ist-M.03:04 » M4 Kadıköy-SGH-Tuzla Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18149
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 24 Oca Pzt, 2011 18:51

Halihazırda Kaynarca' dan ileris ile ilgili verilmiş bir karar yok bildiğimiz kadarı ile, en yüksek ihtimal UBAK' ın sahilden kuzeye giden bir hat yapacağı ve bu hat ile aktarma imkanı sağlayacağı, İBB nin de bu hattın uzatılması ile ilgili planları var bunları Hakan daha iyi takip ediyordu, ben ara sıra yanılıyorum, hatta şehir planlarına işlenmiş olan da vardı galiba? Ama şu meşhur raylı sistem haritalarında hep farazi gösteriliyor. Açıkçası işin o kısmında ben umduğunuz gibi bir gelişme olacağını ümit etmiyorum, şöyle bir bakış açısı olabilir "Anadolu yakasının ilk metro hattını yaptık açtık, ikinciside temel atılacak, o zaman sıra diğer projelerde" neden böyle düşünüyorum, onu uzatıyorum yapıyorum ediyorum olmuyor, şöyle gazetecilerin karşısına geçince bakın inşaatı devam eden şu kadar hattım bu kadar kilometrem var demek için başka hatlara başlamak lazım :)

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 24 Oca Pzt, 2011 18:56

http://www.haber7.com/haber/20110124/Is ... -proje.php
Anadolu Yakası trafiği ve ulaşımı için hayati önem taşıyan Kadıköy – Kartal Metrosu’nun ne aşamada olduğunu, ne zaman biteceğini ve ne gibi yeniliklerin bulunduğunu İstanbul Büyükşehir Belediyesi Raylı Sistem Müdürü Yalçın Eyigün, Haber7’ye anlattı.
Saatte tek yönde bir defada 80 km hız ile 8’li dizilerle 70 bin yolcunun taşınacağı, günde ise bu sayının 1 milyon 260 bine çıkacağı Kadıköy – Kartal Metrosu’nda raylardan sonra metronun fayansları da döşenmeye başladı. 31 Aralık 2011’de hizmete açılacak olan projenin uzantısı olan Kaynarca kısmının ise 2013 yılı içerisinde hizmete açılması planlanıyor. 25 mart 2008’de yapımına başlanan ve 2010 kasım ayı itibariyle kazım işlemi tamamlanan Kadıköy – Kartal Metrosu ile ilgili, 65 farklı noktada 4 TBM makinesi ile günlük 100 metrenin altına düşmeyen zaman zaman ise 150 metreye çıkarak, günlük kazıda dünya rekorunun da kırıldığını söyleyen Eyigün, projeyi 45 ayda bitirerek yeni bir dünya rekoruna daha imza atacaklarını belirtti
Yapılan kazılarda 480 bin kamyon hafriyatın çıktığını ve 21.7 km’lik tünelin yaklaşık 100 katı uzunluğunda 2 milyon 240 bin metre kablonun döşeneceğini söyleyen Eyigün, bu kadar kamyon hafriyatın çıkmasına rağmen kimseyi rahatsız etmediklerini ve bölgede sıfır istimlak yaptıklarını belirterek, tünelin yapımı sırasında en son teknolojik yöntemler kullanılarak şu ana kadar ölümlü ve yaralanmalı hiçbir vakanın bulunmadığını da altını çizdi.
Tünelleri bilmem ama bu metro hattının inşasında ölen işçiler oldu...
Özürlülerin metroya ilk girdikleri istasyondan trene varması ve trenden de çıktıktan sonraki güzergahlarına güvenli ve rahat bir şekilde gitmeleri için özel çalışmaların yapıldığını belirten Eyigün, ‘’ Engelliler için asansörler bulunacak. Bu asansörlerin butonları engelli vatandaşımızın erişebileceği seviyede olacak. Gözü görmeyen vatandaşlarımız için ise zemine bastonu ile algılayabileceği kabartmalı takip hatları yerleştirilecek. Bununla beraber merdiven korkuluklarına Türkiye’de ilk defa uygulanacak olan özürlü alfabesine göre ayarlanmış kabartmalı saç levhalar yerleştirilecek. Bu sayede özürlü vatandaşımız eliyle bulunduğu merdivende kaç basamak olduğundan indiğinde hangi tarafın ne yöne gittiğine kadar bir çok bilgiyi öğrenebilecek ve güvenli bir şekilde trene kadar ulaşabilecek ve seyahatini yapabilecek. Sayın Başkanımızın özürlülerin erişimi konusundaki hassasiyeti ve talimatları ile bu yeni çalışmalar başlatıldı.’’ dedi.

Kartal -Kadıköy = 29 dakika

Sabiha Gökçen (Ekleme yapıldıktan sonra ) –Kadıköy= 48 dakika
Kadıköy-Kaynarca 35 dakika olduğuna göre Kaynarca-S.G.Havalimanı 13 dakika yani 6 istasyon...

