ist-B.03:03 » Marmaray Projesi [İnşaat Süreci]
-
- Kadrolu Personel
- Mesajlar: 1434
- Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44
Ben de İstanbul'a hem yük trenlerinin gireceğine, hem bölgesele trenlerin işleyeceğine hem de 15dk'da bir YHT işletileceğine inanmıyorum. Tamam yük trenleri gece geçecekler diyelim. Peki 15 dk'da 1 YHT ve bölgesel trenler sadece bir raydan nasıl olacakda gün boyu çalışacak?
Eğer 3 raydan 2 tanesi gerçekten şehir içi metro sistemi için kullanılmayacaksa o zaman ne tüpün bir anlamı var ne de mevcut yapının değiştirilmesinin. Eğer 3 hattan 2 tanesi şehir içi metro olarak kullanılacaksa o zaman sadece 1 raydan diğer işletmelerin yapılması hele ki tüpten avrupa yakasına geçirilmesi bana göre imkansız.
Eğer 3 raydan 2 tanesi gerçekten şehir içi metro sistemi için kullanılmayacaksa o zaman ne tüpün bir anlamı var ne de mevcut yapının değiştirilmesinin. Eğer 3 hattan 2 tanesi şehir içi metro olarak kullanılacaksa o zaman sadece 1 raydan diğer işletmelerin yapılması hele ki tüpten avrupa yakasına geçirilmesi bana göre imkansız.
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
15 dakka da 1 yht hedefi pr kokan hareketler. 2023 hedefi bu. onun içinde kuzeyden 2. tüp şart. ama yetkililer öyle bir konuşuyor yada röportaj yapanlar öyle bir sunuyor ki sanırsın ki yarın sabah ankara'ya yht kalkacak. dolayısıyla ortaya bir çok çelişki ortaya çıkıyor.Ben de İstanbul'a hem yük trenlerinin gireceğine, hem bölgesele trenlerin işleyeceğine hem de 15dk'da bir YHT işletileceğine inanmıyorum. Tamam yük trenleri gece geçecekler diyelim. Peki 15 dk'da 1 YHT ve bölgesel trenler sadece bir raydan nasıl olacakda gün boyu çalışacak?
2 hat şehiriçi için kullanılacak.Eğer 3 raydan 2 tanesi gerçekten şehir içi metro sistemi için kullanılmayacaksa
tek hat üzerinde neleri yapabilriz? sorusuna cevap verebilirsek sanırım işin içinden çıkabiliriz. ör. arifiye-bozüyük arası tek hattır ve istasyonlar da geçiş sağlanır. bu 2 nokta arasında gece boyu ekspres seferler ve yük trenleri çalışır.o zaman ne tüpün bir anlamı var ne de mevcut yapının değiştirilmesinin. Eğer 3 hattan 2 tanesi şehir içi metro olarak kullanılacaksa o zaman sadece 1 raydan diğer işletmelerin yapılması hele ki tüpten avrupa yakasına geçirilmesi bana göre imkansız.
ama söğütlüçeşme-gebze arasındaki tek hatta neler yapılabilir? bu soruya cevap arayalım.
-
- Kadrolu Personel
- Mesajlar: 1434
- Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44
Söğütlüçeşme-Gebze arasında trenlerin birbirini bekleyebileceği yerimiz çok da fazla değil. Söğütlüçeşme istasyonu halihazırda 4 hat yani 1 bekleme yeri orası, Bostancı 3 hat ve genişleyemez. Bunun dışında Maltepe ve Pendik'de de 5-6 ray var, oralarda da bekleme yapılabilir. Son olarak Gebze'de.
Ben buradan şu sonucu çıkarıyorum tek rayda tek yönde yarım saatten daha sık sefer koyarlarsa seferler bekleye bekleye ilerlemek zorunda kalır. 15 dakika işi yalan. Hatta şöyle söyleyeyim İstanbul'dan saat başı Ankara'ya YHT seferi koysunlar bunlar Hlakalı'dan kalksın, bunun dışında da her iki seferin tam orta zamanına gelecek şekilde Gebze'den de Ankara'ya YHT kalksın. Bunun dışında diğer illere gitmek isteyenler için aktarma noktası yine Ankara olsun. Daha doğrusu Ankara tüm ülkenin toplama dağıtım merkezi olsun.
Ne yaparsam yapayım 3 rayla bu iş olmuyor heleki ortadaki tüp 3 ray bile değilken...
Ben buradan şu sonucu çıkarıyorum tek rayda tek yönde yarım saatten daha sık sefer koyarlarsa seferler bekleye bekleye ilerlemek zorunda kalır. 15 dakika işi yalan. Hatta şöyle söyleyeyim İstanbul'dan saat başı Ankara'ya YHT seferi koysunlar bunlar Hlakalı'dan kalksın, bunun dışında da her iki seferin tam orta zamanına gelecek şekilde Gebze'den de Ankara'ya YHT kalksın. Bunun dışında diğer illere gitmek isteyenler için aktarma noktası yine Ankara olsun. Daha doğrusu Ankara tüm ülkenin toplama dağıtım merkezi olsun.
Ne yaparsam yapayım 3 rayla bu iş olmuyor heleki ortadaki tüp 3 ray bile değilken...
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
Erenköy'ü unutmuşsun. orası da çok geniş. ek peron yapılabilecek konumda. yapılacakta. söğütlüçeşme-gebze arası tek hatta 20 dakika sefer süresi düşünülüyordu.Söğütlüçeşme-Gebze arasında trenlerin birbirini bekleyebileceği yerimiz çok da fazla değil. Söğütlüçeşme istasyonu halihazırda 4 hat yani 1 bekleme yeri orası, Bostancı 3 hat ve genişleyemez. Bunun dışında Maltepe ve Pendik'de de 5-6 ray var, oralarda da bekleme yapılabilir. Son olarak Gebze'de.
teşbih yapalım. ankara-eskişehir ilk açıldığında 2 saatte 1 idi. şimdi saatte 1. yani zaman geçtikçe sefer sayısı artıyor. istanbul'da öyle olacak. ilk başlarda 2 saatte 1 olur. 2. senede tek saate düşebilir. peyderpey zaman azalır. 15 dakka hedefi kuzey hattına bağlı olabilir. 15 dakka da 1 halkalı'dan kalkmaz da haydarpaşa'dan kalkanla birlikte 15 dakka da 1 olur.Ben buradan şu sonucu çıkarıyorum tek rayda tek yönde yarım saatten daha sık sefer koyarlarsa seferler bekleye bekleye ilerlemek zorunda kalır. 15 dakika işi yalan.
Hatta şöyle söyleyeyim İstanbul'dan saat başı Ankara'ya YHT seferi koysunlar bunlar Hlakalı'dan kalksın, bunun dışında da her iki seferin tam orta zamanına gelecek şekilde Gebze'den de Ankara'ya YHT kalksın.
bu da olabilir ama haydarpaşa kalkışı da var. 3 kalkışı düşününce bir şeyler olabilir.
tüpten 2 dakka da 1 geçecek olan şey bence şehiriçi değil, tüm trenlerin çizelgesi. bi yolcu treni geçecek 2 dakka sonra yğk, 2 dak sonra yht, 2 dak sonra şehiriçi gibi bir çizelge. zaten marmaray'da gebze'den halkalı'ya 2 dakka da 1 sefer yapmak diye bir şey asla sözkonusu değil. ASLA...Ne yaparsam yapayım 3 rayla bu iş olmuyor heleki ortadaki tüp 3 ray bile değilken...
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18156
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
http://www.haber7.com/haber/20110102/De ... GALERI.php
Ulaştırma bakanı yeni yılın ilk günlerinde bir fırsat deyip Marmaray' ın Üsküdar istasyonundan tünele girerek deniz altında kahvaltı yapma keyfine de nail olmuş
afiyet olsun.
