ist-M.03:04 » M4 Kadıköy-SGH-Tuzla Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

İNCE İŞLER İHALESİ

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 18 Oca Cum, 2008 10:00

http://www.arkitera.com/h24092-kadikoy- ... diden.html


Linkte Kartal'dan sonra S.G. Havaalanı'na devam edeceği yazıyor.


Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18112
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 18 Oca Cum, 2008 10:50

Haberi öyle bir sunmuşlarki sanki inşaat yeni başlıyor ve bu işi alan firma tüm hattın inşaatını yapacakmış gibi, benmi yanlış biliyorum bu sadece elektromekanik ve istasyon inşaatı düzenlemesi ile ilgiliydi, hat zaten inşaatı devam ediyor, ah şu haberciler.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5576
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 18 Oca Cum, 2008 15:01

Sabiha Gökçen çoktandır plânlarda. Ama aslında beni şaşırtan, sondurağın Kadıköy olması. Bunu en az Üsküdar'a uzatmak gerekmez miydi?

B. Alabay

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18112
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 18 Oca Cum, 2008 15:05

Planın bu yapısı ile Kadıköy' den Üsküdar' a döneceğini sanmıyorum, artık teknik olarakta zor olabilir, belki ilk planlanırken olabilirdi. Bu sene içinde Üsküdar-Dudullu hattınında temel atma töreni yapılacak inşallah ve biz yine bölük pörçük sistemlere sahip olacağız :) Kadıköy-Kartal' ın ikinci etabında ise bu hattın uzamasımı olacak yoksa dairesel bir hat ile başka bir şeymi olacak onuda göreceğiz, tek bilinen aşağıda Marmaray, üstünde Kadıköy-Kartal ve daha kuzeyde Üsküdar-Dudullu nun bir şekilde dikey hatlar ile bağlanması gerekliliğidir.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 18 Oca Cum, 2008 16:01

Kadıköye uzanan metro Bahariye Caddesine doğru kıvrılarak Söğütlüçeşme ve Göztepe,Ziverbey'e devam etse olmaz mı sizce?


Otobüs hatı gibi metrolar değil "çember metro" konsepti gerek.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18112
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Kadıköy-Kartal Metrosu Teknik Bilgileri

Mesaj gönderen Esat » 19 Şub Sal, 2008 14:27

Hatta Ait Küçük Bilgiler
YOLCULUK KAPASİTESİ : 70.000 Yolcu/Yön/Saat
UZUNLUK : 21,7 Km
İSTASYON SAYISI : 16 Adet
VAGON SAYISI : 144 Adet
NİHAİ DURUMU : Tünel İnşaatının 2998 m si tamam

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 26 Şub Sal, 2008 10:24

Tünel inşaatının 3 km'ye yakın tamam olduğu bilgisinin kaynağı var mı? Bu mesafe kuş uçuşu mesafe mi yoksa toplam kazılan tünel mi?

Bu tarz tünel kazı m uzunlukları insanı yanıltabiliyor. Yani şöyle bir şey diyebilirmiyiz:

1-8-9 Km'lik Kadıköy-Kozyatağı arasının 3 km'si bitti, 6-7 km kaldı (?)

2-Ya da Kadıköy'den 3 Km ileriye kazı tamamlandı. Kadıköy-Göztepe arası tamam falan gibi bilgi sayabilirmiyiz.

Yani nereden nereye tünel kazılıyor tam olarak biliyormuyuz.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18112
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 26 Şub Sal, 2008 10:43

İBB ye sormak lazım Mehmet sonuçta kafamdan yazmadım :) ama bu 3 km makas bölgeleri dahilmidir, tek yönmüdür, yaklaşım tünellerimidir bilemem, dökümanda geçen rakamlar bunlar. Kaynak İBB benim yazdığım bilgi edinmelere cevap vermiyorlar senin aran iyi :D sana cevap yazıyorlar :PP :)

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

BİTİŞ: 28 NİSAN 2010

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 27 Şub Çrş, 2008 10:41

http://www.ibb.gov.tr/tr-TR/SubSites/ra ... artal.aspx

Buradaki bilgiler Ağustos 2007'den kalma ama fikir veriyor. 1.Etap Kozyatağı'na kadar. TBM Kozyatağından Kadıköy'e doğru kazıyor ayrıca.

Kadıköy-Kartal Arası 1.Etap İnşaat İşleri

Yüklenici : Yapı Merkezi-Doğuş-Yüksel-Yenigün-Belen İnşaat Ortak Girişimi

1.Etap Kapsamı : Kadıköy-Kozyatağı arası 9 km’lik bölüm
İhale Bedeli : 139.574.679,63 $+KDV
2. Keşif Bedeli : 181.447.083,52 $+KDV
İhale Tarihi : 02.07.2003
Sözleşme Tarihi : 28.01.2005
İşe Başlama Tarihi : 11.02.2005

2007 Ağustos sonu itibarı ile
yapılan iş miktarı : 57.317.232 $+KDV
Sözleşmeye Göre İşin Süresi : 24 ay
Son Süre Uzatımına Göre
İş bitim Tarihi : 28.Nisan 2010
Gerçekleşme Yüzdesi (Fiziki) : %22

Hat Tüneller (Ana tüp)
Kazı Gerçekleşmesi : 4141 m
Açılan ana tünel %’si : %23
Ekim ayı kazı ilerleme hızı : 317m/ay
Açılan toplam tünel boyu : 5878 m.


Resim
Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18112
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 27 Şub Çrş, 2008 10:49

İşe Başlama Tarihi : 11.02.2005

2007 Ağustos sonu itibarı ile
yapılan iş miktarı : 57.317.232 $+KDV
Sözleşmeye Göre İşin Süresi : 24 ay
Son Süre Uzatımına Göre
İş bitim Tarihi : 28.Nisan 2010
Bütün özet burada aslında, hep diyorum japon olsak intihar edecek yönetici bulamazdık çünkü geriye kimse kalmamış olurdu zaten :) Bu hat içinde bir tokalaşma töreni oldu diye hatırlıyorum, al aşşağı ver yukarı tut bacağını 24 ayda bitir üste bir de okul yap diye, 24 ay zaten inandırıcı değildi de bari okulu yapsınlar :P gerçi bu okul mevzusu Bağcılar hattı içindi galiba uzun süredir vaat takip etmediğim için kaçırmış olabilirim.
En son Esat tarafından 27 Şub Çrş, 2008 12:24 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 27 Şub Çrş, 2008 10:55

2005'te inşaata başlarken bazı bölümleri cadde üstü olarak yapmayı planlıyorlardı. İş başladığında "çeyiz yolda düzülür" felsefesine imanımızı tazelemek için yer altına alındı. Yani halkçsı: Gürtuna (Tayyip) projesi Topbaşlaştırıldı.

Bu süre uzatımı bundan dolayı sanırım.

28 NİSAN 2010'da da kaba inşaat bitecek. 2011 paklar bu inşaatı. Hatta 2012.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18112
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 14 Mar Cum, 2008 08:16

İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, Kanal D Haber’in yerin 42 metre altında çalışmaları hızla süren Kadıköy-Kartal Metrosu’nda gerçekleştirdiği canlı yayında ulaşım yatırımlarını anlattı. İstanbul Büyükşehir Belediyesi olarak yatırımlarının yüzde 60’ını ulaşıma ayırdıklarını belirten Başkan Kadir Topbaş, karayolu, raylı sistem ve denizde çok önemli yatırımlara imza attıklarını söyledi.

Kadıköy Kartal Metrosu’nun tünel çalışmasında yerin 42 metre altında dev TBM makinesinin (köstebek) 7 gün 24 saat durmaksızın çalıştığına dikkat çeken Başkan Topbaş, “Bu metro çalışması 30 ay sonra tamamlanacak ve Kadıköy-Kartal arası 2010 yılı sonunda itibaren 29 dakikaya inecek. Bu hattı 5 kilometre daha ileri götürerek Pendik’e kadar bağlayacağız. Marmaray ve Kadıköy-Kartal Metrosu devreye girdiğinde Halkalı Gebze arası ise 105 dakikaya inecek” diye konuştu.

