ist-M.03:04 » M4 Kadıköy-SGH-Tuzla Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 23 Ara Prş, 2010 12:32

Tanıtım merkezinde de o krokiler vardı, ama öyle aklına ayrıntılı bilgi var gibi bir şey gelmesin. Sadece inşaat alanını sınırlayan çizgiler ve giriş çıkış yerleri var. Ben onlara baktım benim krokileri düzenleyecektim unuttum, doğru hallerini yükleyeyim bugün...

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18149
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 23 Ara Prş, 2010 12:34

Tüh, bende öyle turuncu falan işaretlenmiş şeyler görünce bizim farazi istasyon yerleşimleri yerine kesin çizgiler ile sınırlarını görebiliriz falan diye düşünmüştüm :) sağlık olsun, bu tanıtım merkezi hat açılana kadar açık kalacak herhalde değil mi?

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 23 Ara Prş, 2010 12:39

Kesin çizgileri görmek için oraya gitmeye gerek yok, google-earth de fotoğraflar yeni tüm istasyonlar kabak gibi görünüyor. Tanıtım merkezi açık kalır herhalde, zaten pek bir şey yok, kapatmak isteseler 15 dakikada toplanırlar...

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 23 Ara Prş, 2010 16:38

http://www.ulasimturkiye.com/viewtopic. ... 6057#16057

Bu mesajımda giriş çıkış yerlerini krokilemiştim. Tanıtım merkezindeki krokilerle karşılaştırdığımda bazı farklılıklar gördüm. Bunların doğru hallerini aşağıya ekleyeceğim ve bendeki farklı görünme sebeplerini de yazacağım.

Bendeki Kadıköy planında 5 tane giriş çıkış yeri var ama bir tanesinde hiç çalışma yok bir tanesi ise şantiye sahasında olmasına rağmen gidip yerinde baktığımda görememiştim ama demek ki yapacaklar, olması gereken yere bir giriş çıkış yeri daha ilave ettim.

Resim

Ünalan'da bir yer altı otoparkı ve İETT aktarma merkezi kuracaklar ve bendeki giriş çıkışlardan biri ora ile ilgili idi, demek ki o otopark ve aktarma merkezi hemen yapılmayacak ki giriş çıkışı göstermemişler.

Resim

Yenisahra istasyonunun Yenisahra'da giriş çıkışı yok, tamamı Kadıköy'ün Sahrayı Cedit sınırlarında. İlginç kuzeydeki giriş çıkış yerinin orada şu an işçilerin içinde kaldıkları konteynerler var, o tarafa doğru tünel kazıldığını da bir fotoğrafta görmüştüm. Bu çıkışın olmaması beni çok şaşırttı çıkış yeri İSKİ arazisi acaba hukuki bir sorun mu var diye düşünüyorum..

Resim

Esenkent'de benim gösterdiğim giriş yeri ana yapıya girişi gösteriyor ama peronlara iniş yeri deği, burada hatalıyım... İstasyon 5 katlı olunca planı çözmek zor oluyor da...

Resim

En son olarak da eklemek isteğim şey engelli vatandaşlarımız için düşünülmüş asansörlü giriş yerleri ile ilgili. Neredeyse tüm giriş çıkış yerlerinin hemen yanında bir de asansör girişi var, birbirine yakın olan giriş çıkış yerlerinde ise aralarına asansör konulmuş ama ben krokilerde onları göstermedim...

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18149
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 24 Ara Cum, 2010 17:26

Şu an için istasyonlar ile ilgili bilgilerimizde derli toplu oldu, sanırım sadece Ayrılıkçeşme' de istasyon yapısı olarak bir şey yok henüz, aslında şu hattın inşaat kameraları arasına orayı da eklemek lazım, sanırım onu koymamışız.

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 25 Ara Cmt, 2010 14:57

Silindir istasyon üzerindeki toprağı düzeltmeye başlamış, artık eski hale dönecek istasyon alanları. Fotoğraf Küçükyalı'dan...

Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18149
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 26 Ara Pzr, 2010 16:21

Hattın içindeki çalışmalardan da bir takım bilgiler verelim. Araçların nereden geldiği ve teslimat ile ilgili bir takım bilgileri CAF Kadıköy-Kaynarca Araçları başlığında verdik. Hattı ilgilendiren bilgiler ise şu şekilde;

Hat içerisinde Soğanlık ile Kartal arasında yaklaşık 1,5 km lik bir test alanı oluşturulmuş durumda, araçların teslimi ile birlikte testler hemen başlayacak. Bu bölgeye enerji verecek olan Soğanlık trafosuda yakın zamanda devreye alınacak, hatta trafo ve DC sistem montajı bitmiş, sanırım bununla Orta Gerilimi araçlara uygun DC gerilime düşüren sistem kast ediliyordur, bu çalışmalar son noktada kablolama işlerinin bitirilmesi için çalışılıyor, ardından test ve devreye alma gelecek.

Hatta 2.5 km civarında katener sistemi montajı tamamlanmış durumda, tünellerde beton kaplamaları, faz betonu ve ray döşeme işleri biten kısımlara katener hızlı şekilde monte ediliyor, katener ekibine iş teslimi aslında birazda gecikmiş fakat kritik bir gecikme söz konusu değil malum rijit katener oldukça hızlı monte edilebiliyor, bu da sistemin avantajlarından birisi.

Bir diğer husus malum Tanıtımama merkezi ile ilgili, :) burası ile İBB ilgilenmiş, ben merak etmiştim de kimin yapmaya çalıştığını İBB imiş, ilerleyen günlerde bazı ekipmanlardan parçalar falanda sergilenecekmiş, sanırım bunların çalışma prensipleri ile ilgili bilgiler falan da olacak, dolayısı ile yavanlıktan kurtulacak diye umuyorum.

Benim edinebildiklerim bu kadar, bana göre oldukça yeterli, hatta fazlası ile yeterli bilgi, beni tatmin etti ;)

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 26 Ara Pzr, 2010 22:43

Bilgiler gayet tatmin edici, daha ne bilgisi alabiliriz ki zaten. Bundan fazlasını ancak bizzat işi olanlar bilir...

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 04 Oca Sal, 2011 22:56

Pendik-Tavşantepe arasındaki şafttan sürekli toprak çıkıyor, malum çökme riski olayından sonra uzun süre çalışma yapılmamıştı bugün çıkan toprakların haricinde bir de beton mikseri orada çalışma halindeydi...

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18149
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 05 Oca Çrş, 2011 10:56

Resmiyette bu kısımda iş varmı yokmu ben bunu anlamadım ki bir türlü, orada kazı yapılıyor deniliyor ama yok daha verilmedi falan :) bu nasıl iş, hadi tamam bir şekilde iş devam ediyor ama ne yapılıyor, belediye burada biraz oldu bitti ile işe devam ettiği için pek ön plana çıkarıp sözünü ettirmek istemiyor galiba.

Bir de Başkan şöyle bir şeyler söylemiş, yani UBAK planı haricinde İBB nin halen bu hattı bir şekilde SGH ya uzatmak için çalışmaları sürüyor galiba

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 05 Oca Çrş, 2011 17:16

1.İhalenin sayfasına yani anadoluray grubunun yaptığı işi gösteren sayfaya minik bir kelme yapmışlar.
Kozyatağı-Kartal arası tünellerde ise 2 adet TBM “Tünel Açma Makinesi” kullanılmıştır. Kartal’da yaklaşım tünelleri önündeki alandan 2 adet TBM makinesi tünellere alınmış., bu TBM’ lerle Kartal-Kaynarca arası tünel kısmının da %85’i açılmıştır. Tüm istasyon peron tünelleri ve makas tünelleri ise NATM (Yeni Avusturya Tünel Metodu) ile inşa edilmiştir.
Bir de şu kısım var, bu kısım tamamen bana ait. Kelimesi kelimesine ve virgülü virgülüne; telif isteyeceğim valla...
İnşaat aşamasında D–100 karayolunun kısmen trafiğe kapatılması, raylı sisteme ayrılacak bölüm dolayısı ile yolun kalıcı olarak daralacak olması, hafif raylı sistemin ihtiyaca tam olarak cevap veremeyecek olması gibi etkenler de göz önüne alınarak 2005 yılı Temmuz ayında sistemin tamamen yeraltında ve metro standartları ile inşasına karar verilmiştir.
He unutmadan aynı sayfada istasyon isimlerini de düzeltmişler...
Kadıköy, Ayrılıkçeşme, Acıbadem, Ünalan, Göztepe, Yenisahra, Kozyatağı, Bostancı, Küçükyalı, Maltepe, Huzurevi, Gülsuyu, Esenkent, Hastane/Adliye, Soğanlık, Kartal
http://www.ibb.gov.tr/tr-TR/SubSites/ra ... artal.aspx

Gelelim 2.kısma yani avrasya metro grubu hakkındaki bilgileri içeren kısma...
2010 Aralık Ayı Başı İtibarıyla
Yapılan İş Miktarı : 624.309.917 €+KDV
Sözleşmeye Göre İşin Süresi : 900 gün
İş Bitim Tarihi : 29.12.2011
Kaba İnşaat Gerçekleşme
Yüzdesi (Fiziki) : % 83
İnce İşler Gerçekleştirme
Yüzdesi : % 40
Elektromekanik İşler Yüzdesi : % 21
Açılan Toplam Tünel Yüzdesi : %98
Kasım Ayı Kazı İlerleme Hızı : 269 m/ay
En Yüksek Kazı İlerleme Hızı : 181,47 m./gün (Aralık 2009)
Açılan Toplam Tünel Boyu : 35.123 m. (TBM Toplam: 1.194 m, NATM Toplam: 33.929 m.)
Kalan Toplam Tünel Boyu : 1.191 m. (NATM Toplam: 1.191 m.)
Toplam Ray Uzunluğu : 48.572 m.
Montajı Yapılan Ray Uzunluğu : 7.535m.
İnce işler ve elektromekanik işler, ray montajı bilgilerini de veriyorlar artık...

Kartal-Kaynarca Metrosu kısmında ise bir önceki güncellmeden değişiklik olarak sadece ayın ismi var, yani değişiklik görünmüyor.

Fotoğraflar ise hak getire, hiç bir şeye benzemiyor. Ben onların çektiğinin on misli fotoğrafı çeşitli platformlarda paylaştım zaten...

http://www.ibb.gov.tr/tr-TR/SubSites/ra ... ikmal.aspx

Başka ne var diye soruyorsanız, bugün Kartal köprüsü civarında işim vardı metrajın güncel halini yazayım...

Bugün Yapılan Ray Montajı: 133 m
Yapılmış Olan Ray Montajı : 8.762 m
Kalan Ray Montajı : 39.810 m

Ray işinin biraz daha hızlanması gerekir gibime geliyor ama söyleyip de nazar etmeyeyim...

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 05 Oca Çrş, 2011 21:23

bu TBM’ lerle Kartal-Kaynarca arası tünel kısmının da %85’i açılmıştır.
burda bi yanlışlık yok mu? aynı sayfada 3.8 km kazı yaptık diyor. hat 4.5 km. çift tünel 9 eder. hesap şaştı

Cevapla

“Metro Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön