Benim bildiğim Eskişehirde üniversite içinde çalışan bir buharlı dar hat katarı daha var onun için de bir araştırma yapayım bakalım ne çıkacak

60 km lik ray alımı iyi rakam, çift hatta 30 km yapar, hadi bunların bir kısmı mevcutlar için bakım onarıma yedek desek yine de fena değil, hatların hangi güzergahlarda uzatılmasının düşünüldüğü hakkında da biraz araştıralım bakalım bir şeyler bulursak tabii ki siteye koyacağız.Büyükşehir Belediyesi, üç yıldan beri Devlet Planlama Teşkilatı tarafından Devlet Yatırım Programı’na alınmayan Estram Hatları’nın uzatılması Projesi’ni gerçekleştirebilmek için, Hazine Kefaletli Devlet Kredisi olmaksızın doğrudan kendisi parça parça da olsa iç ve dış borçlanma yoluna başvurma durumunda kaldı. Uzunca bir süreden beri meclisten bu yönde aldığı yetkilere istinaden dış borç arayan Büyükşehir Belediyesi, araçları hazır olan yeni tramvay hatlarının rayları için temin ettiği dış kredi ile uluslar arası katılımlı ray temini ve teslimi ihalesini gerçekleştirdi.
60 bin 270 metrelik yeni ray temini ve teslimini öngören ihaleye tek katılımcı olarak giren İspanyol Arcelormittal Espana Firması 3 milyon 136 bin 926 euro 60 cent’lik teklif sundu. Katılımcı firmanın ihale dokümanları, noter, basın ve dış bankaların temsilcisi huzurunda açılarak, İhale Komisyonu Başkanlığı tarafından tek tek incelendi.
Komisyon Başkanı Selahattin Arpacı yaptığı açıklamada ihale evraklarının komisyon tarafından tekrar inceleneceğini ve ardından onay için Avrupa Yatırım Bankası’na gönderileceğini ve bankanın onayının ardından firma ile sözleşme imzalanacağını açıkladı.
Ardından Raylar parti parti ithal edilecek ve yeni hatların yapım işleri için gerekli kredi de temin edildiği takdirde 2011 yılında inşaatlara başlanabilecek.
60 km ray çifthatlı olarak 15 km hat yapmaz mı?60 km lik ray alımı iyi rakam, çift hatta 30 km yapar,
Hükümet Büyükerşen'i aşağı çekmek için sürekli zorluk çıkarıyor ama umarım Eskişehir halkı buna karşılık başkanlarına daha çok sahip çıkar. Günümüz Türkiye'sinde çalışan bir tane başkanımız var onu da kaybetmeyelim.Gerçi haberlerde inşaat için onay verilmediği gibi bir şeyler yazıyor, daha doğrusu DPT tarafından yatırım planına alınmadığı için krediyide kendileri bulmak zorundalar bu konuda işlerinin biraz zor olduğunu düşünüyorum, ama 4-5 yıl içerisinde eğer böyle bir hattı hizmete açabilirlerse bu çok büyük bir başarı olur bence.
Bu haberde, daha önce sipariş edilmiş araçlarında geldiğinden bahsediliyor, bu alım ile ilgili bilgi varmı hiç kimsede, Mehmet yukarıdaki haberi vermişsin abi, araçlar ile ilgili bir şeyler varmı?Büyükşehir Belediyesi 16 kilometrelik mevcut Estram hattına ilave hatlar yapılması ve Estram’ın üç yeni bölgeye daha uzatılması konusundaki çalışmalarını da sürdürmektedir.
Prof. Dr. Yılmaz Büyükerşen, Tramvayın Emek- 71 Evler, Batıkent, Çamlıca, Yenikent ve Çankaya Bölgeleri’ne götürülmesi için hazırladığı projeyi, 2008 yılı yatırım programına alınması için Devlet Planlama Teşkilatı’na sunmuş ancak proje yatırım programına alınmamıştır. Bir taraftan yeni hatlarda çalıştırılmak üzere siparişi daha önce verilen yeni tramvaylar birer birer Eskişehir’e getirilirken, bir taraftan da Başkan Büyükerşen, Estram’ı yeni bölgelere götürecek projeyi yaşama geçirmek için çalışmalarına yoğun şekilde devam etmektedir.
Yeni Tramvay hattının yapımı için ray alım ihalesi geçtiğimiz günlerde yapılmıştır.
Yeni yapılacak hatları daha önce bir arkadaş göstermişti. (2. sayfada)
araçlarım var diyordu adam. mevcut hattın uçlarına ekleneceği için aynı araçlar kullanılabilir sanırım.Bu haberde, daha önce sipariş edilmiş araçlarında geldiğinden bahsediliyor, bu alım ile ilgili bilgi varmı hiç kimsede, Mehmet yukarıdaki haberi vermişsin abi, araçlar ile ilgili bir şeyler varmı?