at-TS.09 » Viyana Toplu Taşımacılık Sistemi

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18158
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 08 Tem Cum, 2011 12:11

M1 ile tramvay hattı arasında bir bağlantı hiçbir zaman olmadı, ha planlandı mı bilemem ama ben o yönde (kaynaklı-resmi) bir yazı görmedim ya da plan, hiç hatırlamıyorum. Tünel konusuna gelince acaba ilk zamandan beri ismi Tünel miydi, onu bilmiyorum yoksa o günün fotolarında tabelalardaki yarı osmanlıca yarı fransızca çözümü bunun içinde bulunup Funiküler için ara dilde bir terim olabilirdi, sonuçta Paris teki ne de metro demiyorlar, Funiküler diyorlar :)

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5586
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 08 Tem Cum, 2011 13:10

Paris'te funiculaire diyebilmeleri için ayırt edilecek bir “gerisi” gerek, o da métropolitain idi. Düşün, ne zamanlara geri gidiyor bu. Bizim Tünel ama daha eski, çünkü bir nevi deney hattıydı.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18158
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 08 Tem Cum, 2011 20:25

Başar mesajındaki İstanbul M1 Aksaray-Havalimanı hattı ile ilgili sözlerini keserek o başlığa aldım ve cevabı orada verdim, bilgin olsun.

http://www.ulasimturkiye.com/viewtopic. ... &start=170

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18158
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 11 Tem Pzt, 2011 20:25

Viyana da elektrikli otobüs denemelerine devam, bugünde Çekoslavak SOR Cegelec marka bir elektrikli otobüs yine eski kent merkezinde seferlere başlamış. Ne kadar süre kullanılacak bilmiyorum ama test süresincede yolcular bu araca ücretsiz olarak bineceklermiş :) sanki bilet atıp biniliyorda :) komikler ya. Dış görünüş olarak pek hoşuma gitmedi vakit olsa da bir de gidip binip bakabilsem

Resim

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5586
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 11 Tem Pzt, 2011 20:32

Valla senin Viyana'yı bilmem, Schwarzfahrer (biletsiz binen) çok olsa da, beleş ile gayrıbeleş *buralarda* gayet ciddiye alınıyor.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18158
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 17 Tem Pzr, 2011 16:10

Viyana U6 metro hattında 3 istasyonda yapılacak restorasyon çalışmaları nedeni ile Pazartesi gününden itibaren hat iki parça halinde çalışacak. Hattın tam ortasında yer alan istasyonların restorasyon işleri süresince bu metro hattına paralel bir tramvay işletmesi kuruldu. E (Ersatzverkehr) numarası ile Westbahnhof metro istasyonundan başlıyor ve 5 numaralı tramvay hattının güzergahını takip ediyor, sadece son kısmında bu hattan ayrılarak yine U6 hattının Nussdorf istasyonunda son buluyor. Ne kadar verimli ve mantıklı bir işletme olacak bilmiyorum, sonuçta U6 metro hattı kent içinde kalan ve Gürtel olarak adlandırılan caddeye paralel gidiyor ama bu cadde üzerinde bir otobüs işletmesi kurmakta pek mantıklı olmayabilir, çünkü günün her saati yoğun trafik var. Ama 5 tramvayı gibi oldukça dar sokaklarda park eden arabalar ve pek çok kesen sokak nedeni ile sıkıntılı bir güzergaha ikinci bir tramvay hattı koymak? Zaten işletmede bu soru işaretini biliyor olsa gerek E tramvayı hattını sadece kapatılan istasyonlar arasında yolculuk edeceklere öneriyorlar, diğer yolcuların ise bir zahmet diğer metro hatlarına aktarma yaparak biraz dolambaçlı olsa da hattın diğer kısmına ulaşmasını öneriyorlar. Sosyal sayfalarında okuduğum kadarı ile yaşlı ve özürlüler için Gürtel üzerinden çalışan bir de Schienenersatzverkehr olarak adlandırılan otobüs işletmesi olacakmış (yazının yalancısıyım :))