Metro Üsküdar-Ümraniye Hattı ve Marmaray ile entegreli…

Şu anda bu Kadıköy-Kartal Metro tünellerinde bin kişinin çalıştığını ve kazı çalışmasını hızlandırmak için 6 adet TBM makinesini birden devreye alarak projeye hız kazandırdıklarını ifade eden Kadir Topbaş, şöyle konuştu; “Bu iş ilk olarak aç-kapa sistemiyle yapılan hafif metroydu. Yolcu kapasitesini dikkate alarak projeyi metroya dönüştürdük. Yeni ihaleyle 6 adet TBM makinesi ile bin kişiyi daha birden devreye alarak kaybettiğimiz zamanı telafi ediyoruz. Daha önceki projede yolcu taşıma kapasitesi saatte tek yönde 35 binken, bu rakamı projeyi metroya dönüştürerek 80 bine çıkardık. Kadıköy-Kartal Metrosu’nu Marmaray ile İbrahimağa İstasyonu’ndan, ihaleye çıktığımız Üsküdar-Altunizade-Ümraniye-Tepeüstü-Çekmeköy-Taşdelen Metrosu’yla ise Üsküdar’dan entegre hale getiriyoruz. Çalışmasını Hükümetimizin yürüttüğü Marmaray 2011 gibi devreye girebilecek. Arkeolojik kazılar nedeniyle projede bazı sıkıntılar yaşandı.”

“Bu nüfus hareketliliğini entegre edilmiş karayolu, raylı sistem ve deniz yolu toplu taşımayla çözmek için projelerimizi hızla sürdürüyoruz. Şu anda 66 kilometrelik mevcut raylı sistemimiz var. 5 ayrı hatta 64 kilometrelik metro inşaatımız büyük bir hızla sürüyor. Toplam 44 kilometrelik ihale aşamasında olan hatlarımız var. Ayrıca 20 ayrı hatta toplam 212 kilometrelik etüt çalışması da tamamlandı. İhale aşamasındaki ikinci hat olan Bakırköy-Avcılar Beylikdüzü Hafif Metrosu 25 kilometre uzunluğunda olacak ve saatte tek yönde 45 bin yolcu taşıyacak. Hedefimiz 2012’de raylı sistemlerin ana omurgası tamamlanmış ve trafiği rahatlamış bir İstanbul. 2023’e varıldığı zaman ise 538 kilometrelik raylı sistem hattıyla donanmış, Silivri’den çıkan bir insanın Sarıyer’e ve Beykoz’a metroyla gidebileceği bir İstanbul’u oluşturacağız. Bu hayal için yerin altında binlerce arkadaşımız durmadan çalışıyor.”

Öte yandan İstanbul Büyükşehir Belediye Meclisi bugünkü oturumunda, Ulaşım Daire Başkanlığı’nın “Kadıköy-Kartal Metrosu İkmal İnşaatı ve Elektro-Mekanik Sistemler Temin, montaj ve İşletmeye Alma İşleri” için 751 milyon 256 bin euro tutarında kredi kullanmasına onay verdi.
Ben hala Başkan' ın yanlış bilgilendirildiği ya da yönlendirildiğine inanıyorum kendi ağzı ile bu hat aç kapa olarak yapılacaktı, hafif metro kapasitesinde idi bunu metro yaptık diyor, doğrudur kapasite arttırımı yapıldı yani istasyonlar buna göre tasarlandı ama bu aç kapa ile yapılamayacak bir şey değil di ki??? Yani TBM kazınca metro oluyor aç kapa yapınca LRT yer üstünde gidince tramvay mı oluyor? Lütfen doğru düzgün bilgi verin artık, projeyi revize edip çok kolaylıkla aç kapa sistem ile yine saatte 80 bin kişi taşınabilirdi ama yok illa etiket olacak bizde.

Cevapla

“Metro Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön