trafoların düzgün çalışması yani besleme ve araç testlerindeki geri besleme sorunlarının çözülmesi, falan filan yani onunda ciddi bir test aşaması var diyebiliriz.
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
-
- Kadrolu Personel
- Mesajlar: 1434
- Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44
Huzurevi İstasyonundan görüntüler...
Bu fotoğrafta görünen kısım ana yapının olduğu kısım, bir tane giriş-çıkış yeri ve asansör yeri var, zaten hat üzerindeki muhtemelen en küçük kapasiteli istasyon bu...

Bu kısım bacaların vs.. olduğu kısım, 70 Evler Köprülü Kavşağının bir dönüşünün iç kısmına yerleştirildiler...

Güney tarafta da bir tane giriş çıkış yeri var, kot farkından dolayı düz giriş yolun karşı tarafındaki -2. kata falan denk geliyor muhtemelen...

Yaya tünelinin daha yakın çekimi...

Bu fotoğrafta görünen kısım ana yapının olduğu kısım, bir tane giriş-çıkış yeri ve asansör yeri var, zaten hat üzerindeki muhtemelen en küçük kapasiteli istasyon bu...

Bu kısım bacaların vs.. olduğu kısım, 70 Evler Köprülü Kavşağının bir dönüşünün iç kısmına yerleştirildiler...

Güney tarafta da bir tane giriş çıkış yeri var, kot farkından dolayı düz giriş yolun karşı tarafındaki -2. kata falan denk geliyor muhtemelen...

Yaya tünelinin daha yakın çekimi...

-
- Kadrolu Personel
- Mesajlar: 1434
- Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44
Bir de Maltepe var...
Ana yapı bu kısım oluyor, eski fotoğraflarla kıyaslanınca farkı görebilirsiniz, hatta bu kesimin kazısı bittikten sonra E-5'de çatlaklar olmuştu ve tekrar toprak doldurulup sonra tekrar kazılmıştı. Bu istasyonun içinde mini bir konferans bile düzenlendi 1 sene önce falan...

Bu kesim kavşağın ters tarafında bacaların vs.. olduğu kısım. Kozyatağı'ndan doğudaki ilk çalışma bu fotoğrafın çektiği alanda açılmış olan şaft ile başlamıştı, tesadüfen oradaydım ve çok sevinmiştim.

Kavşaktan biraz kuzeydeki giriş-çıkış yerlerinden biri...

Maltepe istasyonunun güney taraftan tek giriş yeri...

Ana yapı bu kısım oluyor, eski fotoğraflarla kıyaslanınca farkı görebilirsiniz, hatta bu kesimin kazısı bittikten sonra E-5'de çatlaklar olmuştu ve tekrar toprak doldurulup sonra tekrar kazılmıştı. Bu istasyonun içinde mini bir konferans bile düzenlendi 1 sene önce falan...

Bu kesim kavşağın ters tarafında bacaların vs.. olduğu kısım. Kozyatağı'ndan doğudaki ilk çalışma bu fotoğrafın çektiği alanda açılmış olan şaft ile başlamıştı, tesadüfen oradaydım ve çok sevinmiştim.

Kavşaktan biraz kuzeydeki giriş-çıkış yerlerinden biri...

Maltepe istasyonunun güney taraftan tek giriş yeri...

-
- Transit Yolcu
- Mesajlar: 13
- Kayıt: 13 Ara Pzt, 2010 15:15
Süper görüntüler emeğinize sağ
Süper görüntüler emeğinize sağlık
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18149
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Adliye de tek bir giriş/çıkış dışında diğerleri tamam anladığım kadarı ile, o bölümlerde iş sanki sırf çevre düzenlemeye kalmış gibi. Bir de Huzurevi durağı için hattın en düşük kapasiteli istasyonu olacağını belirtmişsin, peki Anadolu yakasını ve kapasitesini iyi bilen birisi olarak, sence bu hep böylemi kalacak, tabii ki 100 yıl sonrasını sormuyorum
ama bir 10 ya da 20 yıl sonrada gerçekten bu istasyona için tek giriş yetecek mi? Yoksa o zamana kadar diğer raylı sistemler haydi haydi biteceği ve yük dağılmış olacağı için hala ihtiyaç olmazmı?

-
- Kadrolu Personel
- Mesajlar: 1434
- Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44
Huzurevi'nde 2 giriş var, her biri E-5'in birer tarafında. B istasyon kapasitesi ileride artar mı? Artabilir ama bu devlet politikaları ile ilgili. Konuyu nereye götürüyorsun demeyin, anlatayım.
Bu istasyonun yolcu potansiyeli Maltepe merkeze yakın oturan Bağlarbaşı mahallesi ile kuzey tarafta, kısmen Gülsuyu ve Zümrütevler. Bunun dışında etrafta pek işyerleri ofisler vs.. yok. Sadece AYEDAŞ (Anadolu Yakası Elektrik Dağıtım A.Ş.) merkez binası var. Bu saydığım mahallelerden Gülsuyu ve Zümrütevler ya kaçak ya da tapulu ancak vatandaşın kendi imkanları ile yaptırdığı, imar planlarına uymayan ama uydurulmuş, sokakları dar, etrafın kötü olduğu yerler.
Malum Çevre ve Şehircilik Bakanlığı kuruldu, eğer imar planlarındaki KAKS'ı hakikaten 2 katına çıkarırlarsa işte o zaman bu saydığım mahalleler avrupa yakasındaki en güzel diyebileceğiniz mahallelerden 10 kat daha güzel yerler ve müteahhitlerin birbiriyle savaşa gireceği yerler (bir manzara var diliniz damağınız uçuklar), nüfusun 2-3 katına çıkarılması ile istasyon potansiyeli de o kadar artar.
Bu olur mu, hemen olmaz ama 20 sene sonra kaçınılmaz. Ama o zaman bile en az yolcu taşıyacak 3-4 istasyondan biri olur, çünkü Maltepe istasyonu 800 metre, Gülsuyu istasyonu 1000 metre...
Bu istasyonun yolcu potansiyeli Maltepe merkeze yakın oturan Bağlarbaşı mahallesi ile kuzey tarafta, kısmen Gülsuyu ve Zümrütevler. Bunun dışında etrafta pek işyerleri ofisler vs.. yok. Sadece AYEDAŞ (Anadolu Yakası Elektrik Dağıtım A.Ş.) merkez binası var. Bu saydığım mahallelerden Gülsuyu ve Zümrütevler ya kaçak ya da tapulu ancak vatandaşın kendi imkanları ile yaptırdığı, imar planlarına uymayan ama uydurulmuş, sokakları dar, etrafın kötü olduğu yerler.
Malum Çevre ve Şehircilik Bakanlığı kuruldu, eğer imar planlarındaki KAKS'ı hakikaten 2 katına çıkarırlarsa işte o zaman bu saydığım mahalleler avrupa yakasındaki en güzel diyebileceğiniz mahallelerden 10 kat daha güzel yerler ve müteahhitlerin birbiriyle savaşa gireceği yerler (bir manzara var diliniz damağınız uçuklar), nüfusun 2-3 katına çıkarılması ile istasyon potansiyeli de o kadar artar.
Bu olur mu, hemen olmaz ama 20 sene sonra kaçınılmaz. Ama o zaman bile en az yolcu taşıyacak 3-4 istasyondan biri olur, çünkü Maltepe istasyonu 800 metre, Gülsuyu istasyonu 1000 metre...