ist-M.03:02 » M2 Şişhane-Yenikapı Güney 2.Etap İnş

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 15 Oca Cmt, 2011 15:35

eğik askılı nasıl acaba? bi çizim yapabilirmisin paintte?

köprü üstü istasyon olmama fikri yeni projelendirme demek. ve işlerin uzaması demek. metronun şehzadebaşına bu sene inme cılız ihtimalinin yok olması demek.

20 gün daha bekleyelim bakalım. istermisiniz metro unkapanında hiç durmasın :) karada istasyon yapacak yer yok diyorlardı.

ne unescoymuş bee.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5585
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 15 Oca Cmt, 2011 19:03

Esat, şu unesco bilmemnesinin geri alınması korkunç bir darbe olur. Senin için sıfırsa da, akan paralar hop diye durur. Dresden dikkafa bir şekilde yasak bir bölgede köprü yaptı, miras bilmemnesi uçtu gitti, şimdi iflâs ediyorlar, bayağı pişmanlar. Oh olsun.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 15 Oca Cmt, 2011 19:49

Güzel kardeşim Başar, çok afedersin ama sözlerime "ulan" diye başlayacağım,

Ulan unesco, İstanbul' da o köprüye gelene kadar içine edilmiş bir sürü tarihi eser varken, sen kalkıp siluet bozuyor dersen bende oha derim, sen o siluete nereden bakıyorsun? sanırım köprünün dibinden yukarı doğru, bence o köprü tarihi yarımada siluetine korkunç güzel bir katkı yapar, hödük, güdük çirkin galata ve haliç köprüleri yerine tasarımı olan bir köprü, canımı sıkma. :)

Paralar dururmuş, çokta üzülmem Türkiye' de kendi parası ile yapsın kardeşim.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 15 Oca Cmt, 2011 20:29

Şimdi bir de şu "Eğik Askılı" ya göz attım da kafamdakini çizmeden önce, orada bence bir ifade sorunu var, zaten yapılan köprü için "Eğik Askılı Köprü" deniliyor, bunu diyen bizzat İBB, yani tasarımı yapılan köprü zaten böyle, unesco nun kalkıp böyle yapın demesi anlamsız, bence eğik askılı değil de, aynı prensip ile eğik direk ile inşa edilmesini talep etmiş olabilirler.

link
http://www.ibb.gov.tr/tr-TR/SubSites/ra ... saati.aspx
Haliç Metro Geçiş Köprüsü, mevcut Unkapanı Köprüsü’nün ortalama 200 m. güneyinde inşa edilmektedir. Dünyada ileri teknolojik köprülerde uygulanan “EĞİK ASKILI CABLE-STAYED” köprü sistemi seçilmiştir. Bu sistemde; iki pilon (ana taşıyıcı ayak) bulunmaktadır. Köprü tabliyeleri kablolarla bu pilonlara asılarak taşınacaktır.
Benim kast ettiğimde kablolama zaten aynı, yani Eğik askı dedikleri ama direkler içe ya da dışa doğru yatık bir şekilde yani bizim logodaki gibi :)

Resim

Resim

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5585
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 15 Oca Cmt, 2011 21:19

Ulan ile haklı olabilirsin de. Ama yine de zararlı çıkılır, sen ne kadar Ulan Batur dersen de. Pekin'e trene binersin, o kadar ;-)

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 19 Oca Çrş, 2011 00:25

köprünün eğik askılı olmak zorunda olmasına ikna olmuşlar. istasyon meselesi varmış. rapor olumlu olcak gibi. artık son viraj. dün 4 saatte kabataş'tan başakşehire geldim.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 19 Oca Çrş, 2011 03:59

İstasyon konusuna hak veriyorum gerisi fasa fiso, ha kara tarafında yer varmı yokmu bilemem, ama o istasyonu suyun ortasına koyacağıma, suyun bitiminden tünel ağzına doğru uzatırım olur biter, bardağın diğer tarafı ise şu, benim dediğim gibi bir istasyon o köprünün estetiğini yerle bir eder, hiç taraftar olmasam da görünen o ki eğer illa istasyon olacaksa köprü üstü olsun.

İSMAİLÇELİK
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 156
Kayıt: 05 Haz Cum, 2009 15:17

Mesaj gönderen İSMAİLÇELİK » 19 Oca Çrş, 2011 08:53

İstasyon için kara tarafında denizin bitip karanın başladığı yerden tünel girişine kadar yer var.Üstelik Küçükpazar-Eminönü yatafına denk geliyorki asıl yolcu yoğunluğu burada.Ama bu istasyonada saçma bir isim var Unkapanı.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5585
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 19 Oca Çrş, 2011 09:57

Her ne kadar manyak gibi gözükse de, orada iki, birbirine çok yakın, istasyon gerekirdi işte. Üç yakın istasyon olurdu, ama öyle işte. Dünyanın başka yerlerinde de öyle. Unkapanı–Perşembepazarı–Şişhane (Beyoğlu).

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 19 Oca Çrş, 2011 12:54

100 metre ara ile 3 istasyon mu? :) O kadar bol paramız yok, artı ben eğer İsmail Bey' in bahsettiği yerde bir istasyon olursa ne köprü üstüne ne de Perşembepazarı tarafına bir istasyon ihtiyacı olduğuna inanmıyorum, asıl ihtiyaç Küçükpazar tarafıdır, tabi projeyi yapanlar doğrusunu biliyorlar ama bana her nedense orada bir istasyon rahatlıkla konulabilirdi gibi geliyor, ha çirkin olurdu o başka.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5585
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 19 Oca Çrş, 2011 13:35

100 m mi, 300 m mi? Cok dar olur(du), evet, ama oradaki durum öyle ise? Bakalim, sonucu ne olacak.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 20 Oca Prş, 2011 00:26

istasyon iptal olabilir mi?

Kilitli

“Metro Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön