![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Yanlız burada garibime giden şu, eski yönetim durmadan bu kılavuz sistemini kullanmayacağız deyip durmuyormuydu? Eğer İETT bu dava ile kandırıldığını kabul ediyor ise ve ola ki haksız çıkarsa, (bana göre sonuna kadar haklı ama) oldu ya haksız çıktı, bu kamu anlamında İETT nin halkı kandırdığı ve halkın parasını gereksiz yere harcadığı anlamına gelmez mi dolayısı ile İETT hakkında kamu davası açılmasını gerektirmez mi?Alınan 50 metrobüsün 1 yıl gecikmeli teslim edilmesi, bunların 35’inin arızalar nedeniyle uzun süre İkitelli’deki garajda beklemesi de olaya tuz biber ekti. Tümbu olumsuzluklar üzerinemahkemeye başvuran İETT GenelMüdürlüğü, Hollanda’daki üretici firma aleyhine yaklaşık 16 milyon TL’lik dava açtı.
Dava dilekçesinde, Ağustos 2008 tarihine kadar kademeli olarak teslim edilmesi gereken 50 adetmetrobüsün 1 yıl gecikme ile Temmuz 2009’da teslimedildiği belirtilirken, 50 adet metrobüs için 65milyon 397 bin 500 Euro ödeme yapıldığı ifade edildi. Şimdiye kadar 1.2milyon Euro’ya alındığı bilinenmetrobüslerin tanesinin aslında 1milyon 307 bin 950 Euro’ya alındığı ortaya çıktı.
Metrobüslere takılması gereken 9 milyon 454 bin TL’lik güzergah yazılımının da eklenmediği öğrenildi. İhale şartnamesine göre bedelsiz verilmesi gereken yedek parçaların bir kısmının hiç verilmediğini, bir kısmının da eksik verildiği belirtilen dilekçede, verilmeyen parçaların subap ayar anahtarları, elektronik devre kontrol cihazı ile avandalıklar olduğu ifade edildi. Bir yıl geç teslimedilenmetrobüsler için şimdilik 2milyon 381 bin Euro gecikme cezası isteyen İETT, 9.5 milyon TL’lik klavuz yazılımının da şimdilik 1milyon TL’sinin faizi ile tahsil edilmesini istedi.
HOLLANDA’daki üretici firmanın, arızaların onarımına hiçbir katkı sağlamadığı gibi, metrobüslerde olması gereken çok önemli bir sistemi de araca eklemediği ortaya çıktı. Dilekçede ihale sözleşmesinde belirlenmesine rağmen metrobüslerin kendileri için yapılan güzergahta seyredebilmesini sağlayan klavuz sisteminin takılmadığı belirtildi. Klavuz sisteminin takılması için İstanbul Üniversitesi’ne çalışma yaptırıldığı, üniversitenin 50 adet metrobüs için de 8 milyon 523 bin TL, genel yazılım için de 931 bin 240 TL’lik maliyet ile birlikte toplam 9 milyon 454 bin TL’lik maliyet çıkardığını hatırlatıldı.
Edirnekapı'daki metrobüs durağında görevli güvenlik görevlisi, tartıştığı bir kişi tarafından bıçaklandı. Zanlı olay yerinden kaçarken, yaralı güvenlik görevlisi hastaneye yakın bir noktaya metrobüsle taşındı. Tartışmanın büyümesi ile saldırgan cebindeki bıçağı çıkararak, güvenlik görevlisi Kaya'yı göğsünün altından bıçakladı. Aldığı bıçak darbesiyle yere yığılan güvenlik görevlisini o sırada durağa yanaşmakta olan metrobüs şoförü Nedim Güneş gördü.
Güneş, hemen yaralı güvenlik görevlisini metrobüse alarak Okmeydanı Eğitim ve Araştırma Hastanesi'ne en yakın durak olan Okmeydanı SSK durağına götürdü. Metrobüs sürücüsü durağa varmadan önce ambulansa haber vererek, yaralı güvenlik görevlisine yardım etti.
Videoyu izleyelim görelimHaftanın ilk iş günü okul ve işlerine gitmek için metrobüs durağına ilerleyen yada Çağlayan durağında metrobüsten inen vatandaşlar üst geçidin halini görünce şaşkınlığa uğradı.
Geri dönemeyen vatandaşlar için iki seçenek kaldı. Ya bariyerlerin üzerinden atlamak ya da hayatlarını tehlikeye sokarak E-5'ten geçmek. Vatandaşlar genellikle böyle yaptı. Geri dönen kişi çok azdı. Kimi bariyerlerin üzerinden atladı kimi ise E-5'ten geçti.
Duruma tepki gösterenler plansızlıktan yakındı.
E-5'ten geçen vatandaşların içine düştüğü durumdan habersiz olan sürücüler tepki gösterdi. Yaklaşık yarım saat sonra polis ekibi olay yerine geldi. Ancak polis de soruna çözüm bulamadı.
Polis, vatandaşların üst geçitin kapatıldığı bariyerlerin üzerinden atlamasına engel oldu fakat E-5'ten geçmesini engelleyemedi.
http://video.haberturk.com/video/index/51386Sabahın en yoğun saatinde bozulan metrobüs, sistemi çökertti. Binlerce yolcu tabana kuvvet yollara düştü peş peşe sıralanan onlarca metrobüs hatta tıkandı kaldı. Arızalanan metrobüsün ardından onlarca metrobüs Haliç'e kadar kuyruk oldu, Metrobüs yolu çift yönlü olarak kapandı.
Okmeydanı Durağı'ndan durumu aktaran Haberturk.com editörü Serkan Şenol, yüzlerce insanın metrobüslerden çıkarak işlerine gitmek için farklı yollar denediğini, metrobüs yolunun adeta maraton koşusu gibi insanla dolduğunu ve tel örgülerin arasında sıkışan yolcuların E-5 karayoluna atladığını belirtti.
http://www.iett.gov.tr/haber_detay.php?nid=913Metrobüs hattı üzerinde inşa edilen Beşyol istasyonu 15 Ekim 2011 Cumartesi günü hizmete alınıyor. Avcılar-Zincirlikuyu istikametindeki 7. durak olan ve Sefaköy ile Florya arasında yer alan Beşyol istasyonu engellilerin erişimine uygun şekilde, asansörlü olarak dizayn edildi. Bu bölgede oturan vatandaşlardan gelen yoğun talep üzerine inşasına başlanan istasyon yedi ayda tamamlandı. Beşyol`da inşa edilen yeni istasyonla birlikte metrobüs hattındaki toplam durak sayısı 34`e yükseldi.
Avrasya Maratonu nedeniyle Boğaziçi Köprüsü trafiğe kapatılacağından 16 Ekim 2011 Pazar günü sabah 06:00’dan itibaren köprünün trafiğe açılacağı saate kadar otobüslerimiz ile Zincirlikuyu-Söğütlüçeşme hattında metrobüs seferleri yapılamayacak. Bu güzergahı kullanacak İstanbulluların belirtilen saatlerde Fatih Sultan Mehmet Köprüsü veya deniz ulaşımını tercih etmeleri gerekiyor.
Metrobüsle alakalı kaza haberleri o kadar çok üst üste olmaya başladı ki, sanırım ayrı bir başlıkta değerlendirmek gerekecek.Zincirlikuyu-Avcılar güzergahında çalışan bir metrobüs yolcu almak için SSK Okmeydanı durağında bekleyen başka bir metrobüse arkadan çarptı. Kazada biri metrobüs şoförü, 3 kişi hafif şekilde yaralandı.
Kaza saat 01.30 sıralarında SSK Okmeydanı metrobüs durağında meydana geldi. Zincirlikuyu-Avcılar seferini yapan metrobüs, durakta yolcu almak için bekleyen metrobüse arkadan çarptı.
KAZADAN FOTOĞRAFLAR
http://fotogaleri.hurriyet.com.tr/galer ... &rid=2&p=1
Henüz nedeni belirlenemeyen kazada, çarpan metrobüsün şoförü ile öndeki metrobüste yolculuk yapan Ali Alagöz (24) ve Esen Okullu (31) hafif şekilde yaralandı. Metrobüsteki diğer yolcuların ihbarı üzerine olay yerine gelen sağlık ekipleri, yaralılara ilk müdahaleyi metrobüs içinde yaptı. Yaralılar daha sonra ambulanslarla Bezmi Alem Vakıf Üniversitesi Tıp Fakültesi Hastanesi'ne kaldırıldı. Yolcular, metrobüsün yolcu indirdiği sırada diğer metrobüsün çarptığını belirttiler. Kaza nedeniyle yolda kalan yolcular diğer metrobüslere binerek yollarına devam etti. Bir süre kapanan metrobüs yolu araçların çekilmesiyle normal seyrine döndü. Kazayla ilgili inceleme başlatan polis, kazanın nedenini araştırıyor.
http://www.hurriyet.com.tr/gundem/19005032.asp