Resim

Bir diğer konuda geçen bahsettiğim Viyana metrolarından bir veya ikisinin diğer eyalet olan Aşağı Avusturya' nın Viyana' ya yakın kentlerine uzatılması konusu. Eğer yanlış anlamadı isem Aşağı Avusturya Eyalet Başbakanı hemen atlamış tabii, yapalım yapalım süper olur ama benim param yok demiş :):) ehü, siz yapın kaymağını beraber yiyelim gibi bir şey. Yeşiller zaten para ceplerinden çıkmadığı için boşa harcamayı seviyorlar bu konuda en gerçekçi Başkan Haupl, şimdilik gayet temkinli. Zaten konuyu yumuşatıp sunmak için yaptıkları mevzu en son olarak yapılacak işe banliyöyü metro standartına çıkaralım adına "metro-system" diyelim gibi bir şeydi, onu da Ü-Bahn yapmışlar :) Übergrund Bahn ehehe komik adamlar. Neyse bugün okuduğum bir haberde konunun uzmanları bu öyle o kadar basit değil, iki hattaki araçların gabarileri farklı, peron yükseklikleri farklı, makasların tamamınının yenilenmesi gerekecek, herşeyden ötesi banliyöler 1500 havai hat, metrolar 750 3.ray, yani bir sürü masraf yapılması gerekecek diyorlardı. Bakalım neler olacak göreceğiz.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18158
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 17 Tem Pzr, 2011 19:48

Bahnorama kulesi paralı olduğundan beri çok sık gidip çıkmıyorum :) aslında gördüğüm kadarı ile pek çok kimse gidip çıkmıyor, güzel hava ve hafta sonuna rağmen sadece 2 kişi vardı onlarda herhalde benim için "çekip gitsede Viyana manzarasında öpüşsek" diye bekliyorlardı :) Bir iki kare resim çekiverdim, işler bayağı bir ilerlemiş peronların üzerine oturacağı yapı tamamen bitmiş hatta peronlar dahi inşa edilmiş, güney peron üzerinin kapatılması için çalışmalara bile başlanmıştı. Bu arada kulede bu Başgar ile ilgili kesit çizimleride var daha önce verdimmi bilmiyorum ama yine veriyorum, çünkü hoşuma gidiyor, devlet sırrı gibi saklanmıyor, bulmak için arkadaşlarınıza ulaşmak ya da birilerine ricacı olmak zorunda değilsiniz, ortada sunuluyor.

Resim
Resim
Çizimlerin bulunduğu alan çok dar dolayısı ile kadraja sığdırabilmek için sırtınızı diğer sunum duvarına yaslasanızda sığmıyorsunuz, dolayısı ile benim gibi titrek bir adam anca bu kadar resim çekiyor :) Görebildiğiniz üzere toplam 5 peron ve 12 yol inşa edilecek. 2 milyoncuk nüfusu olan bir şehir için ne büyük israf değil mi?

En güneydeki üzeri kapatılmaya başlanan peron
Resim

Batıya doğru uzanan peronların giriş kısmı
Resim

Güneye devam eden peronların bitiş ve köprüde rayların birleşeceği nokta
Resim

Ve 2 adette inşaat alanı civarından geçen tramvay aracı, ilki 18 hattına ikincisi O hattına ait.
Resim
Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18158
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 15 Ağu Pzt, 2011 18:46

Daha önce bahsetmiştim diye hatırlıyorum bu yeni Baş Gar inşaatı ile birlikte şu anda bölgede sonlanan D tramvay hattı biraz daha uzatılacak, hem bu uzatma için hemde gar önündeki kavşakta yer alan makas sistemi yenilemesi ve rayların yeni geometrisine çekilmesi için hummalı bir çalışma yapıldı, bugün çalışmanın son günü ben öğlen saatlerinde bölgede biraz fotoğraf çektim gördüğüm kadarı ile son ray kaynakları yapılıyordu, hattın bir kısmının ray altı işleride bitmişti sadece orta göbek kısımda betonlama yapılacak gibi idi, sanırım yarın bu hali ile yeniden işletmeye açarlar, ray arası beton plakaları ise daha sonra yerleştirebilirler.

Bu çalışma nedeni ile yaklaşık 10 gündür 3 tramvay hattı kısa parkur çalışıyor, 18 numara farklı bir güzergaha yönlenip kısa çalışıyordu, O tramvayı da aynı şekilde güneyde kısa, kuzeyde ise önce 71 sonra 18 tramvayının son durağını kullacak şekilde işletildi, son olarak D tramvayıda son 5 durağını çalışmadan kısa dönüş yaptı, bu aradaki bölümde kısa bir otobüs hattı ile aktarma sağlandı.

Fotolar
Resim

Resim

Resim

Resim

Resim

Yanlız kaynakçı abi süperdi, açmış güneşliğini, çekmiş taburesini :) ağır adam bunlar ya, 3 günlük işi 10 günde anca yapıyorlar işte, bizde olsa güneşin altında adamı yakar o işi de 3 günde bitiririz.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18158
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 15 Ağu Pzt, 2011 19:23

Bunu da geçenlerde çekmiştim verdiysemde yine vereyim, U4 hattının Heiligenstadt son durağına giden raylar, sağ taraftada bu hattın ama tamir-bakım atölyesi ve park yolları var.

Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18158
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 06 Eki Prş, 2011 21:01

Bu hafta sonu mesajlarda ara sıra bahsettiğim Wiener Lokalbahn isimli özel tramvay işletmesinin Viyana ile Wiener Neudorf arasında seferlere başlamasının 125. yılı kutlamaları var, bu kutlama töreninde sergilenmek üzere Viyana tramvay müzesinde yer alan araçlardan bir kısmıda gösteri amacı ile WLB işletmesinin garajına giderken fotoğraflanmışlar.

Kaynak : Avusturya Demiryolları Forumu

Resim

Resim

Vakit bulup gidebilirsem bende yerinden bir iki kare çekmeye çalışacağım.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18158
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 08 Eki Cmt, 2011 17:51

Bugün Wiener Lokalbahn işletmesinin Viyana ile Wiener Neudorf kentleri arasında taşımacılığa başlamasının 125. yılı kutlaması vardı. Tabii ara sıra yağan yağmur, mekanın küçüklüğü, işletmenin küçüklüğü gibi etkenler ile çok da güzel bir organizasyon değildi bana göre. Geçmişte iki yakın kenti birbirine bağlamak adına güzel bir işletmecilik yapan firma kendisini çok fazla geliştirebilmiş değil. Günümüzde halen Viyana kent merkezinden kalkan hafif raylı sistem araçları ile (tramvay diyemiyorum çünkü değiller :):) Baden kentine kadar işletmecilik yapıyorlar, fakat başka bölgelere işletmeleri yok. Ekstra olarak yine Viyana ile eyalet sınırında yer alan kentlere ve Viyana' yı çevreleyen Niederösterreich eyaletinin yakın kentlerine otobüs taşımacılığı da yapıyorlar. Ekstra olarak verdikleri bir hizmette Viyana' da oldukça yaygın olan engelli ve yaşlı kişilerin taşınması hizmeti.

Etkinlik benim eve çok yakın olan WLB Wolfganggasse garaj ve bakım atölyesinde yapıldı, burası oldukça küçük bir yer, tabii bunu Wiener Linien ile kıyaslayarak söylüyorum. Firmanın araçları yaklaşık 30 km lik bir hat üzerinde çalışıyorlar, bunun yaklaşık 10 km si Viyana sınırları içerisinde, 5,6 km sinde ise Viyana tramvayları ile birlikte çalışıyorlar. Standart ray ölçüsünde ve iki tip vagonları var. Eski tip vagonlar yüksek basamakla binilen araçlar, yeni tipler ise Bombardier üretimi alçak tabanlı HRS araçları. İki tip araç birbirine kuple edilerek kullanılabiliyor. Sitesinde araç sayılarını bir türlü bulamadım :)

http://www.wlb.at/

Bugüne özel olarak eski işletmeden kalan 3 adet nostaljik lokalbahn treni Viyana ile Wiener Neudorf arasında ücretsiz sefer yaptılar, ayrıca Wiener Linien yine bugün için garaj sahasının bulunduğu Wolfganggasse ile Westbahnhof arasında 3 adet nostaljik tramvay ile ücretsiz seferler düzenledi, güzeldi, hoştu. 125 yıldır işletmede olan bir hat için daha güzel bir etkinlik yapılmalıydı diye düşünüyorum ama bu arkadaşların etkinlik tek anladıkları, sıra sıra bankları masaların etrafına dizmek, leş kokulu domuz sosisi kızartmak ve bunu ucuz bira ile götürmek :) Ha bir de ne akla hizmet ise Country müzik çalmak ve dinlemek, galiba Amerigalılar country müziği oraya göçmüş olan Bayernlilerden almışlar, yoksa ne alaka bir türlü çözemedim.

Wiener Linien Nostaljik tramvayları,
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim

Etkinlik alanı, normalde burası bakım sahası ama zemini özel ahşap kapaklar ile kapatmışlar içine kimse düşmesin diye :)
Resim

Wiener Lokalbahnen Nostaljik trenleri
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim

Engelliler için düzenlenmiş bir yolcu otobüsü, bu otobüsler şehirler arası çalıştığı için bildiğimiz yolcu otobüs tarzındalar, firmanın alçak tabanlı kent içi ulaşım otobüsleri de mevcut.
Resim

Bunlarda kent içinde özellikle hasta, yaşlı ve özürlüleri taşıma hizmeti vermek için tasarlanmış araçlardan bir örnek
Resim

WLB nin günümüzde kullandığı trenleri/araçları
Resim
Resim

Bu da Wolfganggasse' den Westbahnhof' a gitmemi sağlayan Wiener Linien nostaljik tramvay aracı
Resim
Resim
Resim
Resim

Son olarak Westbahnhof' ta araca kum takviyesi yapan Lokalbahn çalışanları :) kumsuz yola çıkılmaz.
Resim

Bu da etkinlik alanı ile Westbahnhof arasındaki bir seferde çekilmiş video
http://www.youtube.com/watch?v=9bwUs2Yq9GI

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18158
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 12 Eki Çrş, 2011 11:14

Viyana' da Yeşiller istediğini aldı. Ne aldılar derseniz daha önce bir kaç kez dile getirdiğim ve iktidar partisinin pekte yanaşmadığı toplu taşıma ücretlerindeki reform hayata geçirildi. Viyana gibi hayatın pahalı olduğu bir kent için oldukça iyi bir düzenleme diyebilirim, ilk zamanlar TEK BİNİŞLİK kartların 1€ yapılması gibi ifadeler geçmişti ama sanırım Yeşillerin istediği hep 1 günlük toplu taşıma ücretinin 1 € olması idi, yıllık kart bazında olaya baktığımız bunu başarmış görünüyorlar. Tabii buradan yaşanacak kaybın diğer biletlerden ve cezalardan kapatılabilecek olduğunu düşünüyorum, çünkü işletmeci bu tip durumlarda her zaman "beni bağlamaz, istediğinizi yapın ama benim masraflarımı sübvanse edin" diyor :)

Yapılan düzenleme de en büyük değişiklik Yıllık Kart kullanıcılarına oldu, daha önce 449€ ya alınan yıllık kartın fiyatı 365€ ya düşürüldü, tabii bu tek sefer ödemede, isterseniz bunu 2 ya da 4 e bölerek te ödeyebiliyorsunuz bildiğim kadarı ile, hatta yıl ortasında aldığınızda kalan süre kadarını hesaplıyorlar o kadarlık alıyorsunuz, garip bir sistemi var iptal etmek istediğinizde de kalan gün kadar paranız geri veriliyordu. Yanlız bu kartı biz Türkler pek sevmeyiz, çünkü üzerinde isim yazar ve resim vardır :) bizde bir eve bir aylık kart alınıp tüm aile efradı ve sülük komşular bu karttan faydalandığı için Yıllık Kart pek işimize gelmez :) (genel konuşuyorum ama benim cebimde her zaman kendime ait aylık kartım vardır, fakat ciddi bir oranda insan yukarıda söylediğim şeyi yapıyor, tasarruf. Kumardan ve gereksiz market harcamalarından tasarruf yok, bundan var.)

Bir diğer fiyat indirimide Aylık Kartlarda yapıldı daha önce 49,50€ ya satılan kart 45€ ya düşürüldü ki bu da gayet güzel bir rakam. Yıllık ve Aylık karttaki indirim uygulaması 1 Mart ta hayata geçecekmiş.

Emekli kartlarında da yaş ile ilgili bir düzenleme yapıldı, her iki cinsiyette 60 yaşından itibaren emekli kartı alabilecekler (çalışıyorsa ne olacak bilmiyorum) bu kartında fiyatı indirilmiş ama 2022 yılında bu yaş sınırı 65 olacak ve bu uygulama 1 Ocaktan itibaren geçerli.

Öğrenci kartlarında da bir takım düzenlemeler yapılmış, burada öğrenciler yazın ayrı kart alıyor, okul döneminde okul saatleri içinde bilet göstermeselerde yolculuk edebiliyorlar ama okul saati dışında kullanmak için Öğleden sonra bileti diye bir şeyleri var :) yazında yaz tatili bileti. Bunlarında fiyatlarında düzenleme yapılmış.

Şimdi bizden alışık olduğunuz üzere "eee hep indirim hani bindirim" diye sorarsanız bindirim tek binişlik kartlara yapılıyor, 20 centlik bir zam ile tek binişlik kart 2€, haftalık kartta 15€ ya çıkartılmış, ayrıca 8 günlük karta da zam yapılmış, en büyük zamda biletsiz yolculara kesilen cezada. Bunu tam anlamadım açıkçası mevcut ceza 100€ ya mı çıkartılacak yoksa üzerine 100€ daha mı ekleniyor, bunu sormam lazım :) ama her halukarda iyi zamlanmış.

Son bir detay daha önce bisikletli yolcular belli saatlerde metroya bisikletleri ile ücret ödeyerek biniyorlardı, artık bisiklet için ayrıca bir ödeme yapılmayacak.

Cevapla

“Toplu Ulaşım Sistemleri İncelemeler” sayfasına dön