tr-HT.03:01 » Ankara-İstanbul YHT 2. Etap İnşaatı

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 23 Kas Sal, 2010 13:30

İhale firmaların talebi üzerine ertelenmiş. Şartnamede iş için ön görülen süre 900 gün demiş, aşağı yukarı 2,5 yıl yani 2013 gibi bu işin bitmiş olması gerekiyor anladığım kadarı ile.

http://www.lojiport.com/news_detail.php?id=25189
Buna göre 14 Ocak 2011'de ''açık'' usulle yapılacak ihale kapsamında, altyapı inşasında gerçekleştirilecek toprak işleri, alt geçitler, menfezler, sanat yapıları, drenaj işleri, üstyapı inşasında gerçekleştirilecek balast ve demiryolu hattı döşeme işleri ile elektrifikasyon, sinyalizasyon ve haberleşme sistemlerinin kurulumu işleri yapılacak. İhalede, projenin yapım süresi ise 900 gün olarak belirlendi.

Ankara-Eskişehir ile yapımı devam eden Eskişehir-Köseköy arasındaki YHT işletme hızı 250 kilometreyken, güzergahta bir değişiklik yapılamadığı için Köseköy-Gebze arasındaki YHT işletme hızı saatte 160 kilometreyle sınırlı olacak.

Köseköy-Gebze arasındaki yapım işine, 2011'in ilk yarısında başlanması planlanıyor. Bu kapsamda, 30 ay içinde, mevcut hat sökülerek, YHT işletmeciliğine uygun yeni hat döşenecek. 30 aylık sürede güzergahta yük ve yolcu taşımacılığı yapılamayacak. Köseköy-Gebze arasındaki 39 dakikalık seyahat süresi, etabın yapımının tamamlanmasının ardından 24 dakikaya inecek.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 25 Kas Prş, 2010 17:38

mart 2011'de başlasalar, 30 ay eklesek; ekim 2013 olur. 3 projenin bitiş hedefi 2013 zaten. eğer martta başlayamazlarsa işler otomatikman sarka. zaten sürpriz olmaz. 2014'e ancak biter. 15 bile olur.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 29 Kas Pzt, 2010 17:04

Ulaştırma Bakanı, eski adı ile Sürat Demiryolu denilen o dönemin hızlı tren yolunu yani şu bahsedilen Ayaş yolunu tamamlamak, bu hattı bitirmek gibi bir proje ya da düşünce olmadığını, ancak yeni yapılan hat bittikten sonra talep olursa Yap-İşlet-Devret şeklinde verebileceklerini belirtmiş, yani birinci ağızdan bu hattın yapılmayan kesimi ile ilgili bir çalışma olmayacağı en fazla yapılmış olan kesimin iyileştirilerek kullanılabileceğini açıklamışlar,

http://www.lojiport.com/news_detail.php?id=25296
Ulaştırma Bakanı Yıldırım, Sürat Demiryolu Projesi'ne ilişkin iddiaların hatırlatılması üzerine de 1974 yılında inşasına başlanan projenin sadece 60 kilometrelik kesimi yapıldıktan sonra kendi haline bırakıldığını söyledi. Yıldırım, sözlerini şöyle sürdürdü:

''Sürat Demiryolu Projesinde Ankara, Ayaş üzerinden İstanbul'a hızlı tren hattıyla bağlanacaktı ancak yaklaşık 1 katrilyona yakın para harcanmasına rağmen proje tamamlanmadı. Proje kapsamında Ankara-Ayaş arasındaki 60 kilometrelik hat ile Ayaş Tüneli yapıldı. Toplam 260 kilometre uzunluğundaki bu projeyi şimdilik tamamlamayı düşünmüyoruz. Ancak projenin Ankara-Ayaş kesimini, rehabilitasyonla diğer hızlı tren hatlarında olduğu gibi 250 kilometre hız yapılabilecek hale getirerek hizmete açabiliriz. Yaklaşık 150 milyon TL'lik rehabilitasyonu kendi imkanlarımızla tamamlayabiliriz. Böylece bu kadar ciddi kaynağın harcandığı bu hattın yok olmasının da önüne geçilebilir.''