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18149
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 24 Oca Pzt, 2011 19:03

O haberi dün görmüştüm ama açıkçası çok önemsemedim genel bir göz attım dikkatimi çekmemiş o bilgiler, yok teleferikti havaraydı falan anlatıyordu bende birinin canı sıkılmış haber yazmış herhalde demiştim :) Yalçın Bey bu konularda en tutarlı bilgiler veren yetkililerdendir, anlattıkları içerisinde de önemli detaylar var.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 25 Oca Sal, 2011 15:24

haberde şu dikkatimi çekti. anadoludaki 2 doğu-batı metro hattının kuzey güney bağlantılarını etüd ediyorlar. hep konuştuğumuz şeyler:

1-Libadiye-Göztepe

2-Kozyatağı-Ümraniye-İnkılap Carefour (carfur ve metro başlığı)

3-bostancı-dudullu-çekmeköy

4-kartal-pendik-havaalanı ile çekmeköy-havaalanını birleştirmek
ÜSKÜDAR - ÜMRANİYE - ÇEKMEKÖY METROSU

Metro; Üsküdar Marmaray İstasyonu’ndan başlayıp Fıstıkağacı, Bağlarbaşı ve Altunizade’ye erişip Kısıklı’dan Libadiye, Bulgurlu ve Ümraniye’den devam ederek Tepestü’ne gidiyor. Libadiye’de güneyden gelecek bir raylı sistemle buluşması üzerine etüdler yapılıyor. 2. etabı Tepeüstü’nden Dudullu ve Çekmeköy’ü geçip Sarıgazi Lojmanlar olan projenin buradan Taşdelen’e uzatılması etüd ediliyor. Ümraniye’de güneyden Kozyatağı’ndan M.Kemal’i geçerek İnkılap Mahallesi, Carrefour AVM’ye gidecek bir hat ile kesişmesi de olası. Diğer bir uzatma seçeneği ise Samandıra (Sancaktepe) ve Sultanbeyli’nden Sabiha Gökçen Havaalanı’na giderek burada Kadıköy-Kartal Hattından gelen metro ile bütünleşmek. Dudullu’da ise Bostancı-Dudullu LRT Hattı ile bütünleşmesi düşünülüyor

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 25 Oca Sal, 2011 15:54

Az önce Kaynarca istasyonu ve depo sahasının olacağı Tavşantepe'den geçtim, bir tane araçla sondaj yapılıyordu. Güzel haberler gelecek galiba yakında...

Alakaya maydonoz 2: Anadolu yakasında kar falan yok, yağsada Ümraniye'ye falan yağar zaten...

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18149
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 25 Oca Sal, 2011 17:05

Zemin etüdü yapıyorlar yani, güzel eğer projede revizyon gerektirecek bir durum ortaya çıkmazsa (zemin etüdünden önce yapılmışmıdır bina projesi?) yakın zamanda foreleri çakmaya başlarlar kutu inşaatı için :) e güzel

Alakaya maydanoz 3: Başakşehir neden İstanbul' a bağlı anlamam ki zaten Esenler' e yağmur yağsa oraya kar düşer :D orta otururken işe gidemediğim zaman biliyorum kardan iyi mi, yuh.

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 27 Oca Prş, 2011 19:23

Ray döşemede dün itibariyle 13 km tamamlandı, işin 4'de 1'i bitti galiba...

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18149
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 27 Oca Prş, 2011 20:26

22 sindeki rakama kıyas ile yaklaşık 900 metre ray döşenmiş herhalde 6 gün içerisinde, bence gayet güzel bir inşa hızı ne diyorsun Hakan.

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 27 Oca Prş, 2011 23:29

Ben ne diyeceğimi bilemiyorum, iyi çalışıyorlar ama Matematik; yaza kadar bitirmek istiyorlarsa 2 kat daha hızlı olmalılar diyor.

Filmlerde izlediğim matematik hocaları matematik yalan söylemez diyorlar, benim hiç bir hocam böyle bir şey söylemedi ama filmlerdekiler doğru söylüyor olabilir...

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5582
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 28 Oca Cum, 2011 11:36

Matematik yalan söylemez, ama matematik bir felsefedir! Yani 64=65 yanlış sanılıyorsa da, doğru olduğunun bize quod erat demonstrandum'unu (qed) bir öğretmenimiz eskiden göstermişti. O zamandan beri dikkatliyim ;-)

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 28 Oca Cum, 2011 15:11

ve çeliğe su verildi:

ilk vagon rayda. gaynak ibebe

Resim

kemal
Hareket Amiri
Mesajlar: 1608
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41

Mesaj gönderen kemal » 28 Oca Cum, 2011 16:39

Güneşin altında kırmızısı sönük duruyordu , burada daha hoş duruyor, güzelmiş rengi yahu :P

Cevapla

“Metro Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön