
Kaynak: Lojiport
Haberin kaynağı: http://www.ntvmsnbc.com/id/25138665/
Her zaman eleştirdiğim konu, maalesef. Yaptığı işleri beğendiğimiz insanlar dahi planlarını hep 5 yıllık yapıyorlar, yani 1 seçim dönemi, sonrasına bakarız, lafa gelince İstanbul ile 2 milyonluk Viyana yımı kıyaslıyorsunuz gibi gevezelik edenler şunu hiç düşünmüyorlar, 17 milyonluk şehrin Ulaşım Master Planı kaç senelik, 2 milyonluk şehrin ki kaç senelik ve hangi şehir hükümetide, başkanıda değişirse değişsin planına sadık kalıyor?1. Proje onca sene üstünde çalışılan ve en nihayetinde bitirilen İstanbul nazım planı içerisinde yok.. Hep eleştirdik plansız şehir İstanbul diye. Onca sene uğraşıldı planı yapıldı. Şimdi bu kanal projesi ile o plan es geçiliyor sanki...
Ben deprem ile ilgili bir sorun olacağını pek düşünmüyorum, sonuçta içinden fay hattı geçen bir kanal değilse neden sorun olsun, bunun iki tarafı betonarme duvar ile yapılacak bir kanal olacağını da düşünmüyorum dolayısı ile bence deprem ile kanal arasındaki en büyük bağlantı (ki onunda çok şiddetli olacağını sanmıyorum) tsunami etkisi ve bunun kanal içindeki gemilere yapacağı etki.2. Malûm sorun: Deprem. Böyle bir kanalın deprem sorunu böyle yüksek bir yerde yapılması çok ama çok dikkat gerektiren bir iş bence. İstnabul daha depremin "D" sine hazırlıklı değilken böyle bir proje ile uğraşmak bence hatalı bir yaklaşım.
Independenta faciasını 4 yaşında olmama rağmen hatırlıyorum, Şehreminideki evimizde dahi patlamanın sesi ile uyanmış ve gökyüzünün kızıllığına bakakalmıştık, tabii ki o yıllarda gece vakti televizyon ve internet yoktu günlerce o yangının dumanı tüm İstanbul dan görülmüştü, açıkçası böylesi bir kazanın sadece binaların dışına vereceği zarar değil, çevreye vereceği büyük zarar ve olası bir kimyasal taşıyan tankerin kazasında olacaklar, düşünmek bile rahatsız edici. Zaten bu projeyi sadece bu sebepten destekliyorum.O yüzden de kanaldan geçirelim diyor. Bu da mantıklı. İyi de kesin olmamakla beraber her türlü sunum ve canlandırmada kanalın etrafına evler gökdelenler resmedilmiş.. En dar noktası 500.600 metre civarında olan boğazdaki ve İstanbul'daki hayatı korumak için, etrafı yerleşime açılmış 150 metre genişliğinde bir kanal mı yapacağız?! Böyle mi koruyacağız insanları??
Ben buna hiç takılmamıştım, gerçekten 150 m. mi olacak? Biraz az değil mi, tamam olabildiğince düz bir kanal olacak sanırım, yani Boğazdaki gibi manevradan dolayı bir kaza meydana gelme olasılığı yok, ama bu genişlikte bir kanalda çift yön trafik olmayacaktı, boğazda ki gibi tek yön trafiği ile geçişeceklerdir, ama bu durumda bile yukarıda bahsettiğin gibi çevresi gökdelenler modern binalar ile çevrili bir kanalda bir yakıt tankerinin dümen kilitlenmesinin önüne ne geçebilir? Ha pardon ya, ben inşallah maşallah etkenini unutmuşum.4. Kanalın 150 metre genişliğinden hareketle iki büyük grostonluk geminin yan yana geçemeyeceğini de sanırım iddia edebiliriz? Bu da bence başka bir sorun.
Eh belki de istenen budur, plansız da olsa oraya yerleşilmesi. Sadece suyun akıntısı ile ilgili durum hakkında hiçbir yorum yapamayacağım çünkü gerçekten teknik bilgi gerektiren bir konu6. O projenin tüm çevresi plansız mimari ile doğabilir ki bu bir kabus olur herkes için.
Buna aynen katılıyorum, doğru söze ne denir, ayrıca ben itirazcı zihniyet olarak algılamadım, başkaları algılarmı bilemem (okuyucular) yorumsuz algılamalarıda çok önemsemiyorum artık, kimse kusura bakmasın, her yerde carcar çene, bizde sus pusTüm bu yorumlardan itirazcı zihniyet anlamı çıkmasını da istemem. İstanbul için iyi bir vizyon. Konuşalım, tartışalım. Ama önce deprem güvenliğini ve metro hatlarını tamamlayalım bence
Onu ben mi öyle düzelttim hatırlamıyorum ama bence bu bir Proce dirNot: Procesi bilinçli bir tercihtir. Yazım hatası değil