Bu projenin tamamlanmasının gündemlerinde olmadığını, Ankara-İstanbul arasında Eskişehir üzerinden yapımı devam eden hızlı tren hattını 2013'te hizmete sokmayı hedeflediklerini vurgulayan Yıldırım, ''Ankara-İstanbul hattının devreye girmesinden sonra, talep olursa Sürat Demiryolu için ihaleye çıkar, YİD modeliyle yaptırırız'' diye konuştu.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 29 Kas Pzt, 2010 22:01

Ankara-Ayaş kesimini, rehabilitasyonla diğer hızlı tren hatlarında olduğu gibi 250 kilometre hız yapılabilecek hale getirerek hizmete açabiliriz. Yaklaşık 150 milyon TL'lik rehabilitasyonu kendi imkanlarımızla tamamlayabiliriz. Böylece bu kadar ciddi kaynağın harcandığı bu hattın yok olmasının da önüne geçilebilir.''
bunu bari yapsalar. 60 km diyor ama orda 90 km'ye yakın imalat avr. beypazarı'na kadar. ankara-beypazarı arasında bir işletme güzel olurdu.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 13 Oca Prş, 2011 19:39

İhale de 2. erteleme, bir türlü anlamadım bu kadar zaman ne yapmaya çalışıyorsa bu firmalar.

http://www.lojiport.com/news_detail.php?id=26382
Alınan bilgiye göre, projenin son yapım ihalesinin yarın yapılması planlanırken, şartname satın alan firmaların yoğun talebi üzerine ihale, 14 Marta ertelendi.

''Açık'' usulle martta yapılacak ihale kapsamında, altyapı inşasında gerçekleştirilecek toprak işleri, altgeçitler, menfezler, sanat yapıları, drenaj işleri, üstyapı inşasında gerçekleştirilecek balast ve demiryolu hattı döşeme işleriyle elektrifikasyon, sinyalizasyon ve haberleşme sistemlerinin kurulumu işleri yapılacak.

İhalede, projenin yapım süresi 900 gün olarak belirlendi. Köseköy-Gebze etabının yapım bedelinin yüzde 75'i ''Katılım Öncesi Mali Yardım Aracı (IPA)'' kapsamında AB Fonlarından, yüzde 25'i de ulusal katkı paylarından sağlanacak.

Köseköy-Gebze arasındaki 56 kilometrelik mevcut konvansiyonel hat, YHT işletmeciliğine uygun olarak çift hat olarak inşa edilecek ve güzergah üzerinde 5 üstgeçit ve 1 nehir köprüsü yapılacak.

Köseköy-Gebze arasındaki hattın etrafındaki yapılaşmanın yoğun olması dolayısıyla yeni hat mevcut koridorda inşa edilecek. Bu kesimdeki YHT işletme hızı saatte 160 kilometre ile sınırlı olacak ve Köseköy-Gebze arasındaki 39 dakikalık seyahat süresi, etabın yapımının tamamlanmasının ardından 24 dakikaya inecek.
AB Fonlarından
Bak sizin için eşek gibi çalışıyorum, vergi ödüyorum, doğru düzgün yapın o yolları, :) paramız boşa gitmesin :D

Kullanıcı avatarı
Özgür Türkler
Yıllık Paso
Mesajlar: 366
Kayıt: 15 Oca Prş, 2009 08:44

Mesaj gönderen Özgür Türkler » 14 Oca Cum, 2011 08:51

3. köprüden demiryolu geçişi işinin kesinleşmesini, böyle olunca da İzmitten sonrasını mevcut koridor yerine Kuzeyden geçirerek hattın işletme hızının 160 yerine 250 olmasını , Çin den alınacak devlet kredisinin kesinleşmesiyle Ankara -Ayaş - İstanbul YHT hattının yeniden canlandırılımasını vs bekliyor olabilirler mi?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 14 Oca Cum, 2011 18:45

Ertelemeler aşağı yukarı 2 aylık oluyor, yani nereye kadar ertelenebilir bilmiyorum açıkçası, dediğiniz gibi bir sebebe dayandırılabilir mi? Sizin düşündüğünüzü neden firmalarda düşünüyor olmasın, belki de hani şu bir ara bahsettiğimiz ama pekte kabul görmeyen Marmaray ile birlikte 3 ray hattının yapılması işindeki sorunlar, yapılsa bile bayağı bir gecikecek olması, hatta olsa bile ileriye dönük olarak sıkıntılı bir iş ortaya çıkacak olmasından dolayı kuzey demiryolu ağırlık kazanmış olabilir, hazır birisi para ile de işe talip olmuşken belki işverenin de düşüncesi bu yöne kaymış olabilir, tüm bu miş ve mış lı kelimelerden sonra, mantıklı bir düşünce diyorum :) Yani bir ihaleye girip sıkıntılar ile uğraşmaktansa, daha temiz bir iş ortaya çıkarsa onun ihalesine girmek gibi bir düşünce olabilir, fakat bunu çürüten sanırım şu olur, ben daha önce okuduğum haberlerde Çinlilerin para verme şartı olarak hattı da yapma şartı sundukları vardı, yani kredi verecekler ama hattı da onlar inşa edecekler, bu Türk firmaları ya da bu ihaleye girecekler ile beraber çalışmazlar anlamına gelmez ama bu iş ile aynı ayarıda tutmaz bana göre.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 25 Oca Sal, 2011 15:34

Özgür Türkler yazdı:3. köprüden demiryolu geçişi işinin kesinleşmesini, böyle olunca da İzmitten sonrasını mevcut koridor yerine Kuzeyden geçirerek hattın işletme hızının 160 yerine 250 olmasını , Çin den alınacak devlet kredisinin kesinleşmesiyle Ankara -Ayaş - İstanbul YHT hattının yeniden canlandırılımasını vs bekliyor olabilirler mi?
inşaallah böyledir. bekleyen sadece bu ihale değil. ihalesi yapılan ve yer teslimi yapılıp çalışmaların devam ettiği 158 km'Lik inönü-vezirhan arasında bile ALİFUATPAŞA-KÖSEKÖY arasındaki 70 km'lik kısımda çivi bile çakılmadı. fuatpaşa doğançayın güneyinde bir belde. tcdd aa'ya doğançay-söğütlüçeşme alternatif koridor diye haber yaptırmıştı. bu projeyi bekliyor olabilirler ama kuzeyden gitse bile güneydeki mevcut hattın rehabilitasyona ihtiyacı yine var.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 25 Şub Cum, 2011 10:41

bazı hesaplar yaptım. bazı rakamlara ulaştım. bi sorum olacak? 2 milyon m³ kazı kaç ayda biter? ayda kaç m³ kazı yapılabilir? min or max?

http://www.rayturk.net/?p=20312
Ayrıca güzergah boyunca yapılan kazı: 2.346.717 m3′tür. 103 km’lik güzergahta yapılması gereken toplam kazı : 4.427.000 m3′tür. 2.080.283 m3 daha kazı yapılması gerekmektedir.

İnönü-Vezirhan hattında yapılan kazı miktarı; 1.217.318 m3′tür. İnönü-Vezirhan ve Vezirhan-Köseköy arasındaki toplam 158 km’lik güzergahta, 9.2 milyon m3 kazı yapılacaktır. Her 2 etapta toplam yapılan kazı ise 3.964.035 m3′tür. 5.335.965 m3 daha kazı yapılması gerekmektedir.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 25 Şub Cum, 2011 15:48

İnönü-Vezirhan hattında yapılan kazı miktarı; 1.217.318 m3′tür.
Yukarıdaki bölgedeki işin kaç günde bittiği üzerinden bir hesap yapabilirsin,

1.217.318 / İşin Süresi = Günlük kazı miktarı

Ama bu doğru sonuç olmayabilir, çünkü kazı ile ne kast ediliyor ki? Tüneller mi? Yarmalar mı? İstidnatlar mı? Toplam hafriyat mı? :) Veri olmadan hesap yapılırmı Memedim, sen ERP biliyon kardeş, child, parent, ilişkili data falan :P

103 km lik güzergahın kaç km sinde o kadar kazı yapmışlarda geriye kalan km de 2 milyon metreküp kazı yapılacak, biz nerden bilek. Yardımcı olamadım ama kusura bakma.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 25 Şub Cum, 2011 17:49

Yukarıdaki bölgedeki işin kaç günde bittiği üzerinden bir hesap yapabilirsin,

1.217.318 / İşin Süresi = Günlük kazı miktarı
bunu düşünüdüm de, hatta en kolayı bu ama belki farklı bir tekniği vardır diye sordum.
Ama bu doğru sonuç olmayabilir, çünkü kazı ile ne kast ediliyor ki? Tüneller mi? Yarmalar mı? İstidnatlar mı? Toplam hafriyat mı? Veri olmadan hesap yapılırmı Memedim, sen ERP biliyon kardeş, child, parent, ilişkili data falan
sanırım toplam harfiyat kastediliyor. 9 milyon m3 kazı çıkacakmış?
103 km lik güzergahın kaç km sinde o kadar kazı yapmışlarda geriye kalan km de 2 milyon metreküp kazı yapılacak, biz nerden bilek. Yardımcı olamadım ama kusura bakma.
her 2 kesim toplam 158 km'lik güzergahta 9 milyon m3 kazı yapılacakmış. şimdiye dek 4 küsür milyon çıkarmışlar. tahminen 40 km'Lik kısımda henüz kazı yok. yani ALİFUATPAŞA-DOĞANÇAY-SAPANCA-KÖSEKÖY arasında çalışma yok. İstanbul'a en yakın kazı Alifuatpaşa'da. Kuvayi Milliye Müzesinin olduğu belde. Selam olsun :)

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 25 Şub Cum, 2011 18:01

Bence bir ortalama bulmak zor gibi, yani dediğim gibi tünellerse, bunlar nasıl açılıyor? Yarma yapılan kesimlerde dahil mi, belki birinci kısımda tünel azdı, viyadük çoktu, burada tünel çok. Çok bir bilgim olmadığı için hiçbir tahmin yürütmek istemedim, yoksa o hesapla kaba bir şey çıkar ama ne kadar doğru? Zaten seninde pek aklına yatmamış herhalde :)

Cevapla

“Hızlı Tren Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön