http://www.lojiport.com/news_detail.php?id=24566
Böylece Başkan devam hatlardan hangilerinin öncelikli olduğunu da gerekçeleri ile ifade etmiş oldu, tabi bunu bir de Ankaralı dostlarımıza sormak lazım, vatandaş gözü ile bu gerekçeler haklımıdır değilmidir diye.Gökçek, “Büyükşehir Belediyesi ile Ulaştırma Bakanlığı arasında sözleşmenin imzalanması gündemde. Süratle metroların kalan kısımlarının yeni ihalelerinin yapılarak devamı söz konusu. Ulaştırma Bakanlığı, mevcut sözleşmelerin biri hariç diğerlerinin tasfiyesini arzu ediyor. Yeni ihalelerin yapılarak, kısa sürede metroların ihalesine başlanacak. Kısa süre içinde önce Sincan, sonra Keçiören metrosu ondan sonra Söğütözü-Kızılay metrosu biter” dedi.
Yerel seçimler öncesi zaman kalırsa Çayyolu metrosunun da bitmesini umut ettiklerini ifade eden Gökçek, ihale biter bitmez başlayacak inşaatların 1.5 yılda bitmesini tahmin ettiğini söyledi. Sincan ve Keçiören hatlarındaki metro çalışmalarının eş zamanlı başlayacağını bildiren Gökçek, “Çayyolu'nun sona kalmasının sebebi de son derece basit. Keçiören'in nüfusu 700 bin, Sincan'ın Etimesgut ile nüfusu 500 bin, Çayyolu'nun nüfusu ise 150 bin. Dolayısıyla öncelik kalabalık olan yere verilecek.
Bakanlığın bu işlere müdahil olması az çok tahmin ettiğimiz gibi olacak sanırım, para temini, inşaat sürecinin takibi sonrasında paranın geri tahsili. Dediğim gibi bu hatların bir şekilde tamamlanmasının Ankara için büyük gelişme olacağını düşünüyorum, dün Ankaralı Şehir Planlamacısı bir blog yazarının Ankara ile ilgili yazısını okudum da gerçekten Ankara' nın ciddi bir değişime ihtiyacı var, bir Başkent' e yakışır şeylerin yapılması gerekiyor, hemde acilen.