Ulaştırma bakanı yeni yılın ilk günlerinde bir fırsat deyip Marmaray' ın Üsküdar istasyonundan tünele girerek deniz altında kahvaltı yapma keyfine de nail olmuş

Üsküdar'daki Marmaray İstasyonu'ndan denizin altına inen Bakan Yıldırım ve beraberindekiler, kahvaltı yapılacak yere kadar yaklaşık 900 metre yürüyerek gitti. Bakan Yıldırım, kahvaltı öncesinde yaptığı konuşmada, Marmaray Projesi'nin adım adım tamamlanmak üzere olduğunu, çalışmaların yoğun bir şekilde devam ettiğini söyledi.
Bu güzergahta, Söğütlüçeşme, Üsküdar, Sirkeci, Yenikapı, Kazlıçeşme istasyonlarının yer alacağını dile getiren Yıldırım, sözlerini şöyle sürdürdü:
''Projenin tünel kısmının yüzde 85'i tamamlandı. Şubat ayı sonunda da Yenikapı'dan girince Üsküdar'dan çıkılabilecek. Hatta Kazlıçeşme'den girilip Söğütlüçeşme'den çıkılabilecek hale geldi."
Ulaştırma Bakanı Yıldırım, ''29 Ekim 2013'te Cumhuriyetimizin 90. kuruluş yıl dönümünde Marmaray Projesi'ni İstanbulluların hizmetine sunacağız. Projeyi altyapı ve üstyapı olmak üzere iki kısımda değerlendirmek lazım. Altyapı kısmı yüzde 90'ın üzerinde bitmiş durumda. Bir kaç ay içinde tamamı bitecek. Bundan sonra artık üstyapı var. Üstyapı da rayların döşenmesi, sinyallerin yapılması, elektromekanizasyon işleri, istasyonların yapılması, en sonunda çeken-çekilen araç dediğimiz tren setlerinin temin edilmesi var. Tren setlerinin bir kısmı Kore'de, bir kısmı Sakarya'da yapılıyor. 440 civarında tren seti olacak. Bunun 330 tanesi Sakarya'da, geriye kalan 110 tanesi de Kore'de yapılıyor'' diye konuştu.
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
özetle, 27 km'lik tünelin 22-23 km'si kazılmış. 4 km kalmış. o da bu yıl sonuna kadar biter sanırım.
http://www.rayturk.net/?p=18150
http://www.rayturk.net/?p=18150
Marmaray’da kalan tüneller:
1-Yedikule-Yenikapı kuzey tünelinin tamamı (2.4 km)
2-Yedikule-Yenikapı güney tünelinin son 1 km’si
3-Sirkeci-Sarayburnu güney tüneli, son 200 metre
4-Sirkeci-Sarayburnu kuzey tünelinin tamamı (0.9 km)
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
sanırım yanlış okuyorsun. yedikuleye doğru kazılıyor dedin bende yedikuleye doğru değil yenikapıya doğru dedim. ufak bir düzeltme yaptım. sallıyorsun diye ima etmedim. tbm yedikuleden yenikapıya doğru kazıyor.Esat yazdı:Yani neymiş Yedikule - Yenikapı tünelleri bitiyormuş, kıçımızdan sallamamışız.
ayrıca aylık gündem başlığını bi toparlasan iyi olur. ay mı yıl mı? gündem karışmış?
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18156
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Yıl yazmadım bilerek yıllık çok dağılıyor, aylıkta maalesef biz iyi takip edemeyeceğimiz için zamanla mesajları toplayarak aylık yaparım diye düşündüm, ha sen diyorsan "ben bakarım eskisi gibi" amenna başımızın üstünde yerin var. Diğer konu ile ilgili olarakta ben sonuca bakarım, tüneller bitecek demişim bitme ihtimali varmıymış varmış, tünelin kazısı ile ilgili olarakta kesin bilmediğimi yazmıştım kardeş, neyse tartışacak bir şey yok.